Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

زمان تعویض آب جکوزی چه هنگام است؟

زمان تعویض آب جکوزی با توجه به متاثر بودن از عوامل مختلف، می تواند بین ۲ تا ۳ ماه باشد. تعداد دفعات استفاده، میزان آب و تعداد افرادی که از آب جکوزی استفاده می کنند، عواملی هستند که این مدت زمان را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل می تواند این زمان از ۲ تا ۳ ماه به ۳ تا ۴ ماه تغییر کند. یکی از نکات مهم در استفاده از آب جکوزی، ضدعفونی کردن آن است. از دیرباز کلر بصورت پودر کلر و قرص کلر و گار کلر برای ضدعفونی آب های آشامیدنی و استخرها استفاده می شود. کلر هندی یکی از انواع کلرهای کاربردی است. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به محاسبه زمان تعویض آب جکوزی می پردازیم.

بهترین زمان تعویض آب جکوزی

یکی از لوازم متداول برای آرامش و درمان، جکوزی است. با توجه به این که آب جکوزی بعد از مدتی آلوده می شود، نیاز به تعویض دارد. برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و هدر رفتن آب، بهتر است در زمان مناسبی این کار انجام شود. تعویض آب جکوزی به جهت کم حجم بودن آب آن باید انجام شود، هر چند سیستم تصفیه و تنظیم تعادل شیمیایی آب به طور مداوم انجام می شود تا کیفیت آب حفظ شود.

بهترین زمان <yoastmark class=

مهمترین عاملی که تاثیر می گذارد در چه زمانی آب جکوزی عوض شود، تعداد نفراتی است که از آن استفاده کردند.

محاسبه زمان تعویض آب جکوزی

برای محاسبه این که چه زمان آب جکوزی عوض شود، ابتدا حجم جکوزی را محاسبه می کنند. با محاسباتی که با توجه به شکل جکوزی صورت گرفته است، جکوزی های دو نفزه، حجم ۶۵۰ لیتر، چهار نفره، حجم ۱۲۵۰ لیتر و جکوزی های ۷ تا ۸ نفره، حجم ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ لیتر دارند. تعداد نفراتی که در جکوزی حضور داشتند، با حضور ۲۰ دقیقه ای آن ها در هر روز محاسبه می شود.

وقتی این اعداد مشخص شد، حجم جکوزی را بر حسب لیتر، به تعداد استفاده کنندگان تقسیم می کنند. سپس حاصل را بر ۱۲ تقسیم می کنند.

به عنوان مثال از یک جکوزی در یک خانواده چهار نفره، هر روز دو نفر به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کردند. اگر حجم این جکوزی، ۲۰۰۰ لیتر باشد، زمان تخلیه آب آن، ۸۵ روز خواهد بود.

علایمی که نشان می دهد باید آب جکوزی عوض شود

علاوه بر این که با توجه به فرمول گفته شده در بالا، زمان عوض کردن آب جکوزی بیان شد، ولی ممکن است نشانه هایی در آب جکوزی مشاهده شود که نشان دهنده زمان تعویض آب باشد.

به عنوان مثال اگر کدر شدن آب یکی از این نشانه هاست. اگر از مواد شوک دهنده و منعقد کننده استفقاده می شود، ولی آب جکوزی شفاف نمی شود، حتما باید آب آن تعویض شود. جمع شدن کف روی آب نیز نشان می دهد که جکوزی نیاز به تعویض آب دارد. در صورتی که مواد شیمیایی حذف کننده کف، این مشکل را برطرف نمی کند.

در زمان بد بود شدن نیز باید آب جکوزی تعویض شود.

پاکیزه نگه داشتن آب جکوزی

همان طور که گفته شد، کلر هندی یکی از مواد پاک کننده آب است. برای این که از رشد باکتری ها و آلاینده های دیگر در آب استخر و جکوزی جلوگیری شود، باید تعادل شیمیایی آن حفظ شود.

کاربرد ضدعفونی کننده های طبیعی در ضدعفونی آب جکوزی ها، مقدار کلر مورد نیاز برای پاکسازی را کاهش می دهد. سیستم های آب نمک و کارتریج های معدنی نمونه هایی از این مواد هستند.

استفاده از یک فیلتر مناسب به از بین بردن آلاینده ها و کثیفی ها از آب جکوزی کمک می کند. اما فیلتر باید به طور منظم تمیز و تعویض شود.

دوش گرفتن قبل از ورود به آب جکوزی، میزان آلودگی های آن را کاهش می دهد.

در زمان هایی که از جکوزی استفاده نمی کنید، آن را پوشش دهید تا زباله ها وارد آن نشود.

برای از بین بردن روغن ها، لوسیون ها و مواد دیگری که آب را آلوده می کنند، از پارچه ای نرم و پاک کننده ای مناسب استفاده کنید.

خرید کلر هندی با نام هیپوکلریت کلسیم، برای اهداف مختلف از شرکت های معتبر صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا