Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

همواره محصولات درمانی که از دل طبیعت استخراج می شوند مورد توجه زیادی قرار دارند. روغن بره موم (Propolis oil) از جمله روغن های طبیعی بوده که از موم زنبور عسل تهیه می گردد. کاربرد روغن بره موم در صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار زیاد بوده و به ویژه در سلامت پوست نقش مؤثری را ایفا می کند. فواید و خواص روغن بره موم در پیشگیری از سرطان باعث استفاده دوچندان از این روغن معجزه گر شده است. قیمت روغن بره موم به عوامل مختلفی وابسته بوده که مهم ترین عامل کیفیت و اصل بودن آن است. خرید و فروش روغن بره موم به دلیل فواید و کاربردهای فراوانی که دارد، در کشور ما ایران بسیار صورت می پذیرد و می توان از فروشگاه های حضوری و یا فروشگاه های آنلاین این روغن را تهیه نمود.

در ادامه در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی این ترکیب شگفت انگیز و بررسی خواص و فواید و تهیه و نحوه مصرف روغن بره موم می پردازیم. با ما همراه باشید. این نشریه روغن های طبیعی دیگری را که مؤثر در سلامت و زیبایی هستند نیز بررسی نموده است. مانند : روغن مار، روغن ماهی، روغن حلزون، روغن مگس و… .

روغن بره موم چیست ؟

بره موم درواقع ماده چسبناکی بوده که زنبور عسل در اطراف کندو عسل برای جلوگیری از ورود سرما جمع آوری می نماید. این ماده خمیری شکل و چسبناک و همراه با بویی مطبوع است. رنگ آن از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر بوده و همچنین رنگ و عطر این ماده در مناطق مختلف متفاوت است. این ترکیب نیز درواقع از موم زنبور عسل به دست می آید. خواص Propolis oil بسیار زیاد بوده و آنتی باکتری و ضد سرطان بودن از فواید مهم این ماده شگفت انگیز می باشد.

فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

تهیه روغن بره موم چگونه است ؟

تهیه روغن بره موم از ماده ای به نام بره موم صورت می گیرد. این ماده توسط زنبورهای عسل تولید می گردد. روش تولیدش به این گونه است که ابتدا زنبور عسل روی گل‌ها می‌ نشیند و شهد و صمغ گل‌ ها را می‌ مکد. سپس با بزاق دهانش، صمغ را نمناک نموده و به شکل گلوله در می آورد. سپس گلوله های قهوه ای را به کندو برده و برای درزگیری شکاف ‌ها و سوراخ‌ های کندو مورد استفاده قرار می دهد. همچنین از خواص دیگر این ماده این است که محیط کندو را ضدعفونی نموده و اجازه ورود هیچ آلودگی و جسم مزاحمی‌ را به کندو نمی دهد.

از بزاق دهان زنبور آنزیم‌ها و مواد معدنی ویژه و منحصر به فردی وارد این محصول شده و تولید آن فقط توسط خود زنبور امکان‌پذیر است. درواقع زنبورها این ماده را تولید و مورد استفاده قرار می دهند. اما این ترکیب به دلیل خواص بی شمارش توجه های زیادی را به خود جلب نموده است. با تولید و تهیه روغن بره موم می توان از خواص معجزه گر آن بهره های فراوانی برد.

فواید روغن بره موم وابسته به چه ترکیبات مفیدی است ؟

ترکیباتی که در این روغن (Propolis oil) وجود دارد، به طور عمده بستگی به نوع زنبور، پوشش گیاهی منطقه و محیط خارجی کندو و زمان جمع آوری بستگی دارد. اسید های آمینه، مواد معدنی مانند : (نقره، سدیم، جیوه، مس، منگنز، آهن، کلسیم، وانادیم و سیلیس)، قند ها، ویتامین ‌هایی مانند ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E، فلاونوئید ها، فنول ‌ها و ترکیبات معطر از جمله ترکیباتی هستند که باعث خواص روغن بره موم شده اند.

کاربرد روغن بره بوم در سلامت و زیبایی چیست ؟

کاربرد این ماده بسیار بوده و خواص فراوان این روغن مانند : خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پوسیدگی دندان این ترکیب را به عنوان یک ترکیب معجزه گر مبدل ساخته است. همچنین این ماده به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی حس کننده موضعی، کاهش دهنده فشار خون عمل کرده و سلامت و زیبایی را به ارمغان می آورد.

کاربرد روغن بره موم در محصولات آرایشی و زیبایی پوست چیست ؟

امروزه متداول ترین مصارف و کاربرد این ماده (Propolis oil) و عصاره های آن کاربردهای پوستی و آرایشی می باشند. اثرات این ماده معجزه گر روی ترمیم و نوسازی بافت ها کاملاً بررسی و تائید شده است. خواص این ماده به عنوان یک آنتی باکتری و قارچ کش، فواید بسیاری را در کاربرد های مختلف مواد آرایشی فراهم می آورد. کاربرد روغن بره موم خواص درمانی اثبات شده ای بر سلامت بدن داراست.

این ترکیب علاوه بر فعالیت های ضد باکتری و ضد قارچی، فعالیت های ضد ویروسی، ضد جوش سر و صورت، ضد التهابی و ضد اکسیداسیون، ترمیم زخم ها، تحریک جریان خون و مخاط و اثرات بی‌حسی موضعی نیز دارا می باشد. همچنین سمیت کم و سازگاری خوب این ترکیب با پوست انسان نشان دهنده بی نظیر بودن فواید روغن بره موم است.

با توجه به موارد گفته شده کاربرد این ماده می تواند به جوان سازی پوست و درمان بسیاری از مشکلات پوستی کمک نماید.

درمان و بهبود سوختگی با فواید و خواص این ماده معجزه گر !

بر اساس مطالعه ای که انجام شده این ماده ممکن است باعث بهبود سوختگی های جزئی گردد. بر اساس پژوهش های انجام شده کرم های حاوی این ماده شگفت انگیز و سولفادیازین نقره به طور مشابه در درمان سوختگی مؤثر هستند. لازم به ذکر است که به نظر می رسد که مزایا روغن بره موم برخورداری از خواص ضدالتهابی بالای آن می باشد.

فواید و خواص روغن بره موم به عنوان یک ضد باکتری چیست ؟

روغن بره موم از خاصیت ضد باکتریایی بالایی برخوردار بوده و می تواند با انگل ها و میکروب ها به خوبی مقابله نموده و باعث نابودی آن ها می شود. خواص ضد باکتریایی این ماده باعث شده تا در مقابل باکتری های گرم مثبت و منفی به خوبی عمل کند.

خواص و فواید روغن بره موم در درمان و پیشگیری از سرطان چیست ؟

امروزه تغذیه نامناسب در زندگی و بسیاری از مشکلات دیگر مانند عدم ورزش منظم و عواملی مانند استرس های محیطی، زمینه را برای ابتلا شدن افراد به بیماری سرطان فراهم نموده است. محققان دریافته اند که استفاده از فواید روغن بره موم درست مانند رویال ژل می تواند به کنترل و پیشگیری از سرطان کمک نماید.

درمان مشکلات گوارشی با کاربرد این ماده معجزه گر چگونه است ؟

از فواید روغن بره موم می توان به درمان اختلالات دستگاه گوارش اشاره نمود. این ترکیب به درمان اختلالاتی از جمله کولیت اولسراتیو، سرطان های دستگاه گوارش و زخم کمک می کند. قابل توجه است که مصرف این ماده به همراه عسل و کتیرا با هم تأثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان مشکلات گوارشی و معده خواهد داشت.

بهداشت دهان و دندان با کاربرد فواید روغن بره موم !

این ماده باعث تقویت دندان و از بین بردن عفونت لثه نیز می شود زیرا قدرت آنتی باکتریالی این ماده بسیار زیاد می باشد. امروزه دندان پزشکان زیادی به بیماران خود مصرف محصولات حاوی این روغن را برای سلامت دندان و دهان پیشنهاد می دهند.

درمان دیابت نوع ۲ و استفاده از خواص روغن بره موم چگونه است ؟

زخم پای دیابتی مشکلی است که بیش از ۱۵ درصد بیماران دیابتی دچار آن می شوند. درواقع سطح بالای قند خون توانایی بدن را در بهبود زخم ها کاهش داده و عفونت های شدیدی را سبب می شود که در مواردی ممکن است به قطع اندام آسیب دیده منجر گردد. کاربرد این ماده به صورت موضعی در ۲ آزمایش کوچک بر روی ۶۴ نفر منجر به بهبود زخم پای دیابتی گردید. شواهد دیگری البته به صورت محدود نشان داده است که این ماده و محصولات حاصل از آن مانند روغن این ترکیب به کنترل دیابت و بهبود زخم های ناشی از این بیماری کمک می کنند. اما قبل از کاربرد این ترکیب حتماً با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

التیام زخم با استفاده از فواید و خواص این ماده شگفت آور چگونه است ؟

کاربرد این ماده با تقویت رشد سلول های جدید پوستی موجب بهبود زخم خواهد شد. درواقع این ماده با دارا بودن مواد معدنی غنی و ترکیبات مفید زیاد، بهبود زخم ها را سرعت بخشیده و به بازسازی نواحی آسیب دیده کمک خواهد نمود. در مطالعه‌ای سلولی مشخص شده است که این ترکیب از سلول ها در برابر آسیب ها محافظت کرده و با حفظ فعالیت کلاژن و ژن های آنتی اکسیدانی، گلوتاتیون را افزایش می دهد.

حفاظت از کبد با استفاده از خواص و فواید روغن بره موم !

این ترکیب از کبد در برابر بسیاری از آسیب ها حفاظت و از ایجاد زخم در کبد جلوگیری کرده و خطر بیماری های کبد را کاهش می دهد. این داروی طبیعی سطح چربی در کبد را برای افرادی که از داشتن کبد چرب رنج می برند به حد نرمال می رساند.

فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

عوارض و خطرات کاربرد روغن بره موم چیست ؟

اگر شخص به آسم مبتلا بوده و یا به محصولات دیگر به دست آمده از زنبور عسل حساسیت دارد نباید از این ماده استفاده کند. همچنین استفاده از این ماده نیز امکان دارد لخته شدن خون را کند نموده و خطر خونریزی را در افرادی مبتلا به اختلالات خونریزی افزایش دهد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف محصولات و مکمل های این ماده مانند روغن آن در صورت داشتن حساسیت حتماً با پزشک مشورت نمایید.

اگر از این ماده استفاده می کنید باید چند هفته قبل از عمل های جراحی مصرف روغن بره موم را قطع نمایید زیرا ممکن است باعث اختلال خونریزی حین عمل جراحی شود.

طرز و نحوه مصرف روغن بره موم چگونه است ؟

در بسیاری از موارد برای مصرف روغن بره موم باید چند قطره از آن بر روی موضع مورد نظر چکانده و ماساژ داده شود. معمولاً باید روزانه دو مرتبه برای بهبودی و درمان از این ماده مصرف گردد.

برای اختلالات دهان و دندان نیز می توان دو قطره از روغن را بر روی مسواک چکاند و دندان ها را مسواک نمود و از اثرات شگفت انگیز این ماده بهره برد.

برای درمان شوره سر نیز می توان کف سر را به ۵ قطره از این ترکیب معجزه گر آغشته و ماساژ داده و سپس صبح روز بعد پوست و موی سر را با آب ولرم شستشو داد.

جهت درمان آرتروز نیز کافی است روزی ۲ بار چند قطره از این ماده را همراه روغن سیاه دانه مخلوط کرده و روی محل مورد نظر چکانده شود. سپس می توان موضع را به آرامی ماساژ داده تا روغن جذب گردد.

قیمت روغن بره موم چگونه است ؟

قیمت روغن بره موم می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. کیفیت مهم ترین تأثیر را بر قیمت این ماده شگفت انگیز و معجزه گر داراست. درواقع هرچه کیفیت این ماده بیشتر باشد قیمت بیشتری هم خواهد داشت. از طرفی نوع زنبور و محیطی که در آن این ماده جمع آوری می شود نیز روی قیمت این ترکیب مؤثر است. این ماده مفید و شگفت انگیز برای سلامت و زیبایی پوست را می توان از مراکز فروش مختلفی تهیه نمود. عطاری ها و مراکز فروش مجاز اینترنتی بسیاری اقدام به فروش روغن اصل نموده و به آسانی می توان آن را تهیه و مصرف نمود. این ماده می تواند در انواع خارجی و ایرانی وجود داشته باشد که البته هرکدام قیمت متفاوتی داراست.

شرکت های تولید کننده و وارد کننده نیز قیمت های مختلفی را بر محصولات خود قرار داده و اغلب قیمت محصولات را به کیفیت آن ها نسبت می دهند. منطقه زندگی و تغذیه مناسب زنبور و زمان جمع آوری می تواند بر روی میزان قیمت روغن بره موم مؤثر باشد.

خرید و فروش روغن بره موم چگونه است ؟

خرید و فروش روغن بره موم به روش های متعددی صورت می پذیرد. این ماده را می توان از مراکز مختلف خرید و فروش تهیه نمود. برای خرید روغن بره موم اصل و یا مکمل های دیگر آن نظیر :

  • تکه‌های خام بره موم
  • کپسول
  • پودر عصاره
  • عصاره
  • خیسانده

می توان به عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی و زیبایی سراسر کشور و یا مراکز فروش مجاز اینترنتی مراجعه نمود. خرید و فروش این ماده به دلیل فواید و خواص بسیارش در سلامتی، که در بالا نیز به آن ها اشاره شد، رونق فراوانی بخصوص در کشور ما ایران داراست.

فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
فواید روغن بره موم چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

کلام آخر

در مقدار مصرف این ماده باید دقت نمود و طبق دستورالعمل از آن استفاده کرد، تا دچار عوارض ناخواسته نشد.

همواره تازگی و کیفیت محصول باید مورد توجه قرار گرفته و از مراکز معتبر تهیه شود تا حاوی تمام خواص مفیدی که اشاره شد، باشد.

این روغن باید دور از نور خورشید و در مکانی خنک نگهداری شود، زیرا نور خورشید می تواند ترکیبات مفید و بی نظیر موجود در آن را تجزیه نموده و از کیفیت محصول بکاهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا