Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید زایلین | کاربرد زایلین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پارا زایلین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پارا زایلین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پارا زایلین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پارا زایلین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پارا زایلین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پارا زایلین به روزرسانی می‌شود.

پارا زایلین مایعی شفاف با بوی شیرین و بخارات تحریک کننده است که چگالی آن کمتر از آب بوده و در آب نامحلول است. پارا زایلین یک ماده شیمیایی ضروری برای ساخت بطری های پلاستیکی و فیبرهای پلی استری است.

پارازایلین که به اختصار PX نامیده می شود یک هیدروکربن آروماتیک است که بطور عمده از بنزن مشتق می شود. این ماده سمی و در دمای اتاق قابل اشتعال است و بطور طبیعی در بنزین و زغال سنگ وجود دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش پارا زایلین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پارا زایلین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پارا زایلین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پارا زایلین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پارا زایلین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پارا زایلین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب بیشترین حجم ایزومرهای زایلین را به خودش اختصاص می دهد و ۹۸% آن در تولید پلی استر خصوصا برای تولید فیبرها، فیلم و پلی اتیلن ترفتالات (PET) مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر بازار عرضه پارا زایلین با افزایش مصرف ترفتالات اسید خالص (PTA) شاهد رشد قابل توجهی است. در ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با این ماده بیشتر آشنا شوید .

کاربردها و فواید پارا زایلین

پارازایلین دارای یک حلقه بنزنی است که دو گروه متیل در انتهاهای مخالف آن قرار گرفته اند و معمولا با رفورمینگ کاتالیزوری یا کراکینگ بنزین سنگین تولید می شود. پارا زایلین یک بلوک ساختاری پتروشیمیایی بسیار مهم است که به عنوان ماده خام کاربرد گسترده ای در صنایع پلیمرسازی دارد.

پارا زایلن به طور گسترده ای به عنوان ماده اولیه برای تولید سایر مواد شیمیایی صنعتی، به ویژه اسید ترفتالیک (TPA)، اسید ترفتالیک خالص (PTA) و دی متیل ترفتالات (DMT) استفاده می شود. TPA ،PTA و DMT در ساخت پلی استرهای پلی اتیلن ترفتالات (PET) که نوعی پلاستیک استفاده می شود.

بطری های ساخته شده از پلاستیک PET به طور گسترده به عنوان ظروف آب آشامیدنی، نوشابه و سایر نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند زیرا PET سبک و قوی است و در برابر خرد شدن مقاوم است. بعلاوه، PET به دلیل داشتن خاصیت آنتی CO2 به حفظ گاز در نوشابه های گازدار کمک می کند.

خطرات زایلن

این ترکیب عمدتا یک ماده شیمیایی صنعتی است و انسانها بیشتر در تاسیسات صنعتی با این ماده در تماس هستند. این ماده قابل اشتعال است و باید از رها شدن آن در محیط زیست جلوگیری کرد.

بطورکلی زایلین ها خیلی سمی نیستند و تاثیر آنها برحسب نوع ایزومر متفاوت است. بیشتر نگرانی ها در رابطه با پارا زایلین تاثیرات مخدری آن است زیرا مصرف بیش از حد آن در انسان می تواند باعث سردرد، خستگی، سرگیجه، بی پروایی، گیجی، تحریک پذیری، اختلالات دستگاه گوارش از جمله تهوع و از بین رفتن اشتها، گرگرفتگی صورت و احساس افزایش دمای بدن شود.

قرارگرفتن در معرض بیش از PPm 100 پارا زایلن می تواند باعث سوزش چشم، بینی، گلو و سفت شدن قفسه سینه و راه رفتن غیرطبیعی شود.

پارازایلن از نظر سمیت در سطوح موجود در محل کار، ایمن در نظر گرفته می شود ولی قرار گرفتن در معرض مقادیر بالای بخارات پارا زایلین می تواند منتهی به سرگیجه و خواب آلودگی شود.

پارازایلین توسط اکثر منابع احتراقی مانند اگزوز خودروها و دود حاصل از تنباکو نیز در محیط منتشر می شود. همچنین تماس این ماده با پوست و چشم منجر به خشکی، قرمزی و سوزش خواهد شد. بلعیدن پارا زایلین و سپس سرفه و تنفس آن نیز می تواند باعث آسیب ریه ها یا ذات الریه شیمیایی شود.

پارازایلین چیست

پارازیلین یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد است که به عنوان عنصر ضروری برای تولید بطرهای پلاستیکی و الیاف پلی استر به کار برده می شود. این محصول وزن بسیار کمی دارد و همچنین مقاومت بالایی در برابر خرد شدن از خود نشان می دهد. این محصول به دلیل اینکه به عنوان یک مانع برای دی اکسید کربن عمل می کند، باعث می شود گاز موجود در نوشیدنی های گازدار حفظ شود و به مقدار بسیار کمی نیز در تولید حلال و علف کش ها به کار برده می شود.

زایلین مخلوط

زایلین مخلوط در واقع مخلوطی از سه ایزومر زایلین است که به صورت یک مایع شفاف برای تولید عامل واسطه و برای ساخت ترفتالیک اسید و یخ خشک استفاده می شود. به دلیل اینکه این ماده قابلیت اشتعال بالایی دارد و همچنین سمی است باید در هنگام استفاده از این ماده نکات ایمنی را رعایت کنید. این محصول همچنین به منظور پایین آوردن سطح ویسکوزیته در هنگام تولید چسب و همچنین برای تولید محصولات ضد آب نیز به کار برده می شود.

قیمت جهانی پارازایلین

پارازیلین به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع تولید پلی استر رشد بالایی دارد و تقاضا برای این محصول افزایش یافته است و استفاده از محصولات حاوی اسید ترفتالیک به دلیل استحکام و مقاومت بالا مدام در حال افزایش است. در کشورهایی آسیایی تقریبا دو سوم از تقاضای جهانی پلی استر برای استفاده در پارچه و تولید محصولاتی مانند پرده، روتختی ها و… به کار برده می شود. در کشورهای اروپایی برای تولید رزین ها، بطری و فیلم و حلال به کار برده می شود و قیمت جهانی آن مدام در حال افزایش است.

فرمول پارازایلن

فرمول پارازیلن C8H10 است که به عنوان مهمترین نوع آروماتیک ها شناخته می شود. اغلب به عنوان ماده اولیه برای تولید دو ماده DMT و PTA به کار برده می شود که از این دو ماده برای ساخت پلی اتیلن ترفتالات استفاده می شود. پلی اتیلن ترفتالات به عنوان یک محصول حاوی پارازیلن در تولید محصولات مصرفی مانند الیاف، بطری های پلاستیکی، فیلم عکاسی و پلی استرها کاربرد دارد.

فرمول شیمیایی زایلن

فرمول شیمیایی زایلن C6H4(CH3)2است که به عنوان یکی از مواد پرکاربرد در صنعت پتروشیمی در غلظت های مختلف و به صورت یک ماده محلول شفاف و مقداری روغنی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف و همچنین برای تولید پلیمرها در طیف گسترده ای استفاده می شود. همچنین برای تولید پاریلن و پلی اتیلن ترفتالات به کار برده می شود.

متا زایلن دی آمین

متا زایلن دی آمین یکی از ایزومرهای زایلن است که به عنوان یک ماده بی رنگ با قابلیت اشتعال بالا در بسیاری از کاربردها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به عنوان مونومر کوپلیمرکننده در تولید اسید ایزوفتالیک استفاده می شود. علاوه بر این نیز برای تولید مواد شیمیایی کم حجم نیز به کار برده می شود. همچنین به دلیل مصرف بالای موادی مانند حلال ها و چسب و رنگ نیز اغلب برای تولید این مواد نیز در صنایع استفاده می شود.

ضریب شکست زایلن

ضریب شکست زایلن حدود ۱.۴۹۵۸۲ است. این ماده در صنعت فولاد به عنوان محاقظ و پاک کننده استفاده می شود و همچنین در صنعت نفت نیز به عنوان یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد و اصلی ترین حلال برای انواع محصولات پارافین به منظور جلوگیری از انسداد کانال های لوله کشی به کار برده می شود. زایلن یک ماده اشتعال پذیر است که بخارات آن سمی است و می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی و عوارض جانبی آزاردهنده شود بنابراین هنگام استفاده باید از تجهیزات محافظت فردی استفاده کنید.

 

خرید پارا زایلین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پارا زایلین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پارا زایلین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پارا زایلین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پارا زایلین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا