Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

آلودگی های مهم آب استخر کدامند و چگونه می توان آنها را حذف کرد؟

شنا یکی از لذت بخش ترین تفریحات خصوصا در فصول گرم است. در حالی که شنا در دریا فرصت ثابتی نیست که همه داشته باشند، بهترین جایگزین آن شنا کردن در آب استخر است. با اینحال استخرها به راحتی آلوده می شوند و دلیل اصلی آلودگی آنها افراد هستند که با استفاده درست پودر کلر و قرص کلر یک استخر شنای مدیریت نشده محل رشد باکتری ها و بیماری ها است. آلودگی های مهم آب استخر شامل بسیاری از میکروب ‌ها، ویروس‌ ها و تک یاخته‌ های مضر است و قطعا برای کسانی که از استخر استفاده می ‌کنند، بیماری ‌های بی ‌شماری ایجاد می ‌کند.

با اینحال اقدامات خاصی وجود دارد که مالک استخر می تواند برای حفظ سلامت استخر و شناگران انجام دهد. به عنوان مثال می توان از انواع مختلف کلر از جمله کلر ایرانی برای حفظ سلامت آب استخر استفاده کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با آلودگی های مهم آب استخر و مقابله با آنها ارائه می گردد لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

منابع آلودگی های مهم آب استخر

دلایل تبدیل استخر شما به استخری از آلودگی و باکتری چیست؟ شایع ترین و بارزترین آنها شنا کردن چند نفر در استخر، باکتری های بزاق، محصولات دفعی، آلودگی های لباس شنا، بافت پوست، سبوم، عرق، بزاق بینی و گلو، موها، لوازم آرایشی و آمونیاک است.

همچنین حیواناتی که در استخر شنا می کنند، به خصوص زمانی که هوا بسیار گرم است و می خواهند کمی خنک شوند (این بیشتر در مورد صاحبان حیوانات خانگی صدق می کند).

حشرات، خزندگان و قورباغه، مارمولک و عنکبوت که در استخر غرق می شوند.

گل و لای، خاک، گرد و غبار، برگ ها، چمن و سایر زباله های طبیعی که در اطراف منطقه نزدیک استخر شما یافت می شوند. باد نقش بسیار زیادی در حمل این زباله ها به داخل استخر دارد.

آب استخر همچنین می ‌تواند حاوی آلاینده‌ های محلول باشد که از مواد ضدعفونی‌ کننده و پاک‌ کننده ‌هایی که برای تمیز کردن استخرها استفاده می‌ شوند، به دست می‌ آیند. آلاینده های محلول تا حد زیادی توسط اکسیداسیون حذف می شوند. این بدان معنی است که آلاینده ها توسط مواد شیمیایی تجزیه می شوند.

موادی که در طی فرآیند اکسیداسیون تجزیه نمی شوند و محصولات اکسیداسیون معمولا با تازه سازی تدریجی آب استخر از سیستم گردش آب حذف می شوند. با اینحال برای اطمینان از سلامت شناگران، رایج ترین روش کلرزنی استخر است. انواع کلر ایرانی و خارجی را می توانید به این منظور استفاده کنید.

اثرات بهداشتی آلودگی های مهم آب استخر

شناگران به میکروارگانیسم های بیماری زا در آب استخر حساس هستند. در نتیجه خنک شدن و جذب آب، مقاومت غشاهای مخاطی شناگران ضعیف شده و باعث می ‌شود که آنها نسبت به پاتوژن ‌های موجود در آب استخرها و حتی عوامل بیماری ‌زای موجود در بدن خود حساس ‌تر شوند.

میکروارگانیسم هایی که از طریق دفع توسط شناگران وارد آب می شوند، می توانند بیماری های مختلفی ایجاد کنند. اکثر میکروارگانیسم های بیماری زا باعث اسهال یا بثورات پوستی می شوند. برخی از میکروارگانیسم‌ ها می‌ توانند علائم جدی مانند فلج، التهاب مغز، التهاب قلب، یرقان، تب، استفراغ، اسهال و عفونت ‌های تنفسی یا چشمی ایجاد کنند.

میکروارگانیسم های بیماری زا که در آب استخرهای شنا یافت می شوند، باکتری ها، ویروس ها و تک یاخته های انگلی هستند. کودکان خردسال، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی آسیب دیده، مستعد ابتلا به عفونت های ناشی از این گونه ها هستند و راحت تر بیمار می شوند. افرادی که سرطان درمان نشده دارند نیز ممکن است از مقاومت کمتری نسبت به بیماری های منتقله از طریق آب رنج ببرند. استفاده از پودر کلر و قرص کلر خوب مانند کلر آمریکایی آکواپول و قرص کلر آمریکایی آکواپول و پودر کلر سلوکس و پودر کلر اکوافیت هند برای کاهش این ریسک بسیار مهم است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا