Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟

دمنوش مناسب سرماخوردگی انواع بسیار مختلفی دارند و این دمنوش های گیاهی دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشد و مصرف این دمنوش ها می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. دمنوش های گیاهی که به چای های گیاهی نیز معروف هستند ، از گیاهانی مانند نعناع به جای برگ های خشک چای برای ایجاد یک نوشیدنی خوشمزه استفاده می کنند.

دمنوش گیاهی می توانند گلودرد را تسکین داده ، سینوس های شما را پاک کرده و سردردهای شما را تسکین دهند. در حالی که هیچ نیاز پزشکی برای اثبات خواص دمنوش های گیاهی وجود ندارد اما شما با  نوشیدن دمنوش مناسب سرماخوردگی ، راهی عالی برای آب رسانی مجدد ، آرامش بخشیدن به خود و از بین بردن مخاط از طریق مایعات بدست می آورید.

ویژگی های دمنوش های گیاهی بین افراد بسیار متفاوت است ، به طوری که شما باید بر آنچه مناسب شماست تمرکز کنید ، نه اینکه کدام داروی گیاهی ظاهراً ویروس را از بین می برد. با این حال ، برخی از گیاهان می توانند عوارض جانبی غیر عادی ایجاد کنند و اگر مبتلا به برخی از بیماری ها مانند فشار خون یا مشکلات گوارشی هستید و یا شرایط خاصی مانند بارداری را تجربه می کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک به بررسی برخی از بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین علائم بیماری سرماخوردگی می پردازیم با ما همراه باشید.

خواص دمنوش مناسب سرماخوردگی

هیچ یک از دمنوش های گیاهی شما را درمان نمی کنند اما یک نوشیدنی گیاهی خوشمزه، با خواص درمانی بسیار زیاد احتقان سینوسی را بهبود داده ، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و شما را گرم و هیدراته نگه دارد. این دمنوش های گیاهی عمدتا بر تسکین علائم تمرکز می کنند تا یافتن درمان!

اکثر این دمنوش ها فاقد کافئین هستند که آنها را به یک گزینه عالی برای کمک به کاهش ضعف یا تلخی دهان که ممکن است در  طول سرماخوردگی تجربه کنید، تبدیل می کند. هنگام سرماخوردگی ، هیچ چیز بهتر از یک فنجان دمنوش گیاهی داغ برای تسکین علائم وجود ندارد.

بهترین دمنوش های گیاهی برای سرماخوردگی آنتی اکسیدان و ویتامین کافی برای مبارزه با علائم این بیماری را فراهم می کنند. سرماخوردگی و آنفولانزا چیزی است که باید منتظر بمانید تا خود به خود بهبود یابد، بنابراین نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب به تسریع روند بهبود کمک می کند.

برخی از دمنوش های گیاهی می توانند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشند، ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کرده و خواص ضد التهابی و ضد ویروسی را نیز ارائه دهند. در این مقاله ما انواع مختلف دمنوش های گیاهی موجود و مزایای هر یک را در تسکین علائم شما بررسی می کند. برای داشتن خواص ضد باکتریایی و شیرینی بیشتر می توانید عسل را به هریک از این موارد اضافه کنید.

فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟
فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟

فواید مصرف انواع دمنوش مناسب سرماخوردگی :

دمنوش های گیاهی نوشیدنی های عالی برای بهبود سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند. با کنار گذاشتن خواص دارویی موجود در دمنوش های گیاهی برای یک لحظه ، با خوردن یک فنجان دمنوش گیاهی داغ می توانید فواید زیر را دریافت کنید:

  • فقط با مصرف یک فنجان دمنوش گیاهی گرم ، مخاط و انسداد بینی خود را برطرف کنید.
  • در صورت احساس سرما ، این دمنوش های گیاهی به شما کمک می کند تا گرم بمانید .
  • شما را هیدراته نگه می دارد.
  • به شما کمک می کند تا باکتری ها و ویروس های موجود در بدن خود را خارج کنید.
  • می تواند شما را بیدار و هوشیار نگه دارد و یا بسته به نوع دمنوش گیاهی به شما خوابی آرامش بخش ارائه دهد.

انواع مختلف دمنوش مناسب برای بهبود سریع تر سرماخوردگی :

 

دمنوش گیاهی چای سبز

دمنوش گیاهی چای سبز  بهترین انتخاب ما برای نوشیدن دمنوش گیاهی ، هنگام سرماخوردگی خواهد بود. این دمنوش گیاهی ، به طور طبیعی شیرین است و به آرامی انرژی شما را با سطح پایین کافئین و ال تیانین خود به خوبی پر می کند. از نظر ذهنی ، شما را برای روند بهبود آماده می کند و شما را بیدار و هوشیار و در عین حال آرام و متمرکز برای بهبود سریع تر نگه می دارد. از نظر فیزیکی ، دمنوش گیاهی چای سبز یک نوشیدنی ضد التهاب عالی نیز می باشد. در صورت قرمز شدن ، زخم و التهابات ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا ، گلو ، قفسه سینه و بینی شما را تسکین می دهد.

دمنوش چای سبز ، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد و باکتری هایی را که می توانند سرماخوردگی شما را بدتر کنند ، خنثی می کند. دم کردن برگ های چای سبز بسیار آسان می باشد و کافی است ۱ قاشق چایخوری گیاه خشک شده چای سبز را درون یک قوری یا ۱ کیسه چای سبز را در یک لیوان آب داغ به مدت چند دقیقه غوطه ور کنید ، تا به خوبی دم بکشد. این دمنوش گیاهی با سایر ترکیبات مانند لیمو ، عسل و گیاهان دارویی که می توانند با سرماخوردگی شما نیز مقابله کنند ، بسیار مفید می باشد.

چای سیاه

اگر عادت دارید هر روز یک چای سیاه بخورید ، احتمالاً یک فنجان چای سیاه آرامش بخش می باشد. چای سیاه حاوی کاتچین است که می تواند با باکتری ها و ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند ، مقابله کند. نوشیدن این چای هر روز می تواند ، مدت زمان سرماخوردگی شما را بسیار کوتاه کند.

کافئین موجود در این چای نیز به شما انرژی بیشتری می دهد تا کارهای ضروری ( بلند شدن از رختخواب ، حمام ، تهیه چای بیشتر و غیره) را انجام دهید ، زیرا به طور متوسط ​​حاوی ۵۰ میلی گرم کافئین در هر فنجان می باشد. مانند همه دمنوش های گیاهی دیگر ، این چای گیاهی نیز حاوی ال تیانین است تا از سقوط کافئین در پایان روز جلوگیری کند. این دمنوش گیاهی همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد ، بنابراین برای تسکین گلو درد و التهابات بسیار عالی می باشد.

فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟
فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟

دمنوش گیاهی چای سفید

دمنوش گیاهی چای سفید از همه انواع چای های گیاهی دیگر کمتر فرآوری شده است و از این رو برای خواص درمانی و تسکین دهنده سرماخوردگی بهترین دمنوش گیاهی می باشد. در مقایسه با دمنوش گیاهی چای سبز ، چای سیاه و انواع دیگر دمنوش های گیاهی ، دمنوش چای سفید دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان می باشد.

دمنوش چای سفید همچنین می تواند مقدار زیادی کافئین داشته باشد ، زیرا جوانه های این گیاه  بیشتر از برگ های پایینی غنی از کافئین برداشت می شوند. اما این بدان معناست که  این چای گیاهی سطح بالاتری از ال تیانین ، اسید آمینه ای که احساس آرامش را افزایش می دهد ، دارد. برای تهیه این دمنوش گیاهی ، یک قاشق چایخوری از گیاه خشک شده چای سفید را درون یک قوری با دو لیوان آب با دمای ۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دم کنید. سپس برگ ها را صاف کرده و از چای گیاهی خود لذت ببرید.

دمنوش گیاهی زنجبیل

دمنوش گیاهی زنجبیل بدون شک محبوب ترین و شناخته شده ترین دمنوش گیاهی برای بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا است. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زنجبیل  در واقع می توانند رینوویروس هایی که عامل سرماخوردگی هستند  را از بین ببرند. ترکیبات مفید  موجود در دمنوش گیاهی زنجبیل ، به سرعت گلو درد را درمان می کند و طعم گرم کننده و آتشین آن برای گرم نگه داشتن شما بسیار مفید است ، این دمنوش گیاهی همچنین گردش خون را نیز بهبود می بخشد.

می توانید به اندازه نیاز در طول روز دمنوش گیاهی زنجبیل را بنوشید. معمولاً ۲ یا ۳ بار در روز مصرف این دمنوش گیاهی ، برای کمک به بهبود سریع سرماخوردگی برای شما بسیار مناسب است. دمنوش گیاهی زنجبیل به تنهایی می تواند طعم بسیار خوبی داشته باشد ، اما برای کاهش طعم تند این دمنوش می توانید آن را با گیاهان دارویی دیگر یا مقداری عسل مخلوط کنید.

دمنوش گیاهی زنجبیل دارای خواص ضد تهوع نیز می باشد و در واقع معده شما را آرام می کند نه اینکه آن را زیر و رو کند. دمنوش گیاهی زنجبیل را با یک قاشق چایخوری عسل و یک تکه لیمو امتحان کنید ، تا یک نوشیدنی قوی برای فصل زمستان و جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا برای خود تهیه کنید!

دمنوش گیاهی لیمو عسل

عسل و لیمو یک ترکیب کلاسیک برای بهبود سرماخوردگی می باشد ، مخصوصاً وقتی با مقداری زنجبیل تازه ترکیب شوند. لیمو به خودی خود بسیار اسیدی است ، در حالی که عسل می تواند بسیار شیرین باشد. این دو را با هم ترکیب کنید و به یک دمنوش گیاهی بسیار مفید برای درمان سرما خوردگی دست یابید.

لیمو ترشح مخاط را در گلو شما قطع می کند در حالی که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و ویتامین C را در بدن شما افزایش می دهد. از طرف دیگر ، عسل  اگر اشتهای خود را برای غذای جامد از دست داده اید ، کمی به شما انرژی می دهد. عسل همچنین گلو درد و سرفه را تسکین می دهد و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد، عسل می تواند یک داروی بسیار موثر برای بهبود سرفه باشد.

فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟
فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟

دمنوش گیاهی نعناع

اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا شما با گلودرد همراه است ، دمنوش گیاهی نعناع برای بهبود شما بسیار مناسب می باشد. خنکی دمنوش گیاهی نعناع می تواند درد گلو را برطرف کند. فقط به خاطر داشته باشید که مصرف این دمنوش گیاهی می تواند باعث ایجاد رفلاکس اسید معده شود  بنابراین این دمنوش گیاهی را باید در حد اعتدال مصرف کنید.

اگر احساس سرما می کنید و نیاز به گرم شدن دارید ، دمنوش گیاهی نعناع را به صورت داغ بنوشید یا اگر تب دارید که باید پایین بیاید یا گلودرد دارید ، می توانید دمنوش گیاهی نعناع را امتحان کنید و فواید معجزه آسای این دمنوش گیاهی را مشاهده کنید.

دمنوش گیاهی بابونه

دمنوش گیاهی بابونه اگرچه آرامش بخش است اما اغلب به عنوان یک نوشیدنی سبک و تابستانی تصور می شود . این دمنوش گیاهی دارای عطر و طعم ملایم و تازه می باشد. نوشیدن دمنوش گیاهی بابونه ، می تواند به کاهش سرماخوردگی به شما بسیار کمک کند. گل های بابونه می توانند با ویروس های که باعث بروز سرماخوردگی در بدن می شوند ، مبارزه کند .همچنین این دمنوش گیاهی برای بهبود گلو درد بسیار مفید می باشد و به شما کمک می کند در هنگام مریضی ، شب ها به راحتی بخوابید.

برای تهیه دمنوش گیاهی بابونه ۱ قاشق چایخوری گل خشک یا چند قاشق  چایخوری گل تازه را در آب تازه جوشانده شده ، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کرده و دمنوش گیاهی بابونه خود را با یک یا دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و از دمنوش گیاهی خود لذت ببرید. متأسفانه در دوران بارداری نوشیدن دمنوش گیاهی بابونه توصیه نمی شود.

دمنوش گیاهی زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد نارنجی روشن رنگ است ، که مردم دوست دارند آن را با شیر داغ ، زنجبیل و یا عسل مخلوط کرده و یک نوشیدنی زمستانی غلیظ و فوق العاده مفید برای خود ایجاد کنند. زردچوبه مطمئناً سرماخوردگی یا آنفولانزا را درمان نمی کند ، اما می تواند به شما در تسکین برخی از علائم این بیماری  کمک کند.

دمنوش گیاهی زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. این دمنوش گیاهی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و روحیه شما را بالا نگه دارد. یک نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با یک تکه لیمو غنی از ویتامین C و یک تکه زنجبیل شفابخش ، ترکیب کنید تا یک دمنوش گیاهی فوق العاده ایجاد کنید ، تا شما را تا انگشتان پا گرم می کند.

فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟
فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟

دمنوش گیاهی دارچین

ما اغلب دارچین را در ترکیب دمنوش های گیاهی برای بهبود سرماخوردگی در کنار دمنوش گیاهی زنجبیل و عسل می بینیم. در حالی که این دمنوش گیاهی قرار نیست سرماخوردگی را به طور کامل درمان کند یا از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری کند ، اما می تواند بسیار آرامش بخش باشد. دمنوش گیاهی دارچین حاوی آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی می باشد و دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین ، اگر گلو و بینی شما از سرفه درد می گیرد یا التهاب دارد ، مصرف دمنوش گیاهی دارچین می تواند این علائم را تسکین دهد . آسیاب کردن چوب دارچین تازه باعث طعم بهتر و مغذی تر دمنوش گیاهی شما می شود.

دمنوش گیاهی میخک

دمنوش گیاهی میخک می تواند با برداشتن مخاط از قفسه سینه ، سرماخوردگی را کاهش داده ، تنفس را آسان کرده و مانع از سنگینی بیماری سرماخوردگی می شود. دمنوش گیاهی میخک دارای عطر و طعم بسیار تند و قوی است که برخی افراد واقعاً این طعم را دوست ندارند. برای بهتر کردن طعم این دمنوش گیاهی می توانید از ۱ قاشق چای خوری عسل استفاده کنید یا دمنوش گیاهی میخک خود را با گیاهان دارویی دیگر مانند  دارچین و جوز هندی ترکیب کنید و طعم جدیدی را بدست آورید. دمنوش گیاهی میخک نیز می تواند یک پاک کننده بسیار قوی و طبیعی برای مجاری تنفسی باشد.

همچنین می توانید از روغن گیاه میخک برای برطرف کردن مشکلات پوستی یا از باقی مانده دمنوش گیاهی میخک برای شستن دست های خود برای ضدعفونی استفاده کنید. اگر هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا نگران باکتری ها و عفونت ها هستید ، یک فنجان دمنوش گیاهی میخک می تواند برای شما واقعاً مفید باشد.

دمنوش گیاهی کاین

دمنوش گیاهی کاین ( فلفل دلمه ای خشک شده ) بسیار گرم و آتشین است. خلط غلیظ و سنگینی را روی قفسه سینه یا بینی شما به حالت مایع تری تبدیل می کند و باعث می شود که تنفس برای شما راحت تر شود. این دمنوش گیاهی همچنین می تواند تب شما را کم کند و با تحریک غدد عرق ، عرق بیشتری تولید خواهید کرد و بنابراین بدن شما سریعتر خنک می شود. نصف قاشق چایخوری کاین به همراه یک تکه لیمو یا عسل ، بهترین راه برای تهیه این دمنوش گیاهی می باشد.

فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟
فواید و خواص مصرف دمنوش مناسب سرماخوردگی چیست؟

دمنوش گیاهی آقطی سیاه

اگر سرما خورده اید مصرف دمنوش گیاهی آقطی سیاه بسیار انتخاب خوبی می باشد. اگر خوش شانس هستید که در پایان فصل تابستان در نزدیکی شما این گیاه رشد می کند ، می توانید بری های این گیاه  را برای خودتان برداشت کنید ، اما می توانید به راحتی بری های این گیاه را از عطاری محل خود تهیه کنید . نشان داده شده است که آقطی سیاه ، دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی بسیار قوی می باشد ، بنابراین می تواند به بدن شما در مبارزه با عوامل بیماری زای سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار کمک کند.

شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد  دمنوش گیاهی آقطی سیاه می تواند سرماخوردگی را به حداقل برساند ، اما با این وجود نوشیدن آن یک دمنوش گیاهی برای شما بسیار مفید است. این دمنوش گیاهی حاوی ویتامین ها ، به ویژه مقدار زیادی ویتامین C و ماده معدنی روی می باشد ، بنابراین ممکن است از ابتلا شما به بیماری سرماخوردگی جلوگیری کند .

دمنوش گیاهی اکیناسه

دمنوش گیاهی اکیناسه یک دمنوش گیاهی خوشمزه است. مانند دمنوش گیاهی چای سبز ، این دمنوش گیاهی نیز سرشار از آنتی اکسیدان مفید برای بدن می باشد. شواهد علمی کمی وجود دارد ، که نشان دهد دمنوش گیاهی اکیناسه می تواند سرماخوردگی را درمان کند یا حتی علائم این بیماری را بهبود دهد ، اما بسیاری از مردم هنوز برای کوتاه کردن دوره آنفولانزا از این دمنوش گیاهی استفاده می کنند.

سخن آخر:

مصرف دمنوش های گیاهی دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما می باشند و شما می توانید با مصرف این دمنوش های گیاهی بر مشکلات و بیماری های خود غلبه کنید و نگران نباشید که عوارض جانبی بسیار زیادی برای بدن شما داشته باشند ، زیرا در صورت مصرف متعادل عوارض جانبی برای شما پیش نخواهد آمد. همچنین تحقیقات علمی نشان داده است  که نوشیدن یک دمنوش گیاهی گرم دارای خواص بسیار زیادی همچون ، آرامش بخشی ، تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی است  که راهی عالی برای تسریع  بهبودی در بیماری سرماخوردگی می باشد.

هنگامی که برای بهبود سرما خوردگی و یا آنفولانزا خود به چیزی گیاهی ، آرامش بخش و ایمن نیاز دارید ، می توانید  از یکی از دمنوش های گیاهی توصیه شده در این مقاله استفاده کنید و از مزایای بسیار زیاد این دمنوش های گیاهی استفاده کنید. امیدواریم به زودی احساس بهتری داشته باشید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا