Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش بلیکوت یا بلکیوت چیست و از مصرف آن چه می دانید؟

بلیکوت یا بلکیوت  قارچ کشی از گروه گواینیدین با اثر حفاظتی  و کنترل کننده برای بیماری های مختلف از جمله سفیدک های پودری، آلترناریا، و بوترایتیس است. این سم اثر متفاوتی با سایر قارچ کش ها دارد و به عنوان پیشگیری کننده استفاده شده و از  بروز مقاومت نیز جلوگیری می کند. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد قارچ کش بلکیوت است. همچنین اگر تصمیم به خرید قارچ کش بلکیوت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش قارچ کش بلکیوت در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان قارچ کش بلکیوت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت قارچ کش بلکیوت نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش قارچ کش بلکیوت به روزرسانی می‌شود.

رشد قارچ ها بدون استفاده از قارچ کش مشکلات زیادی برای کشاورزان ایجاد خواهد کرد. قارچ ها علاوه بر کاهش بازدهی محصول ، مسئول تولید مایکوتوکسین ها در طیف گسترده ای از مواد ، از جمله غذاها و خوراکی ها هستند و می توانند باعث خسارات اقتصادی و بیماری شوند. بنابراین استفاده از قارچ کش ها منافع سلامتی فراوانی به دنبال دارد.  در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در مورد این سم ارائه خواهد شد لطفا ما را همراهی کنید.

کاربرد سم قارچ کش بلکیوت

ارگانیسم های متعدد (ویروس ها ، نماتدها ، قارچ ها و باکتری ها) می توانند باعث بیماری گیاه شوند. پیشگیری و مدیریت بیماری به بهترین وجه با ترکیبی از روشها ، معروف به مدیریت تلفیقی آفات یا IPM ، حاصل می شود.

اقدامات مدیریتی شامل تطبیق گیاه با محل ، انتخاب انواع مقاوم در برابر بیماری و مراقبت از گیاه با آبیاری ، مالچ ، کوددهی در صورت لزوم و همچنین استفاده از قارچ کش است. قارچ کش ها آفت کش هایی هستند که از رشد قارچ ها در گیاهان جلوگیری  کرده و آنها را از بین می برند اما در برابر باکتری ها ، نماتدها یا بیماری های  ویروسی موثر نیستند.

سم قارچ کش بلکیوت برای حفاظت گیاهان از بیماری های مختلف از جمله سفیدک های پودری، آلترناریا و بوترایتیس در محصولات مختلف مورد مصرف قرار می گیرد.

نحوه استفاده از سم قارچ کش بلکیوت

برای بیماری سفیدک سطحی ، کپک خاکستری و بیماری های مختلف در سیب زمینی ، توت فرنگی و خیار و سایر محصولات بلکیوت را باید به میزان ۵۰۰ تا ۷۵۰ گرم در هکتار یا ۰.۷۵ هزار لیتر آب ورد مصرف قرار دهید.

این سم در برابر باران مقاومت است و در صورت بارندگی در زمان مصرف آن شسته نمی شود. لازم به ذکر است که در صورت بارندگی ۳ ساعت پس از سم پاشی، نیازی به تکرار سم پاشی نیست زیرا این قارچ کش تاثیرگذاری سریعی دارد.

عوارض سم قارچ کش بلیکوت

سموم قارچ کش از مواد شیمیایی مختلفی تهیه می شوند و می توانند برای سلامتی خطرناک باشند بنابراین برای در امان بودن از عوارض آنها هنگام مصرف آن از تجهیزاتی مانند دستکش ، ماسک و عینک استفاده کنید.

این سم برای انسان ، انواع دام ها و آبزیان سمی و خطرناک است بنابراین زمان استفاده از آن باید دقت زیادی به خرج داد و از آلوده کردن آب ها و محیط زیست خودداری کنید.

قیمت قارچ کش بلکیوت

قیمت خرید و فروش قارچ کش بلکیوت برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت قارچ کش بلکیوت مورد نظر خود را خریداری نمایید. قارچ کش بلکیوت یک سم ژاپنی و وارداتی است بنابراین قیمت خرید و فروش آن بر اساس تغییر قیمت دلار در بازار ایران متغیر است. بلکیوت به شکل پودر در بسته های نیم و یک کیلوگرمی موجود است و پس از رقیق شدن با آب طبق دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش ‌سم قارچ کش بلکیوت

برای اطلاع از قیمت فروش قارچ کش بلکیوت از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش قارچ کش بلکیوت در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش بلکیوت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا