Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

مزایا استفاده از کربنات سدیم در شوینده ها چیست؟

کربنات سدیم ماده‌ای شیمیایی است که از مصارف خانگی و صنعتی مختلفی برخوردار است. سودا اش، کریستال سودا و سودای شستشو از دیگر نام های این ماده محسوب می شوند. سدیم کربنات درواقع نمک اسید کربنیک بوده و در تولید انواع شوینده استفاده می‌شود. کاربرد کربنات سدیم در شوینده‌ها به دلیل خواص قلیایی و تمیز کنندگی آن است. کربنات سدیم در شوینده های مختلفی مانند مایع‌های ظرفشویی، انواع صابون و… استفاده می شود. از خواص کربنات سدیم در شوینده نرم کردن آب است. وجود کربنات سدیم در شوینده ها موجب می شود تا سختی آب کاهش یافته و شوینده عملکرد مطلوب را ارائه دهد. از کاربرد کربنات سدیم در شوینده هایی مانند خمیر دندان نیز بهره برده می شود. انواع این محصول به صورت کربنات سدیم سبک و سنگین در بازار موجودند.

برای خرید کربنات سدیم در گرید های مختلف به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه گردد.

موارد مصرف کربنات سدیم در انواع شوینده ها

استفاده از سدیم کربنات در انواع مختلف در تولید شوینده‌ها و صنایع دیگر بسیار صورت می پذیرد. در ادامه به برخی از موارد مصرف کربنات سدیم اشاره شده است. این ماده در انواع سبک و سنگین تولید می شود.

  • کاربرد در تولید صابون های ظرفشویی
  • استفاده در ورق های تست دیابت
  • تولید شیشه
  • کاغذ سازی
  • تولید انواع سفیدکننده ها
  • محصولات کف کننده حمام
  • نرم‌کننده آب
  • تولید انواع شوینده

کربنات سدیم در شوینده های صابونی

از کاربرد سدیم کربنات سبک در شوینده‌ها بسیار استفاده می شود. کربنات سدیم از افزودنی های مفید در محصولات شوینده خانگی محسوب شده و ازاتصال شوینده ها به آب سخت ممانعت می کند. بنابراین کربنات سدیم باعث توزیع یکنواخت تر شوینده ها شده و این خواص آن را برای استفاده در انواع شوینده ها مناسب نموده است.

مزایا استفاده از کربنات سدیم در شوینده ها چیست
مزایا استفاده از کربنات سدیم در شوینده ها چیست

شوینده های آشپزخانه نیز حاوی سدیم کربنات هستند. کربنات سدیم آب را نرم کرده و به در فرآیند شستشو به عوامل شوینده کمک می کند. این ماده با املاح معدنی موجود در آب پیوند برقرار کرده و موجب اتصال شوینده ها به الیاف و تمیز شدن آلودگی ها و کثیفی ها از سطوح می شود.

مزایا مصرف کربنات سدیم در شوینده

از موارد کاربرد سدیم کربنات در شوینده ها ساخت صابون است. صابون درواقع نمک سدیمی حاصل از اسیدهای چرب طبیعی است. از کربنات سدیم اغلب در خنثی سازی اسیدهای چرب و تبدیل به نمک استفاده می شود. سدیم کربنات در شوینده های صابونی موجب حذف روغن های نامحلول خواهد شد.

سدیم کربنات در شوینده بخصوص برای آب های سخت با محیط اسیدی عملکردی مطلوب در پی خواهد داشت. درواقع سدیم کربنات برای عملکرد بهتر شوینده ها محیطی قلیایی ایجاد کرده و لکه های نامعلوم را نیز حذف خواهد کرد. با افزودن سدیم کربنات به شوینده ها می توان موجب بهبود عملکرد کلی آن ها شد. سدیم کربنات در آب سخت، تاثیر صابون را بهبود بخشیده و از تشکیل حباب نیز ممانعت می کند. لازم به ذکر است که استفاده از سدیم کربنات تاثیر چندانی بر تولید کف شوینده ها نخواهد داشت.

خواص سدیم کربنات در شوینده ها

کربنات سدیم سبک دارای خواص آنتی باکتریال و پاک کنندگی است. بعلاوه از دیگر خواص سدیم کربنات در شوینده ها قدرت امولسیون کنندگی آن است. این مزیت موجب حل شدن شوینده و ممانعت از تشکیل رسوب می گردد.

استفاده از سدیم کربنات در شوینده هایی مانند صابون، مایع ظرفشویی و پودرهای لباسشویی از این ماده برای ایجاد کف بیشتر و حذف لکه ها استفاده می شود.

کاربرد این ماده در شامپوها استفاده شده و موجب تنظیم pH خواهد شد.

در تولید خمیر دندان نیز این ماده موجب افزایش کیفیت پاک کنندگی و رفع جرم دندان می شود.

از سدیم کربنات سبک برای نرم کردن آب سخت استفاده می شود و این از خواص مهم سدیم کربنات محسوب می شود، زیرا بر کیفیت شستشو می افزاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا