Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

پتاسیم سولفیت چیست؟ خواص پتاسیم سولفیت

پتاسیم سولفیت نمک معدنی است که با فرمول شیمیایی K۲SO۳ شناخته می‌شود. از خواص پتاسیم سولفیت می توان به فرم جامد کریستالی، رنگ سفید و بوی گوگردی آن اشاره نمود. از کاربرد پتاسیم سولفیت به عنوان عامل کاهنده در واکنش ها استفاده می گردد. انواع پتاسیم سولفیت در گرید های مختلفی تولید و عرضه می گردد. خرید پتاسیم سولفیت در گرید های مختلف از سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی امکان پذیر است. قیمت پتاسیم سولفیت با توجه به گرید تولید شده می تواند متفاوت باشد. کاربرد پتاسیم سولفیت در گرید خوراکی در صنایع غذایی صورت می پذیرد.

پتاسیم سولفیت چیست

این ماده با نام پتاسیم متابی سولفیت یا پتاسیم پیروسولفیت هم در بازار شناخته می شود. این ماده ترکیبی یونی بوده که به صورت پودری سفید رنگ و کریستالی با بویی شبیه سولفور شناخته می شود. از عمده ترین کاربرد پتاسیم سولفیت استفاده به عنوان آنتی اکسیدان یا استریل کننده شیمیایی است. این ماده با فرمول شیمیایی K۲SO۳ شناخته شده و شباهت زیادی به سدیم دی سولفیت دارد. نزدیکی خواص این دو ماده موجب شده تا بتوان آن ها را به جای هم استفاده نمود. البته پتاسیم دی سولفیت به دلیل عدم حضور سدیم به ترکیب دیگر ترجیح داده می شود.

انواع پتاسیم سولفیت

انواع پتاسیم سولفیت در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می گردند. این محصول توسط تولید کنندگان ایرانی و خارجی تولید شده و قابل تهیه است. از گرید خوراکی در تولید مواد غذایی بهره برده می شود. از استفاده پتاسیم سولفیت در صنعت نیز می توان به کاربرد های کشاورزی اشاره نمود. استفاده از این ماده رسیدن میوه و سبزی را با تاخیر مواجه می کند. از دیگر کاربرد های آن استفاده در صنعت عکاسی و ظهور عکس است. داشتن خواص آنتی اکسیدانی این ماده را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب نموده است.

توجه شود که قیمت پتاسیم سولفیت در گرید های مختلف متفاوت است. اغلب گرید های خوراکی نسبت به انواع صنعتی دارای قیمت های فروش بالاتری هستند. گرید های خوراکی درجه خلوص بالایی داشته و به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارند.

پتاسیم سولفیت
پتاسیم سولفیت

خواص پتاسیم سولفیت مرک

این ماده معدنی در آب محلول بوده و دارای جرم مولی ۱۵۸.۲۶ است. ترکیب فوق در اثر حرارت به تولید گاز SO۲ می انجامد. پتاسیم سولفیت پودری سفید رنگ و دارای ساختار کریستالی است. این ترکیب یونی ممکن است موجب بروز واکنش های آلرژیک در برخی افراد گردد.

پتاسیم سولفیت در صنایع غذایی

متابی سولفیت پتاسیم در گرید غذایی هیچ عارضه ای در پی نخواهد داشت. البته در مواردی هم بروز آلرژی از دی اکسید گوگرد مشاهده شده است. بنابراین در مواد غذایی باید دوز مناسب و متناسب با حجم مواد غذایی مصرف گردد. استفاده از دوزهای بالای این ترکیب معدنی باعث بیماری و مسمویت خواهد شد. برای خرید ترکیب فوق به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

اطلاعات ایمنی

  • پتاسیم متابی سولفیت در دسته ترکیبات خطرناک قرار ندارد. اما در صورت تماس با چشم، ایجاد آسیب کرده و استنشاق بخارات آن در دمای بالا عامل محرکی برای ریه ها و آسیب به آن هاست.
  • تماس این ماده با چشم خطرناک بوده و در صورت تماس باید با مقدار زیادی آب شستشو شده و به پزشک مراجعه گردد.
  • این ماده معدنی تحریک ‌کننده دستگاه تنفسی است و در هنگام مصرف آن باید از ماسک استفاده نمود.
  • تماس آن با اسید موجب آزاد شدن گاز سمی می گردد. بنابراین باید آن را در مکانی ایمن نگهداری نمود.
  • انبارهای نگهداری از این ماده باید خشک و بدون رطوبت باشد.
  • این ماده قابل اشتعال نیست و از این رو از ترکیبی ایمن است. برخورد این ماده با پوست، چشم و… تحریک پذیر بوده و  باعث آسیب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا