Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش ناتیوو چیست و چه مصارفی دارد؟

ناتیوو (NATIVO) یک قارچ کش ترکیبی سیستمیک و حاوی تبوکونازول %۵۰ و تری فلوکسی استروبین %۲۵ است که احتمال ایجاد مقاومت را به حداقل می رساند. این سم با اثرات پیشگیری کننده و درمانی عامل بیماریزا را قبل و پس از ایجاد آلودگی از بین می برد. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش ناتیوو  است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش ناتیوو  دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ناتیوو  در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش ناتیوو  در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش ناتیوو  نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش ناتیوو  به روزرسانی می‌شود.

قارچ کش ناتیوو برای درمان بلاست، سفیدک سطحی، شیت بلایت روی برگ درختان یا میوه آنها مورد استفاده قرار می گیرد و با دوام طولانی مدت یک کنترل کننده عالی برای این بیماریها می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثرات و مکانیسم های حفاظتی این سم در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک ما را همراهی کنید.

کاربرد سم قارچ کش ناتیوو

این  قارچ کش از دو ماده  تبوکونارول و تری فلوکسی استروبین تشکیل شده است که هر کدام با اثرات مجزا از گیاه محافظت کرده و بیماریهای قارچی را درمان می کنند.

به عنوان مثال تبوکونازول توسط قسمت های سبز گیاه جذب می شود و از طریق آوندهای چوبی به طرف قسمت های بالاتر گیاه حرکت کرده و در کل قسمت های گیاه پخش می شود . این ترکیب با جلوگیری از ساخت استرول ، قارچ  بیماریزا را از بین می برد و دارای اثر پیشگیری و معالجه کنندگی می باشد.

تری فلوکسی استروبین موجود در سم ناتیوو استروبین به محض استفاده توسط لایه های واکسی سطح برگ گیاه جذب شده و با حرکت در بین لایه های برگ به سایر ساختارهای گیاهی نفوذ کرده و آنها را در مقابل بیماری محافظت می کند.

با مکانیسم های ذکر شده این سم در برابر طیف وسیعی از بیماری های گیاهی موثر است و با خاصیت سیستمیک و مزواستمیک از جوانه زدن و گسترش اسپور سیلیوم قارچ های بیماریزا جلوگیری می کند.

زمان مصرف سم قارچ کش ناتیوو

برای کسب بهترین نتیجه به محض مشاهده اولین علایم بیماری در هر مرحله ای از دوره رشد گیاهان می توانید از این قارچ کش استفاده کنید. مقدار مصرف این سم ۰.۲ – ۰.۱۶ کیلو در هکتار و در هر فصل یک الی دو سمپاشی است. این قارچ کش را می توان با تمامی سموم و فرمولاسیون های رایج مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد. ناتیوو باعث افزایش رشد و شادابی گیاهان شده و در نتیجه باعث افزایش بازدهی محصولات خواهد شد.

عوارض مصرف سم قارچ کش ناتیوو

مانند تمام سموم شیمیایی دیگر باید زمان استفاده از  این سم  از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش ، ماسک ، کلاه و عینک استفاده کنید تا دچار عوارضی مانند مسمومیت نشوید. در صورت مشاهده اولین علائم مسمومیت پس از سمپاشی به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی در سموم آفت کش و پیشگیری از اثرات زیست محیطی آنها ، از شستشوی ظروف سمپاشی در آب های روان خودداری نمائید.

این قارچ کش باید در ظرف در بسته و دور از نور آفتاب و در مکانی با درجه حرارت ۵ تا ۳۵ درجه نگهداری شود.

قیمت سم قارچ کش ناتیوو

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ناتیوو  برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش ناتیوو  مورد نظر خود را خریداری نمایید. ناتیوو یک سم آلمانی و وارداتی است بنابراین قیمت خرید و فروش آن در ایران با نوسانات قیمت ارز تغییر خواهد کرد. این سم در تمام مراحل رشد گیاه قابل مصرف است و می تواند برای پیشگیری و درمان بیماریهای قارچی استفاده شود. این سم در بسته بندی های ۱ کیلوگرمی در بازار موجود است و قبل از مصرف باید طبق دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی آنرا رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد.

فروش ‌سم قارچ کش ناتیوو

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش ناتیوو  از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش ناتیوو  در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش ناتیوو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا