Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟

دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی می توانند به طور قابل توجهی در تسکین گرفتگی و ناراحتی های دوران قاعدگی به شما کمک کنند. برخی از دمنوش ها با تسکین درد شدید در دوران قاعدگی به شما کمک می کنند  تا راحت تر این دوران را سپری کنید.

در دوران قاعدگی ، ماهیچه های رحم منقبض می شوند و ممکن است گرفتگی داشته باشید در حالی که برخی از زنان و دختران ممکن است تهوع ، استفراغ ، سردرد یا اسهال را تجربه کنند ، ممکن است برخی دیگر این مشکلات را احساس نکنند.

خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. داروهای گیاهی یکی از آن ابزارهای شگفت انگیز هستند. مجموعه ای فوق العاده غنی از گیاهان برای دردهای قاعدگی وجود دارد که در طول قرن ها توسط  پزشکان ، مادربزرگ ها و طبیبان و غیره استفاده شده است. این گیاهان برای دستیابی به اثرات مختلف در بدن به روش های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

انواع دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی

دمنوش زنجبیل

زنجبیل سابقه دیرینه ای در طب سنتی دارد. مطالعات متعدد نشان داده است که زنجبیل نه تنها برای رفع دردهای قاعدگی اثرات مفیدی دارد بلکه از تهوع ناشی از بارداری و به جلوگیری از تهوع صبحگاهی و استفراغ نیز کمک می کند. مطالعات در مورد اثرات زنجبیل نیز نشان می دهد که دمنوش زنجبیل مانند ایبوپروفن برای درمان دردهای دوره ای و همچنین تهوع مرتبط با اتصال به گیرنده های HT3 عمل می کند. بنابراین ، می توان به این نتیجه رسید که زنجبیل به عنوان یک مسکن در دیسمنوره اولیه مورد توجه است.

دمنوش بابونه

بابونه یکی از موثرترین گیاهان دارویی است که باعث کاهش گرفتگی های قاعدگی می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که دمنوش بابونه حاوی ترکیباتی است که می تواند به تسکین دردهای قاعدگی و نفخ کمک کند.

زیرا می تواند به افزایش گلیسین در بدن شما کمک کند ، که یک ماده شیمیایی است که اسپاسم عضلات را تسکین می دهد و به عنوان یک آرامبخش عصبی عمل می کند و به بدن شما کمک می کند. اگر چند روز قبل از شروع قاعدگی نوشیدن چای بابونه را شروع کنید به عنوان دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی در کاهش دردهای پیش از قاعدگی موثرتر است!

فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟
فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟

دمنوش نعنا

دمنوش نعناع یک چای گیاهی نشاط آور است که نه تنها به تقویت روحیه کمک می کند ، بلکه درد قاعدگی را نیز کاهش می دهد. محققان به منتول موجود در چای نعناع به عنوان ماده موثری که با کاهش درد دوره قاعدگی ارتباط دارد ، اشاره می کنند.

چای نعناع یک چای گیاهی محبوب است که به طور طبیعی کالری کمی دارد و فاقد کافئین است. این بدان معناست که می توانید شب ها نیز از آن لذت ببرید بدون اینکه نگران از دست دادن خواب باشید. این دمنوش به ویژه بعد از غذا ، قبل از خواب موثر است – مخصوصاً اگر شام را دیر وقت صرف کرده باشید و برخی مشکلات معده را تجربه کرده باشید.

چای سبز

چای سبز یک ادرارآور طبیعی است که احتباس آب را در بدن شما کاهش می دهد و به کاهش علائم پریود از جمله نفخ و گرفتگی کمک می کند. با توجه به محتوای قوی کاتچین موجود در چای  به بهبود جریان خون و کاهش التهاب برای تسکین درد کمک می کند. مطالعه نشان می دهد که چای سبز به درمان فیبروم رحم کمک می کند – یک علت شایع درد در ناحیه زیر شکم.

دمنوش دارچین

دارچین یک گیاه معطر قوی است که نه تنها بریانی را خوش طعم می کند بلکه از دردهای قاعدگی نیز جلوگیری می کند. همچنین گفته می شود که نوشیدن چای دارچین می تواند خونریزی قاعدگی را کاهش دهد. علاوه بر این ، دارچین به دلیل خاصیت ضد لخته شدن نیز معروف است.

اگر شما زنی هستید که پد خود را با جریان خون شدید به سرعت خیس می کنید ، فقط یک فنجان چای دارچین دم کنید ، اعصاب خود را آرام کرده و از این روز لذت ببرید.

دمنوش علف لیمو

علف لیمو یک آرام بخش عالی است که باعث تسکین ناراحتی و درد ناشی از قاعدگی می شود. علف لیمو همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که از عفونت قارچی زنان جلوگیری می کند. همچنین روغن علف لیمو هنگامی که به پوست مالیده می شود ، اثر گرم کننده ایجاد می کند و به بهبود درد عضلات کمک می کند.

فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟
فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟

دمنوش گل صد تومانی سفید

دمنوش گل صد تومانی سفید خون را تصفیه می کند و همچنین کبد را تسکین می دهد. در اصطلاح پزشکی چینی این بدان معناست که می تواند به ساخت خون در بدن و همچنین حفظ عملکرد صحیح کبد کمک کند که برای متابولیسم استروژن و دوره های سالم ضروری است بنابراین یک دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی است.

یکی از اثرات جالب گل صد تومانی سفید ، توانایی آن در تسکین اسپاسم عضلات است. اغلب برای دردهای عضلانی و تاندونی ناشی از اسپاسم استفاده می شود. رحم یک ساختار ماهیچه ای است و به همین ترتیب  می تواند به رحم در هنگام اسپاسم در دوران قاعدگی کمک کند.

سایر اثرات دارویی گل صد تومانی سفید این است که التهاب را کاهش می دهد تا به کنترل درد کمک کند. دارای اثر ضد پلاکتی است به این معنی که از انعقاد خون جلوگیری می کند. همچنین یک سرکوب کننده سیستم عصبی مرکزی است که بدن را آرام می کند و باعث خواب بهتر می شود.

دمنوش گلرنگ

طبق گیاه شناسی چینی ، گلرنگ گردش خون را افزایش می دهد و هرگونه انسداد خون در اندام های تناسلی را برطرف می کند. این دمنوش به ویژه برای درد قاعدگی و حتی برای انسداد ملموس تر در لگن مانند فیبروئیدها استفاده می شود.

ثابت ماندن جریان خون اغلب یکی از بزرگترین عوامل ایجاد درد در بدن است. یکی از اصول کلیدی در این شرایط حرکت خون است. هنگام درمان مشکلات قاعدگی مانند قاعدگی نامنظم ، آمنوره (از دست رفتن پریود) ، دیسمنوره (گرفتگی قاعدگی) و حتی درد شکم پس از زایمان بسیار مفید است.

دمنوش رازیانه

رازیانه  یک گیاه باستانی است که قرن ها به دلیل اثرات بسیار متنوع آن مورد استفاده قرار گرفته است. در طب چینی ، رازیانه به عنوان یک گیاه گرم کننده استفاده می شود که می تواند به تسکین درد ناشی از “سردی” در زیر شکم کمک کند. یکی از علل درد قاعدگی از دیدگاه طب شرقی این ایده است که سرما به رحم حمله کرده است.

به آب فکر کنید  وقتی آب را گرم می کنید حرکت می کند و وقتی یخ می زند  حرکت آن متوقف می شود. سرما در رحم نیز تأثیر مشابهی دارد. سرعت را کاهش می دهد و باعث گردش خون ضعیف می شود که باعث درد می شود .این امر در مورد بسیاری از زنانی که می گویند گرفتگی عضلات آنها با پد حرارتی یا پتو گرم کننده روی شکم بهبود می یابد ، صادق است.

فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟
فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟

در دوران قاعدگی از چه نوشیدنی هایی باید پرهیز کنید؟

نوشیدنی های شیرین

محتوای قند زیاد در آب میوه های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا می تواند باعث افزایش سریع سطح انرژی و سپس سقوط آن شود که شما را بی حال تر از زمان شروع کار می کند. از آنجا که خستگی اغلب در دوران قاعدگی شما مطرح است ، توصیه می شود در صورت تشدید مشکل از نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.

یکی دیگر از دلایلی که می توانید از آب گازدار صرف نظر کنید ، نفخ غیر ضروری است . این چیزی نیست که بخواهید در کنار گرفتگی های دوره سخت با آن کنار بیایید.

علاوه بر این ، اگرچه شکلات تلخ با کیفیت خوب حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند به طور بالقوه به علائم قاعدگی شما کمک کند ، اما از نوشیدنی های شکلات داغ نیز باید اجتناب کرد. اینها اغلب با استفاده از شکلات با کیفیت ارزان تر تهیه می شوند و معمولاً با شکر شیرین می شوند! حتی آب میوه های کنسانتره می تواند حاوی مقدار زیادی شکر باشد ، بنابراین در عوض آب میوه تازه را انتخاب کنید.

کافئین

کافئین برای دوران قاعدگی بسیار مضر است ، بنابراین توصیه می شود که دمنوش های گیاهی و جایگزین های قهوه در این زمان مصرف شود. کافئین می تواند شما را عصبی و مضطرب کند ، به علاوه سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند که می تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس در شما شود.

همچنین به عنوان یک محرک عمل می کند به این معنی که می تواند باعث نوسان هورمون ها شود که خلق و خوی شما را تغییر می دهد. علاوه بر این ، کافئین می تواند سطح گلوکز خون را مختل کند که می تواند منجر به هوس غذایی شود  که در دوران قاعدگی شما معمول است.

فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟
فواید استفاده از دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی چیست؟

شیر

شیر حاوی چربی های اشباع شده است که می تواند التهاب و سوزش را افزایش دهد و به نوبه خود درد پریود را بدتر می کند. به علاوه ، لبنیات همچنین حاوی یک ماده شیمیایی به نام پروستاگلاندین است که می تواند به گرفتگی عضلات کمک کند. بنابراین ، متأسفانه ، این نوشیدنی دیگری است که نباید در دوران قاعدگی به مقدار زیاد مصرف شود.

از دیگر نوشیدنی های حاوی شیر مانند شکلات داغ و چای نیز باید به این دلایل خودداری کرد. ماست ، میلک شیک ، پنیر ، بستنی و کره در صورتی که به لبنیات حساسیت داشته باشید ، همگی می توانند مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند.

الکل

کاهش مصرف الکل در دوران قاعدگی برای برخی از زنان مفید است زیرا می تواند آب بدن شما را کم کند. این امر به نوبه خود می تواند علائم دوره ای مانند هوس و خستگی را شدیدتر کند.

فواید مصرف دمنوش گیاهی مناسب دوران پریودی

مسکن ها راه حل درد دوره ای و گرفتگی عضلات نیستند. تسکین فوری که با مصرف آنها به دست می آورید بیشتر از آنکه مفید باشد به بدن شما آسیب می رساند. در عوض مصرف این دمنوش های گیاهی می تواند ناراحتی شما را برطرف کرده و برای ذهن و بدن شما مفید باشد. آنها گرما را تامین می کنند و شما را از استرس و افسردگی ناشی از قاعدگی رهایی می بخشد. در صورتی که این داروهای خانگی موثر واقع نشد و اگر درد شدید و گرفتگی قاعدگی دارید ، با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا