Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید اخرا | کاربرد پودر رنگ اخرا چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اخرا و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اخرا دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اخرا در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اخرا در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اخرا نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اخرا به روزرسانی می‌شود.

اخرا (Ochre) یک رنگدانه طبیعی موجود در خاک و ترکیبی از اکسید آهن و مقادیر مختلف رس و ماسه است. اخرا در واقع خانواده ای از رنگدانه هاست که طیفی از رنگ های زرد تا نارنجی پررنگ یا قهوه ای را شامل می شود که ماده اصلی همه آنها اکسید یا هیدروکسید آهن lll است.

پودر اخرا ماده ای با فرمول شیمیایی Fe2O3 است که در آب نامحلول و از نظر حرارتی بسیار پایدار است. بعلت قیمت خرید و فروش مناسب سنگ و پودر اخرا در ساخت اجزای سبک در صنعت هوا و فضا، تولید کاسه های سفالی و سرامیکی و در صنایع پیشرفته الکترونیکی استفاده می شود.

این ماده می تواند یک جایگزین مناسب و مقرون به صرفه از نظر اقتصادی برای اکسید آهن در عایق بندی، روکش بیرونی کشتی ها و خودروها، تولید سیمان، محصولات بتونی، آسفالت، کاشی وغیره باشد. این ماده هیچ نوع گاز یا زباله سمی تولید نکرده و محیط زیست دوست است.

مراکز خرید و قیمت فروش اخرا در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اخرا و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اخرا در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اخرا در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اخرا در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اخرا را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

خاک اخرا یک ماده معدنی با مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ در اثرعوامل محیطی و گذشت زمان است و به دلیل ایجاد رنگ یکنواخت در تولید رنگ های صنعتی، رنگ های ساختمانی و ساخت ضد زنگ ها کاربرد گسترده ای دارد.

تاریخچه استفاده پودر اخرا

اکسید آهن یکی از رایج ترین مواد معدنی موجود در کره زمین است و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رنگدانه زرد و قرمز آن در طول تاریخ و در باستان توسط تمدن‌های مختلف در قاره های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. کاربرد این ماده برای نقاشی در استرالیای باستان رواج داشته است.

پودر اخرا در تاریخ باستان شناسی تقریباً همزمان با انسانهای مدرن ظاهر می شود و کاربرد آن از حدود ۱۰۰۰۰۰ سال پیش در عصر میان سنگی رواج پیدا کرده است. این ماده در گذشته برای حکاکی مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، مطالعات باستان شناسی در مورد استفاده از آن می تواند بینش تازه ای از رشد ادراکی اجداد اولیه ما ارائه دهد.

این ترکیب شیمیایی علاوه بر کاربرد به عنوان رنگ در طول تاریخ برای درمان زخم های پوستی حیوانات، به عنوان دفع کننده حشرات و برای جلوگیری از خونریزی یا محافظت از نور خورشید استفاده شده است که ممکن است اولین کاربردهای این ماده به عنوان دارو باشد.

این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است و از تجزیه کلاژن جلوگیری می کند و در گذشته از آن برای برنزه کردن پوست نیز استفاده می شده است. هیچ مدرک مستقیمی در مورد استفاده از این ماده به عنوان ماده برنزه کننده در قدیم وجود ندارد ولی قطعاتی از آن در ساحل پیدا شده که بر روی مواد نرمی مانند پوست مالیده شده اند.

فرایند صنعتی ساخت این رنگدانه ها توسط دانشمند فرانسوی ژان ایتین آستیر در دهه ۱۷۸۰ توسعه یافت. او مجذوب صخره های خشتی قرمز و زرد محل زندگی خود بود و فرآیندی را برای ساختن رنگدانه در مقیاس وسیع اختراع كرد.

مهاجران اروپایی از این ماده به عنوان ترکیب نگهدارنده و رنگدانه استفاده می کردند. به عنوان مثال از ترکیب آن با روغن برای رنگ کردن بادبان های استفاده می کردند تا ماندگاری آنرا در برابر تغییرات آب و هوایی افزایش دهد. بادبان های پوشیده شده از این ماده بسیار بادوام، نرم و ضد آب بودند.

بسیاری از رنگدانه های قرمز و زرد اخرا در تابلوهای هنری سنگی در سراسر جهان وجود دارد و شواهد ثابت شده ای وجود دارد که نشان می دهد ۳۰،۰۰۰ سال پیش این ماده به عنوان رنگ کاربرد داشته است.

انواع خاک اخرا

خاک اخرای زرد : این ماده از هیدروکسید آهن آبدار یا لمونیت و فرمول شیمیایی (FeO(OH تشکیل شده است.

خاک اخرای سرخ : همان هماتیت معدنی یا اکسید آهن خشک با رنگ قرمز و فرمول ساختاری Fe2O3 است که کاربردهای فراوانی دارد.

خاک اخرای بنفش : در واقع همان رنگدانه قرمز با اندازه ذرات درشت تر است.

خاک اخرای قهوه ای : نوعی اکسید آهن آبدار با فرمول شیمیایی FeOOH است که با نام ژئوتیت شناخته می شود.

سی ینا Sienna و آمبر Umber نیز از برخی دیگر از انواع این رنگدانه هستند.

کاربرد پودر اخرا

این ماده به عنوان چسب استفاده می شود زیرا پودر آن یک ماده مؤثر در چسب های رزینی برای نصب ابزار بر روی دستگیره یا محورهای مختلف است.

این ترکیب بیشتر به عنوان یک محافظت کننده در برابر نور آفتاب شناخته می شود. خمیر بدست آمده از این ماده برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید و همچنین جلوگیری از گزش حشرات مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر علمی ثابت شده است این ماده که اثرات اشعه فرابنفش خورشید را مهار می کند و هنوز هم در برخی قبایل به عنوان ضد آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر اخرا

پودر اخرا یک ماده معدنی است که در رنگ های مختلفی یافت می شود و هرچقدر که رنگدانه های موجود در آن قابلیت رنگ دهی بیشتری از خود نشان دهد به عنوان یک محصول باکیفیت کارایی بهتری خواهد داشت. این پودر نرم و حاوی رنگدانه که یک ماده غیرسمی در نظر گرفته می شود به عنوان یک ماده رنگی در صنعت محصولات آرایشی، صنعت ساخت و ساز برای تولید بتن و سیمان و مصالح ساختمان و همچنین صنعت کاغذسازی و الکترونیک و پلاستیک به کار برده می شود.

رنگ اخرا

رنگ اخرا یک رنگدانه طبیعی است که از مواد معدنی و با مقادیر مختلفی از خاک رس، سیمان و اکسید آهن ساخته شده است. در رنگ هایی مانند زرد، قهوه ای، قرمز و…یافت می شود که اغلب نیز برای تولید رنگ دانه مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب معدنی با داشتن خواصی مانند قدرت پوشانندگی بسیار بالا، خاصیت درخشندگی استفاده می شود. هچنین به دلیل داشتن ساختار ریز و نرم به عنوان یک ماده پرکاربرد و با کیفیت در بسیاری از صنایع مانند صنعت الکترونیک، صنعت سرامیک و مصالح ساختمانی به کار برده می شود.

گل اخرا

گل اخرا یک ماده بسیار قدیمی است که به عنوان قدیمی ترین رنگدانه نیز شناخته می شود. زیرا از آن برای رنگ کردن بسیاری از وسایل یا مکان ها استفاده شده است. اغلب به صورت ماده باقیمانده هایی در ضخامت های مختلف در لایه هایی که در معرض هوازدگی قرار گرفته اند، تشکیل می شود .گل اخرا اغلب برای ایجاد طیف رنگی مناسب در رنگ هایی مانند رنگ روغن به کار برده می شود. همچنین در تولید کاغذ رنگی آن را با گل چینی مخلوط می کنند و سپس در آب حل کرده و با الیاف کاغذ مخلوط می کنند که در نتیجه خمیر رنگی کاغذ تولید می شود.

حلال پودر اخرا

این ترکیب در حلال های مختلفی حل شده و برای کاربردهای مختلف آماده می شود. این ترکیب را می توانید در آب حل کرده و طیفی از رنگ ها را ایجاد کنید. پودر اخرا در بسته بندی های مختلف در بازار موجود است.

قیمت خاک اخرا

خاک اخرا یک پودر رنگی است که طیف رنگ های متفاوتی دارد و با داشتن خواصی مانند خاصیت پوشش دهی، درخشانی، نرمی و بازدهی بالا در هنگام استفاده به عنوان یک محصول پرکاربرد قیمت گذاری می شود و دارای خلوص متفاوتی است. این ماده رنگی در صنعت الکترونیک، نقاشی و جلا دهندگی، صنعت سرامیک و لعاب، صنعت ساختمان و شیشه سازی به عنوان یک ماده فعال و موثر به کار برده می شود.

خرید رنگ اخرا

رنگ اخرا به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است. شکل مصنوعی آن در آزمایشگاه سنتز می شود و شکل طبیعی آن از معادن استخراج، پردازش و فرآوری می شود. یکی از کاربردهای این ماده استفاده در صنعت سیمان و بتن است که اغلب در ساختمان های شهری که استفاده از مصالح رنگی بسیار رایج شده است، استفاده می شود. این رنگدانه به دلیل اینکه هزینه کمتری نسبت به رنگدانه های شیمیایی دارد و همچنین دوستدار محیط زیست است و به دلیل داشتن استحکام و درخشندگی مناسب ظاهر زیبایی را ایجاد می کند.

رنگ معدنی اخرا

رنگ معدنی اخرا به عنوان یک رنگدانه با ثبات بسیار بالا می تواند رنگ های زنده و پایداری را ایجاد کند. به همین دلیل در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود زیرا می تواند در ترکیب با رنگ های روغنی و رزین ها و الکل ها استفاده شود. این رنگ معدنی در غلظت های مختلف برای استفاده در رنگ های جوهری، گواش و خمیری قابل استفاده است. هر چقدر که رنگدانه های آن قدرت رنگ دهی بیشتری داشته باشند نشان دهنده مرغوبیت این محصول است و به عنوان یک ماده طبیعی فاقد مواد سمی در صنایع استفاده می شود.

 

خرید اخرا

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اخرا از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اخرا، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اخرا را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اخرا با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا