Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

صنایع شیمیایی

اروزیل یا فوم سیلیکا ماده‌ای است که در صنعت از مصارف مختلفی برخوردار است. تولید اروزیل برای مصارف صنعتی بسیار حائز اهمیت بوده و برای افزایش غلظت، چسبندگی و جلوگیری از رسوب مواد مورد استفاده قرار می گیرد. تولید اروزیل در گرید های مختلف دارویی و صنعتی صورت گرفته که هر یک از قیمت های متفاوتی در بازار برخوردارند. جهت مصرف در صنایعی همچون صنایع دارویی، تولید رنگ، صنایع آرایشی و بهداشتی و… تولید اروزیل صورت می پذیرد. فروش و خرید اروزیل در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول و یا اطلاع از قیمت آن می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

اروزیل چیست

اروزیل یا فوم سیلیکا ماده ای سبک و حجم دهنده است که از خواص آن برای افزایش غلظت مواد و افزایش چسبندگی استفاده می شود. از کاربرد فوم سیلیکا در کارخانه‌های رنگ‌سازی، سنگ‌های تزئینی، تولید سرامیک، جوهرسازی، روان کننده بتن و… استفاده می شود. فوم سیلیکا دارای ساختار متخلخلی بوده و این موجب افزایش مساحت سطحی آن می شود.

تولید اروزیل ۲۰۰ دارویی و خوراکی

اروزیل ۲۰۰ گریدی از فوم سیلیکاست که به عنوان ضخیم کننده در شیرینی پزی و به عنوان عامل انجماد در خوراکی های پودری استفاده می شود. انواع اروزیل ۲۰۰ دارویی ساخت کشور هلندو کشور های دیگر بوده و در صنایع دارویی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

اروزیل دارویی یک ماده خام چند منظوره است. این ماده قادر به کاهش پیچیدگی های کار با مواد خام است. از دیگر مزایای تولید اروزیل در صنعت داروسازی تثبیت پراکندگی در جامدات و همچنین حاملی همه کاره برای ترکیبات دارویی فعال مایع و کم محلول است. تولید اروزیل به عنوان ماده کمکی همه کاره برای قرص های خوراکی نیز انجام می پذیرد. این ماده در دارو های نیمه منجمد بیولوژی را تنظیم نموده و به انحلال بهتر مواد فعال منجر می گردد.

تولید اروزیل و خواص آن

این ترکیب دارای سطح وسیعی بوده و قابلیت جذب مواد گازی، جامد و مایع را داراست. این مواد توسط فوم سیلیس جذب شده و پیوند هیدروژنی یا واکنش اسید و باز ایجاد خواهند نمود. این ماده قادر است تا در سیستم های مایع مانند رنگ یا رزین جامدات را دفع کند. با تولید پوشش های آروزیل و مصرف آن ها می توان از اتصال مجدد ذرات کوچک جلوگیری نمود. افزایش فوم سیلیس در مرحله پراکندگی موجب بهبود عملکرد رنگدانه پوشش خواهند شد. گرید تولید شده انواع اروزیل با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین قیمت خرید اروزیل در انواع مختلف متفاوت خواهد بود. در ادامه به برخی از خواص و مزایا اروزیل اشاره شده است.

  1. دارای خواص ضد رسوب
  2. تغلیظ کننده
  3. مقاوم در برابر سایش
  4. مقاوم در برابر خراشیدگی
  5. مقاومت مطلوب در برابر خوردگی
  6. داشتن قابلیت جذب خوردگی

تولید اروزیل در انواع مختلف

تولید اروزیل به صورت آبگریز یا آبدوست صورت گرفته و عرض می گردد. گرید آبدوست اروزیل قبل از استفاده در محصولات مختلف ابتدا در آب حل و سپس به مواد دیگر افزوده می شود. نحوه استفاده از اروزیل به نوع فرآیند تولید آن وابسته است.

اروزیل چگونه به وجود می ‌آید

از ترکیباتی همچون کلرید سیلیکون و به کمک هیدرولیز شعله می توان فوم سیلیکا را ساخت. در این فرآیند کلرید تبخیر شده و سپس با هیدروژن و هوا مخلوط می‌گردد. در ادامه مواد به اتاق احتراق انتقال خواهند یافت و پودر سفید سیلیس طی چند ثانیه در زیر شعله حاصل می‌ آید. خرید و فروش این ماده در صنعت به دلیل کاربرد های مختلف بسیار صورت می پذیرد. برای خرید اروزیل می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. قیمت اروزیل تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده و درجه خلوص محصول از عوامل بسیار تاثیر گذار بر قیمت محسوب می شوند. نرخ ارز و شرکت تولید کننده نیز تاثیر بسزایی بر قیمت این محصول دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا