Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم حشره کش کالیپسو چیست و چه کاربردی دارد؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد حشره کش کالیپسو است. همچنین اگر تصمیم به خرید حشره کش کالیپسو دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حشره کش کالیپسو در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش کالیپسو در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم کالیپسو نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حشره کش کالیپسو به روزرسانی می‌شود.

کالیپسو (Calypso) یک حشره کش- کنه کش سیستمیک با اثرات تماسی – گوارشی است که برای مقابله با طیف گسترده ای از آفات مورد استفاده قرار می گیرد. کالیپسو نام تجاری آفت کش تیاکلوپرید است که برای کنترل کرم سیب، پسیل پسته، مگس سفید پنبه و سوسک برگخوار سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.

این حشره کش متعلق به کلاس نئونیکوتینوئیدها است و مکانیسم عملکرد آن مشابه نئونیکوتینوئیدهای دیگر است و با تحریک گیرنده های استیل کولین نیکوتینی باعث اختلال در سیستم عصبی حشره می شود. این سم در محصولات کشاورزی برای کنترل انواع حشرات مکنده و جونده، در درجه اول شته ها و مگس های سفید بسیار موثر است.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار ایران با تغییر قیمت دلار تغییر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم حشره کش کالیپسو

این حشره کش حاوی یکسری ترکیبات شیمیایی قوی است که جهت کنترل پروانه میوه شرقی، مارپیچ سیب، اشکال مالچین (campylomma)، آلو کورکولیو، لکه دار شکاف دار و برگ گیاه بسیار موثر است.

بسیاری از پرورش دهندگان میوه از این حشره کش نه فقط به این دلیل مقرون به صرفه بودن بلکه به دلیل اثربخشی آن استفاده می کنند. این سم نسبت به گونه های مفید سمیت نسبتاً کمی دارد و می توان آنرا با برنامه های گرده افشانی زنبورعسل بطور هماهنگ شده استفاده کرد.

کالیپسو برای کنترل آفات در سیب بسیار موثر است زیرا با داشتن یک IPM مناسب از جمله ایمنی زنبورها، قوی و سریع است و حتی در زمان گلدهی نیز قابل استفاده است. این سم سریع و با دوام است و می توان آنرا در دماهای پایین و هنگام گلدهی نیز مورد استفاده قرار داد.

آزمایشات و مشاهدات نشان داده است که این آفت کش به سرعت شته سیب را از بین می برد و در برابر طیف وسیعی از آفات دیگر سیب ، از جمله کرم و پروانه های سیب نیز بسیار موثر است.

سم حشره کش کالیپسو چیست و چه کاربردی دارد؟
سم حشره کش کالیپسو چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از سم حشره کش کالیپسو

برای کسب بهترین نتیجه در برابر شته های سیب باید سمپاشی قبل از شکوفه زدن با مشاهده اولین علامت آفت زدگی انجام شود. ممکن است سمپاشی هنگام شکوفائی شکوفه ها نیز مورد نیاز باشد. شما همچنین می توانید از انتهای گلدهی تا نیمه رشد میوه ها از آن استفاده کنید. هنگام سمپاشی پس از شکوفه زنی برای دستیابی به نفوذ کامل سم به تاج برگ و پوشش یکنواخت شاخ و برگ و شکوفه ها / گلچه های میوه ای، استفاده از حجم بیشتر آب حائز اهمیت است.

  • کرم سیب ۰.۳ در هزار
  • پسیل پسته ۰.۳ تا ۰.۴ در هزار
  • مگس سفید پنبه ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی سی در هکتار
  • سوسک برگخوار سیب زمینی ۱۵۰ – ۱۰۰ سی سی در هکتار

ملاحظات مهم در رابطه با سم حشره کش کالیپسو

تحت شرایط خاص ممکن است علائم سوختگی برگ پس از استفاده از کالیپسو در انواع سیب اتفاق بیافتد به ویژه هنگامی که در حوالی زمان ریزش گلبرگ ها سمپاشی انجام شود. در صورت سمپاشی این واریته ها به ویژه اطمینان حاصل کنید که درختان تحت استرس هایی مانند کمبود مواد مغذی نیستند و از مخلوط کردن سم نیز خودداری کنید.

استفاده از این سم با حداکثر دو سمپاشی در یک فصل و از بین بردن طیف گسترده آفات می توان گفت کالیپسو برای مدیریت تلفیقی آفات به عنوان بخشی از برنامه های کنترل باغ ایده آل است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش کالیپسو

هنگام سمپاشی برای جلوگیری از مسمومیت حتما از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش، کلاه، عینک و ماسک استفاده کنید و در صورت مشاهده علائم مسمومیت مانند تهوع ، سردرد و سرگیجه فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. دوره کارنس این سم در سبزیجات ۳ روز، برای درختان میوه ۱۴ روز و برای پسته ۲۱ روز است.

حشره کش کالیپسو را در جای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و تابش مستقیم نور خورشید در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

قیمت سم حشره کش کالیپسو

قیمت خرید و فروش سم کالیپسو برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم کالیپسو مورد نظر خود را خریداری نمایید. سم حشره کش کالیپسو، دارای قیمت های متنوعی در بازار است. این سم با تحریک گیرنده های عصبی حشرات مضر، آنها را از بین می برد. سم حشره کش کالیپسو، در درجه اول برای دفع آفاتی همچون مگس های سفید و شته استفاده می شود.

فروش ‌سم آفت کش کالیپسو

برای اطلاع از قیمت فروش سم کالیپسو از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش آفت کش کالیپسو در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید. سم حشره کش کالیپسو، یک سم پرکاربرد در کشاورزی است. در صنعت کشاورزی از این سم برای دفع بسیاری از آفات برای محافظت از محصول استفاده می کنند. این سم با نام تجاری آفت کش تیاکلوپرید نیز در بازار شناخته می شود.

 

خرید سم حشره کش کالیپسو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا