Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!

عرقیات مفید و مضر دوران بارداری انواع مختلفی دارند و دارای مزایا و  عوارض بسیار زیادی برای سلامتی هستند. برخی از این عرقیات گیاهی به دلیل داشتن برخی از ترکیبات برای مصرف در دوران بارداری بسیار مضر می باشد . اغلب مادران در دوران بارداری به دلیل ممنوع بودن مصرف برخی از داروها ، هنگامی که به بیماری مبتلا می شوند به خوردن عرقیات گیاهی روی می آورند.

توجه داشته باشید که برخی از این عرقیات گیاهی برای مادران عوارض جانبی دارد و استفاده از همه آنها در  دوارن بارداری مناسب نمی باشد. یکی از زمان هایی که به هیچ وجه ، نباید عرقیات گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد ، دوران بارداری می باشد.

همه عرقیات گیاهی کاملاً بی خطر نیستند و برای استفاده بهتر از آنها باید ابتدا اطلاعات کاملی از این محصولات بدست آورید. گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که می تواند ، موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز عرقیاتی وجود دارند که می توانند به تکامل جنین بسیار کمک کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در  رابطه با عرقیات مفید و مضر دوران بارداری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

انواع عرقیات گیاهی مفید برای دوران بارداری :

 

عرق گیاهی خارخاسک :

این عرق گیاهی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و شما می توانید از آن در دوران بارداری به مقدار مناسب ، برای حفظ سلامتی خود و جنین از آن استفاده کنید. این عرق گیاهی ، خون را تصفیه می‌ کند و مادرانی که دچار مشکلات  پوستی ، همچون کهیر و یا خارش پوستی می شوند ، می  توانند با خوردن این عرق گیاهی تا حدودی این مشکلات خود را بهبود دهند.

همچنین به‌ دلیل افزایش سطح هورمون‌ها در دوران بارداری که از جفت ترشح می‌ شود ممکن است باعث ایجاد سنگ کلیه و سنگ مثانه یا حتی سنگ کیسه صفرا شود . این عرق گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات مفید و موثر می ‌تواند در دفع این سنگ ‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!
عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!

عرق گیاهی خارشتر :

عرق گیاهی خارشتر دارای ترکیبات بسیار مفیدی برای بدن می باشد که می تواند در دفع سنگ‌ های کلیه و مثانه به فرد کمک‌ کنند. یکی  از مشکلاتی که در دوران بارداری ممکن است خانم ‌ها دچار آن شوند ، عفونت مثانه یا کلیه می باشد که بسیاری شایع می باشد. عرق گیاهی خارشتر به‌ دلیل اینکه خاصیت ضد عفونی کنندگی مجاری ادراری را دارد ، می ‌تواند یک درمانگر مناسب در این زمینه باشد. این عرق گیاهی حتی برای کاهش ورم  دوران بارداری نیز می تواند مفید باشد.

عرق گیاهی آویشن :

این عرق گیاهی دارای مواد بسیار مغذی برای بدن می باشد و دارای ترکیباتی است که می تواند مجاری تنفسی را باز کند. اگر گرفتگی بینی در طول روز ، باعث می‌شود که شما به سختی نفس بکشید باعث خواهد شد که غلظت اکسیژن در خون شما کاهش پیدا می ‌کند. این کاهش اکسیژن می تواند روی رشد مغزی و جسمی جنین شما تاثیر نامطلوبی داشته باشد . شما برای رفع این مشکل می توانید ، عرق گیاهی آویشن را روی کف دست خود بریزید و با بینی استنشاق کنید. این عرق گیاهی می ‌تواند جایگزین قطره ‌ها و داروهای شیمیایی برای رفع گرفتگی بینی باشد.

عرق گیاهی اسطوخودوس :

عرق گیاهی اسطوخودوس ، دارای خواص بسیار زیادی می باشد  که یکی از این خواص ارامش بخشی آن می باشد. در دوران بارداری ممکن است ، استرس و اضطراب هر مادر بارداری را تحت تاثیر قرار دهد. عرق گیاهی اسطوخودوس یکی از بهترین عرقیات گیاهی است که مادر باردار را به آرامش بیشتر دعوت می‌ کند. همچنین برای خانم ‌های بارداری که سرما خورده‌اند ، می تواند بسیار مفید باشید ، زیرا تب را کاهش می‌ دهد. همچنین کمبود کلسیم در این دوران مشکل شایعی است  که یکی از عوارضش گرفتگی عضلات در این دوران کمبود این عنصر می باشد . عرق گیاهی اسطوخودوس در رفع این گرفتگی های عضلانی بسیار مفید و موثر می باشد.

عرق گیاهی بهار نارنج :

عرق گیاهی بهار نارنج دارای طبع گرم و خشکی است و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد از این عرق گیاهی می توانید برای رفع سردرد استفاده کنید ، همچنین این عرق گیاهی خواب آسوده ای را برای شما به ارمغان می آورد. میگرن بیماری است که ممکن است ، در دوران بارداری مادران را کمی اذیت کند ، بیشتر افراد برای تسکین و بهبود این بیماری ، از داروهای شیمیایی استفاده می کنند ، که این داروها ممکن است برای نوزاد عوارضی را ایجاد کند.

 عرق گیاهی بهار‌نارنج ،می ‌تواند یک جایگزین مناسب برای داروهای مسکن شیمیایی در این دوران باشد. اگر دچار حمله عصبی یا همان میگرن می شوید ، می توانید یک استکان کوچک از عرق بهار نارنج را همراه با عسل مخلوط کنید و میل کنید .

عرق گیاهی بادرنجبویه :

عرق گیاهی بادرنجبویه در طب سنتی استفاده بسیار دارد و می تواند برای بدن بسیار مفید باشد . در دوران بارداری ، ویارهای گاه به گاه یکی از مشکل ‌های اصلی مادران می باشد. بعضی از مادران به ‌دلیل ویارهای بارداری قادر به خوردن هر ماده غذایی نخواهند بود، زیرا دچار استفراغ شدید می ‌شوند. عرق گیاهی بادرنجبویه می‌ تواند برای مادران بارداری که با این مشکل روبه رو هستند ، بسیار مفید و موثر باشد. این عرق گیاهی همچنین برای رفع کسالت و خستگی دوران بارداری می تواند مورد استفاده قرار ‌گیرد.

عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!
عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!

عرق گیاهی شنبلیله :

این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند در درمان و بهبود قند خون بالا بسیار کارایی داشته باشد. عرق شنبلیله  می تواند ، به مادرانی که مبتلا به بیماری دیابت بارداری هستند ، در کنترل و بهبود این بیماری بسیار کمک کند.

عرق‌ گیاهی بیدمشک :

این عرق گیاهی می تواند در دوران بارداری به مادران باردار بسیار کمک کند و کم‌ اشتهایی آنها را برطرف کند. همچنین این عرق گیاهی می تواند اشتها را افزایش داده و تپش قلب را در دوران بارداری کاهش‌ ‌دهد.

عرقیات گیاهی مضر دوران بارداری :

 

عرق گیاهی سنبل‌ الطیب :

از این عرق گیاهی نباید در دوران بارداری استفاده کنید. مصرف زیاد این عرق گیاهی باعث اسیب به کلیه ها در دوران بارداری می شود و برای جنین بسیار مضر می باشد. توصیه می شود از مصرف ، حتی مقدار کم این عرق در دوران بارداری خود داری کنید.

عرق گیاهی شیرین ‌بیان :

این عرق گیاهی فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن به خصوص برای دستگاه گوارش  دارد و مصرف آن باعث هضم بهتر مواد غذایی می شود ، اما از مصرف این عرق گیاهی در دوران بارداری باید خود داری کنید ، زیرا عرق شیرین‌ بیان فشار خون را بالا می‌ برد و توصیه می‌ شود خانم‌هایی که در دوران بارداری فشارخون‌ بالایی دارند ، از این عرق گیاهی به هیچ وجه استفاده نکنند.

عرق گیاهی نعناع :

این عرق گیاهی یکی دیگر از عرقیات مضر در دوران بارداری می باشد ، زیرا این عرق گیاهی یبوست را در مادران باردار افزایش داده و باعث می ‌شود معده آنها ترش کند یا به بیان دیگر دچار ریفلاکس اسید معده شوند. همچنین به دلیل بی اطلاعی بسیاری از خانم ‌های باردار،  این افراد بدون آگاهی مناسب از این موضوع برای درمان نفخ شکم از عرق گیاهی نعناع استفاده می کنند . توصیه می شود ، برای درمان مشکل نفخ شکم به دنبال این عرق گیاهی نروید.

عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!
عرقیات مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید!

عرق گیاهی رازیانه :

توصیه می شود این عرق گیاهی به دلیل داشتن هورمون های زنانه ، در دوران بارداری استفاده نشود ، زیرا ممکن است اثرات مضری بر روی جنین داشته باشد.

عرق گیاهی زیره :

این عرق گیاهی نیز جزء عرقیات مضر در دوران بارداری می باشد و توصیه می شود مادران باردار ، در دوران بارداری از این عرق گیاهی استفاده نکنند ، زیرا ممکن است پوست نوزاد را تیره کرده یا احتمال ابتلا به بیماری زردی را در نوزاد بالا ببرد.

هشدارهای لازم درباره نباید های دروان بارداری :

توصیه می شود ، زنان باردار در دوران بارداری از دمنوش چای سبز به هیچ وجه استفاده نکنند ، زیرا باعث کاهش قند خون ، چربی و کلسترول خون می شود. همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد که برای مادرانی که دچار بیماری کم خونی هستند بسیار خطرناک می باشد.

توصیه می شود ، زنان باردار از دمنوش گل گاوزبان استفاده نکنند ، زیرا ممکن است خطر سقط جنین را در آنها افزایش دهد.

توصیه می شود ، زنان باردار در دوران بارداری به هیچ وجه از زعفران و زرشک در غذاهای خود استفاده نکنند . در طی تحقیقات انجام شده بر روی ۱۵۰ زن باردار ، دانشمندان دریافته ‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌ کنند جان کودک خود را در خطر می‌ اندازند و دچار زایمان زودرس نیز خواهند شد. با اطلاعاتی که در رابطه با عرقیات مفید و مضر دوران بارداری بدست آوردید در مصرف آنها محتاطانه تر عمل نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا