Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

استفاده از سوربیتول برای لاغری

سوربیتول ترکیبی از دسته شیرین کننده های مصنوعی است. انواع سوربیتول برای لاغری و مصارف دیگر در بازار خرید و فروش موجود است. انواع سوربیتول برای لاغری به صورت سوربیتول مایع و سوربیتول پودری برای مصرف عرضه می شود. کاربرد انواع سوربیتول در صنایع غذایی صورت گرفته و شیرین کننده مناسبی برای جایگزین نمودن شکر است. از خواص سوربیتول برای لاغری این است که هم در کودکان و هم در بزرگسالان قابل مصرف است. البته اگر می خواهید به عوارض مصرف سوربیتول برای لاغری دچار نشوید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. انواع سوربیتول برای لاغری را می توان از مراکز فروش حضوری و آنلاین تهیه و مصرف نمود. کاربرد سوربیتول برای لاغری به این دلیل است که میزان کالری آن یک سوم کالری شکر است.

آشنایی با مشکل چاقی

خوردن بیش از حد می تواند بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی‌ عدم تعادل ایجاد کند. این عدم تعادل باعث بروز چاقی و افزایش وزن خواهد شد. افزايش وزن منجر به افزایش بروز بيماری ‌های قلبی عروقی، ديابت نوع ۲ و انواع سرطان‌ خواهد شد. اخیرا در کشور ما ایران اضافه وزن و چاقی در بین افراد بیش از حد افزایش یافته است. درواقع معضل چاقی در جوامع بسیار بیشتر از لاغری رواج یافته است. مشکلات متعددی در اثر چاقی برای افراد ایجاد خواهد شد.

 

 

درواقع یکی از دلایل افزایش مرگ در عصر جدید می تواند بر اثر چاقی و اثرات مخرب آن بر بدن ‏باشد. اضافه وزن قابل پیشگیری است. اما بسیاری از افراد چاقی و اثرات آن بر بدن را نادیده می گیرند. چاقي باعث کمبود انواع ويتامين و ريزمغذي‌ خواهد شد. تغذيه مناسب می تواند از چاقی و آسیب به بدن جلوگیری کند.

برای دهه‌ ها اعتقاد ما بر این بود که نباید شکر زیادی مصرف‌ نماییم. زیرا آن را عاملی برای ایجاد چربی دور شکم می دانستیم. اما علاقه زیاد به شکر منجر به سخت شدن حذف آن از رژیم غذایی شده است. بنابراین به دنبال جایگزینی بودیم تا در عین حال که خوبی ‌های شکر را داشته باشد، فاقد کالری هم باشد. زیرا مصرف شکر و شیرینی زیاد از عوامل بروز چاقی محسوب می شوند. مصرف سوربیتول برای لاغری به جای مصرف شکر راه حل مناسبی است. زیرا تنها یک سوم شکر کالری دارد. بنابراین کاربرد سوربیتول مفید بوده و می تواند راه حلی برای درمان چاقی در برخی افراد گردد.

استفاده از سوربیتول برای لاغری
استفاده از سوربیتول برای لاغری

سوربیتول برای لاغری

مصرف قهوه و چای

بسیاری از افراد هر روز از قهوه و چای استفاده می کنند. این نوشیدنی های محبوب انرژی بخش و البته سرشار از آنتی اکسیدان‌ و مواد مغذی هستند. برخی از افراد به قهوه مقدار زیادی خامه، شکر و شیر اضافه می کنند. این موضوع می تواند قهوه یا چای را به یک نوشیدنی ناسالم مبدل سازد. بنابراین عادت به نوشیدن قهوه و یا چای با شکر فراوان یکی از دلایل افزایش وزن خواهد بود. با کاربرد سوربیتول برای لاغری و جایگزین نمودن آن با شکر هنگام نوشیدن قهوه یا چای می توانید از چاقی و اثرات آن پیشگیری نمایید.

سوربیتول برای لاغری و کاربرد آن در صنایع غذایی

در برخی از افراد الکل های شیرین می توانند پرفایده باشند. به دلیل میزان کم کالری تولید شده توسط افراد در افراد چاق موجب کاهش وزن می گردد. کاربرد و مصرف سوربیتول برای لاغری از این جهت مناسب است که ۶۰ درصد شیرینی ساکارز را داراست و در عین حال یک سوم کمتر از آن کالری دارد. بنابراین استفاده از خواص سوربیتول برای لاغری و تامین قند مورد نیاز بدن گزینه مناسبی است. بنابراین مصرف مقادیر بالای آن می تواند نتیجه عکس داده و چاقی ایجاد کند.

سوربیتول در محصولات بدون شکری مانند آدامس های جویدنی هم مورد استفاده قرار می گیرد. حتی در شیرین سازی شربت های دارویی نیز از این ماده یعنی سوربیتول استفاده می شود. انواع کوکی و شکلات های بدون قند که حاوی سوربیتول به عنوان شیرین کننده هستند نیز در بازار عرضه شده است. علاوه بر استفاده سوربیتول در لاغری به عنوان شیرین کننده از آن در انواع شکلات، آبنبات، پاستیل و… نیز به فراوانی استفاده می شود. کاربرد سوربیتول در این مواد غذایی می تواند به کنترل چاقی در جامعه و همین‌ طور کنترل بیماری دیابت کمک کند.

قیمت سوربیتول برای لاغری

به دلیل مصارف زیاد سوربیتول جهت لاغری خرید و فروش و عرضه آن به راحتی صورت می پذیرد. قیمت سوربیتول به انواع آن وابسته است. سوربیتول در انواع پودری و مایع وجود داشته و در بازار عرضه می گردد. استفاده از پودر سوربیتول برای لاغری بیشتر از انواع دیگر سوربیتول استفاده می شود. البته قیمت سوربیتول می تواند بسته به برند تولید کننده نیز متفاوت باشد.

خرید و فروش سوربیتول برای لاغری

خرید و فروش سوربیتول در بسیاری از فروشگاه ها و مراکز فروش مواد غذایی صورت می پذیرد. این ماده را حتی به صورت آنلاین نیز می توان خریداری و درب خانه تحویل گرفت. البته توجه شود که از سایت های معتبر این ماده را خریداری و مصرف نمایید. امروزه به دلیل افزایش بیماری دیابت و چاقی بسیاری از افراد به مصرف قند های مصنوعی با کالری کمتر از شکر روی آورده اند. بنابراین خرید و فروش سوربیتول برای لاغری رونق فراوانی یافته است.

استفاده از سوربیتول برای لاغری
استفاده از سوربیتول برای لاغری

عوارض سوربیتول برای لاغری

مصرف این ماده اگر به اندازه باشد عوارض خاصی را برای مصرف کننده ایجاد نخواهد کرد. اما مصرف بیش از حد سوربیتول برای لاغری می تواند منجر به دریافت کالری بیش از حد شود. در این صورت علاوه بر اینکه منجر به لاغری نخواهد شد بلکه باعث بروز چاقی هم می شود. بنابراین دقت در نحوه مصرف سوربیتول برای لاغری بسیار مهم است.

برخی عوارض احتمالی

تهوع و استفراغ، کم آبی بدن، خشکی دهان، کارکرد و فعالیت بیش از حد روده.

سخن آخر

کاربرد قندهای مصنوعی به جای شکر امروزه بسیار متداول شده است. در رابطه با مصرف این قند ها باید نهایت توجه به عمل آمده و در صورت بروز هرگونه علائم حساسیت مصرف آن قطع گردد. استفاده از این ماده تداخل خاصی با داروها ندارد. مگر اشخاصی که از سدیم پلی‌استرن سولفونات استفاده می کنند. این افراد به هیچ وجه نباید از سوربیتول استفاده کنند زیرا این مواد تداخل شدیدی با هم دارند. ما این مواد شیمیایی را به غذا و انواع نوشابه ‌ها اضافه می کنیم. اما باید توجه شود که استفاده بیش از حد آن ها می‌تواند سردرد، افزایش وزن و حتی سرطان را ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا