Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

سود گرانول چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سود گرانول به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف شناخته می شود. سود گرانول از درصد خلوص بالایی برخوردار بوده و این از مزایای سود گرانول است. از دیگر فواید استفاده از سود گرانول می توان به سهولت در حمل و نقل، غلظت و حلالیت بالا در آب اشاره نمود. خواص سود گرانول و قیمت مناسب آن موجب شده است تا این محصول مورد استقبال بسیاری از صنایع قرار گیرد. برای خرید سود گرانول و یا اطلاع از قیمت این محصول به سایت ها و منابع معتبر فروش مراجعه نمایید. خرید و فروش سود گرانول و سود پرک به دلیل کاربرد گسترده صنعتی بسیار صورت می پذیرد.

سود گرانول چیست

سدیم هیدروکسید ه با فرمول NaOH شناخته می‌شود، به صورت سود مایع و سود پرک، سود گرانول و سود پودری عرضه می گردد. توجه شود که همه این انواع شکل های مختلفی از یک ماده هستند. سودگرانول در میان این انواع از غلظت بالاتری برخوردار بوده (تا ۹۹.۷ درصد) و با مش ۱ تا ۳ میلی متر به فروش می رسد. سود گرانول بی بو و غیر قابل اشتعال بوده و انفجار است.

خواص سود گرانول

این محصول در آب بسیار محلول بوده  و به راحتی رطوبت و دی اکسید کربن را جذب می کند. از انواع سود در بسیاری از صنایع استفاده می شود. صنایع کاغذ، نساجی، تصفیه اب، تولید صابون و شوینده تنها بخشی از موارد مصرف سود گرانول هستند.

سود سوز آور در درجه خلوص های مختلفی تولید و عرضه می شود. انواع سود گرانوله دارای درجه خلوص بیشتری نسبت به سایر انواع هستند. جهت خرید انواع سود پرک، گرانول ، مایع و … به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

نحوه تولید سود گرانول

سودگرانول درواقع شکل گرانوله و جامدی از کاستیک سوداست. پس از تشکیل کاستیک سودا، محصول این فرآیند که متشکل از آب و کاستیک سودا با خلوص معین است را جهت تولید انواع جامد استفاده می کنند. برای دستیابی به فرم های جامد مانند گرانول و سود پرک باید فرآیندهایی جداگانه صورت پذیرد.

محلول های با غلظت های بالای سود را می توان توسط سرد کردن به کاستیک سودای آنهیدروز تبدیل نمود. البته سانتریفیوژ و خشک کردن کریستال ها از معایب این روش تولید است. درنهایت پس از خالص سازی، سود گرانول با درجه خلوص بالا برای استفاده های مختلف صنعتی در بازار عرضه می گردد. خرید انواع گرانوله با خلوص بالا در بازار بسیار صورت می‌پذیرد.

تفاوت سود گرانول و پرک

اندازه ذرات سود گرانول به صورت یکنواخت است. این یکنواختی موجب می شود تا ترکیب آن با مواد در فرمولاسیون بهینه شده و دارای گرانروی بهتری باشد.

مدت زمان حل شدن انواع گرانوله بسیار کمتر از حل شدن سود پرک است.

در مقایسه با سود پرک، انواع گرانوله دارای سختی بیشتری هستند. به همین دلیل کمتر دچار شکستگی می شوند. بنابراین در عرضه این محصول کیفیت بیشتری مشاهده شده و در هر کیسه خاکه کمتری وجود خواهد داشت.

از دیگر تفاوت سودگرانول و سود پرک می توان به چگالی بیشتر انواع گرانوله اشاره نمود. این موجب کوچک تر شدن بسته ها شده هزینه های انبارش و حمل و نقل کاهش خواهد یافت.

موارد مصرف سود گرانول

کاربرد سود گرانول در تمام صنایع دیده می شود. اما این ماده به طور مخصوص در صنایع شوینده و پاک کننده استفاده می‌شود. سود به عنوان یک چربی بر عالی شناخته شده و کارایی بالایی دارد. از سود در شستشوی لوله ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه های صنعتی نیز استفاده می شود.

استفاده از سود سوز آور به سبب کارکرد آسان و قیمت پایین آن است. برای استفاده از آن کافیست که با آب حل شده تا برای مصرف آماده گردد. برای خرید انواع سود پرک به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید. این محصول در انواع ایرانی و خارجی و با قیمت‌های مختلف، از بازار قابل تهیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا