Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) چیست و چه کاربردی دارد؟

سلست (فلودیوکسونیل) یک قارچ ‌کش تماسی با اثرات طولانی مدت است که با ممانعت از تکثیر اسپورهای قارچ پاتوژن از رشد و توسعه میسلیوم جلوگیری می کند. بیشترین کاربرد این سم در ایران علیه پوسیدگی طوقه برنج در شمال کشور است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل) به روزرسانی می‌شود.

سلست یک قارچ‌ کش غیرسیستمیک و حاوی ۲۵ گرم فلودیوکسونیل در لیتر است . این سم متعلق به گروه فنیل ‌پیرول‌ ها است و با اثر تماسی بیماری پوسیدگی طوقه برنج را در شمال کشور به خوبی کنترل می ‌کند. این بیماری به دلیل تغییر تدریجی روش کشت در شمال کشور در حال توسعه است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل)

فلودیوکسونیل در بطری های یک لیتری در بازار خرید و فروش می شود و حتما قبل از مصرف باید طبق دستور موجود بر روی برچسب آنرا رقیق کرد و مورد مصرف قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل)

از مصارف دیگر این سم علاوه بر پوسيدگی طوقه برنج می توان به كنترل سياهک پنهان، سياهک سخت جو، پوسيدگی فوزاريومی ريشه و طوقه، كپک برفی و لكه قهوه ‌ای اشاره کرد. فلودیوکسونیل عمدتاً برای ضدعفونی بذر گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد.

روش و زمان مصرف سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل)

این قارچ کش به ميزان ۲‌ ميلی ‌ليتر برای هر كيلوگرم بذر (۲ در هزار) در مناطق برنج ‌كاری جهت ضدعفونی کردن بذرها مورد استفاده قرار می گیرد. این قارچ کش با اکثر ارقام برنج (محلی و پرمحصول) مناطق شمالی سازگار است.

برای استفاده از این سم ابتدا بذرها را به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس کنید سپس قوطی سم را خوب به هم زده و مقدار توصیه شده را در حوضچه یا بشکه مخصوص ضد عفونی ریخته و خوب به هم بزنید. بذر خیس خورده را به مدت ۲۴ ساعت در محلول سم خیس کرده و سپس به گرمخانه انتقال دهید. در نهایت ۲ تا ۳ روز بعد بذر جوانه زده را به خزانه انتقال دهید.

عوارض سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل)

این سم آفت کش برای ماهی ‌ها و سایر آبزیان خطرناک است بنابراین از آلوده کردن آبهای جاری خصوصا با شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری کنید. زمان استفاده از این قارچ کش جهت ضدعفونی بذرها حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بذرهای آغشته به سم برای حیات وحش ، پرندگان و حیوانات خانگی خطرناک هستند و نباید آنها را در دسترس آنها و در محیط باز قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا