Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

سنگ باریت سفید چیست و چه کاربردی دارد؟

باریت نوعی سنگ سنگین بوده که کاربردی صنعتی دارد. از کاربرد باریت سفید در گل حفاری چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود. البته استفاده از باریت سفید در صنایع دیگری همچون صنعت تولید کاغذ، رزین، پلاستیک، رادیوگرافی و… نیز صورت می‌پذیرد. این ماده اغلب به‌صورت سفید، بی رنگ یا شیری رنگ یافته می‌شود. از خواص باریت سفید چگالی بالای آن است که آن را باارزش و کاربردی نموده است. خرید و فروش باریت در صنایع بسیار صورت می پذیرد. قیمت باریت با توجه به گرید تولید شده و درجه خلوص محصول متفاوت خواهد بود. برای خرید و اطلاع از قیمت باریت می توان از طریق سایت های معتبر اقدام نمود.

باریت سفید چیست

باریت سفید ماده‌ای معدنی است که از سولفات باریم (BaSO۴) تشکیل یافته است. نام این ماده از کلمه یونانی barys به معنای سنگین گرفته‌شده است. باریت سفید دارای وزن مخصوص بالای یعنی ۴.۵ است. جالب است بدانید این وزن مخصوص برای یک ماده معدنی غیرفلزی وزنی استثنایی بشمار می‌آید. وزن مخصوص بالای باریت موجب شده تا برای طیف گسترده‌ای از مصارف صنعتی، پزشکی و ساختمانی مطلوب عمل کند.

این ماده در ماسه و سنگ‌های ریگی نیز یافته می‌شود که گاهی بلورهای آن در ماسه را به شکل های جالبی می‌توان یافت. این شکل‌های جالب را گل باریت می‌نامند که طول آن‌ها ممکن است تا چندین اینچ باشد. این اشکال تعداد زیادی از دانه شن را در خود دارند.

خواص باریت سفید

باریت سفید کریستال از وزن بالا و سفیدی درجه یکی برخوردار است. این ترکیب فاقد واکنش با اسید هاست. در صنایع مختلف همچون صنعت نفت، کاغذ سازی و… از کاربرد باریت سفید استفاده می شود. از دیگر خواص باریت به عنوان پرکننده در صنایع زیر است.

  • داروسازی
  • مواد شیمیایی
  • تولید شیشه
  • به عنوان عایق
  • تولید کربنات باریم
  • تولید سرامیک
  • الکترو سرامیک
  • عکس برداری پزشکی
  • جداسازی آلومینیوم لوله های نفتی
  • ریخته گری مس
  • ماده سنگین ‌کننده
  • حفاری های نفت و گاز
  • و…

کاربرد باریت سفید در پوشش صنعتی

باریت سفید در پوشش های صنعتی بسیار استفاده می شود. این ماده در آستری های صنایع خودرو سازی، صنایع دریایی و صنعت هوافضا و پوشش بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. فروش باریت سفید در گرید های مختلفی در بازار صورت می پذیرد. صنایع برای خرید و اطلاع از قیمت باریت سفید مورد نیاز می توانند به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایند.

باریت حفاری

زمان زیادی است که باریت طبیعی یا سولفات باریم به عنوان عامل وزن دهنده در سیالات حفاری مورد استفاده قرار می گیرد. باریت حفاری اغلب از سنگ معدن حاوی سولفات باریم یا با اختلاط مواد از چندین منبع تولید می شود. این ماده ممکن است غیر از ماده معدنی سولفات باریم حاوی مواد دیگری هم باشد به همین دلیل  امکان دارد که رنگ آن خاکستری یا قهوه ای قرمز باشد.

در صنعت حفاری استفاده از باریت موجب ایجاد گل‌ هایی با چگالی بالا می شود که به سمت پایین ساقه مته پمپ شده و از طریق مته خارج شده و به سطح بین ساقه مته و دیواره چاه برمی گردند.

باریت سفید چیست

باریت سفید ماده ای معدنی و حاوی سولفات باریم است. این ماده اغلب به شکل بلورهایی بزرگ یا به شکل سنگدانه های روزت شکل می پذیرند. فراوانی باریت سفید در بیشتر نقاط جهان و ویژگی های خاص آن موجب شده تا این ترکیب در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای داشته باشد.

سیالات حفاری ۸۵ درصد از کل باریت سفید مصرفی جهان را استفاده می کنند. این ماده در ترکیبات شیمیایی دارویی، صنایع لاستیک و کوزه گری و… کاربرد دارند. قیمت باریت در انواع مختلف در بازار متفاوت است.

سنگ باریت

باریت‌ از لایه صخره‌های رسوبی در اعماق اقیانوس‌ها استخراج می ‌شود. در بعضی از استخراج ‌ها سنگ باریت به صورت رگه‌ های سنگی دیده می‌شود که استخراج کمی دارند. در اعماق زمین سولفات باریم به‌وسیله آب‌های گرم زیرزمینی تشکیل می‌شود. برخی موارد هم باریت محصول فرعی استخراج موادی همچون سرب، روی، نقره یا فلزات دیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا