Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

استفاده از صمغ گوار در مایع ظرفشویی تجاری

امروزه ترکیبات مختلفی به حوزه صنعت وارد شده‌اند. صمغ گوار یکی از این ترکیبات است. صمغ گوار منشا گیاهی داشته و در بسیاری از صنایع استفاده می شود. از خواص صمغ گوار می توان به ضخیم کنندگی آن اشاره نمود. این خواص موجب استفاده از صمغ گوار در مایع ظرفشویی شده است. از دیگر خواص این محصول قدرت امولسیفایری آن است. این خواص صمغ گوار در مایع ظرفشویی حائز اهمیت است. قیمت صمغ گوار در مایع ظرفشویی با توجه به برند تجاری آن متفاوت است. انواع صمغ گوار یا گوارگام با گرید خوراکی قیمت بیشتری در بازار دارند.

صمغ گوار چیست

صمغ گوار یا گوارگام ماده ای پودری و سفید رنگ است. این محصول گیاهی در آب سرد و ولرم حل شده و محلولی با غلظت بالا ایجاد می کند. گوارگام از گیاه گوار که گیاهی لوبیا شکل است حاصل می آید. این گیاه به طور عمده در کشور هند و پاکستان رشد کرده و حاصل می آید. از خواص قوام دهندگی و امولسیفایری صمغ گوار در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مایع ظرفشویی بسیار استفاده می شود. تولیدکنندگان محصولات بهداشتی از صمغ گوار در مایع ظرفشویی، صابون، شامپو و… استفاده می کنند.

استفاده از صمغ گوار در مایع ظرفشویی

گوارگام نوعی افزودنی است که به عنوان عامل ضخیم کننده کاربرد دارد. از صمغ گوار در صنایع غذایی جهت تولید سس، پنیر، بستنی، نوشابه، کالاهای نانوایی، گوشت و غذای حیوانات خانگی استفاده می شود. کاربرد این ماده در تولید مواد آرایشی و بهداشتی، شوینده، محصولات دارویی و… نیز دیده می شود.

صمغ گوار در مایع ظرفشویی استفاده شده و بسیار مناسب است. صمغ گوار موجب افزایش کف در محصولات می گردد. کاربرد پودر صمغ گوار در صنعت معدن نیز صورت می پذیرد. استفاده از صمغ گوار در مایع ظرفشویی مقرون به صرفه بوده و از مقاومت بالایی در برابر تخریب مکانیکی و حرارتی برخوردار است. بعلاوه این ماده زیست تخریب پذیر بوده و از سازگاری با محیط زیست برخوردار است.

مزایا صمغ گوار در مایع ظرفشویی

بسیاری از تولید کنندگان شوینده از صمغ گوار در ترکیبات مایع ظرفشویی استفاده می کنند. مایع های ماشین ظرفشویی اتوماتیک با اهداف متفاوتی نسبت به انواع دیگر شوینده ها تولید و در بازار عرضه می گردند. هدف اصلی این شوینده ها از بین بردن لکه ها و باکتری هاست. البته تاکنون مواد شوینده مایع ظرفشویی جهت مصارف خانگی به تولید تجاری نرسیده اند. مواد شوینده مایع ظرفشویی باید از گرانروی به نسبت بالایی برخوردار باشند. مایعات ظرفشویی دستی اغلب از ویسکوزیته کم و کف بالایی برخوردارند، بنابراین برای این استفاده مناسب نیستند.

شوینده ایده آل درعین گرانروی زیاد، باید به راحتی جریان یافته و بتواند از لوله یا بطری پلاستیکی خارج گردد. اغلب برای ایجاد این ویژگی در مایع های ظرفشویی از صمغ گوار استفاده می گردد. بعلاوه یک شوینده ایده آل ظرفشویی باید خیلی سریع در آب حل گردد.

فواید صمغ گوار در مایع ظرفشویی

این ماده به عنوان یک سورفکتانت عمل کرده و دارای خواص لایه ای است. استفاده از این محصول باعث کاهش کشش سطحی شده و در نتیجه در مایع ظرفشویی، شامپو و کرم ها مناسب است. بهترین مزیت صمغ گوار در مایع ظرفشویی این است که پلیمری طبیعی است و آسیب پذیری و عوارض جانبی کمی بروز می دهد.

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی از گسترده ترین صنایع و تجارت هاست. با استفاده از گوارگام محصولات متنوعی در صنایع آرایشی تهیه می شوند. از آنجایی که صمغ گوار در آب حل می شود، استفاده از آن در محصولاتی همچون شامپو و صابون مناسب است. تنوع موارد استفاده از گوارگام در صنعت آرایشی به دلیل خواص مهم آن یعنی تهویه هوا و سورفکتانت است. به عنوان تهویه کننده، بافت صاف و نرمی به پوست می بخشد. برای خرید صمغ گوار در گرید های مختلف به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا