Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید اکسید کادمیوم | کاربرد اکسید کادمیوم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اکسید کادمیوم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اکسید کادمیوم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اکسید کادمیوم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اکسید کادمیوم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اکسید کادمیوم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اکسید کادمیوم به روزرسانی می‌شود.

اکسید کادمیوم (Cadmium oxide) یک ترکیب معدنی با فرمول CdO و یکی از پیش سازهای اصلی سایر ترکیبات کادمیوم است. اکسید کادمیوم به صورت یک پودر آمورف بی رنگ یا به شکل بلورهای قهوه ای یا قرمز یافت شود. کادمیوم عنصری نسبتا کمیاب، با رنگ سفید مایل به آبی و سمی است که معمولا در سنگ معدن روی وجود دارد و بیشتر در باتریها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ‌های معدن حاوی کادمیوم بسیار کمیاب بوده و این عنصر به مقدار خیلی کم در آنها وجود دارد در نتیجه کادمیوم عمدتا به عنوان محصول جانبی استخراج، خالص‌ سازی و تصفیه سولفید اوره حاصل از سنگ معدن روی و به میزان کمتر از سرب و مس بدست می آید.

مراکز خرید و قیمت فروش اکسید کادمیوم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اکسید کادمیوم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اکسید کادمیوم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اکسید کادمیوم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اکسید کادمیوم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اکسید کادمیوم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این عنصر شباهت زیادی به روی دارد ولی نسبت به روی ترکیبات پیچیده بیشتری به ‌وجود می‌آورد. معمولی ‌ترین حالت اکسیداسیون کادمیم +۲ است هرچند نمونه‌های کمیابی از +۱ را نیز می ‌توان یافت.

اکسید کادمیوم (CdO) به دلیل ویژگی های الکتریکی و نوری از محبوبیت برجسته ای برخوردار است. از ویژگی های خاص این ترکیب می توان به عدم انحلال در آب و توانایی جذب دی اکسید کربن موجود در هوا اشاره کرد.

این ماده یک اکسید بازی است بنابراین توسط اسیدهای آبی مورد حمله قرار می گیرد تا محلول های+ [Cd(H2O)6]2را تشکیل دهد که پس از تیمار با محلول های قلیایی قوی [Cd(OH) ۴]۲− بدست می آید.

در هوای مرطوب معمولا یک لایه نازک از اکسید کادمیوم بر روی سطح کادمیوم و در دمای اتاق تشکیل می شود. کادمیوم در دمای اتاق اکسیده می شود تا CdO تشکیل شود.

کاربرد اکسید کادمیوم

اکسید کادمیوم یک ترکیب نیمه هادی از نوع n با کافت نواری ۲.۱۸ ولت (۲.۳۱ ولت) در دمای اتاق است. این ماده برای آبکاری و در ساخت الکترودهای کادمیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب شیمیایی جزیی از آلیاژهای نقره، فسفر، نیمه هادی ها، لعاب های شیشه ای و سرامیکی است و قبلاً توسط دامپزشکان برای از بین بردن کرم ها و انگل ها استفاده می شد.

این ماده از نظر گرمائی بسیار نامحلول و پایدار است به همین جهت برای ساخت شیشه، عدسی های نوری و سرامیک مناسب است این ماده به طور طبیعی به صورت مونتپونیت معدنی وجود دارد و در مقیاس تجاری با اکسیداسیون بخار کادمیوم تولید می شود.

از آنجاییکه ترکیبات کادمیوم اغلب همراه با سنگ معدن روی یافت می شوند، اکسید کادمیوم یک محصول جانبی رایج پالایش روی است. این ماده با سوزاندن عنصر کادمیوم در هوا تولید می شود. تجزیه ترکیبات دیگر کادمیوم مانند نیترات یا کربنات نیز این اکسید را تولید می کند.

این ترکیب در حمام های آبکاری کادمیوم، الکترودهای باتری، نمک های کادمیوم و به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. عمده کاربردهای اکسید کادمیوم به عنوان ماده ای برای حمام های آبکاری و رنگدانه ها است.

این ماده به عنوان یک ماده رسانای شفاف مورد استفاده قرار می گیرد و اولین بار به صورت فیلم هادی شفاف در اوایل سال ۱۹۰۷ توسط کارل بادکرتولید شد. اکسید کادمیوم به شکل فیلمهای نازک در فتودودیودها، فوتوترانسیستورها، سلولهای فتوولتائیک، الکترودهای شفاف، نمایشگرهای کریستال مایع، ردیاب‌های IR و پوشش‌های ضد انعکاس استفاده می شود.

فیلم های نازک اکسید فلزی در زمینه علم و فناوری از اهمیت بالایی برخوردار هستند و با بهبود خواص الکتریکی و نوری، این فیلم ها می توانند ویژگی های متفاوتی از فلزات، نیمه هادی ها و عایق ها را به نمایش بگذارند.

کادمیم اکسید

کادمیم اکسید یکی از مهمترین ترکیبات کادمیوم است که به صورت یک جامد شفاف و یا به صورت کریستال های قهوه ای تا قرمز تولید می شود که در آب قابل انحلال نیست. اما به راحتی با اکسیژن موجود در هوا واکنش می دهد و به دلیل داشتن خواصی مانند خاصیت الکتریکی و نوری اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده معدنی به عنوان یک ماده نیمه رسانا از نظر تولید گرما بسیار پایدار است به همین دلیل در صنعت شیشه و ساخت عدسی های نوری و صنعت سرامیک به کار برده می شود.

کاربرد کادمیوم

شناخته شده ترین کاربرد کادمیوم برای استفاده در باتری های قابل شارژ نیکل-کادیوم است که دومین باتری پرکاربرد است که در هواپیما، تلفن، ابزار برقی، پخش کننده سی دی، کامپیوتر و حتی ایستگاه های رادار دیده می شود. در این باتری، کادمیوم به شکل هیدروکسید کادمیوم است. کادمیوم همچنین در پوشش ‌ها، رنگدانه‌ ها، پلاستیک ‌ها و آلیاژها استفاده می ‌شود. متداول ‌ترین آلیاژهای ساخته شده با نقره، مس و روی عمدتا به دلیل کاهش نقطه ذوب توسط کادمیوم ساخته می شوند و به آنها اجازه می ‌دهد برای لحیم کاری سخت فلزات مناسب باشند. در سال های گذشته، کادمیوم در آبکاری فولاد برای محافظت در برابر خوردگی استفاده می شد ولی الان چندان رایج نیست.

متال اکسید چیست

متال اکسید ترکیبی است که از واکنش بین فلز و اکسیژن تشکیل می شود. این یک نوع ترکیب شیمیایی است که بین فلزات به ویژه کاتیون هایی مانند پتاسیم، لیتیوم، سدیم و غیره و آنیون اکسید تشکیل می شود. برای تشکیل متال اکسید به حداقل دو عنصر که یکی در یکی از آنها باید حداقل یک اکسیژن وجود داشته باشد (هر چند ممکن است بیشتر از یک باشد). اکسیدهای فلزی به طور کلی حاوی یک اکسیژن منفی هستند که حالت اکسیداسیون -۲ دارند. باید توجه داشته باشید که اکسیدهای فلزی همیشه در طبیعت باز( قلیایی) هستند.

پودر کادمیوم چیست

پودر کادمیوم یک ماده مقاوم در برابر عامل خوردگی است که قابلیت اشتعال ندارد و به شکل یک پودر سفید نقره ای است که شباهت ظاهری زیادی به فلز روی دارد ولی ترکیبات کادمیوم بسیار پیچیده تر است. این ماده به دلیل داشتن نقطه ذوب و ضریب اصطکاک پایین و مقاومت بالا در برابر آسیب ها اغلب به عنوان یک عنصر مهم در لحیم کاری استفاده می شود. علاوه بر این به دلیل داشتن خواص نیمه رسانایی در کامپیوترها کاربرد دارد. همچنین به عنوان ماده پرکننده در کامپوزیت هایی از جنس پلاستیک نیز به کار برده می شود.

قیمت اکسید کادمیوم

قیمت اکسید کادمیوم به عنوان یک محصول وارداتی با توجه به نوسانات بازار تعیین می شود و به عنوان یکی از ترکیبات تهیه شده از فلز کادمیوم با داشتن خواص متعدد در صنایع مختلف استفاده می شود. این ترکیب معدنی در حمام های آبکاری و نمک های کادمیوم و همچنین در الکترودهای باتری به عنوان تسریع کننده واکنش به کار برده می شود. البته بیشترین کاربرد این محصول در حمام های آبکاری و به عنوان رنگدانه است.

خرید اکسید کادمیوم

خرید اکسید کادمیوم به عنوان یک محصول پرکاربرد برای استفاده در صنایع مختلف صورت می گیرد. این محصول در واقع به عنوان پایه برای ساخت ترکیبات و نمک های دیگر عنصر کادمیوم به کار برده می شود. زیرا عنصر کادمیوم یکی از کمیاب ترین عناصر موجود در طبیعت است که در سنگ معدن روی یافت می شود. تولید اکسید کادمیوم همزمان با پالایش روی انجام می گیرد و هنگامی که عنصر کادمیوم می سوزد اکسید کادمیوم در هوا تولید می شود.

فروش اکسید کادمیوم

اکسید کادمیوم با خلوص متفاوت و رنگ های مختلف به فروش می رسد. این محصول به صورت تجاری از طریق اکسیداسیون عنصر کادمیوم تهیه می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در حمام های آبکاری، الکترود برای باتری های ذخیره سازی انرژی و تولید نمک های کادمیوم و همچنین در صنعت سرامیک و شیشه سازی و تولید سموم دفع آفات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید اکسید کادمیوم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اکسید کادمیوم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اکسید کادمیوم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اکسید کادمیوم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اکسید کادمیوم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا