Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش ویستا چیست و چگونه استفاده می شود؟

سم ویستا یک قارچ کش سیستمیک است كه مخلوطی از دو قارچ كش تری سيكلازول (از گروه تری ازول و بنزوتيازول) است. این سم برای کنترل بیماری بلاست در برنج مورد استفاده قرار می گیرد و با اختلال در ایجاد ملانين و تيوفانات متيل، تقسيم سلولی را مختل کرده و عامل بیماریزا را از بین می برد. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش ویستا  است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش ویستا  دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ویستا در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش ویستا  در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش ویستا نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش ویستا  به روزرسانی می‌شود.

بلاست برنج یک بیماری قارچی است که به دليـل گسـتردگی و توانايی ايجاد اپيدمی ناگهانی به عنوان مهمترين بيمـاری قـارچی برنج به شمار می رود و می تواند تا ۱۰۰% خسارت ایجاد کند. این بيمـاری مـی توانـد بـرنج را در مراحل نشاء ، پنجه زنی و خوشه دهـی مـورد حملـه قـرار دهد و در صورت عدم درمان منجر به سوختگی كامـل گيـاه در مرحله برگی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم ویستا

قارچ کش ها سمومی هستند که برای کسب بهترین نتیجه باید قبل از پیشرفت بیماری استفاده شوند. اگرچه بسیاری از قارچ کش ها دارای عملکرد سیستمیک هستند اما پس از شروع بیماری به طور کامل باعث ریشه کنی بیماری نخواهند شد. بنابراین بهترین زمان مصرف آنها مشاهده اولین نشانه بیماری در مزرعه است. بیشتر قارچ کش های سیستمیک کمتر از یک اینچ به سمت نوک گیاه حرکت می کنند یا ممکن است فقط از قسمت فوقانی به سمت پایین برگ حرکت کنند بنابراین نمی توانند در کل گیاه پخش شوند.

علاوه بر این بهتر است از فواصل اسپری کوتاهتر در شرایط مناسب آب و هوایی  مرطوب برای برطرف کردن بیماری گیاهان استفاده کنید. در دوره های باران و شبنم های شدید نیز استفاده مکرر از قارچ کش ایده خوبی است. محدوده نرمال کاربرده اسپری هر ۷ تا ۱۴ روز است.

همانطور که گفته شد مهمترین کاربرد این قارچ کش علیه بیماری بلاست برگ و خوشه برنج است. از آنجاییکه مکانیسم اثر این سم متفاوت است احتمال بروز مقاومت در زمان مصرف آن کاهش می یابد. مقدار مصرف این سم بر اساس پیش آگاهی ۴۰۰ – ۵۰۰ گرم در هکتار است و در برابر باران مقاوم است.

عوارض سم ویستا

این سم مانند تمام سموم دفع آفت دیگر از ترکیبات شیمیایی ساخته شده است که ممکن است سلامت انسان و سایر جانداران را به خطر بیاندازد. بنابراین زمان استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش ، عینک و ماسک استفاده کنید چون در غیر این صورت دچار مسمومیت خواهید شد.

هرگز پس از پایان سم پاشی وسایل و ظروف حاوی سم را در آب های جاری شستشو ندهید زیرا ممکن است برای آبزیان و محیط زیست خطرناک باشد.

قیمت سم قارچ کش ویستا

سم ویستا یک سم ژاپنی است که در بسته های ۱ کیلویی در بازار موجود است. از آنجاییکه ویستا یک سم وارداتی است قیمت خرید و فروش آن با تغییرات قیمت ارز در ایران تغییر خواهد کرد. برای استفاده از این سم باید آنرا طبق دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی در آب حل کرد و مورد استفاده قرار داد. قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ویستا  برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش ویستا  مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم قارچ کش ویستا

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش ویستا  از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش ویستا  در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش ویستا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا