Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربردهای سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)  

دیکلرووس (Dichlorvos) یک سم حشره کش و کنه کش با اثرات تماسی – گوارشی است که برای کنترل طیف گسترده ای از آفات مورد استفاده قرار می گیرد. این حشره کش از گروه سموم ارگانوفسفره است و با نام تجاری ددواپ نیز در بازار خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد حشره کش دیکلرووس است. همچنین اگر تصمیم به خرید حشره کش دیکلرووس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حشره کش دیکلرووس در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش مالاتیون در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم دیکلرووس  نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حشره کش دیکلرووس به روزرسانی می‌شود.

دی کلرووس یک سم غیر سیستمیک نفوذی است که با اثرات تدخینی به سرعت و ضربه ای آفات مختلف را از بین می برد. این آفت کش را می توان برای آفات درختان میوه ، سبزیجات و صیفی جات مورد استفاده قرار داد.

قیمت این سم تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار در بازار ایران متغیر است و شما می توانید به راحتی از فروشگاه های سموم کشاورزی آنرا خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این حشره کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

این حشره کش را می توان برای کنترل مگس های قارچ، شته ها، کنه های عنکبوتی، کاترپیلارها، تریپس ها و مگس های سفید در گلخانه ها و محصولات زراعی مورد استفاده قرار داد. این سم را می توان برای درمان انواع عفونت های ناشی از کرم های انگلی در حیوانات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دی کلرووس را می توان برای کنترل و از بین بردن حشرات مکنده، لارو پروانه ها و سوسک ها (حشرات جونده)، مگس ها در پرورش قارچ و سایر گیاهان مورد استفاده قرار داد.

مکانیسم اثر سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

همانطور که گفته شد دی کلرووس یک سم ارگانوفسفره است که با مهار آنزیم کولین استراز حشره را از بین می برد. این آفت کش در سیستم عصبی حشره اختلال ایجاد کرده و با تحریکات مداوم ناشی از استیل کولین باعث فلجی می شود که در نهایت با ناتوان کردن حشره برای تغذیه آن را از بین می برد.

مقدار مصرف سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

مقدار مصرف این حشره کش برای کنترل شته ها، تریپس، عسلک، مگس سفید سبزیها و جالیز – درختان میوه ۱ تا ۲ در هزار است.

  • برای کنترل آفات در صیفی جات و چای کاری ۰/۵ تا ۱ در هزار
  •  در سبزی کاری ها ۱.۵ تا ۲ در هزار
  • در گلخانه ها برای هر ۱۰۰ متر مکعب حجم ۸ سانتی متر مکعب از سم ۵۰%EC
  • برای کنترل انواع شته، کنه دو نقطه و لاروهای برگخوار در پنبه : ۲.۵ تا ۳ لیتر در هکتار
  • تریپس، زنجرک، لاروهای برگخوار در انگور : ۲.۵ تا ۳ لیتر در هکتار
  • شته سیب ‌زمینی : ۱.۵ تا ۲ در هزار
آشنایی با کاربردهای سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)  
آشنایی با کاربردهای سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

روش مصرف سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

قبل از مصرف بطری محتوی سم را تکان دهید سپس نصف مخزن سمپاشی را پر از آب کنید و سپس مقدار توصیه شده حشره کش را داخل مخزن سمپاش ریخته و مابقی آب را به آن اضافه کنید.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

حلالیت این حشره کش در آب با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد حدود ۱% است. این سم در محیط مرطوب هیدرولیز شده و به اسید فسفریک تبدیل می شود. توجه داشته باشید دی کلرووس در آب و محیط های اسیدی به تدریج هیدرولیز شده و در محیط های قلیایی این فرآیند به سرعت اتفاق می افتد.

مصرف این آفت کش در دوزهای توصیه شده برای گیاهان هیچ خطری ندارد. ولی آنرا با احتیاط برای گلسرخ، داوودی و خیار استفاده کنید زیرا ممکن است در شرایط خاص نسبت به دی کلرووس حساسیت نشان دهند و گیاه سوزی رخ دهد.

به یاد داشته باشید که از اختلاط این آفت کش با ترکیبات قلیایی و چینومتیونات و پلی سولفیدها خودداری کنید. این سم به سرعت تجزیه می شود و اثرات آن فقط ۲ تا ۵ روز ماندگار است به همین دلیل دوره کارنس آن کوتاه (۲ روز) است بنابراین برای آفات گلخانه ای و سبزیجات بسیار مناسب است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

برای کسب بهترین نتیجه ، سمپاسی را در دمای ۲۵-۱۵ درجه و گیاهان نسبتا خشک انجام دهید. تاثیر دی کلرووس به شکل بخار بیشتر است ولی هیچ تاثیری روی تخم حشرات ندارد.

توجه داشته باشید که خیارهای در حال رشد را بطور مستقیم سم پاشی نکنید و در عوض بین ردیف ها را سمپاشی کنید.

برای جلوگیری از هر نوع آسیبی به گیاهان و محصولات زراعی از کاربرد آفت کش های دیگر به خصوص سموم گوگرد دار یک روز قبل و بعد از سم پاشی با حشره کش دیکلرووس خودداری کنید.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش دیکلرووس (دی کلرووس)

تماس پوستی و گوارشی با این آفت کش به دلیل سمیت بالا باعث مسمومیت خواهد شد به همین دلیل هنگام سمپاشی حتما از تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک ، دستکش و عینک استفاده کنید. در صورت مشاهده علائم مسمومیت فورا برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنید. این آفت کش برای حشرات مفید و زنبورعسل خطرناک است و باعث خوردگی آهن می شود. سم را در جای خشک و خنک در بسته اصلی و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و خوراکی ها نگهداری کنید.

 

نام تجاری سم دیکلرووس

سم دیکلرووس یک سم جدید و پرکاربرد در کشاورزی و باغبانی است. این سم با نام تجاری ددواپ نیز در بازار شناخته می شود. شما می توانید این سم را در حجم و کیفیت های متفاوت در بازار یافت کنید.

سم دیکلرووس برای چیست

سم دیکلرووس یک سم ارگانوفسفره است که به صورت غیر سیستمیک و با اثر تماسی – گوارشی آفات را از بین می برد. کشاورزان و باغداران از سم دیکلرووس برای از بین بردن طیف وسیعی از آفات و محافظت از محصولات خود استفاده می کنند. این سم در محیط مرطوب هیدرولیز شده و تولید اسید فسفریک می کند. بنابراین توصیه می شود این سم را در محیط های خشک نگهداری کنید.

 

قیمت سم دیکلرووس

قیمت خرید و فروش سم دیکلرووس برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم دیکلرووس مورد نظر خود را خریداری نمایید. سم حشره کش دیکلرووس کاربرد بسیار زیادی در کشاورزی دارد. از این سم برای دفع طیف گسترده ای از آفات استفاده می شود. سم حشره کش دیکلرووس از خانواده سموم ارگانوفسفره است. شما از این سم می توانید برای دفع آفاتی همچون کنه های عنکبوتی، مگس های سفید، شته ها و تریپس ها استفاده کنید.

فروش ‌سم دیکلرووس

برای اطلاع از قیمت فروش سم دیکلرووس از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم دیکلرووس در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم آفت دیکلرووس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا