Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

اسید فسفریک ۸۵ درصد چیست و چه کاربردی دارد؟

اسید فسفریک ماده‌ای بی رنگ و بی بو است و در گرید های صنعتی و خوراکی تولید و عرضه می‌شود. اسید فسفریک با فرمول شیمیایی H۳PO۴ شناخته شده و خرید و فروش گسترده‌ای در بازار صنعتی دارد. از خواص اسید فسفریک به عنوان نگهدارنده و طعم دهنده استفاده می‌شود. اسید فسفریک ۸۵ درصد به‌صورت مایع عرضه شده و دارای گرید های صنعتی و خوراکی است. برای خرید اسید فسفریک ۸۵ درصد می توان به سایت های معتبر مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. قیمت خرید اسید فسفریک ۸۵ درصد با توجه به گرید تولید شده آن متفاوت است. از کاربرد اسید فسفریک ۸۵ درصد در تولید کود های کشاورزی و صنایع غذایی بسیار استفاده می‌شود.

اسید فسفریک ۸۵ درصد چیست

اسید فسفریک ۸۵ درصد اسیدی سه پروتونه است و سه کاتیون هیدورژن در آب آزاد خواهد نمود. این اسید قوی تر از استیک اسید بوده و از اسید سولفوریک و اسید هیدروکلریک قدرت کمتری دارد. اسید فسفریک ۸۵ درصد از اسیدهای ضعیف محسوب می شود، اما خلوص بالای آن می تواند باعث خوردگی در فلزات شود. اسید فسفریک در دو نوع خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می‌گردد. قیمت خرید اسید فسفریک ۸۵ درصد در گرید های خوراکی و صنعتی متفاوت است.

تولید اسید فسفریک ۸۵ درصد

روش مرطوب

در روش مرطوب سنگ فسفات خشک را شکسته و به همراه سولفوریک اسید در راکتور وارد واکنش می‌کنند. کلسیم موجود در سنگ فسفات موجب تولید اسید فسفریک و کلسیم فسفات خواهد شد.

البته کاربرد روش مرطوب بیشتر جهت تولید اسید فسفریک مورد نیاز برای کود صورت می‌پذیرد. در این روش، اسید تولیدی از خلوص به نسبت پایینی برخوردار است.

روش گرمایی

در روش گرمایی عنصر فسفر را سوزانده و محصول آن را با آب حل خواهند نمود. با این روش اسید فسفریک حاصل می‌شود. این روش تولید از خلوص بیشتری برخوردار بوده و کاربرد آن برای تولید اسید فسفریک ۸۵ درصد مورد نیاز برای صنایع دارویی، صنایع بهداشتی، صنایع غذایی و تولید نوشیدنی صورت می‌پذیرد. برای خرید اسید فسفریک ۸۵ درصد به مراکز معتبر عرضه مراجعه نمایید.

موارد استفاده از اسید فسفریک ۸۵ درصد در کشاورزی

اسید فسفریک برای ساخت تریپل سوپر فسفات، آمونیوم فسفات و کودهای NPK کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اسید فسفریک یک ماده اولیه اصلی در تولید کود محسوب می‌گردد.

از این اسید برای تنظیم مقدار pH هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استفاده از فسفریک اسید ۸۵ درصد بیشتر در مناطق گرمسیری مشاهده شده و فسفریک اسید به صورت مستقیم به خاک افزوده می گردد.

اسید فسفریک ۸۵ درصد در صنایع غذایی و تولید نوشابه

از اسید فسفریک در بهبود طعم، افزودن خواص اسیدی، تنظیم pH نوشیدنی ها و ممانعت از رشد میکروارگانیسم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعلاوه این اسید طعم ترش و تندی به نوشیدنی ها داده و به همین دلیل در بسیاری از نوشیدنی ها استفاده می‌شود.

اسید فسفریک ۸۵ درصد دارای فسفر است. این ماده در کنار کلسیم به سلامت و تقویت استخوان ها و دندان ها کمک کرده و می تواند ماهیچه ها در بازیابی عملکردشان یاری نماید. عنصر فسفر موجود در اسید فسفریک موجب رشد DNA نیز خواهد شد.

اسید فسفریک ۸۵ درصد در تصفیه آب و کاهش سختی آب

از اسید فسفریک ۸۵ درصد برای کاهش سختی آب در آب های حاوی منیزیم و کلسیم استفاده می شود. بنابراین در تولید محصولات شوینده از این ماده استفاده می‌گردد. این ماده در محصولات شوینده موجب می شود تا از واکنش مواد شوینده با یون های فلزی بر سطوح پارچه ممانعت شده و بنابراین لکه ای بر لباس ها ایجاد نگردد.

خطرات اسید فسفریک ۸۵ درصد

مصرف بیش از اندازه از این اسید می‌تواند موجب بر هم خوردن میزان اسیدیته بدن شود. پوکی استخوان و ناراحتی‌های قلبی نیز از دیگر عوارض مصرف زیاد این اسید در مواد غذایی است. برای خرید اسید فسفریک ۸۵ درصد در گرید خوراکی می‌توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

قیمت اسید فسفریک خوراکی ۸۵ درصد

اسید فسفریک خوراکی ۸۵ درصد یک ماده شیمیایی پرکاربرد در صنایع خوراکی و نوشیدنی ها است. این ترکیب توسط شرکت های مختلف تولید و با گریدهای متنوع به بازار عرضه می شود. بر همین اساس قیمت آن بر اساس کیفیت و خلوص تا حدودی متفاوت است.

دانسیته اسید فسفریک ۸۵

دانسیته یا چگالی یکی از کمیت هایی است که در شیمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دانسیته اسید فسفریک ۸۵ مایع در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد ۱.۶۸۴۵ کیلوگرم در متر مکعب است. دانسیته نوع جامد آن نیز در همین دما ۱.۸۳۴ است. اسید فسفریک مایع چگالی بالایی دارد و از آب چگال تر است.

واکنش اسید فسفریک با آب

اسید فسفریک با آب قابل امتزاج بوده و در یک واکنش گرمازا با آب ترکیب می شود. این اسید پس از حل شدن در آب یونیزه شده و یون های هیدرونیوم و فسفات تشکیل می دهد.

اسید فسفریک کشاورزی

یکی از مهمترین کاربردهای اسید فسفریک در کشاورزی و برای تولید کودهای شیمیایی است. فسفر یکی از عناصر مهم برای رشد و افزایش محصول در گیاهان است. بنابراین اسید فسفریک برای بازدهی بیشتر محصولات در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت اسید فسفریک کشاورزی

قیمت اسید فسفریک کشاورزی بسته به گرید، خلوص و برند تولید کننده آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت اسید فسفریک برای استفاده در زمین های کشاورزی می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی و همچنین فروشگاه های سموم کشاورزی مراجعه نمایید.

قیمت اسید فسفریک پتروشیمی رازی

اسید فسفریک پتروشیمی رازی یکی از انواع برندهای موجود در بازار است. اسید فسفریک پتروشیمی رازی از کیفیت خوبی برخوردار است و برای کاربرد در صنایع مختلف در دسترس است. قیمت اسید فسفریک پتروشیمی رازی بر اساس گرید آن متفاوت است.

اسید فسفریک صنعتی

اسید فسفریک صنعتی کاربردهای گسترده ای دارد. این ماده در صنعت کشاورزی، داروسازی، آرایشی- بهداشتی، نساجی و غیره استفاده می شود. این ماده شیمیایی جایگاه ویژه ای در صنایع دارد و جزء پرکاربردترین اسیدهای مصرفی در صنایع دسته بندی می شود.

اسید فسفریک برای پسته

اسید فسفریک یکی از کودهای مورد استفاده در باغات پسته است. این ترکیب به رشد و بازدهی درخت های پسته کمک می کند. همچنین برای کاهش pH خاک و جذب بهتر ریزمغذی های موجود در کودهای مصرفی بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا