Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

فواید مصرف پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب چیست؟

تصفیه آب و فاضلاب و پساب ها از مهم ترین دغدغه های صنعتی بشمار می آیند. زیرا آب های آلوده پس از ورود به محیط زیست می توانند آسیب های جبران ناپذیری وارد نمایند. بنابراین مصرف پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب در کنار استفاده از پودر کلر ایرانی می تواند بسیار کمک کننده باشد. انواع پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب به صورت معدنی و آلی تولید و در بازار عرضه می شوند. همچنین انواع پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب با بارهای الکتریکی منفی و مثبت نیز قابل تهیه هستند.

لازم به ذکر است که در انتخاب پلی الکترولیت تصفیه آب باید به نوع بار الکتریکی ذرات محلول توجه نمود. با کاربرد پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب می توان ذرات کلوئیدی و باردار را از فاضلاب حذف کرده و آب را دوباره به چرخه مصرف برگرداند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع الکترولیت ها و نحوه مصرف آن در صنعت پساب و فاضلاب می پردازیم. با ما همراه باشید.

استفاده از پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب

امروزه پلی الکترولیت های آنیونی سنتزی به عنوان کمک منعقد کننده توجه زیادی را در صنعت تصفیه آب و فاضلاب به خود جلب نموده اند. دو عامل مهم در انتخاب شرایط بهینه از نظر کارآیی و بهبود کیفیت تصفیه آب، چگالی بار و وزن مولکولی فلوکولنت های آنیونی هستند. پلی الکترولیت های آنیونی وزن مولکولی بالایی داشته و تراکم بار کمی دارند. بنابراین به عنوان پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب و عامل کنترل گرانروی کاربرد دارند.

از این ترکیبات می توان به عنوان کمک کننده منعقد کننده همراه با منعقد کننده های معدنی همچون آلوم، فریک کلرید، هیدروکسید آلومینیوم و فریک سولفات استفاده نمود. کاربرد پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب می تواند ذرات با بار مثبت را جذب نموده و با مکانیسم خنثی سازی بار موجب بی ثباتی پراکندگی ذرات گردد. این ترکیبات همچنین ذرات با بار منفی را با مکانیسم پل زدن ته نشین خواهند نمود.

مصرف پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب کاتیونی

در هنگام ترکیب این مواد با ذرات معلق موجود در فاضلاب، گروه های فعال جاذب زنجیره پلیمری بر سطح مواد معلق یا سطح کلوئیدهای فاضلاب قرار گرفته و ایجاد پل می کنند. در اثر این عمل، ابتدا لخته های کوچک ایجاد می شوند، سپس فلاک های بزرگتری شروع به تشکیل می کنند. این فلاک ها موجب افزایش سرعت رسوب در شفاف کننده ها، افزایش سرعت شناور شدن در سیستم های DAF و همین طور افزایش آبگیری از لجن خواهند شد. پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب کاتیونی در تصفیه خانه فاضلاب خانگی یا فاضلاب شهری و صنعتی برای حذف انواع مواد شیمیایی و معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. فلوکولانت ها از ترکیبات بسیار پرکاربرد صنعتی هستند. بنابراین فروش پلی الکترولیت در انواع مختلف توسط شرکت های عرضه کننده داخلی و خارجی صورت می پذیرد.

نحوه انتخاب پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب

انتخاب صحیح نوع فلوکولانت به بار الکتریکی کلوئید های معلق در فاضلاب وابسته است. اگر کلوئید های معلق در آب بدون بار باشند از انواع نانیونیک استفاده می شود. اگر کلوئیدها دارای بار الکتریکی منفی باشند از پلی الکترولیت های کاتیونی استفاده می شود. درصورتی که بار الکتریکی کلوئیدها مثبت باشد نیز باید از انواع آنیونی استفاده نمود. برای ایجاد فلاک یا لخته بین ذرات معلق، نیروی جاذبه الکتروستاتیک در کلوئیدها و فلوکولانت ها بسیار حائز اهیمت است. درواقع این نیرو با استفاده از نیروی جاذبه بین بارهای نا همنام کلوئیدها و پلی الکترولیت ها حاصل می شود.

انواع پلی الکترولیت تصفیه فاضلاب

فلوکولانت ها بر اساس خواص به سه دسته تقسیم می شوند.

  • پلی الکترولیت نانیونی
  • پلی الکترولیت آنیونی
  • پلی الکترولیت کاتیونی

توجه شود که از عوامل موثر بر فلوکولانت های تصفیه فاضلاب می توان به نوع بارريال چگالی بار، وزن مولکولی، ساختار مولکولی و نوع مونومر اشاره کرد. خرید و فروش این فلوکولانت ها در بازار به دلیل کاربرد های گسترده در کنار پودر کلر بسیار صورت می پذیرد. خرید و فروش و نحوه کاربرد پلی الکترولیت ها امروزه از طریق سایت های معتبر به راحتی انجام شده و قابل تهیه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا