Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایا و مضرات اسید سیتریک در نوشابه

امروزه اسید سیتریک به عنوان یک ماده شیمیایی پرمصرف صنعتی شناخته می شود. از ماده در صنعت و به‌ویژه در صنایع غذایی کاربردی گسترده دارد. اسید سیتریک در نوشابه و بسیاری از مواد غذایی یافته می شود. البته کاربرد اسید سیتریک در نوشابه با مزایا و معایبی هم همراه است. اسید سیتریک در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می گردد. اسید سیتریک در نوشابه از گرید خوراکی بوده و به مقدار معینی استفاده می شود. از مضرات اسید سیتریک در نوشابه آسیب به مینای دندان و بروز مشکلات گوارشی است. از فواید اسید سیتریک در نوشابه نیز می توان به ایجاد تعادل در میزان شیرینی نوشیدنی اشاره نمود.

به دلیل کاربرد این ماده در صنایع، خرید و فروش آن در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

اسید سیتریک چیست

اسید سیتریک اسیدی آلی و ضعیف است که نقش موثری در طعم دهی و ماندگاری مواد غذایی دارد. اسیدسیتریک ضعیف طعم ترشی داشته و به محصولات طراوت و تازگی می بخشد. امروزه کاربرد اسید سیتریک در انواع نوشیدنی ها صورت می پذیرد. استفاده از اسید سیتریک در نوشیدنی ها حتی به تایید سازمان بهداشت جهانی نیز رسیده است؛ اما مقدار مصرف آن باید محدود باشد. این اسید با فرمول C۶H۸O۷ شناخته شده و بی رنگ و بی بو و همراه با طعمی ترش است. این ماده در سال ۱۷۸۴ کشف و در سال ۱۸۹۰ به تولید تجاری رسید. این اسید نقش موثری در متابولیسم موجودات هوازی دارد.

فواید اسید سیتریک در نوشابه

اسید سیتریک با نام اختصاری E 330 به عنوان تنظیم کننده پی اچ در صنایع غذایی کاربرد دارد. علاوه بر داشتن خواص اسیدی این ماده به عنوان افزایش دهنده فعالیت آنتی اکسیدان های مفید و افزودن عطر استفاده می شود.

کاربرد اسید سیتریک در نوشابه موجب افزایش ماندگاری نوشابه به مدت طولانی تری خواهد شد. بعلاوه اسید سیتریک در نوشابه در میزان شیرینی آن تعادل ایجاد کرده و موجب بهبود طعم آن می گردد.

اسید سیتریک یک نگهدارنده مناسب است. این ماده از فساد مواد غذایی جلوگیری کرده و یک ضد عفونی کننده قوی محسوب می شود. اسید سیتریک از فعالیت باکتری ها و قارچ ها در مواد غذایی ممانعت کرده و احتمال ابتلا به سنگ کلیه را در افراد کاهش خواهد داد. البته باید توجه نمود که با وجود مزایایی که در بالا عنوان شد، مصرف بیش از حد آن مضراتی را در پی خواهد داشت. بنابراین در مصرف آن باید جانب اطمینان را رعایت نمود.

مزایا تثبیت رنگ اسید سیتریک در نوشابه

اسید سیتریک طعمی ترش و ملایم در نوشیدنی ها ایجاد می کند. این ماده علاوه بر اینکه موجب افزایش ماندگاری نوشیدنی ها می شود، رنگ زیبایی نیز به آن ها می دهد. بنابراین استفاده از این ماده برای حفظ رنگ در نوشیدنی ها می تواند مفید واقع شود.

مضرات اسید سیتریک در نوشابه

اسید سیتریک در نوشابه کاربرد دارد. مصرف مداوم این ماده می تواند باعث وارد شدن آسیب به مینای دندان شده و ایجاد پوسیدگی نماید. بنابراین غذا های حاوی اسید سیتریک را باید کمتر مصرف نمود.

البته توجه شود که افرادی که به طور دائمی نوشابه استفاده می کنند، نسبت به دیگران در معرض تحریکات گوارشی بیشتری هم قرار دارند. حضور اسید سیتریک در نوشابه علت این امر است. اسید سیتریک در نوشابه موجب شده است تا مصرف همیشگی آن در سلامتی دهان و دندان و اندام های گوارشی مضر باشد.

تولید کننده اسید سیتریک

تولید کنندگان اسید سیتریک در جهان به روش های مختلفی این ماده را تولید و عرضه می کنند. این محصول در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و قابل تهیه است. از گرید خوراکی اسید سیتریک در نوشابه و سایر محصولات غذایی استفاده می شود. برای خرید اسید سیتریک در گرید های مختلف به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا