Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

سیترات سدیم انهیدروس | ANHYDROUS Trisodium citrate

سدیم سیترات ماده ای صنعتی است که در سه نوع مونو، دی و تری قابل تهیه است. در بین انواع سترات سدیم، نوع تری سدیم سیترات کاربرد بیشتری دارد. این ماده به دو صورت تری سیترات سدیم انهیدروس و تری سیترات سدیم دو آبه یافته می شود. با از دست دادن آب تری سدیم سیترات دی هیدرات می توان تری سدیم سیترات انهیدروس را بدست آورد. از مزایا مصرف سیترات سدیم انهیدروس حلالیت آن در آب است. از کاربرد سیترات سدیم انهیدروس در بسیاری از صنایع همچون صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. کاربرد گسترده این محصول موجب خرید و فروش سیترات سدیم شده است. برای خرید این محصول به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

سیترات سدیم انهیدروس چیست

این ماده به صورت گرانول هایی سفید یا پودری کریستالی قابل تهیه است. این محلول در آب است، اما در اتانول نامحلول است. سیترات سدیم انهیدروس در صنایع غذایی و آشامیدنی به عنوان عامل طعم دهنده و تثبیت کننده استفاده می گردد. این ماده نوعی بافر است که از اسید سیتریک به عنوان سیترات سدیم بی آب و سدیم سیترات دی هیدرات حاصل می آید.

همان‌طور که گفته شد، سیترات سدیم درواقع نمک سدیم اسید سیتریک است. این ماده کاربردهای متنوعی به خصوص در تولید مواد غذایی دارد. این ترکیب در کنار سیتریک اسید برای ساخت بافرهای زیستی سازگار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده گسترده از این ترکیب موجب شده تا خرید و فروش گسترده ای داشته باشد. فروش سیترات سدیم از طریق بسیاری از سایت ها صورت گرفته و قابل تهیه است.

انواع سیترات سدیم انهیدروس

  • سیترات سدیم انهیدروس خوراکی
  • سیترات سدیم انهیدروس صنعتی

خواص سیترات سدیم انهیدروس

  • قابل حل در آب است.
  • ماده ای غیر سمی است.
  • زیست تخریب پذیر است.
  • قابلیت دفع به همراه پسماند را دارد.
  • خاصیت خنثی کنندگی دارد.
  • قیمت مناسب داشته و مقرون به صرفه است.
  • عامل کیلیت برای بهبود عملکرد است.
  • پایدار بوده و بدون بو است.
  • عامل کلاته کننده و کنترل کننده اسیدیته است.

موارد مصرف سیترات سدیم انهیدروس

  1. از سیترات سدیم انهیدروس به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود. این محصول در استفاده های غذایی با شماره E331  شناخته می شود.
  2. از کاربرد سیترات سدیم انهیدروس در شیر خشک، انواع شیرینی، ماست، مربا و سایر مواد غذایی استفاده می شود.
  3. از این ماده به عنوان امولسیفایر در پنیر استفاده می شود.
  4. ترکیب فوق به عنوان یک عامل بافری و تنظیم کننده اسید کاربرد دارد.
  5. به عنوان عامل ضد انعقاد کاربرد دارد.

نحوه تولید و ساختار سیترات سدیم انهیدروس

با خنثی کردن سیتریک اسید به وسیله هیدروکسید سدیم یا کربنات سدیم با خلوص بالا می توان تری سیترات سدیم تولید نمود. این روش در تولید صنعتی این محصول استفاده می شود. البته این ماده به صورت طبیعی در مرکبات نیز وجود دارد. در این واکنش از باز قوی و اسید ضعیف استفاده می شود. بنابراین pH محصول نهایی یعنی محلول تری سدیم سیترات بازی خواهد بود. محلول تری سدیم سیترات دارای خاصیت بازی است؛ چون ساختار آن از یک اسید ضعیف (اسید سیتریک) و باز قوی (سود سوزآور) تشکیل شده و درنتیجه دارای pH قلیایی است. فروش سیترات سدیم انهیدروس به دلیل خواص آن بسیار صورت می پذیرد.

مقدار مصرف سیترات سدیم انهیدروس

سیترات سدیم انهیدروس اغلب به عنوان نمک ترش شناخته می‌ شود. این ماده به عنوان یک افزودنی به غذا و برای طعم دادن یا به عنوان نگهدارنده استفاده می ‌گردد. این ماده می ‌تواند به انواع نوشیدنی‌ها طعم ترش و شور بخشیده و اسیدیته غذا ها را کاهش ‌دهد. این نمک به عنوان یک آنتی‌اکسیدان و جداکننده در غذا ها استفاده می گردد.

مقدار دقیق غلظت مورد استفاده از سیترات سدیم انهیدروس بسیار دشوار است. درواقع مقدار استفاده از آن به سایر مواد تشکیل دهنده محصول بستگی دارد. سیترات سدیم هم شور و هم ترش است، بنابراین از این ماده باید در حد متوسط ​​استفاده نمود. می توان از این ماده به همراه اسید سیتریک برای ساختن بافرهای سازگار بیولوژیکی استفاده نمود. فروش سیترات سدیم از طریق منابع معتبر امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا