Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش ادیفنفوس چیست و چه مصارفی دارد؟

ادیفنفوس (Edifenphos) یک قارچ کش حفاظتی- درمانی است که متعلق به گروه ترکیبات آلی فسفره است. این سم با ممانعت از سنتز فسفاتیدیل کولین و در نتیجه اختلال در بیوسنتز گلیسرو فسفولیپیدها از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش ادیفنفوس است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش ادیفنفوس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ادیفنفوس در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش ادیفنفوس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش ادیفنفوس نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش ادیفنفوس به روزرسانی می‌شود.

عدم سنتز این ترکیبات در نهایت با بروز تغییراتی در ساختار غشای سلولی و سنتز کیتین استحکام دیواره اسکلتی را برهم زده و قارچ های مضر را از بین می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم و کاربردهای آن در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ادیفنفوس

این قارچ کش به صورت مایع  در بطری های نیم و یک لیتری در بازار موجود است و زمان استفاده باید آنرا به نسبت های درج شده بر روی برچسب با آب رقیق کرده و مورد مصرف قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش ادیفنفوس

قارچ کش ها آخرین خط دفاعی در مدیریت بیماری های گیاهی هستند. این سموم با عملکرد محافظتی از بروز بیماری در گیاهان جلوگیری کرده و می توانند پیشگیری کننده و درمان کننده نیز باشند. در حال حاضر انواع بسیار زیادی از این سموم آفت کش ها در بازار وجود دارند تا از محصولات زراعی محافظت کرده و بازدهی را افزایش دهند.

بیشترین کاربرد سم قارچ کش ادیفنفوس کنترل بیماری بلاست در برنج است و از سایر مصارف این سم در سایر کشورها می توان به کنترل لکه قهوه ‌ای برنج (Cochliobolus miyabeanus) و سوختگی غلاف برنج (Rhizoctonia solani)  اشاره کرد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش ادیفنفوس

ادیفنفوس به میزان یک لیتر در هکتار به صورت محلول ‌پاشی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این سم را نباید در مزارعی که ۱۰ روز قبل با پروپانیل سم پاشی شده اند یا قرار است ۱۰ روز بعد با پروپانیل سم‌ پاشی شوند، استفاده کرد.

عوارض سم قارچ کش ادیفنفوس

سموم آفت کش همگی از مواد شیمیایی ساخته شده اند که برای انسان و جانداران دیگر خطرناک هستند بنابراین برای جلوگیری از مسمومیت و هر نوع عوارضی باید زمام مصرف جوانب احتیاط را رعایت کرده و از وسایل ایمنی شخصی مانند ماسک ، دستکش ، عینک و لباس کار استفاده کرد.

در صورت تماس سم با بدن نیز فورا لباس ها را شسته و محل را با آب و صابون شستشو دهید. در صورت مشاهده علائم مسمومیت فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

میزان سمیت این قارچ کش برای پستانداران ۳۲ تا ۳۳ میلی ‌گرم بر لیتر ، برای پرندگان ۲۹۰ میلی‌ گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی‌ ها ۴۳ میلی‌ گرم بر لیتر و برای دافنیا ۳  میکروگرم بر لیتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا