Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید سیانور مس | کاربرد سیانور مس چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سیانور مس و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سیانور مس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سیانور مس در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سیانور مس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سیانور مس نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سیانور مس به روزرسانی می‌شود.

سیانور مس ترکیبی معدنی با فرمول CuCN و به شکل پودری سبز رنگ است که در آب نامحلول است. سیانور مس یک ترکیب سمی است که از طریق زخم های باز، بلع و استنشاق سیانید هیدروژن حاصل از آن می تواند باعث مرگ انسان شود.

سیانیدها بطور گسترده ای در صنعت معدن برای استخراج طلا از سنگ معدن مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مواد معدنی فرآوری شده برای استخراج فلزات گرانبها حاوی گونه های مس هستند که ممکن است با سیانید برای تشکیل کمپلکس های سیانور مس واکنش نشان دهند. البته وجود مس می تواند بر کل فرآیند استخراج تاثیر منفی بگذارد زیرا مصرف سیانور را افزایش می دهد.

این سیانور از واکنش کلرید مس با سیانور سدیم تولید می شود و کاربرد اصلی آن آبکاری مس است. این ماده در آب نامحلول است اما در محلول آمونیاک غلیظ، پیریدین، اسید کلریدریک، سیانید پتاسیم و ان – متیل پیرولیدن حل می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش سیانور مس در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سیانور مس و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سیانور مس در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سیانور مس در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سیانور مس در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سیانور مس را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد سیانور مس

این سیانور یک ماده برجسته در شیمی ترکیبات آلی مس است این ماده برای تولید معرف های ساده تر مس که اصطلاحا معرف های گیلمان نامیده می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. در حضور سیانید این مخلوط ها به آسانی خاص سازی شده و پایدارتر می شوند.

این سیانور در آبکاری نیکل، آبکاری کروم، آلیاژهای روی، فولاد و سایر فلزات یا آلیاژها استفاده می شود. چنین آبکاری های مسی باعث جلاء، صافی، سختی و استحکام محصولات نهایی می شوند.

فروش سیانور مس

محلول سیانید مورد استفاده برای آبکاری مس شامل این سیانور و سیانور سدیم است. کاربردهای دیگر این ترکیب شامل استفاده برای تولید حشره کش، کاتالیزور در پلیمریزاسیون و همچنین به عنوان یک ماده ضد رسوب در رنگ های دریایی است. این سیانور در تبدیل آریل هالیدها به نیتریل ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت سیانور مس

سیانور مس به عنوان یک ماده نامحلول در آب با ظاهری پودر مانند به دلیل اینکه یک آلیاژ کاربردی و مقاوم است در صنعت به کار برده می شود و تولید کنندگان بر اساس خلوص آن را قیمت گذاری می کنند. این ماده به عنوان یک کاتالیزور در آبکاری فلزات گرانبها و صنعت جواهر سازی و تزئینات مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در صنعت عکاسی و کشاورزی و همچنین فعالیت های آزمایشگاهی نیز به کار برده می شود. سیانور مس به عنوان یک ماده سمی طبقه بندی می شود که واکنش پذیری بالایی با اکسید کننده های قوی و اسیدها از خود نشان می دهد. همچنین می تواند بر روی سیستم عصبی مرکزی، قلب و اکسیژن موجود در خون تاثیر مستقیم گذاشته و موجب مرگ فرد شود.

خرید سیانور مس سیانور در آبکاری

یکی از ترکیبات سیانور که اغلب در صنعت آبکاری استفاده می شود سیانور مس است که به طور گسترده ای به عنوان یک لایه زیرین و پوشش محافظ از نفوذ کربن در عملیات کربن دهی و همچنین به عنوان یک پوشش محافظ در انتقال حرارت استفاده می شود. همانطور که می دانید فلز مس به نسبت فلز نرمی است به همین دلیل تولید کنندگان با تکنیک های خاص شفافیت و صافی آن را افزایش می دهند و در مواردی که مقاومت و جذابیت های سطحی مانند آبکاری سایر فلزات مهم باشد از این ماده به عنوان پوشش به صورت یک لایه استفاده می کنند.

فروش سیانور مس سیانور در سیگار

سیانور یا هیدروژن سیانید به عنوان یکی از مواد مضر و خطرناک موجود در سیگار شناخته شده است. به دلیل وجود این ماده و سایر مواد شیمیایی خطرناک اغلب کارشناسان توصیه می کنند از مصرف سیگار و حتی از قرار گرفتن در معرض دود آن نیز خودداری کنید. این ترکیب می تواند به سرعت از طریق تنفس و یا تماس از طریق پوست وارد سلول های بدن شود و تاثیر مخربی بر سلامت دارد. عوارض عمومی مسمومیت به وسیله سیانور و یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دود سیگار می تواند شامل سردرد و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تپش قلب و احساس خفگی و ضعف شدید باشد.

خرید سیانور تبریز

سیانور تبریز به صورت پودر و در مخازن در بسته و اندازه های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول به دلیل اینکه مقاومت خوبی در مقابل خوردگی از خود نشان می دهد به عنوان یک ماده مقاوم و یک آلیاژ در کاربردهای مختلف به عنوان یک پوشش و محافظ به کار برده می شود و باید دور از هرگونه حرارت و مواد ناسازگار نگهداری شود. سیانور مس تولید شده در تبریز اغلب در آبکاری و تزئینات به کار برده می شود زیرا می تواند یک پوشش مقاوم بر روی فلزات ایجاد کند. در نتیجه از ایجاد هرگونه خوردگی و آسیب جلوگیری کرده و به عنوان یک پوشش محافظ عمل کند.

قیمت سیانور روی

سیانور روی نیز یکی از ترکیبات حاوی سیانور است که در صنایع مختلف بطور گسترده استفاده می شود. به همین دلیل توایدکنندگان صنایع مختلف با توجه به نیاز خود این ماده را خریداری می کنند. این ماده به عنوان یک پوشش برای فولاد مورد استفاده قرار می گیرد زیرا فلز روی هنگامی که در معرض دی اکسید کربن و هوا قرار می گیرد با تشکیل یک لایه محافظ که پایه و اساس تشکیل آن کربنات روی است از خوردگی آن جلوگیری کند. علاوه بر این با داشتن خواص الکتروشیمیایی حفاظت کاتدی نیز می تواند بطور خودکار در قسمت های آسیب دیده و لبه های بریده شده مفید واقع شود و از خوردگی و آسیب بیشتر جلوگیری کند.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های سیانور مس

نام انگلیسی Copper cyanide
فرمول شیمیایی CuCN
جرم مولی ۸۹.۵۶۳ g/mol
نقطه ذوب ۴۷۴ °C (885 °F; 747 K)
چگالی ۲.۹۲ g/cm³
سایر نام ها مس سیانید

فروش عمده سیانید سدیم

سیانید سدیم به عنوان یک ترکیب شیمیایی حاوی فلز سدیم و یون سیانید است که در دمای محیط به صورت پودر کریستالی دیده می شود و هنگامی که در آب حل شود محلول کاملا شفاف و بدون رنگی ایجاد می کند. تولید کنندگان اغلب این ترکیب شیمیایی را به صورت عمده به فروش می رسانند زیرا عمده مصرف آن برای استخراج سنگ از معادن است. علاوه بر این می توان از این ماده نیز برای استخراج طلا استفاده کرد زیرا سیانید سدیم می تواند به راحتی با طلا واکنش داده و آن را از سنگ معدن جدا کند. این ماده همچنین به وسیله آب و برخی از اسیدها به راحتی تجزیه شده و گاز هیدروژن سیانید را که به عنوان یک گاز سمی و قابل اشتعال شناخته شده است، تولید می کند.

خرید سیانور اصفهان

سیانور اصفهان به شکل سیانید سدیم به صورت عمده در بازار ایران به فروش می رسد و به عنوان یک ماده سمی و کاربردی اغلب در صنایع شیمیایی و استخراج فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول می توان در فرآیند آبکاری سایر فلزات به عنوان یک پوشش محافظ و همچنین در صنعت دارو برای تولید برخی از داروها و تولید مواد شیمیایی نیز استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه این ماده سمی می تواند بر روی تنفس سلولی تاثیر بگذارد اغلب در تولید انواع حشره کش و محلول های دفع حشرات نیز به کار برده می شود.

خطرات و عوارض فروش سیانور مس

این سیانور ماده ای بسیار سمی است که استنشاق غبار، بلع یا تماس پوستی با آن خطرناک است. سم شناسی و مقادیر LD50 برای این ترکیب گزارش نشده است. از آنجا که حلالیت این ماده در آب کم است، ممکن است تفکیک آن به یونهای مس و سیانور در بدن قابل توجه نباشد.

نقش یون سیانید در سمیت سیانور مس ثابت نشده است. با این حال خطر استنشاق و تحریک پوستی از عوارض قرار گرفتن در معرض این ترکیب شیمیایی است.

به دنبال قرار گرفتن در معرض مقدار زیاد گرد و غبار سیانور مس علائم مسمومیت با سیانید ممکن است ایجاد شود. بلع این ماده باعث علائمی همچون اضطراب، گیجی، سرگیجه، از بین رفتن ناگهانی هوشیاری، بوی بادام تلخ در نفس یا در استفراغ، نبض ضعیف، تشنج و فلج می شود. تماس با چشم باعث سوزش چشم ها می شود.

برای کارکردن با این سیانور حتما ماسک و دستکش شیمیایی استفاده کنید و از رها سازی پساب های حاوی این ماده در محیط زیست خودداری کنید. اگر این ماده با پوست یا چشم ها تماس داشت آنها را با مقدار فراوان آب شستشو دهید و فورا به پزشک مراجعه کنید. در صورت استنشاق فرد را به محیط باز منتقل کرده و با اورژانس تماس بگیرید تا او را به بیمارستان منتقل کنند.

هنگام کار کردن با این سیانور از تشکیل گرد و غبار خودداری کنید و از تهویه مناسب محل اطمینان حاصل کنید و آنرا در ظروف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

در صورت آتش گرفتن انبار یا ظرف نگهداری سیانور مس هرگز به آن نزدیک نشوید زیرا دود آن محتوی گازهای خطرناکی است که می تواند باعث خفگی شود بنابراین با حداکثر فاصله باید اقدام به اطفاء حریق کنید.

پرسش های رایج در مورد سیانور مس

قیمت سیانور مس در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش سیانور مس به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت سیانور مس می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

خرید سیانور مس

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سیانور مس از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سیانور مس، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سیانور مس با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا