Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

سیکلوکسیدیم یک علف کش سیستمیک و انتخابی از گروه سیکلوهگزان اکسیم است که برای کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع پیاز و کلزا مورد استفاده قرار می گیرد.  خاصیت انتخابی این علف کش فوق العاده بوده و می توانید از آن در تمام مراحل رشد محصولات زراعی باغ ها و گلهای زینتی استفاده کنید. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) به روزرسانی می‌شود.

کاربرد سم علف کش سیکلوکسیدیم (فوکوس)

علف کش های گروهی از سموم کشاورزی هستند که برای مقابله با علف های هرز موجود در مزارع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این سموم با مکانیسم های مختلفی اثر می کنند. علف کش سیکلوکسیدیم با جلوگیری از سنتز اسیدهای چرب و تقسیم میتوز از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و آنها را از بین می برد.

قیمت خرید و فروش این علف کش تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات قیمت دلار در بازار ایران متغیر است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری راجع به این سم ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش سیکلوکسیدیم (فوکوس)

این علف کش سیستمیک است یعنی پس از سمپاشی توسط اندام های هوایی  جذب و توسط آوند چوب و آبکش در تمام قسمت های گیاه پخش می شود. این سم با مهار سنتز اسید های چرب و تقسیم میتوز علف های هرز را نابود می کند.

علائم تاثیر این سم در گیاهان شامل پژمردگی و زردی برگ ها، جلوگیری از رشد ریشه ،  ساقه و خشک شدن برگ ها و در نهایت مرگ علف هرز است.

مقدار و موارد سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

موارد مصرف این سم در ایران  شامل کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع پیاز و کلزا است. این علف کش به میزان ۱ تا ۱.۵ لیتر در هکتار بعد از رویش و پس از مرحله ۴ تا ۵ برگی شدن علف های هرز باریک برگ مورد استفاده قرار می گیرد.

دوره کارنس این علف کش برای گل کلم، کلم برگ، پیاز های سالادی ۴ هفته، برای نخود فرنگی ۵ هفته، برای پیاز های سوخ دار، هویج، گشنیز، توت فرنگی، سیب زمینی زود رس ۶ هفته، برای چغندر قند علوفه ای، تره، سیب زمینی، لوبیا، کلم بروکسل، لوبیای مزرعه ای زمستانه ۸ هفته و برای کلزا، سویا و کتان ۱۲ هفته می باشد.

استفاده از سم علف کش سیکلوکسیدیم بر روی محصولات خانواده گندمیان توصیه نمی شود و بهترین زمان مصرف این علف کش بسته به نوع محصول، متفاوت است.

کاربردها و قیمت سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)
کاربردها و قیمت سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

ملاحظات اختصاصی سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

برای کسب بهترین نتیجه زمانی اقدام به سمپاشی کنید که علف های هرز کوچک بوده و رقابت آن هنوز با گیاه زراعی آغاز نشده باشد. اثرگذاری این علف کش در شرایط خشکسالی، شرایط آب و هوایی خشک یا تنش زا کاهش می یابد و بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد. این سم قادر به کنترل علف های هرزی که پس از سم پاشی سبز می شوند، نخواهد بود.

علف های هرز تحت تاثیر سمپاشی پس از ۳-۴ هفته از بین می روند اما در شرایط آب و هوایی خنک و به ویژه استفاده دیر هنگام در مزارع کلزای زمستانه، این مدت طولانی تر خواهد بود. در صورتی که حداقل درجه حرارت شبانه روز به کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد می رسد کاربرد سیکلوکسیدیم توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که جهت جذب محلول سمپاشی توسط گراس های چند ساله، اندام های هوایی در این گیاهان باید به اندازه کافی رشد کرده باشند.

نکته: بهترین زمان سمپاشی گراس های یک ساله در مرحله ۲ تا ۳ برگی شدن آن ها تا اواسط پنجه زنی است. برای گراس های دائمی بهترین زمان سمپاشی موقعی است که ارتفاع گیاهان به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسیده باشد.

لازم به ذکر است که عملیات کولتیواسیون نباید حداقل تا ۱۴ روز پس از محلول پاشی مزرعه صورت بگیرد. سمپاشی را زمانی انجام دهید که امکان وقوع بارندگی حداقل تا ۲ ساعت آینده وجود نداشته باشد.

ملاحظات عمومی سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

استفاده از علف کش فوکوس  در مزارع  تحت تنش ناشی از آب و هوای نامناسب، حمله آفات، بیماری ها و یا تیمار با آفت کش های دیگر توصیه نمی شود. در صورت بالا بودن دمای هوا و شرایط خشکی نیاز به تکرار سمپاشی افزایش می یابد.

سیکلوکسیدیم یک علف کش جذبی است بنابراین خاک باید رطوبت کافی داشته باشد تا شیره گیاهی فعال شود و به تمام اندام های گیاه برسد و مرگ علف هرز را تسریع نماید. این سم برای محصول و حشرات مفید ایمن و بی خطر است.

شما می توانید این علف کش را با بازاگران، پیرامین بتانال و بتانال آم قابل مخلوط کنید ولی از مخلوط کردن این سم با علف کش های مخصوص علف های هرز پهن برگ ها خودداری کنید.

هنگام سمپاشی از تجهیزات حفاظتی استفاده کرده و در طول مدت سمپاشی از خوردن ، آشامیدن و کشیدن سیگار خودداری کنید. در صورت بروز علائمی همچون سردرد ، سرگیجه ، تهوع ، اسهال و اختلال در بینایی با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. علف کش را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگه داری کنید.

قیمت سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

قیمت خرید و فروش سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم علف کش سیکلوکسیدیم ( فوکوس)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا