Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش

روغن حلزون همان‌طور که از نامش پیداست از جانوری به نام حلزون گرفته شده و کاربرد های فراوانی در سلامت و زیبایی انسان داراست. کاربرد روغن حلزون به دلیل تأثیرات شگفت انگیز و معجزه آسایش در جلوگیری از پیری پوست و زیبایی بخشیدن شهرت دارد. فواید و خواص روغن حلزون بسیار زیاد بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. قیمت روغن حلزون با توجه به کارایی های بالایی که داشته و طرز تهیه نسبتاً سخت آن، بالا می باشد اما ارزش خرید و مصرف روغن حلزون با توجه به کارایی های شگفت انگیزش بسیار بالاست. خرید و فروش روغن حلزون در کشور ما ایران صورت گرفته و حتی می توان آن را از مراکز فروش اینترنتی هم تهیه نمود. در ادامه این مقاله به معرفی روغن حلزون و خواص آن می پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به به بررسی خواص و کاربرد های روغن های دیگری هم پرداخته است. مانند : روغن مار، روغن ماهی، روغن زیتون، روغن کنجد و… .

روغن حلزون چیست ؟

حلزون یک موجود کوچک بوده و در دسته نرم تنان قرار گرفته است. پوست حلزون شباهت هایی با پوست انسان از لحاظ دارا بودن کلاژن و الاستین داراست. بنابراین می توان از حلزون جهت بهبود بعضی از آسیب های پوستی در انسان استفاده نمود. ترشحاتی که حلزون در هنگام حرکتش از خود بر جای می گذارد موسین حلزون نامیده می شود. این ماده از موارد زیر تشکیل شده است :

  • گلیکوپروتئین ها
  • اسید هیالورونیک
  • اسید گلیکولیک
خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش

ترکیباتی که به آن اشاره شد، همگی از ترکیبات مفید برای پوست بشمار می آیند. استفاده از موسین حلزون در مراقبت از پوست بسیار کارایی داشته و توصیه می شود. اگر از دسته ی افرادی هستید که زیبایی پوستتان اهمیت بالایی برایتان دارد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد خواص و کاربرد روغن حلزون و فواید شگفت انگیزش برای پوست بیشتر آشنا شوید.

درصد بالای عصاره حلزون به پوست رطوبت بخشیده و از آن در بسیاری موارد محافظت می کند. دارای یک اثر درمانی، تغذیه ای و ضد تحریک  و ضد باکتری بوده و لطافت پوست را تأمین می کند. این ماده در جلوگیری از ایجاد علائم کششی و کاهش جای زخم نیز تأثیرات زیادی دارد. درواقع خواص و فواید بی‌شمار این ماده کار را برای دوستداران زیبایی راحت نموده و می توان در تمام نقاط بدن استفاده و پوست را جوان تر نمود.

تهیه روغن حلزون از چه نوع حلزون هایی انجام می شود ؟

جهت آشنایی کامل با فواید روغن حلزون ابتدا باید به جزئیات پرداخته و انواع این جانور را بشناسید. کاربرد روغن حلزون بیشتر به صورت موضعی استفاده شده و گونه ای از حلزون های خاص در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند.

  • حلزون رومی (Helix pomatia) که از نزدیکان آن حلزون باغی یا (petit-gris) است.
  • حلزون (Cosrx) نوعی از حلزون های عالی است که به نام حلزون غول پیکر آفریقایی (Achatina fulica) هم شناخته می شود. این حلزون ها بزرگ تر از سایر حلزون ها بوده و پوسته بیرونی آن ها تقریبا قطری برابر با چهار اینچ دارد. این حلزون ها اغلب به صورت پرورشی هستند، زیرا نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر حلزون ها دارند و مرتب باید از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار بگیرند. امروزه خواص و فواید روغن حلزون غول پیکر آفریقایی شهرت فراوانی داراست.

فواید و خواص روغن حلزون چیست ؟

این موجود شگفت انگیز سرشار از مواد مغذی برای پوست انسان است که بیشتر از کشورهای شرقی وارد شده است. دنیای زیبایی امروزه از این موجود کوچک بهره های فراوانی می برد. به دلیل فواید روغن حلزون و کاربرد آن در سلامت و زیبایی خرید و فروش و مصرف آن افزایش یافته و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی کاربردهای مهمی  دارد. در ادامه به برخی از خواص و فواید و کاربرد روغن حلزون اشاره شده است.

تغذیه و محافظت از پوست با خواص و فواید روغن حلزون !

کاربرد روغن حلزون به دلیل دارا بودن اسید هیالورونیک، گلیکو پروتئین، پروتئو گلیکان ها و پپتید های ضد میکروبی و مس بوده و همگی با پیری زودرس پوست مقابله می کنند. این ترکیبات به محافظت از پوست در مقابل آسیب های بیرونی، عفونت، خشکی و اشعه UV کمک خواهند نمود.

این روغن فوق العاده می تواند به عنوان یک ضد آفتاب نیز استفاده شود. درمان آفتاب سوختگی و جلوگیری از سوختن پوست توسط آفتاب از خواص بی نظیر این ماده معجزه‌گر می باشد.

درمان آکنه با کاربرد روغن حلزون !

در واقع به چیزی که می تواند رشد یا تکثیر باکتری ها را از بین برده و یا حتی از آن جلوگیری نماید آنتی باکتریال گفته می شود. آکنه یک بیماری پوستی است، یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه رشد بیش از حد باکتری های p-acnes می باشد. آنتی باکتری ها می توانند از ایجاد آکنه جلوگیری به عمل آورند. ترکیبات موجود در موسین و روغن حلزون می توانند با دارا بودن خواص ضد باکتری و جلوگیری از عفونت، روند بهبود زخم را سرعت ببخشند.

روغن حلزون یک داروی بسیار مؤثر برای از بین بردن جوش های سرسیاه می باشد. پس اگر از جوش های سر سیاه روی صورت رنج می بردید، این ماده انتخاب مناسبی است.

کاربرد روغن حلزون جهت ترمیم جای زخم و چین و چروک صورت چیست ؟

از فواید روغن حلزون دارا بودن آنزیم های فیبرینولیتیک بوده که باعث اکسیژن رسانی به سلول های مرده پوست می گردد، همچنین این روغن به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می نماید. آنزیم های موجود در این روغن باعث افزایش تغذیه و تزریق مواد لازم به پوست خواهند شد. این ماده با دارا بودن اسید گلیکولیک یک لایه‌بردار طبیعی بشمار آمده و به روشن شدن پوست کمک های شایانی می نماید. همچنین لکه های تیره را درمان نموده و در نهایت باعث از بین رفتن جای زخم ها و همچنین درمان چین و چروک های ریز می شود.

فواید اسید گلیکولیک در پوست علاوه بر کاهش پیری زودرس می تواند در درمان جای آکنه هم بسیار مفید باشد. ۱۰٪ اسید گلیکولیک می تواند پس از ۴۵ روز استفاده، جای آکنه را به طور چشمگیری کمرنگ نماید. در واقع اثر لایه برداری این ماده سرعت گردش سلول های پوستی را سرعت بخشده و بنابراین رنگدانه با سرعت بیشتری تولید و تغییر رنگ خواهد داد.

این ماده می تواند بهترین درمان برای ترک های پوستی باشد، برای این منظور محل ترک های پوستی را به دقت تمیز کرده و سپس مقداری روغن روی آن قرار داده و ماساژ دهید. این کار را شب ها قبل از خواب به مدت دو ماه تکرار کنید.

خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش

کاربرد روغن حلزون در لایه برداری و زیبایی پوست چیست ؟

یکی از خواص و فواید روغن حلزون اصل تجدید سلول و تحریک آن ها می باشد. این روغن رنگ چهره را صاف و یکدست نموده و لکه های قدیمی را محو و برای همیشه درمان می کند. لایه برداری آن به دلیل دارا بودن کلاژن طبیعی، الاستین و اسید گلیکولیک می باشد.

آلانتوئین ماده ای طبیعی است که باعث تجدید سلول و بازسازی بافت های آسیب دیده می گردد. آنزیم های فیبرینولیتیک هم باعث ترمیم بافت آسیب دیده و بازسازی رگ های خونی می گردند. از طرفی وجود ویتامین  هایی مانند : ویتامین A و ویتامین E و پپتیدهای مس، روی، آهن و منگنز برای پوست بسیار مفید می باشند. همه این ترکیبات مهم و مفید در این روغن شگفت انگیز یافته می شوند.

آلانتوئین که یکی از ترکیبات موجود در این ماده معجزه گر است، در محصولات آرایشی به عنوان تجدید کننده پوست استفاده می شود. این ترکیب آبرسان و ضد تحریک بیش از ۶۰ سال است که برای درمان، پیشگیری و کاهش زخم و کلوئیدها از مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه روغن حلزون چگونه است ؟

طرز تهیه روغن حلزون روش های خاصی داشته و بسیار جالب است. این ماده از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته و از فواید و خواص بی نظیرش در سلامتی و زیبایی استفاده می شد. در زمان های گذشته طرز تهیه روغن حلزون به این شکل بود که ابتدا حلزون‌ها را در ظرف های آب نمک، سرکه یا مواد شیمیایی دیگر غوطه ور می کردند تا جانوران مجبور به دفع موادی مانند موسین شوند. اما خوشبختانه طرز تهیه این ماده امروزه تغییر یافته است و دیگر از روش های قدیمی برای تهیه آن استفاده نمی شود.

در واقع کیفیت و فواید و خواص روغن حلزون اصل به موسین حاصل از آن وابسته بوده و پرورش دهندگان حلزون باید شرایط محیطی مناسبی را برای حلزون ها محیا کنند. پرورش دهندگان در واقع نظارت و تنظیم می کنند که حلزون ها چه بخورند و چگونه زندگی کنند تا درنهایت یک موسین عالی به دست آید.

روش های نوین در طرز تهیه این ماده این است که مراکز تولید، حلزون ها درون دستگاه خاصی قرار داده و موسین حاصل از حلزون ها جمع آوری می گردد. پس از آن، حلزون ها دوباره به محل قبلی خود برگردانده می شوند. حدود دو ماه بعد یعنی بعد از تغذیه مناسب، جانوران دوباره داخل دستگاه گذاشته می شوند تا موسین حاصل جمع آوری شود.

بسیاری را از محققان و مصرف کنندگان روغن، موسین و کرم این جانور از وجود ۹۸٪ آب در این موجود حیرت زده شده اند. مراکز تولید به دلیل وجود درصد بالای آب در موسین برای تبدیل آن به یک روغن ایده آل چندین بار آن را فیلتر کرده تا به غلظت مناسبی برسد. هنگام انتخاب محصولات به قوام آن توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید با یک انتخاب درست از تمام فواید روغن حلزون بهره لازم را ببرید.

نحوه مصرف روغن حلزون چگونه است ؟

قبل از هر بار استفاده بهتر است، پوست صورت را به خوبی با یک شوینده ملایم بشویید تا دچار مشکلات خاصی مانند خارش و جوش نشوید.

اگر پوست صورت خشک است می توان در سه نوبت صبح، ظهر و شب ها قبل از خواب از این روغن استفاده کرد تا زمانی که پوست به خوبی آبرسانی شود. برای انواع پوست های دیگر روزانه ۲ بار به میزان چند قطره کافی است.

برای انواع پوست تعداد دفعات استفاده از این روغن در شب یکسان می باشد، زیرا حین خوابیدن پوست به میزان زیادی آب از دست داده و برای جبران آن می توان از روغن حلزون کمک گرفت و از خشکی پوست جلوگیری نمود.

قیمت روغن حلزون چگونه است ؟

قیمت روغن حلزون می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. کیفیت مهم ترین تأثیر را بر قیمت این ماده ارزشمند داراست. درواقع هرچه کیفیت این ماده بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. این روغن مفید و شگفت انگیز برای سلامت و زیبایی پوست را می توان از مراکز فروش مختلفی تهیه نمود. عطاری ها و مراکز فروش مجاز اینترنتی زیادی، اقدام به فروش روغن حلزون اصل می نمایند و به آسانی می توان آن را تهیه و مصرف نمود. این ماده در انواع خارجی و ایرانی وجود داشته و هرکدام قیمتی متفاوتی داراست. شرکت های تولید کننده و وارد کننده نیز قیمت های مختلفی بر محصولات خود می نهند و قیمت محصولات را به کیفیت آن ها نسبت می دهند. پرورش صحیح و تغذیه مناسب جانور می تواند بر روی میزان قیمت روغن آن مؤثر باشد.

خرید و فروش روغن حلزون چگونه است ؟

خرید و فروش روغن حلزون به شکل های مختلفی انجام می شود. این ماده را می توان از مراکز مختلف خرید و فروش تهیه نمود. برای خرید روغن حلزون و یا مکمل های دیگر آن نظیر ژل، کرم، صابون حاوی آن می توان به عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش لوازم زیبایی سراسر کشور و یا مراکز فروش مجاز اینترنتی مراجعه نمود. خرید و فروش این ماده به دلیل فواید و خواص بسیارش در سلامتی، که در بالا نیز به آن ها اشاره شد، بسیار صورت می پذیرد.

خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش
خواص و فواید روغن حلزون چیست ؟ کاربرد ، قیمت خرید و فروش

حرف آخر

  • در مقدار مصرف این ماده باید دقت لازم به عمل آید و طبق دستورالعمل استفاده گردد.
  • به تاریخ انقضا و کیفیت آن توجه نموده و از مراکز معتبر تهیه شود تا حاوی تمام خواص مفیدی که اشاره شد، باشد.
  • روغن باید دور از نور خورشید و در مکانی خنک نگهداری شود. نور خورشید می تواند ترکیبات مفید آن را تجزیه نموده و از کیفیت محصول بکاهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا