Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

کلرید کلسیم در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

کلسیم کلراید ماده‌ای معدنی است و کاربرد گسترده‌ای در صنایع دارد. از خواص کلرید کلسیم می‌توان به کریستالی بودن و حلالیت بالایش در آب اشاره نمود. از کاربرد کلرید کلسیم در صنایع غذایی، کشاورزی، نفت و گاز و… استفاده می شود. انواع کلرید کلسیم در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. گرید خوراکی دارای خلوص بسیار بالایی بوده و از آن در صنایع غذایی استفاده می شود. گرید کلسیم کلراید صنعتی نیز در صنایع دیگر استفاده شده و دارای درجه خلوص های متفاوتی است. قیمت کلرید کلسیم تحت تاثیر گرید تولید شده و برند تجاری محصول قرار دارد. برای خرید کلسیم کلراید می توان به سایت های معتبر عرضه مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

کلرید کلسیم خوراکی

در صنایع غذایی از کلرید کلسیم در گرید خوراکی استفاده می شود. میانگین مصرف کلرید کلسیم خوراکی به عنوان افزودنی در مواد غذایی ۱۶۰ تا ۳۴۵ میلی گرم در روز تعیین شده است. استفاده از این ماده به عنوان ماده جدا کننده و ماده سفت کننده با شماره E509 در اروپا مجاز است. کاربرد کلرید کلسیم به عنوان نگهدارنده از فساد مواد غذایی ممانعت کرده و موجب حفظ کیفیت محصولات غذایی می گردد. از این ماده در ترکیب خوراک دام و طیور نیز استفاده می شود.

از فواید کلسیم کلرید یک عامل سفت کننده در کنسرو سبزیجات، دلمه سویا و… استفاده می شود. در نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های غیر الکلی نیز از این ماده به‌عنوان الکترولیت استفاده می شود. این ماده بسیار شور است و از آن برای طعم دادن به ترشی ها استفاده می شود. استفاده از کلراید کلسیم برای کند کردن انجماد در تولید برخی مواد غذایی نیز استفاده می شود. برای حفظ بافت سیب های خرد شده در کنسرو می توان از خواص این ماده نگهدارنده بهره برد. قیمت کلرید کلسیم خوراکی نسبت به انواع صنعتی بیشتر خواهد بود.

مصرف کلرید کلسیم در بتن

کلراید کلسیم برای تسریع گیرش اولیه در مخلوط بتن استفاده می شود. یون های کلرید به خوردگی میلگرد فولادی منجر می شود. بنابراین نباید آن را در بتن مسلح استفاده نمود. از کلسیم کلراید خشک یا بی آب که می توان برای اندازه گیری رطوبت بتن استفاده نمود. البته باید توجه شود که استفاده از کلراید کلسیم تنها در بتن های فاقد فولاد و به میزان ۲ درصد وزنی سیمان قابل استفاده است.

استفاده در صنعت نفت و گاز

از کلراید کلسیم برای ثبات بیشتر و بالا بردن تراکم مایعات جهت کنترل فشار در صنعت نفت و گاز استفاده می شود. این ماده با ایجاد نیروهای اسمزی جهت ممانعت از متورم شدن و جذب آب توسط ترکیبات رس در فاز آبی سیالات حفاری به کار گرفته می شوند.

استفاده در استخرهای شنا و آکواریوم

کلسیم کلراید با افزایش سختی آب در استخرها موجب کاهش فرسایش بتن در آن ها می گردد. این ماده با انحلال در آب و موجب افزایش غلظت کلسیم موجود در آب می شود. این امر موجب کاهش انحلال ترکیب های کلسیمی در ساختار بتن گشته و فرسایش استخر کاهش خواهد یافت. استفاده از این ماده برای بعضی از آبزیان ساکن در آکواریوم های دریایی نیز کاربردی بوده و برای تامین کلسیم مورد نیاز آن ها می تواند استفاده شود.

مزایا استفاده از کلرید کلسیم در کشاورزی

از دلایل استفاده از کلرید کلسیم در کشاورزی حفظ استحکام، کاهش پوسیدگی و ممانعت از آفت ها در میوه ها و سبزیجات قبل و بعد از برداشت است.

خرید کلراید کلسیم تکه ای، گلوله ‌ای، پودری و محلول برای استفاده در کشاورزی صورت می پذیرد. کلراید کلسیم ماده ای موثر بوده و به عنوان کود برای گیاهان مفید است. این ماده قادر است تا ریزمغذی های مهمی را جهت رشد و نمو گیاهان فراهم نماید. برای اطلاع از قیمت کلرید کلسیم کشاورزی می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خرید این محصول نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا