Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

مزایا رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی محصولی است که در ساخت محصولات دکوراتیو بسیار شناخته شده است. البته کاربرد رزین اپوکسی به همین امر محدود نبوده و مزایا مختلفی در صنایع دارد. از مزایا رزین اپوکسی می‌توان به استفاده از آن در تولید انواع کف‌پوش اشاره کرد. از دیگر مزایا رزین اپوکسی استفاده در کارخانجات سنگبری است. استفاده از محصول فوق در این صنعت موجب ایجاد جلا و درخششی بی نظیر خواهد شد. از مزایا رزین اپوکسی در صنایع اتومبیل سازی و ساخت جواهرات نیز بهره برده می شود. به دلیل خواص و فواید بی نظیر این محصول در ادامه این مطلب به بررسی کاربرد های آن می پردازیم.

از مزایا رزین اپوکسی این است که با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. درواقع قیمت رزین اپوکسی به شرکت تولید کننده آن وابسته است. برای خرید این محصول می‌توان به مراکز معتبر فروش مراجعه نمود. توجه نمایید که همواره برای نتیجه گیری مطلوب همواره مواد مرغوب و با کیفیت را تهیه و مصرف نمایید.

رزین اپوکسی چیست

رزین اپوکسی در تقویت، ترمیم و مقاوم‌ سازی انواع سازه‌ها و در تولید محصولات کامپوزیتی جایگاهی ویژه دارد. محصول رزین اپوکسی بیشتر با خواص چسبندگی بالایش شناخته می شود. این محصول هم کاربرد خانگی وهم مصارف صنعتی دارد. این ماده چسبنده می‌تواند هر چیزی را در جای خود نگه داشته و از این جهت بسیار کاربردی است. از مزایا رزین اپوکسی مقاومت زیاد در برابر حرارت بوده و عمر طولانی در استفاده دارد.

مزایا رزین اپوکسی

  1. در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.
  2. در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
  3. در برابر جذب تنش‌های مکانیکی و حرارتی مقاوم است.
  4. در برابر سایش و ضربه مقاومت بالایی نشان می‌دهد.
  5. چسبندگی بسیار خوب به مواد مختلف دارد.
  6. با انواع الیاف و سیستم FRP سازگار است.
  7. قابلیت پر کنندگی بالایی دارد.
  8. وزن سبکی داشته و کم حجم است.
  9. عمر مفید آن بالاست.
  10. به‌راحتی و به‌سرعت قابل تعمیر است.

موارد مصرف و مزایا رزین اپوکسی در چسب

از بهترین چسب‌های موجود برای کاربردهای صنعتی می‌توان به رزین اپوکسی ها اشاره نمود. از مزایا رزین اپوکسی این است که وقتی پخت می‌شود، اتصال سخت و بادوامی ایجاد خواهد نمود. این ماده برای فلزات قدرت چسبندگی بسیار بالایی را ایجاد خواهد کرد. قدرت تحمل شیمیایی و محیطی این محصول عالی بوده و قادر است تا به آسانی فضاهای خالی را پر نماید. این ماده در مقابل مواد شیمیایی سخت می تواند به عنوان درزگیر استفاده شود و جایگزین مطلوب برای پرچ و جوشکاری محسوب می شود.

از مزایا رزین اپوکسی قابلیت جلوگیری از فرسودگی آن است. بنابراین استفاده از آن روشی ایده آل است در حافظت از لوازم خانگی که به مرور زمان زنگ زده و فرسوده می‌شوند.

این محصول مقاومت شیمیایی بالایی داشته، به طوری که در محیط های خورنده، اسیدی و قلیایی می توان از آن استفاده نمود. داشتن استحکام کششی، فشاری و خمشی بسیار بالا از دیگر خواص این مواد است. رزین اپوکسی یا چسب رزین عایق الکتریسیته بوده و مزایا خود را تا حرارت ۱۰۰ درجه سانتی گراد حفظ خواهد نمود. قیمت رزین اپوکسی با توجه به کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

مزایا رزین اپوکسی کفپوش

کاربرد رزین اپوکسی در تهیه انواع کفپوش بسیار رایج شده است. این محصولات با نام رزین اپوکسی کف پوش قابل تهیه هستند. در ادامه به موارد استفاده از آن اشاره شده است.

کفپوش اپوکسی صنعتی که برای کف کارخانجات با مقاومت فیزیکی و شیمایی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش اپوکسی آنتی ‌استاتیک کانداکتیو که جهت هدایت الکتریسیته ساکن در موارد خاص کارایی دارد.

انواع کفپوش اپوکسی آنتی ‌باکتریال که در بیمارستان‌ها و مراکز حساس به آلودگی کارایی دارد.

کفپوش اپوکسی سه‌ بعدی که انواع جدیدی از رزین اپوکسی بوده و برای طراحی و دکوراسیون کف ساختمان در منازل استفاده می شود.

معایب در مقابل مزایا رزین اپوکسی

  • قیمت رزین اپوکسی آن از دیگر انواع رزین گران‌تر است.
  • عمل‌آوری آن زمان بر بوده و پخت رزین اپوکسی و عمل پلیمریزاسیون زمان بر است.
  • این محصول شکل‌پذیر نبوده و به ترک‌ خوردگی حساس است.
  • این محصول در دمای زیر ۵ درجه سانتی‌گراد کارایی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا