Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

تری کلرو اتیلن کجا یافت می شود؟

تری کلرو اتیلن یا TCE ماده ای شیمیایی است که از کاربرد زیادی در صنعت برخوردار است. از کاربرد تری کلرو اتیلن در صنعت به‌عنوان حلال بهره برده می شود. همچنین استفاده از تری کلرو اتیلن در استخراج کافئین قهوه نیز صورت می گرفته است. از خواص تری کلرو اتیلن در صنعت شوینده و محصولات ضدعفونی کننده نیز بهره برده می شود. انواع تری کلرو اتیلن در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. برای خرید این ماده و یا اطلاع از قیمت تری کلرواتیلن می توان به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی مراجعه نمود. توجه شود که قیمت محصولات با خلوص بیشتر گران تر خواهد بود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص تری کلرو اتیلن و موارد استفاده از آن آشنا شوید.

تری کلرو اتیلن چیست

تری کلرو اتیلن ترکیبی شیمیایی است و از دو اتم کربن و سه اتم کلر و یک اتم هیدروژن تشکیل یافته است. ساختار این ماده نسبت به بسیاری از هیدرکربن ها ساختاری ساده به شمار خواهد رفت. این ماده از کاربرد های مهمی برخوردار است که استفاده به عنوان حلال رایج ترین آن هاست. این ماده به عنوان یک حلال صنعتی برای حل کردن بسیاری مواد در صنایع استفاده می شود. تری کلرو اتیلن مایعی شفاف و غیر قابل اشتعال است و در دسته کلرواتان ها قرار گرفته است. راه یافتن به آب های زیرزمینی از مهم‌ترین مسائل استفاده از این ماده است. برای دریافت قیمت تری کلرواتیلن به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

استفاده از تری کلرو اتیلن

بیشترین کاربرد این ماده به عنوان حلال صنعتی است. از این حلال برای زدودن گریس از سطح فلزات استفاده می شود. جهت تمیز کردن فلز آهن از این ماده و حلال های کلر دار دیگر استفاده می‌شود. البته عملیات کاهش با کمک این ماده نباید روی پارچه، لاستیک یا سطوح غیر فلزی صورت پذیرد.

استفاده از تری کلرو اتیلن در نساجی

یکی از موارد مصرف نری کلرواتیلن استفاده در نساجی است. از این ماده به‌عنوان حامل حلال یا حلال رنگرزی در نساجی استفاده می‌شود. عمده ترین کاربرد این ماده در صنعت نساجی تمیز کردن پنبه، پشم و پارچه های دیگر است. قیمت تری کلرواتیلن در گرید های مختلف متفاوت است.

تری کلرواتیلن کجا یافت می شود

تری کلرواتیلن یا TCE به عنوان یک حلال در چربی زدایی قطعات فلزی استفاده می شود. درواقع چربی گیری از قطعات باید در تولید انواع محصولات استفاده شود تا محصولات با راندمان و کیفیت بالا تولید گردند. این ماده در محصولات مصرفی مانند برخی پرداخت کننده های چوب، انواع چسب، پاک کننده رنگ و تمیز کننده لکه حضور دارد.

خواص تری کلرو اتیلن در آب

تری کلرواتیلن در آب یک سیستم دو فازی را تشکیل می‌ دهد. در این سیستم آب به علت سبکی در لایه بالایی قرار خواهد گرفت. چگالی بالای این ماده از اتم های کلر آن ناشی می شود. در غیر این صورت هیدروکربن های غیر استخلافی از آب سبک تر بوده و روی آب قرار می گیرند. تری کلرواتیلن یک مولکول کوچک است و با وجود بالا بودن نسبت کلر به هیدروژن انحلال پذیری متوسطی در آب دارد. برای خرید و یا اطلاع از قیمت تری کلرواتیلن به روش های مختلفی می توان اقدام نمود.

عوارض تری کلرو اتیلن

نتایج آزمایشات نشان داده اند که تماس طولانی مدت با مقادیر بالای تری کلرواتیلن می تواند موجب بروز سرطان شود. کارگرانی که با این ترکیب شیمیایی در تماس هستند، در برخی موارد دچار تحریک چشم یا پوست دست می شوند.

این ماده بر سیستم اعصاب مرکزی نیز تاثیرات نامطلوبی دارد. به همین دلیل توصیه شده است افرادی که با این ترکیب آلی درتماس هستند حتما از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

تنفس بخارات تری کلرو اتیلن می ‌تواند موجب تحریک دستگاه تنفسی شود. تحقیقات نشان داده است، اگر مقادیر مشخصی از این حلال به محیط زیست ورود پیدا کند، اثرات جانبی طولانی مدتی بر آبزیان ظاهر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا