Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم حشره کش دیمتوات (روگور) چیست و چگونه مصرف می شود؟

دیمتوات (Dimethoate) یک حشره کش سیستمیک تماسی – گوارشی است که به صورت مایع امولسیون شونده در بطری های یک لیتری در بازار خرید و فروش می شود. این سم با نام های تجاری رگور و رکسیون نیز شناخته می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم دیمتوات است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم دیمتوات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم دیمتوات در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم دیمتوات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم دیمتوات نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم دیمتوات به روزرسانی می‌شود.

این حشره کش متعلق به گروه سموم ارگانوفسفره و یک آفت وسیع الطیف بادوام است که انواع آفات مکنده و جونده را کنترل می کند. این سم را می توان برای کنترل شته سبز معمولی و شته سمی غلات، آفات پنبه، چغندر قند، شپشک های درختان میوه سردسیری، تریپس و نماتد ساقه یونجه و بسیاری از حشرات مکنده مورد استفاده قرار داد.

قیمت حشره کش دیمتوات بسته به شرکت تولید کننده و کیفیت آن در بازار ایران متغیر است. شما می توانید این سم را از فروشگاه های سموم کشاورزی به راحتی تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این آفت کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد کاربرد سم حشره کش دیمتوات (روگور)

این سم بیش از نیم قرن است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آنرا برای کنترل بسیاری از آفات مانند شته ها، شپشک ها، دوبالان، پروانه ها، سوسک ها و کنه ها در بسیاری محصولات کشاورزی مانند غلات، پنبه، قهوه، سیب زمینی، توتون، انگور، چغندرقند، سبزیجات، چمن، چای، زیتون، درختان میوه و مرکبات استفاده کرد.

مکانیسم اثر سم حشره کش دیمتوات (روگور)

این حشره کش پس از محلول پاشی از سطح برگ ها و اندام های هوایی جذب شده و توسط شیره های گیاهی در کل ساختار گیاه پخش می شود. بنابراین آفاتی که از شیره گیاهان تغذیه می کنند به راحتی از بین خواهند رفت.

ديمتوآت با مهار آنزيم كولين استراز در سيستم‌ عصبی عمل می کند. همانطور که می دانید استيل كولين یک ناقل عصبی است که در فضای بين سيناپسی ترشح شده و باعث تحريك آكسون بعدی می ‌شود. این سم با مهار آنزیم تجزیه کننده این ناقل عصبی در سيناپس باعث تحریک مداوم رشته عصبی بعدی و در نتیجه فلج حشرات خواهد شد.

این آفت کش با اثر ضربه ای شدید عمل کرده و با خواص محافظتی متوسط برای مدت ۲ هفته از گیاهان در برابر آفات مختلف محافظت می کند.

سم حشره کش دیمتوات (روگور) چیست و چگونه مصرف می شود؟
سم حشره کش دیمتوات (روگور) چیست و چگونه مصرف می شود؟

روش مصرف سم حشره کش دیمتوات (روگور)

برای کنترل شته های سبز معمولی و شته سمی غلات، آفات پنبه و چغندر و شپشک های درختان میوه سرد سیری، تریپس ها و سایر حشرات مکنده و نماتد ساقه یونجه این سم به صورت محلول پاشی به میزان ۱ در هزار مورد استفاده قرار می گیرد.

ضد عفونی بذر با رگور برای کنترل تریپس پنبه و برای کنترل شپشک ها مصرف آن همراه با روغن ولک توصیه می شود.

بهترین نتیجه در استفاده از سم هنگامی رخ می دهد گیاهان در مراحل رشد سریع باشند. برای اثرگذاری بهتر در آب و هوای گرم، صبح زود و اواخر شب سمپاشی صورت بگیرد و اولین سمپاشی باید به محض مشاهده آفات در مزارع انجام شود.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش دیمتوات (روگور)

دوره کارنس این سم ۱۴ تا ۲۱ روز است و پس از این مدت محصولات کشاورزی قابل استفاده هستند. این سم را نباید بر روی درختان میوه هسته دار استفاده کرد زیرا باعث گیاه سوزی و ریزش برگ ها خواهد شد.

این حشره کش به جزء در برخی از واریته های لیمو، هلو، انجیر، زیتون، گوجه فرنگی و پنبه در صورت مصرف صحیح باعث گیاه سوزی نخواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که این سم در واریته های سیب Red Delicious و Golden Delicious و گیاهان زینتی زنگار ایجاد می‌ کند و با اکثر حشره کش ها و کنه کش های رایج قابل اختلاط است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش دیمتوات (روگور)

هنگام استفاده از این حشره کش حتما از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید و حین سمپاسی از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری نمایید.

با مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سردرد و سرگیجه و تهوع فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

این سم را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

کاربرد سم حشره کش دیمتوات

سم حشره کش دیمتوات یک سم حشره کشی سیستمیک استپ که به تمام قسمت های گیاه نفوذ کرده و آفاتی که از گیاه تغذیه می کنند را از بین می برد. کشاورزان از این سم برای دفع بسیار از آفات از محصولات خود استفاده می کنند. سم حشره کش دیمتوات برای دفع آفاتی همچون سوسک ها، کنه ها، شته ها، شپشک ها و پروانه ها کاربرد دارد.

سم دیمتوات ۴۰ درصد

سم حشره کش دیمتوات یک سم ارگانوفسفره است که برای دفع طیف وسیعی از آفات استفاده می شود. این سم در بازار دارای غلظت های متفاوتی است. سم دیمتوات ۴۰ درصد دارای غلظت پایین تری است. بنابراین شما با خیال راحت، می توانید از این سم برای حفاظت از محصولات خود استفاده کنید. این سم به دلیل غلطت ۴۰ درصد، آسیبی به محصولات شما وارد نمی کند.

سم دیمتوات برای خیار

خیار یکی از محصولاتی است که مورد حملات آفات بسیار زیادی قرار می گیرد. بوته های گیاه بسیار حساس هستند و به راحتی توسط آفات از بین می روند. از این رو کشاورزان برای دفع آفات، می توانند از سم دیمتوات به مقدار مناسب استفاده کنند. سم دیمتوات از محصول خیار در برابر آفاتی همچون مگس سفید، کپک خاکستری و بسیاری دیگر از آفات محافظت می کند.

عوارض سم دیمتوات

مصرف بیش از حد سم دیمتوات، ممکن است برای محصولات شما و سلامتی انسان ها عوارض جانبی به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می شود از مصرف بیش از حد این محصول شیمیایی خودداری کنید. همچنین هنگام استفاده از سم دیمتوات توصیه می شود از وسایل ایمنی و محافظتی استفاده کنید. این سم در اثر تماس با پوست یا استنشاق، ممکن برای سلامتی عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند.

سم دیمتوات برای هندوانه

هندوانه یکی از محصولات تابستانی است که بسیار طرفدار دارد. این محصول خوشمزه در هنگام رشد به دلیل شیرین بودن، ممکن است در معرض حملات آفت های بسیار زیادی قرار گیرد. از این رو کشاورزان برای محافظت از محصولات خود، از آفات کش استفاده می کنند. یکی از سموم مناسب برای دفع آفات از هندوانه، سم دیمتوات است. یکی از مهمترین آفات گیاه هندوانه، شته جالیز است. سم حشره کش دیمتوات به خوبی این آفت را از بین می برد. برای استفاده از میزان مناسب این سم حشره کش، توصیه می شود با متخصصان کشاورزی مشورت کنید.

قیمت سم حشره کش دیمتوات

سم حشره کش دیمتوات کاربرد زیادی در بخش کشاورزی و باغبانی دارد. این سم توسط شرکت های بسیار زیادی عرضه می شود. قیمت این سم، ممکن است بر اساس قیمت ارز و کیفیت حشره کش تا حدود زیادی متفاوت باشد. قیمت خرید و فروش سم دیمتوات برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم دیمتوات مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قیمت سم دیمتوات ۴۰ درصد

قیمت سم دیمتوات ۴۰ درصد براساس شرکت تولید کننده آن، می تواند متفاوت باشد. این سم توسط نمایندگی های بسیار زیادی عرضه می شود. برای اطلاع از قیمت این محصول، می توانید به فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند مراجعه کنید.

مقدار مصرف سم دیمتوات

حشرات و آفات بسیاری مزارع مختلف را تحت تاثیر قرار داده و به محصولات کشاورزی خسارت می زنند. برای کنترل این موارد می توانید از حشره کش های مختلف استفاده نمایید. آنها با مکانیسم های مختلفی عمل می کنند و استفاده از آنها طبق دستورالعمل می تواند به حفاظت از محصولات شما کمک کند.

سم دیمتوات یک حشره ‌کش سیستمیک است که در مزارع و باغات برای مبارزه با شپشک، سوسک و کنه مورد استفاده قرار می گیرد. در هر هکتار می ‌توانید یک لیتر از این سم را برای انواع شپشک و شته در مزراع جو، گندم، یونجه، سویا و سیب ‌زمینی مورد استفاده قرار دهید.

یک لیتر از این حشره کش در هزار لیتر آب برای درختان میوه، درختان پرتقال و سایر مرکبات برای مقابله با همه انواع شپشک استفاده می ‌شود. علاوه بر این نسبت یک در هزار آفات موجود در جالیز و مزارع را بطور موثری از بین می برد. همچنین محلول‌ پاشی و ضد عفونی بذر از سایر کاربردهای این سم است.

برای استفاده از این سم باید بطور کامل برچسب را بخوانید و طبق دستورالعمل آن را برای گیاهان مختلف مورد استفاده قرار دهید. این حشره کش با برخی از سموم از جمله ولک قابل استفاده است. با اینحال برای برخی از محصولات نباید از این سم استفاده کنید زیرا احتمال آسیب زدن به محصولات وجود دارد. بنابراین قبل از استفاده از هر نوع سمی باید با کارشناسان کشاورزی مشورت نمایید تا بهترین نتیجه را کسب کنید و هزینه شما هدر نرود.

فروش ‌سم دیمتوات

برای اطلاع از قیمت فروش سم دیمتوات از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم دیمتوات در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم دیمتوات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا