Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای شربت آرژی پلاس یوروویتال برای رشد قدی کودکان

شربت آرژی پلاس یوروویتال یک مکمل غذایی بسیار مفید برای کودکان ۴ سال به بالا است. ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آمینواسید آرژنین موجود در این مکمل به رشد و تکامل طبیعی کودک کمک کرده و سیستم ایمنی او را تقویت می کند. این شربت با طعم پرتقال تهیه شده است به همین دلیل کودکان بدون مقاومت آن را مصرف می کنند.

شربت آرژی پلاس یوروویتال برای نوجوانان و بزرگسالان نیز قابل است و می تواند برای حفظ سلامت استخوان ها و سلامت تیروئید و چشم ها به واسطه وجود ید و ویتامین A مفید باشد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با فواید شربت آرژی پلاس یوروویتال برای رشد قدی کودکان ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

شربت آرژی پلاس یوروویتال برای چی خوبه

شربت آرژی پلاس یک مکمل رشد و تکامل فوق العاده مفید برای کودکان است. از آنجاییکه کمبودهای تغذیه ای در دوران کودکی می توانند عوارض جبران ناپذیری در کودکان داشته باشند متخصصان معمولا مکمل های غذایی را در این دوران توصیه می کنند.

شربت آرژی پلاس حاوی ریزمغذی هایی برای حمایت از رشد و نمو سالم کودک است. یک رژیم غذایی متعادل و سالم می تواند به افزایش وزن و قد کودک کمک کند. با اینحال وزارت بهداشت توصیه می کند که به همه کودکان شش ماهه تا پنج ساله مکمل حاوی ویتامین های A، C و D داده شود. این به این دلیل است که کودکان در حال رشد ممکن است به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت نکنند، به خصوص آنهایی که رژیم غذایی متنوعی ندارند.

از آنجایی که کودکان نیازهای غذایی متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند، مکمل های غذایی در دسترس هستند که به طور خاص برای کودکان فرموله شده اند. شربت آرژی پلاس یکی از انواع مکمل های کودکان است که تمام نیازهای کودک برای رشد و حفظ سلامتی را مورد نظر قرار داده است.

آرژی پلاس یک مکمل غذایی برای اطمینان از رسیدن کودکان به رشد مطلوب بدون کمبودهای غذایی است. شربت آرژی پلاس حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که رشد مغز را در کودکان تقویت می کند. اگر پس از مصرف این شربت هرگونه مشکل گوارشی در کودک خود شدید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود مشورت کنید. توصیه می شود قبل از استفاده از این مکمل برای کودکان با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

ترکیبات شربت آرژی پلاس یوروویتال

رشد سالم قد و وزن کودکان تا حد زیادی به رژیم غذایی آنها بستگی دارد. بنابراین، علاوه بر غذا، پزشکان اطفال ممکن است شربت آرژی پلاس و انواع مکمل های دیگر را برای کودکان توصیه کنند. والدین معمولا نگران مصرف مواد مغذی فرزندان خود هستند. علاوه بر این، آنها نگران تاخیر در رشد، رشد ضعیف و سایر مشکلات سلامتی هستند که معمولا ناشی از کمبودهای غذایی است. این موارد را می توان با مشورت پزشک و استفاده از مکمل های کودکان به راحتی برطرف کرد. در ادامه به خواص ریزمغذی های موجود در فرمولاسیون شربت آرژی پلاس می پردازیم:

شربت آرژی پلاس یوروویتال برای چی خوبه
شربت آرژی پلاس یوروویتال برای چی خوبه

ویتامین A

ویتامین A که به نام رتینول نیز شناخته می شود یکی از مهم ترین ویتامین ها برای رشد قد در کودکان است. شما باید مواد غذایی را برای کودکان خود انتخاب کنید که حاوی این ویتامین به مقدار مناسب باشد. تحقیقات نشان داده است این ویتامین باعث افزایش قد کودکان می شود. این ریزمغذی کلسیم را برای تغذیه استخوان ها و تقویت رشد بدن فراهم می کند. اقلام غذایی مانند بروکلی، هلو، شیر غنی شده و میوه ها غنی از ویتامین A هستند.

ویتامین B2

ویتامین B2 به افزایش تولید گلبول های قرمز در بدن کودکان کمک می کند. نه تنها این، بلکه برای هضم و تولید انرژی نیز مفید است. همچنین به ساخت ویتامین B3 یکی دیگر از انواع ویتامین ب کمپلکس کمک می کند.

ویتامین D

والدین باید تهیه مواد غذایی حاوی ویتامین D و سایر مواد معدنی را در اولویت قرار دهند تا به رشد قد کودکان کمک کنند. ویتامین D عنصری است که رشد قدی کودک را تسریع می کند. همچنین از راشیتیسم و فرسایش استخوان جلوگیری می کند. در دسترس بودن فسفر و کلسیم در کنار ویتامین D به کودکان کمک می کند تا در مدت کوتاهی رشد سریع داشته باشند.

ویتامین K

برای رشد مناسب استخوان ها به کلسیم و ویتامین K نیاز دارید. چندین مطالعه نشان داده اند که ویتامین K رشد بدن را حفظ و تقویت می کند. کودکان باید غذاهای مغذی حاوی ویتامین K بخورند تا از فرسایش استخوان جلوگیری کرده و در نتیجه شتاب رشد قد را افزایش دهند.

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی برای رشد مجدد استخوان است که بدن به مقدار مناسبی از آن برای رشد و تکامل مناسب کودکان نیاز دارد. با این حال گاهی اوقات کودکان به دلیل دریافت کم کلسیم و عدم مصرف غذاهایی مانند شیر و موز با کمبود کلسیم مواجه می شوند. محصولات لبنی مانند ماست و پنیر نیز به تقویت سلامت استخوان و رشد بدن کمک می کند.

فسفر

فسفر یکی دیگر از ویتامین های ضروری برای دندان های سالم است. فسفر به جذب و استفاده از کلسیم در بدن کمک می کند و با محافظت و بازسازی مینای دندان، دندان ها را تقویت می کند. اگر به دنبال افزودن فسفر بیشتر به رژیم غذایی خود هستید، سعی کنید از گوشت، شیر و غلات کامل استفاده کنید. ماهی، تخم مرغ و غذاهای غنی از پروتئین نیز منابع عالی هستند.

ید

ید یک عنصر کمیاب ضروری برای سنتز هورمون های تیروئید است که در رشد، تکامل و کنترل فرآیندهای متابولیک در بدن انسان نقش دارند. مصرف ناکافی ید منجر به اختلالات کمبود ید می شود که گواتر یک علامت بالینی شناخته شده است. علاوه بر این، کمبود ید در دوران بارداری و اوایل کودکی منجر به اختلال در رشد مغز و در نتیجه کاهش عملکرد ذهنی می شود. کمبود شدید ید در میان کودکان مدرسه ای می تواند منجر به کاهش ضریب هوشی آنها شود.

ال آرژنین

آرژنین یک آمینو اسید مهم است که در رشد قدی کودک نقش دارد. ال-آرژنین یک اسید آمینه طبیعی است که در مسیرهای متابولیکی متعددی درگیر است. این ترکیب به عنوان پیش ماده ای برای سنتز پلی آمین ها، پرولین، گلوتامات، کراتین عمل می کند.

ال-آرژنین در کنار ویتامین K2 برای رشد قدی کودکان بسیار مفید است که در آرژی پلاس گنجانده شده است. ال-آرژنین از طریق مسیرهای متابولیکی و فیزیولوژیکی همه کاره خود، می تواند بسیاری از عملکردهای بدن را بهبود بخشد. این اسید آمینه در تولید انواع آنزیم ها، هورمون ها و ساختاری نقش دارد که همگی بر رشد و تکامل تاثیرگذار هستند.

بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس
بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس

بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس

بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس به توصیه پزشکان صبح هنگام است. زیرا مصرف ریزمغذی ها در بعد از ظهر یا آخر شب باعث افزایش متابولیسم شده و خواب کودک را مختل خواهد کرد.

شربت آرژی پلاس برای قد

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ماده مغذی ماده ای است که بدن برای بقا، رشد و تولید مثل مورد نیاز است. به عبارت دیگر، مواد مغذی به ما انرژی می‌ دهند و به بدن ما اجازه می ‌دهند تا وظایف اساسی خود را انجام دهد. هر موجودی روی زمین به مواد مغذی نیاز دارد. آنها برای زندگی ضروری هستند. اما انسان به مواد مغذی خاصی نیاز دارد که از آب و غذا دریافت می شود.

بدن ما هر ثانیه از روز به سختی کار می کند و بسیاری از وظایف را به طور همزمان انجام می دهد. این فرآیندها توسط ترکیبات شیمیایی انجام می شود که بسیاری از آنها از طریق واکنش های شیمیایی در بدن ما ایجاد می شوند. با این حال، بدن ما نمی تواند تمام ترکیبات مورد نیاز خود را تولید کند، به همین دلیل است که ما باید مواد غذایی با مواد مغذی ضروری مصرف کنیم. مواد مغذی ضروری مواد مغذی هستند که بدن ما قادر به ساخت آن نیست.

دو نوع مواد مغذی ضروری وجود دارد: درشت مغذی ها و ریز مغذی ها. درشت مغذی ها شامل پروتئین، کربوهیدرات ها، چربی ها و آب است. ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند. ما آنها را از طریق رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنیم. در صورت کمبود مواد مغذی می توان با دستور پزشک از مکمل ها نیز برای تامین آنها استفاده کرد.

مکمل های غذایی به صورت قرص، شربت و پودر در دسترس هستند که معمولا انواع شربت به دلیل راحتی مصرف برای کودکان تجویز می شوند. شربت آرژی پلاس حاوی ریزمغذی های مفید و ضروری برای رشد مطلوب کودکان است.

ویتامین K2 و ال آرژنین دو ریزمغذی هستند که در این شربت دقیقا برای رشد قدی کودکان گنجانده شده اند. این دو ریزمغذی برای کودکانی که به هر دلیلی حتی از نظر ژنتیکی دچار کوتاهی قد هستند موثر بوده و با مصرف مداوم می توان رشد قدی کودکان را در سنین پایین بهبود بخشید.

ویتامین K نقش مهمی در ساخت استخوان‌های قوی دارد و در کنار کلسیم و فسفر موجود در این مکمل نه تنها برای رشد قد مفید است بلکه می تواند سلامت استخوان ها را در افراد بزرگسال حفظ کند.

شربت آرژی پلاس برای بزرگسالان

شربت آرژی پلاس برای بزرگسالان نیز قابل استفاده است. این شربت سرشار از ریزمغذی هایی است که به حفظ سلامت افراد کمک می کند و سلامت عمومی را بهبود می بخشد.

هنگامی که اکسید نیتریک در بدن افزایش می یابد، رگ های خونی منبسط می شوند و جریان خون افزایش می یابد و به کاهش خطر رشد پلاک و لخته شدن خون کمک می کند.

این باعث می شود ال آرژنین برای کسانی که به دنبال بهبود سلامت قلب و عروق و عملکرد ورزشی هستند، ایده آل باشد. آرژنین از ترمیم بافت و بهبود زخم پشتیبانی می کند. همچنین یک اسید آمینه بسیار مهم است که هم در سنتز پروتئین و هم در دستیابی به افزایش توده عضلانی نقش دارد.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف طولانی مدت ال آرژنین ممکن است ترکیب بدن و حساسیت به انسولین را در افراد مبتلا به عدم تحمل گلوکز بهبود ببخشد.

روش مصرف شربت آرژی پلاس یوروویتال

برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال مقدار توصیه شده آرژی پلاس روزانه ۵ میلی لیتر (یک بار در روز) است.

برای کودکان ۱۱ سال به بالا و بزرگسالان مقدار توصیه شده آرژی پلاس روزانه ۵ میلی لیتر (دو بار در روز) است.

توجه داشته باشید که قبل از مصرف بطری شربت را به خوبی تکان دهید و آن را در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

همچنین پس از باز کردن درب بطری شربت آرژی پلاس حداکثر تا ۳ ماه قابل می توانید آن را در یخچال نگهداری کرده و مصرف نمایید.

 قیمت شربت آرژی پلاس
قیمت شربت آرژی پلاس

 قیمت شربت آرژی پلاس

ویتامین ها ریزمغذی هایی هستند که هر کدام عملکرد منحصر به فرد خود را دارند و بدن برای سالم ماندن به آنها نیاز دارد. بسیاری از ویتامین ها آنتی اکسیدان هستند، به این معنی که به دفع التهاب و بیماری کمک می کنند. مواد معدنی نیز به حمایت از بدن کمک می کنند و برای حفظ ساختار استخوان، سیستم عصبی، هضم و حتی قلب ما مهم هستند.

به عنوان مثال بدن شما برای تنظیم سلامت استخوان ها به کلسیم زیادی نیاز دارد و همچنین برای کمک به پمپاژ قلب، حرکت عضلات و عملکرد سیستم عصبی به مقدار زیادی سدیم و پتاسیم نیاز دارد.

مواد معدنی کمیاب در مقادیر کمتر مورد نیاز هستند، اما هنوز هم بسیار حیاتی هستند. به عنوان مثال، بدن شما نمی تواند بدون وجود آهن، اکسیژن را به تمام سلول های شما منتقل کند. در صورت کمبود این ریزمغذی ها می توان آنها را از طریق مکمل ها مصرف کرد.

در حال حاضر مکمل های بسیار زیادی برای تامین ریزمغذی ها در بازار وجود دارد و شما می توانید با مشورت پزشک از آنها استفاده کنید. شربت آرژی پلاس یکی از مکمل هایی است که جهت تامین ریزمغذی های ضروری برای کودکان و بزرگسالان طراحی و تولید شده است. برای آگاهی از قیمت این فرآورده و خرید آن می توانید به سایت های فروش معتبر یا داروخانه های آنلاین مراجعه نمایید.

عوارض شربت آرژی پلاس

این مکمل در صورت مصرف طبق دستورالعمل هیچ عوارضی ندارد. برای پیشگیری از عوارض ناخواسته از مصرف همزمان شربت آرژی پلاس با آنتی بیوتیک های خانواده تتراسایکلین خودداری کنید. در صورت ضرورت ۲ ساعت قبل یا ۴ تا ۶ ساعت بعد از مصرف این مکمل قرص های آنتی بیوتیکی را مصرف کنید. بزرگسالان در صورت مصرف داروهای کاهش فشار خون فقط با مشورت پزشک شربت آرژی پلاس را مصرف نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا