Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

موارد مصرف اسید لاکتیک ۸۵% چیست؟

اسید لاکتیک از اسید های مهم صنعتی محسوب می شود. کاربرد اسید لاکتیک در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده صورت می پذیرد. انواع اسید لاکتیک جامد و مایع تولید و قابل تهیه هستند. انواع اسید لاکتیک ۸۵% کارایی بالایی در صنایع داشته و در انواع ایرانی و خارجی قابل تهیه است. فرمول شیمیایی اسید لاکتیک ۸۵% به صورت C۳H۶O۳ است. برای خرید اسید لاکتیک می توان به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. قیمت اسید لاکتیک با توجه به گرید تولید شده و شرکت تولید کننده متفاوت است. خرید و فروش اسید لاکتیک ۸۵% به دلیل استفاده های مختلف، گسترش یافته است.

اسید لاکتیک چیست

اولین ‌بار در حدود ۶۰ سال پیش، اسید لاکتیک تولید و عرضه شد. اسید لاکتیک ۸۵% ازجمله اولین اسیدهایی است که در صنایع غذایی مورد قرار گرفته است. کاربرد اسید لاکتیک بخصوص در دهه های اخیر افزایش یافته و در تولید مواد غذایی مورد توجه قرار گرفته است. اسید لاکتیک ۸۵% دارای طعم بسیار ملایمی است، بعلاوه از مزایا اسید لاکتیک ۸۵% این است که سایر طعم‌های معطر را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

این ماده علاوه بر صنایع غذایی، به طور گسترده در محصولات آرایشی بهداشتی و محصولات لایه‌بردار و درمان‌های حرفه‌ای نیز استفاده می شود.

انواع اسید لاکتیک ۸۵%

اسید لاکتیک ترکیبی آلی است که به دو فرم عرضه می شود.  این ماده در حالت جامد سفید رنگ و محلول در آب بوده و در حالت مایع حالتی بی‌رنگ دارد. اسید لاکتیک ۸۵% را می توان به صورت طبیعی و مصنوعی تولید کرد. اسید لاکتیک به عنوان یک آلفا هیدروکسی اسید طبقه بندی شده و می تواند اثرات بسیار مطلوبی بر زیبایی پوست داشته باشد. این ماده در حالت محلول، یک پروتون از گروه کربوکسیل یونیزه کرده و یون لاکتات را حاصل می آورد. باز مزدوج این آلفاهیدروکسی اسید، لاکتات نام داشته و در چندین فرآیند بیوشیمیایی نقش مهمی دارد.

موارد مصرف اسید لاکتیک 85% چیست؟
موارد مصرف اسید لاکتیک ۸۵% چیست؟

استفاده از اسید لاکتیک ۸۵% در صنایع غذایی

با استفاده از اسیدهای غیر مضر مانند اسید لاکتیک می‌توان مدت نگهداری مواد غذایی را افزایش داد. البته اسید لاکتیک قادر به حذف میکروارگانیسم ها نیست، اما از فعالیت میکروارگانیسم ها ممانعت خواهد نمود. در صنایع غذایی طول مدت نگهداری سبزی‌ها و میوه‌ها، شیر، خیار شور و… را با استفاده از اسید لاکتیک ۸۵% افزایش می دهند.

بدن ما به طور طبیعی اسید لاکتیک را در هنگام تبدیل کربوهیدرات به انرژی (اکسیژن کم) تولید می کند. این اسید در ورزش های سنگین نیز در بدن تولید می شود. بنابراین اسید لاکتیک در متابولیسم بدن نیز یافته می شود.

استفاده از اسید لاکتیک ۸۵% در ورزش

ورزش‌های سخت و مداوم راهی  برای عضله‌سازی هستند. از بزرگ‌ترین مشکلات ورزش شدید در بدن، تولید اسیدلاکتیک است. این اسید در بدن تولید می شود، اما هنگام ورزش شدید، شدت می‌یابد. اسیدلاکتیک خوراکی ۸۵% از محصولاتی است که در بازار عرضه می شود. با استفاده از این ماده، مقاومت بدن در مقابل کاهش تدریجی عضلات بهبود یافته و مشکلات پس از ورزش سنگین به تدریج رفع خواهند شد.

فواید اسید لاکتیک ۸۵% برای پوست

اسید لاکتیک ۸۵% در تولید محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان یک لایه‌بردار قوی عمل کرده و موجب حذف سلول‌های مرده پوست خواهد شد. منافذ پوست های چرب و مستعد آکنه با محصولات حاوی اسید لاکتیک پاکسازی شده و مشکلات پوستی آن ها رفع می گردد. از اسیدلاکتیک ۸۵% در طیف گسترده‌ای از محصولات پوستی استفاده می شود. درواقع خواص و مزایا اسید لاکتیک ۸۵% موجب کاربرد گسترده این ترکیبات شده است. سرم‌های پوستی، انواع لوسیون‌، کرم‌، ماسک‌ صورت، پاک کننده های پوست و… ازجمله محصولات آرایشی بهداشتی هستند که در آن‌ها از اسید لاکتیک ۸۵% استفاده می شود.

این محصولات حاوی میزان قابل توجهی اسیدلاکتیک ۸۵% بوده و می توانند اثرات مطلوبی را در پوست ایجاد نمایند. برای ممانعت از بروز عوارض اسید لاکتیک ۸۵% باید قبل از استفاده از محصولات حاوی آن، تست حساسیت انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا