Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید حلال ویژه | کاربرد حلال ویژه چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد حلال ویژه و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید حلال ویژه دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حلال ویژه در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حلال ویژه در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت حلال ویژه نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حلال ویژه به روزرسانی می‌شود.

حلال ویژه مایعی قابل اشتعال، شفاف و بی رنگ و مخلوطی از مواد شیمیایی است که به عنوان هیدروکربن های نفتی شناخته می شود. حلال ویژه با نام های رایج دیگری از جمله وایت اسپریت، حلال Stoddard، جایگزین تربانتین، حلال معدنی و رقیق کننده رنگ نیز شناخته می شود.
حلال ویژه یا حلال ۴۰۰ یک عصاره نفتی است و آن را یک حلال ملایم می دانند که بوی ملایمی دارد و از نظر شیمیایی پایدار بوده و باعث خوردگی نمی شود. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.
جمعیت عمومی ممکن است به دلیل استفاده از وایت اسپریت در محصولات مختلف مصرفی به عنوان مثال رنگ و پولیش، در معرض آن قرار بگیرند، اگرچه در صورت استفاده صحیح از محصول بعید به نظر می رسد که چنین سطوحی باعث آسیب شود. ولی قرار گرفتن در معرض این ترکیب در یک محیط شغلی که در آن وایت اسپریت تولید یا استفاده می شود، نیز رخ می دهد. بنابراین محدودیت های ایمنی برای محافظت از کارمندان در چنین سطوحی باید اعمال می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش حلال ویژه در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش حلال ویژه و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان حلال ویژه در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده حلال ویژه در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید حلال ویژه در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش حلال ویژه را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

موارد استفاده و خرید حلال ویژه

وایت اسپریت در رنگ ها، پوشش ها، واکس ها، پولیش ها، چسب، جوهر چاپ و تونر دستگاه فتوکپی مایع استفاده می شود. در صنعت همچنین از آن به عنوان حلال برای تمیز کردن، چربی زدایی و استخراج مواد استفاده می شود. در خانه ها معمولاً از آن برای تمیز کردن برس های رنگی یا رنگ های رقیق استفاده می شود.

حلال ۴۰۰ جایگزین ارزان قیمت پایه نفتی برای تربانتین با پایه گیاهی است. این ماده معمولاً به عنوان رقیق کننده رنگ برای تینر رنگ و برای رنگ های روغنی استفاده می شود و همچنین به عنوان یک حلال آلی کاربردهای دیگری نیز دارد. وایت اسپریت از نظر شیمیایی بسیار متفاوت با تربانتین است که عمدتا از پینن تشکیل شده است و دارای خاصیت حلال پایین تری است. به دلیل فعل و انفعالات با رنگدانه ها در رنگ های روغنی، هنرمندان نسبت به بسیاری از مصرف کنندگان صنعتی به درجه بالاتری از حلال ویژه معدنی نیاز دارند که یکی از دلایل آن عدم وجود گوگرد باقی مانده است.

حلال ویژه چیست و از قیمت خرید و فروش حلال ویژه چه می دانید؟
حلال ویژه چیست و از قیمت خرید و فروش حلال ویژه چه می دانید؟

فروش حلال ویژه

وایت اسپریت بوی نامطبوعی شبیه نفت سفید دارند و در حال حاضر تولیدکنندگان نسخه کم بوی آنرا تولید کرده اند که حاوی هیدروکربن های کوتاه تر بسیار فرار است. وایت اسپریت بدون بو برای از بین بردن ترکیبات معطر سمی تر، تصفیه شده و برای کاربردهایی مانند رنگ روغن، جایی که انسان از نزدیک با حلال تماس دارد، توصیه می شود.

در چاپ روی صفحه (که به آن غربالگری ابریشم نیز گفته می شود)، از حلال ۴۰۰ اغلب برای تمیز کردن و پاک نشدن صفحات پس از چاپ با جوهرهای پارچه ای و پلاستیزول روغن استفاده می شود. همچنین این ترکیب برای رقیق کردن جوهرهایی که در ساخت مونوپرینت بکار می روند، استفاده می شود.

اگرچه وایت اسپریت به طور معمول به عنوان سوخت به بازار عرضه نمی شود، اما از این ترکیب می توان به عنوان جایگزین نفت سفید در اجاق های قابل حمل استفاده کرد زیرا گرید سبک تر نفت سفید است. ولی از این ماده نمی توان به عنوان جایگزینی برای بنزین سفید استفاده کرد زیرا بسیار فرارتر از سوخت هایی مانند بنزین است.

آنالیز حلال ویژه

حلال ویژه (White Spirit) ماده ای بدون رنگ با بویی مشخص است که انحلال پذیری کمی در آب دارد. این ماده ترکیبی از مخلوط هیدروکربن های اشباع شده آلیفاتیک و آلیسیلیک همراه با تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد ترکیبات آروماتیک است. حلال ویژه کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد و به انواع مختلفی دسته بندی می شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های حلال ویژه

طبقه بندی ۴۰۰ ، ۴۰۱، ۴۰۲ ،۴۰۳،۴۱۰
ویژگی ها مایعی قابل اشتعال، شفاف و بی رنگ و مخلوطی از مواد شیمیایی هیدروکربنی
دیگر نام ها وایت اسپریت، حلالStoddard ، جایگزین تربانتین، حلال معدنی و ماده رقیق کننده رنگ

قیمت حلال ویژه

قیمت حلال ویژه به برند، وزن بسته بندی و کشور تولید کننده آن بستگی دارد. انواع تولیدی در داخل کشور معمولا قیمت کمتری نسبت به حلال های خارجی دارند.

حلال ویژه چیست

این ترکیب تقاضای زیادی در پوشش ‌ها، وسایل نقلیه، صنایع تولیدی و ساز و ساخت در کشورهای در حال ظهور دارند. وایت اسپریت برای تمیز کردن برس های رنگ، قطعات خودرو، ابزارها، به عنوان مایع استارت گریل زغالی و حذف بقایای چسب از سطوح غیر متخلخل استفاده می شود.

گوگردزدایی هیدرولیکی برای خالص سازی وایت اسپریت نوع ۱ که حاوی هیدروکربن های C7 تا C12 است، استفاده می شود. وایت اسپریت نوع ۱ به دلیل نقطه جوش بالا (۹۰-۲۳۰ درجه سانتی گراد) در صنایع استخراج و حلال های پاک کننده استفاده می شود. این ترکیب به عنوان یک حلال فعال در آئروسل و سایر نگهدارنده های چوب استفاده می شود و تقاضای جهانی را افزایش می دهد.

کاربرد حلال ویژه

رافینیت نوع ۲ وایت اسپریت در حین استخراج با حلال به دست می آید. تولید کنندگان رنگ، چسب و مواد شیمیایی پاک کننده و همچنین صنایع خودروسازی، ساختمان سازی، کامپوزیت ها و مواد شیمیایی از این ماده استفاده می کنند.

وایت اسپریت ممکن است از تقطیر نفتی ساخته شود که آن را حلال مناسبی برای رقیق کننده رنگ می کند. این امر تقاضا برای حلال ویژه در تینر رنگ را افزایش می دهد.

پرسش های رایج در مورد حلال ویژه

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش حلال ویژه را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت خرید و فروش حلال ویژه در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست فروشندگان حلال ویژه را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

حلال ویژه تصفیه

وایت اسپریت می تواند به عنوان یک حلال برای استخراج اجزای آلی سنگ قیر نفتی از مواد معدنی استفاده شود. علاوه بر این زغال سنگ ها شامل ناخالصی هایی هستند که قبل از استفاده باید تمیز شوند. وایت اسپریت برای استخراج مایعات آلی از نمونه زغال سنگ و تصفیه آن استفاده می شود.

فروش حلال

فروش حلال به عنوان پاک کننده و چربی زدای تجهیزات مکانیکی در سراسر بخش صنعتی بازار گسترده ای دارد. به دلیل خواص منحصر به فردش، وایت اسپریت برای تمیز کردن کربن و روغن از سطوح فلزات در صنایعی مانند هوافضا و خودرو ترجیح داده می شود.

فروش حلال نفتی

وایت اسپریت که به عنوان حلال استودار نیز شناخته می شود از هیدروکربن های نفتی تشکیل شده است که به عنوان حلال نفتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در نگهدارنده‌ های چوب، لاک ‌ها، محصولات آسفالت و موم‌ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انالیز حلال ۴۱۰

حلال ۴۱۰ یک حلال آلی است که از بنزین و نفت سفید به دست می آید. این حلال از نظر شیمیایی پایدار است، سرعت تبخیر بالایی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب را باید در ظروف در بسته و به دور از نور مستقیم خورشید، گرما و سایر منابع اشتعال زا نگه داری کنید.

آنالیز حلال ۴۰۰

حلال ۴۰۰ یا حلال ویژه ترکیبی پایدار با بوی ملایم و شبیه نفت سفید است. این حلال حاوی هیدروکربن های بسیار فرار است و در رنگ روغن مورد استفاده قرار می گیرد. حلال ۴۰۰ حاوی هیدروکربن های پارافینیک و سیکلوپرا فیتیک است. این ماده در لاک ها، رنگ ها، ترکیبات چاپ ساخت چسب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سمیت حلال ویژه و خطر آن برای انسان

وایت اسپریت عمدتا به عنوان یک ماده تحریک کننده طبقه بندی می شود و در اثر استنشاق بخار، تماس با پوست و بلع مسمومیت حاد نسبتاً کمی دارد. با این حال، قرار گرفتن در معرض مقدار زیاد آن می تواند منجر به سرکوب سیستم عصبی مرکزی و در نتیجه عدم هماهنگی و واکنش های کند شود. قرار گرفتن در معرض غلظت های بسیار زیاد در فضاهای بسته می تواند منجر به اثرات مخدر عمومی (خواب آلودگی، سرگیجه، حالت تهوع و …) شود و در نهایت منجر به بیهوشی می شود. مصرف خوراکی خطر آسپیراسیون بالایی دارد. تماس طولانی مدت مکرر پوستی می تواند منجر به درماتیت تحریک کننده شدید شود که به آن درماتیت تماسی نیز گفته می شود.

با توجه به فراریت و فراهمی زیستی کم مواد سازنده، این ماده اگرچه برای موجودات آبی سمیت متوسطی دارد اما بعید است خطرات قابل توجهی برای محیط زیست ایجاد کند، با این وجود نباید آن را به عمد در سینک یا فاضلاب ریخت.

خرید حلال ویژه

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید حلال ویژه از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید حلال ویژه، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان حلال ویژه را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید حلال ویژه با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا