Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

رنگ اکریلیک چیست؟ | موارد مصرف رنگ آکریلیک

رنگ اکریلیک از انواع رنگ‌های جدید بازار است. مزایا رنگ اکریلیک موجب شده است تا نسبت به سایر رنگ‌ها کاربرد بیشتری داشته باشد. رنگ های سنتی و قدیمی مانند رنگ پلاستیک و رنگ روغن با وجود فواید، معایب زیادی هم در مصرف دارند. خواص رنگ اکریلیک و ویژگی های منحصربه‌فرد آن موجب شده تا در موارد مختلفی مانند، نقاشی، صنعت ساختمان و… کاربرد داشته باشد. از مهم‌ترین خواص رنگ اکریلیک پایه آب و پایه حلال بودن آن است. این خاصیت برای مصرف کننده مزایای مطلوبی را به ارمغان می آورد. رنگ اکریلیک دیوار، رنگ آکریلیک برای چوب، رنگ اکریلیک نقاشی و… همگی از انواع این رنگ پرطرفدار محسوب می‌شوند. قیمت رنگ اکریلیک با توجه به حجم خریداری شده و برند تجاری محصول متفاوت بوده و به عوامل مختلفی وابسته است.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد رنگ اکریلیک و نحوه خرید و فروش آن در بازار می پردازیم. توجه شود برای خرید محصولاتی همچون رنگ‌های آکریلیک و خاک رنگبر به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

رنگ اکریلیک چیست

رنگ آکریلیک رنگی شیمیایی و پلاستیکی است که به دو گروه حلال نفتی و حلال آب طبقه ‌بندی می شود. این رنگ ابتدا برای رنگ‌ آمیزی اتومبیل مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه به دلیل ویژگی های منحصربه ‌فردش در صنعت ساختمان و نقاشی نیز به کار برده می شود.

رنگ اکریلیک برای ساختمان

رنگ آکریلیک برای ساختمان بسیار مورد توجه قرار دارد. داشتن مزایایی چون عدم وجود مواد شیمیایی مضر، داشتن قابلیت شستشو، جابجایی آسان، مقاومت بالا و عدم تولید بوی نامطبوع موجب کاربرد گسترده این رنگ‌ها شده است. رنگ آکریلیک به انواع پایه آب و پایه حلال تقسیم بندی می‌شود. این رنگ به سه نوع مات، نیمه براق و براق نیز دسته بندی می شود که انواع مات قابل شستشو نیستند. میزان براقیت این رنگ در مقایسه با رنگ روغن کمتر است، اما کیفیت بالاتری دارد. رنگ‌آمیزی سطوح با این رنگ ها توسط قلم مو، غلتک و پیستوله صورت می پذیرد.

رنگ اکریلیک چیست؟
رنگ اکریلیک چیست؟

مزایا رنگ اکریلیک دیوار

  • خشک شدن سریع
  • بدون ایجاد بو
  • سازگار با محیط زیست
  • قابل شستشو
  • قابل استفاده برای سطوح مختلف
  • ضد آب و رطوبت
  • محافظت از ساختمان در برابر رطوبت
  • خاصیت ارتجاعی مطلوب
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • پوشش دهی مطلوب
  • مقاوم در برابر پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی

تفاوت رنگ اکریلیک با رنگ روغن

  1. رنگ آکریلیک زودتر خشک می‌شود و این از مزایا مطلوب آن است.
  2. رنگ روغن می تواند برای محیط زیست مضر باشد، اما رنگ اکریلیک با محیط زیست سازگاری دارد.
  3. رنگ‌های اکریلیک تنوع رنگی بیشتری دارند.
  4. پس از پایان کار، رنگ روغن قابل تغییر نیست، اما انواع اکریلیک قابل تغییر هستند.

رنگ اکریلیک الوان

رنگ اكريليک الوان با استفاده از باکیفیت ترین رزين های اكريليک پايه آب تولید و برای استفاده در سطوح مختلف به بازار عرضه می شوند. کاربرد رنگ اکریلیک الوان، رنگ آمیزی سریع، زیبا و بادوام را به ارمغان می آورد. از مزایا رنگ الوان می توان به مقاومت بالا در مقابل ساییده شدن، اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد. سازگاری با محیط زیست نیز از دلایل محبوبیت این رنگ ایرانی است. رنگ الوان در انواع مات، نيمه مات و براق جهت استفاده عرضه می‌شود. برای خرید رنگ‌های الوان و خاک رنگبر به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

رنگ اکریلیک برای نقاشی

کاربرد رنگ اکریلیک در نقاشی و رنگ ‌آمیزی اتومبیل و ساختمان بسیار صورت می پذیرد. این رنگ ها علاوه بر نقاشی در سطوح دیگری نیز کاربرد دارند.

رنگ‌های آکریلیک از انواع رنگ‌های شیمیایی هستند که از مقاومت بالا و ویژگی‌های مطلوبی برخوردارند. این رنگ ها در ابتدا تنها در نقاشی خودرو و ساختمان استفاده می شدند. اما امروزه می توان آن ها را روی بوم نقاشی، سفال، شیشه و… مشاهده کرد. برای خرید رنگ های آکریلیک و مواد مربوط به صنایع رنگ مانند خاک رنگبر به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا