Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

گربه نژاد بیرمن (Birman) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید

گربه نژاد بیرمن بسیار آرام و مطیع است و رفتار بسیار دوستانه ای با بچه ها و سایر حیوانات و انسان ها دارد این گربه محبوب چشمان آبی بسیار زیبایی دارد. این گربه پوششی ابریشمی با موهایی به طول متوسط دارد و بدن رنگ پریده او با نقاط تیره پوشیده شده است. گربه بیرمن سری گرد و پاهایی سفید دارد.

روی پیشانی این گربه طرحی مشابه حرف M وجود دارد. گربه بیرمن علاقه زیادی دارد به دنبال صاحبش راه بیفتد. در صورتی که قصد ارتباط برقرار کردن با این گربه را دارید، بهتر است با صدای آرام با او صحبت کنید. در مقالات مختلف نشریه علمی جهان شیمی فیزیک، اطلاعات جامع و مفیدی درباره گربه های نژاد های مختلف از جمله پرشین، رگدال، اسفینکس، بنگال، حبشی، مین کوون، سیامی و اسکاتیش فولد وجود دارد در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک نیز می خواهیم درباره گربه نژاد بیرمن صحبت کنیم.

تاریخچه گربه نژاد بیرمن (Birman) :

بر اساس یکی از باور های قدیمیان گربه بیرمن یا همان گربه مقدس برمه، چشم های آبی و ظاهر زیبای خود را بر اثر مداخله یک فرشته به دست آورده است. آن ها باور داشتند که این گربه معبد، ابتدا پوشش سفید و چشمانی زرد داشته اما به دلیل وفاداری و پاکی اش به گربه ای طلایی با چشمان آبی تبدیل شده است. بعضی از آن ها هم بر این باور بودند که کاهنان معابد در بدن گربه ها متولد می شوند. اما در واقع چگونگی به وجود آمدن این گربه نا مشخص است و برخی بر این باور اند که گربه بیرمن در جنوب شرقی آسیا که نژاد های مختلف مو بلند و چشم آبی وجود دارد، به وجود آمده باشند.

این امکان هم وجود دارد که این گربه از دو گربه اروپایی که در سال ۱۹۱۹ به فرانسه آمده بودند پدید آمده باشد. این دو گربه به عنوان هدیه به کاهنان اهدا شدند و دو عدد بچه گربه به دنیا آوردند که در سال ۱۹۲۵، این دو گربه را مقدس تلقی می کردند.

"<yoastmark

خصوصیات ظاهری گربه نژاد بیرمن :

گربه بیرمن جثه متوسط و مستطیل شکلی دارد که با پوششی ابریشمی با موهایی نسبتا بلند پوشیده شده است. داشتن چشمان بزرگ و گرد آبی روشن و دمی بلند و پشمالو از ویژگی های ظاهری بارز این نژاد است. رنگ صورت، پا ها، گوش و دم گربه بیرمن تیره تر از سایر نواحی بدن او است. این گربه بزرگ که پا هایی کوتاه و بدن ظریف دارد، بسیار زیبا است. پنجه پای بیرمن تا اندکی بالاتر از پنجه سفید رنگ است و دست او فقط در قسمت پنجه به رنگ سفید است به همین دلیل هم می گویند انگار این گربه دستکش های سفید به تن کرده است.

این گربه جذاب و با نمک یکی از معدود نژاد هایی است که انگشتان دست و پایش به رنگ سفید خالص است، مو های دم و دور گردن او بلند تر از موهای سایر قسمت های بدنش است. داشتن چشمانی به رنگ یاقوت و بینی رومی از ویژگی های قابل توجه صورت این حیوان است. بدن گربه بیرمن به رنگ طلایی (رنگ پوسته تخم مرغ محلی) است و لکه های روی آن می تواند آبی آسمانی، قرمز، یاسی، کرم مخصوص یا شکلاتی باشد. میزان ریزش موی این گربه معمولی است و نیاز به تمیزی و نظافت دارد.

"<yoastmark

ویژگی های شخصیتی گربه نژاد بیرمن (Birman) :

گربه نژاد بیرمن بسیار باهوش و کنجکاو بوده و از صاحب خود در موقعیت های مختلف اطاعت می کند. این گربه صدایی بسیار آرام، نرم و دلنشین دارد که سعی می کند به وسیله آن با صاحبش ارتباط برقرار کند و نیاز هایش را به شما یادآوری کند. گربه بیرمن گربه خانگی بسیار خوبی بوده و رابطه او با کودکان بسیار عالی است. این گربه به راحتی می تواند با سایر انسان ها ارتباط برقرار کند و بسیار مهربان، دلربا، پر احساس، ملایم و خوش رفتار است. گربه بیرمن در هنگام تولد کاملا سفید است و شکل و طرح نهایی او تا هنگام بلوغ که سه سالگی این حیوان است، مشخص نمی شود.

نکته :

رفتار این گربه خانگی کاملا قابل کنترل بوده و عاشق بازی کردن با انسان ها و اسباب بازی های جدید است. از آنجایی که گربه نژاد بیرمن بسیار صبور، خوش اخلاق و آرام است، گزینه بسیار مناسبی برای خانواده های صاحب بچه است. این گربه نیاز زیادی به توجه و بازی کردن دارد، او همواره دوست دارد در آغوش شما لم بدهد و شما را در انجام کار ها همراهی کند. گربه بیرمن گربه بی سر و صدایی نیست و سر و صدای زیادی ایجاد می کند. گونه های نر این گربه وزنی بین ۴ تا ۶ کیلوگرم و گونه های ماده آن بین ۲ تا ۴ کیلوگرم وزن دارند. گربه های بیرمن اگر به خوبی نگهداری شوند معمولا بین ۱۲ تا ۱۶ سال عمر می کنند.

"<yoastmark

وضع سلامتی و بیماری های گربه نژاد بیرمن :

این گربه ها هم مانند سایر نژاد های گربه، چه اصیل و چه مخلوط، مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها هستند که بعض از این مشکلات به صورت ژنتیکی هستند. در ادامه به بررس بعضی از این بیماری ها و مشکلات می پردازیم.

* هیپوتریشوز مادرزادی

* کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک که یک بیماری ارثی مربوط به قلب است.

* آپلازی تیموس نوعی بیماری نقص ایمنی است که باعث افزایش عفونت در بدن گربه و متولد شدن نوزاد مرده می شود. البته این شرایط بسیار نادر است.

* در بیماری درموئید قرنیه، روی یک یا هر دو چشم و بر سطح قرنیه، پوست و مو قرار می گیرد.

* یک نوع بیماری دژنراتیو پیشرونده سیستم عصبی مرکزی در این گربه ها وجود دارد که انحطاط اسفنجی نام دارد و باعث سستی و ضعف اندام های عقبی و در نتیجه حرکت ناهماهنگ آن ها می شود.

* در بعضی از گربه ها در ۱۰ روز اول زندگی یک بیماری شروع می شود که موجب تکان دادن و لرزش بدن آن ها می شود. این بیماری نا شناخته گاهی تا ۱۲ هفتگی حیوان ادامه پیدا می کند و بعد از آن خود به خود بهبود می یابد.

* گربه هایی که غلظت بالایی از کراتین و اوره در خونشان وجود دارد، دچار نارسایی و اختلال کلیوی می شوند.

"<yoastmark

نحوه نگهداری از گربه نژاد بیرمن :

موی گربه بیرمن به دلیل جنسش خیلی گره نمی خورد، بنابراین برای جلوگیری از ریزش موی زیاد بهتر است موی او را شانه بزنید. البته در فصل بهار این گربه ریزش موی بیشتری دارد و باید مو هایش را بیشتر شانه بزنید. حمام کردن گربه بیرمن روی میزان ریزش موی او تاثیر دارد، اگر این گربه را خوب حمام کنید میزان ریزش موی او کمتر می شود. بهتر است این گربه ها را از بچگی به برس زدن مو هایشان عادت بدهید تا در هنگام بزرگسالی در برابر شما مقاومت نکنند.

برای مراقبت از دندان های گربه و جلوگیری از ابتلای او به بیماری های دهان و دندان مثل پریودنتال، بهتر است هر روز دندان هایش را مسواک بزنید. ناخن های گربه بیرمن بهتر است ۱ بار در طول دو هفته کوتاه شوند تا نتواند به وسایل خانه چنگ بزند. ترشحات و چرک کنار چشم گربه را با یک دستمال تمیز و مرطوب پاک کنید، البته توجه داشته باشید که برای هر چشم از دستمال مجزا استفاده کنید تا در صورتی که یکی از چشم ها عفونت کرده باشد، به چشم دیگر سرایت نکند. تمیز نگه داشتن جای خواب، دراز کشیدن و جعبه خاک گربه از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است سعی کنید گربه تان را زیاد بیرون از خانه نبرید تا به بیمار نشود.

"<yoastmark

قیمت خرید گربه بیرمن (Birman) :

در سایت های مختلف اینترنتی و پت شاپ ها می توانید به راحتی گربه بیرمن مورد علاقه خود را بخرید. سن، اصالت نژاد، میزان وزن، سلامتی و عوامل دیگری در قیمت این گربه ها تاثیر دارد. قیمت گربه بیرمن در خارج از کشور چیزی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰ دلار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا