Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

به چه دلیل از کلسیم کلرید در صنعت کشاورزی استفاده می شود؟

با توسعه صنعت کشاورزی مواد شیمیایی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع این مواد شیمیایی موجب رشد بهتر گیاه و تولید محصولاتی با کیفیت تر خواهند شد. کلسیم کلرید یکی از ترکیبات معدنی است که در کشاورزی بسیار پر کاربرد است. از خواص کلسیم کلرید در کشاورزی حل شدن آن در آب است. کود کلسیم کلرید در کشاورزی موجب می شود تا گیاه بدون آسیب رشد و نمو نماید. بنابراین با خرید کلرید کلسیم در کشاورزی می توان موجب افزایش تولیدات و محصولات گیاهی شد. انواع کلسیم کلرید در گرید های تجاری مختلف تولید و در بازار عرضه می شوند. قیمت کلسیم کلرید تحت تاثیر گرید تولید شده و برند تجاری محصول قرار دارد.

در ادامه این مطلب به بررسی نحوه استفاده از کلسیم کلرید در کشاورزی و نحوه خرید و فروش و مصرف آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده پرمصرف صنعتی آشنا شوید.

کلرید کلسیم چیست

کلرید کلسیم ترکیبی شیمیایی است که از کلسیم و کلر تشکیل یافته است. این ماده ترکیبی جامد، متبلور، سفید و بدون بو است که در آب حلالیت بسیار بالایی دارد. این ماده شیمیایی نوعی نمک است که قادر به جذب مولکول‌های آب از محیط اطراف خود است. این ترکیب در صورتی که محیط به اندازه کافی مرطوب باشد به مایع تبدیل می‌ گردد. این ماده به شکل کریستالی سفید یافته می شود.

مصرف کلرید کلسیم کشاورزی

همان‌طور که می دانید کلسیم نقش مهمی در فیزیولوژی گیاه دارد. این ماده در پاسخ به تنش شوری نقش داشته و فرآیندهای متعددی را کنترل می‌ نماید. برای غلبه بر تاثیرات منفی شوری بالا، افزودن کلسیم به محیط رشد می تواند به عنوان یک عامل بهبود دهنده ضروری ببوده و موثر عمل کند.

کود کلرید کلسیم در کشاورزی قادر است تا ریزمغذی های ضروری را برای رشد و نمو سالم گیاه فراهم نماید. این کود کلسیم لازم برای رشد میوه ها، کاهش پوسیدگی میوه ها و سبزیجات پس از برداشت قابلیت استفاده دارد. همچنین مصرف این کود پیری گیاه را به تاخیر می اندازد.

در مقادیر مجاز مصرف، گیاهان با استفاده از این کود آسیب نخواهند دید. مسئول نگه داشتن دیواره های سلولی گیاهان پکتات کلسیم است. هنگامی که گیاه با کمبود کلسیم مواجه شود، بافت های جدید همچون نوک ریشه، برگ های جوان و نوک ساقه به دلیل تشکیل نامناسب دیواره سلولی، رشدی انحرافی را نشان خواهند داد.

فواید کلسیم کلرید در کشاورزی

کلرید کلسیم در کشاورزی به صورت اسپری نیز عرضه می گردد. استفاده از این اسپری ها محتوای کلسیم میوه را افزایش داده و مشکلات مرتبط با کمبود کلسیم را کاهش خواهند داد. از اسپری های کلرید کلسیم می توان برای درمان پوسیدگی انتهای شکوفه در محصولاتی همچون کلم و گوجه فرنگی استفاده نمود.

یکی از اختلالات فیزیولوژیکی سیب، تلخی است. تلخی اغلب به سطح پایین کلسیم در میوه مربوط است. یک درمان پیشگیرانه برای کاهش خطر بروز گودال تلخ استفاده از کود کلریدکلسیم در کشاورزی است.

استفاده از اسپری های کلرید کلسیم در استحکام میوه هایی همچون گیلاس صورت می پذیرد. مصرف اسپری های هفتگی و خرید کلرید کلسیم قبل از برداشت میوه نرم شدن، آسیب بعد از برداشت و ترک خوردگی جزئی را کاهش می دهد.

عملکرد کلسیم کلرید در کشاورزی

در خاک مواد معدنی ضروری متعددی وجود دارند که کلسیم یکی از این ترکیبات است. این ماده نه تنها برای ساختن دیواره های سلولی قوی، بلکه برای نگه داشتن گیاه به حالت ایستاده نیز لازم و ضروری است. درواقع این ماده موجب انتقال سایر مواد معدنی می شود.

کمبود کلسیم در گیاه موجب توقف رشد در برگ ها و بافت های جدید می گردد. از دیگر موارد قابل توجه کمبود کلسیم بروز لکه های قهوه ای است که در امتداد لبه ها ظاهر شده و به سمت مرکز برگ ها رشد می کنند. با خرید کلرید کلسیم و استفاده از آن می توان این مشکلات را برطرف نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا