Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید اسید فلوئوریدریک | کاربرد اسید فلوئوریدریک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید فلوئوریدریک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید فلوئوریدریک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید فلوئوریدریک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید فلوئوریدریک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید فلوئوریدریک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید فلوئوریدریک به روزرسانی می‌شود.

اسید فلوئوریدریک (Hydrofluoric acid) که اسید هیدروفلوئوریک نیز نامیده می شود محلول فلوئورید هیدروژن (HF) در آب است که ترکیبی معدنی و خورنده با کاربردهای صنعتی و تجاری بسیار است. اسید فلوئوریدریک برای ساخت اکثر ترکیبات حاوی فلوئور مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک با این ماده بیشتر آشنا شوید.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید فلوئوریدریک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید فلوئوریدریک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید فلوئوریدریک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید فلوئوریدریک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید فلوئوریدریک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید فلوئوریدریک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

اسید فلوئوریدریک چیست

اسید فلوئوریدریک که هیدروژن فلوراید نیز نامیده می شود یک مایع بی رنگ و دودکننده است که بوی قوی و تحریک کننده دارد.این ترکیب به راحتی در آب حل می شود تا محلول های اسیدی بی رنگ را تشکیل دهد که از آب قابل تشخیص نیستند.

محلول های HF اسیدی و بسیار خورنده هستند و معمولاً برای اچ ویفرهای شیشه ای و سیلیکونی استفاده می شوند.

اسید فلوئوریدریک برای اولین بار در سال ۱۷۷۱ توسط کارل ویلهلم شل تهیه شده است. این ماده اکنون به طور عمده با تیمار فلوریت معدنی CaF2 با اسید سولفوریک غلیظ در دمای حدود ۲۶۵ درجه سانتی گراد تولید می شود.

این اسید همچنین محصول فرعی تولید اسید فسفریک از آپاتیت / فلوئوروآپاتیت است. هضم مواد معدنی با اسید سولفوریک در دماهای بالا ، مخلوطی از گازها از جمله هیدروژن فلوراید را آزاد می کند، که ممکن است بازیافت شوند.

برخلاف اسیدهای هیدروهالیک دیگر، مانند اسید هیدروکلریک، اسید فلوئوریدریک در محلول رقیق آبی یک اسید ضعیف است که این مسئله به دلیل استحکام پیوند هیدروژن-فلوئور است.

اسید فلوئوریدریک یک اسید قوی محسوب می شود یکی از خطرناک ترین اسیدهای معدنی شناخته شده است. سوختگی هایی به میزان یک درصد از سطح بدن (BSA) یا تقریباً ۲۵ متر مربع (به اندازه کف دست) به دلیل خواص بی نظیر این اسید می تواند کشنده باشد.

کاربردهای اسید فلوئوریدریک

کاربرد اصلی اسید فلوئوریدریک در شیمی ارگانوفلورین است. بسیاری از ترکیبات ارگانوفلورین، از جمله تفلون، فلوروپلیمرها، فلوئوروکربنها و مبردهایی مانند فرنون با استفاده از HF به عنوان منبع فلوئور تهیه می شوند.

بیشتر ترکیبات فلوراید معدنی با حجم بالا از اسید فلوئوریدریک تهیه می شوند. مهمترین آنها Na3AlF6، کریولیت و AlF3، تری فلوئورید آلومینیوم هستند. مخلوط مذاب این مواد جامد به عنوان یک حلال درجه حرارت بالا برای تولید آلومینیوم فلزی استفاده می شوند. سایر فلورایدهای معدنی تهیه شده از اسید فلوئوریدریک شامل سدیم فلوراید و هگزا فلوراید اورانیوم هستند.

این ماده در ساخت مبردها، علف کشها، داروها، بنزین اکتان بالا، آلومینیوم، پلاستیک، اجزای برقی و لامپهای فلورسنت استفاده می شود. شصت درصد از هیدروژن فلوراید تولید شده برای ساخت مبردها مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید فلوئوریدریک همچنین برای اچ کردن شیشه و فلز استفاده می شود. این ماده در صنعت تولید نیمه هادی به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی Wright Etch و بافر اکسید اچ مورد استفاده قرار می گیرد که برای تمیز کردن ویفرهای سیلیکون کاربرد دارد.

به روش مشابهی از این ماده برای اچ شیشه با استفاده از دی اکسید سیلیکون برای تشکیل فلوراید سیلیکون گازی یا محلول در آب استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای صیقل دادن و تولید شیشه های مات استفاده کرد. همچنین از ژل اسید فلوئوریدریک ۵٪ تا ۹٪ برای اچ و ترمیم اتصال سرامیک های دندانی استفاده می شود.

اسید فلوئوریدریک رقیق یکی از ترکیبات ضد زنگ های خانگی است که در شستشوی ماشین در ترکیبات تمیز کننده چرخ، در مهارکننده های زنگ زدگی سرامیک و پارچه و در رفع لکه های آب مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل توانایی در حل کردن اکسیدهای آهن و همچنین آلاینده های مبتنی بر سیلیس، از اسید هیدروفلوئوریک در دیگهای تولید بخار با فشار بالا استفاده می شود.

این اسید همچنین قبل از آنالیز برای حل کردن نمونه های سنگ (معمولاً پودر) مفید است. اسید فلوئوریدریک در ترکیبات اسیدی برای استخراج فسیل های آلی از سنگهای سیلیکات استفاده می شود. ممکن است سنگ فسیلی مستقیماً درون اسید غوطه ور شود یا ممکن است یک فیلم نیترات سلولزی (محلول در آمیل استات) استفاده شود که به عنصر آلی بچسبد و اجازه دهد سنگ اطراف آن حل شود.

در فرآیندهای استاندارد پالایش نفت که به عنوان آلکیلاسیون شناخته می شود، ایزوبوتان با آلکنهای با وزن کم مولکولی (در درجه اول مخلوطی از پروپیلن و بوتیلن) در حضور یک کاتالیزور اسیدی مشتق شده از اسید فلوئوریدریک آلکیله می شود.

عوارض و خطرات اسید فلوئوریدریک

در یک فاجعه طبیعی، در صورت خراب شدن تأسیسات یا ظروف یا مخزن ذخیره مواد شیمیایی شما می توانید در معرض مقادیر زیاد اسید فلوئوریدریک قرار بگیرید. این مسئله می تواند در یک سایت صنعتی یا حتی یک خرده فروشی اتفاق بیفتد.

اگر در جایی مشغول به کار هستید که از هیدروژن فلوراید استفاده می کنند، ممکن است در محیط کار در معرض این ماده شیمیایی باشید.

اسید فلوئوریدریک به راحتی و به سرعت از طریق پوست به بافتهای بدن منتقل می شود. در آنجا به سلولها آسیب می رساند و باعث می شود آنها به درستی کار نکنند. جدی بودن مسمومیت ناشی از هیدروژن فلوراید بستگی به میزان، مسیر و مدت زمان قرار گرفتن در معرض و همچنین سن و وضعیت پزشکی فرد دارد.

حتی لکه های کوچک محصولات حاوی اسید فلوئوریدریک با غلظت بالا روی پوست می توانند کشنده باشند. تماس پوستی با این ماده ممکن است باعث ایجاد درد فوری یا آسیب دیدگی پوستی (علائم قرار گرفتن در معرض) نشود.

غالباً، بیمارانی که در معرض غلظت کم اسید فلوئوریدریک بر روی پوست قرار می گیرند فوراً احساس درد نمی کنند و درد شدید در محل پس از چند ساعت ایجاد می شود. آسیب دیدگی گاهی ممکن است تا ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از مواجهه ظاهر نشود. قرار گرفتن در معرض هیدروژن فلوراید همچنین می تواند منجر به مشکلات شدید الکترولیتی شود.

علاوه بر اینکه یک مایع بسیار خورنده است، اسید فلوئوریدریک یک سم تماسی قدرتمند است. به دلیل توانایی نفوذ بالای آن به بافت ها، مسمومیت به راحتی در اثر قرار گرفتن در معرض تماس با پوست، چشم، استنشاق یا بلع ایجاد می شود.

علائم قرار گرفتن در معرض اسید هیدروفلوئوریک ممکن است فوراً آشکار نشود و این مسئله می تواند باعث شود تا قربانیان معالجه پزشکی را به تاخیر بیاندازند. تماس اسید فلوئوریدریک با پوست انسان باعث سوختگی عمیق می شود.

علیرغم داشتن بوی تحریک کننده، HF ممکن است به سطح خطرناک و بدون بوی واضح برسد. HF در عملکرد اعصاب تداخل ایجاد می کند به همین دلیل سوختگی در ابتدا ممکن است دردناک نباشد. قرار گرفتن در معرض تصادفی این ماده می تواند باعث تاخیر در معالجه و افزایش خطر صدمات جدی شود.

علائم قرار گرفتن در معرض HF شامل تحریک چشم، پوست، بینی و گلو، سوختگی چشم و پوست، رینیت، برونشیت، ورم ریوی (ایجاد مایعات در ریه ها) و آسیب استخوان هاست.

توجه داشته باشید که تمام سوختگی های HF را با گلوکونات کلسیم بسیار تهاجمی درمان کنید گلوکونات کلسیم منبعی از کلسیم را ایجاد می کند که حمله HF به کلسیم و منیزیم بدن کاهش می دهد.

شستشوی فوری و کامل محل با مقادیر زیاد آب و عوض کردن تمام لباس ها اولین اقدام ضروری است. سوختگی های پوستی HF را با شستشوی با آب به مدت ۱۵ دقیقه و استفاده مداوم از ژل گلوکونات کلسیم ۲.۵٪ درمان کنید.

برای سوختگی های ناشی از HF غلیظ باید محلول ۱۰٪ گلوکونات کلسیم را در زیر سوختگی تزریق کرد.

به دلیل واکنش شدید این اسید با شیشه، اسید هیدروفلوئوریک در ظروف پلاستیکی ذخیره می شود.

تولید اسید هیدروفلوریک

تولید اسید هیدروفلوریک به وسیله تصفیه فلوریت معدنی و واکنش با اسید سولفوریک در محیطی که دمای بیش از ۲۵۰ درجه سانتی گراد است انجام می گیرد. این محلول به عنوان یکی از اسیدهای معدنی پرکاربرد یک ماده اولیه برای تولید طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری و صنعتی در سراسر دنیا به شمار می رود. اسید هیدروفلوریک به صورت یک مایع بی رنگ و دارای خواص خورنده بسیار خطرناک است و باید درهنگام استفاده از آن جوانب احتیاط رعایت شود. بیشترین مقدار اسید هیدروفلوریک تولید شده در جهان برای ساخت فلوروکربن به کار برده می شود.

قیمت اسید فلوریدریک

قیمت این ترکیب به دلیل استفاده گسترده این اسید معدنی در صنایع مختلف مانند صنعت الکترونیک، صنعت متالورژی و صنعت دارو سازی و دیگر صنایع در نوسان است. این ماده در تولید ترکیبات آرگانوفلورین از جمله تفلون و فلوروپلیمرها به کاربرده می شود. علاوه بر این در تولید حجم بالایی از ترکیبات فلوراید معدنی و تولید آلومینیوم نیز استفاده می شود. اسید فلوریدریک در فرآیند خنک کننده و فرآوری مواد غذایی و در تبریدهای صنعتی و تجاری و خانگی به عنوان یک ماده اولیه مهم کاربرد دارد. این ماده برخلاف سایر اسیدهای معدنی به دلیل اینکه به راحتی توسط پوست جذب می شود به عنوان یک اسید خطرناک طبقه بندی شده است.

هیدروفلوریک اسید

هیدروفلوریک اسید یک محلول حاوی هیدروژن فلورید در آب است که بی رنگ است و بوی بسیار تندی دارد. به دلیل اینکه سمی است در مدت کوتاهی پس از استنشاق می تواند موجب تحریک و ورم شدید ریه شود. این اسید به عنوان ماده اصلی در تولید شیشه، ماسه، سیلیس و کربنات سدیم و تولید اکسید سرب برای ساخت شیشه های کریستالی به کار برده می شود. هیدروفلوریک اسید به عنوان محلول های آبی در مدت کوتاهی می توانند ماده اولیه سیلیس را در خود حل کنند و این عمل تصفیه نهایی باعث می شود که شیشه کریستالی ظاهری درخشان پیدا کند.

خرید اسید فلوریدریک

خرید اسید فلوریدریک به منظور استفاده در دو بخش صنعتی و غیر صنعتی صورت می گیرد. بیشترین میزان مصرف این محصول یعنی بیش از ۵۰ درصد از آن در تولید مبردهای سیستم های تهویه و در یخچال و فریز استفاده می شود. مصارف صنعتی این ماده به دلیل داشتن ویژگی های اکسایش و کاهش در صنایع مختلف و به عنوان حلال است. این ترکیب به عنوان یک ماده خورنده در صنعت مواد پاک کننده استفاده می شود که اغلب برای پاک کردن اکسیدها و آلودگی ها از سطوح فولاد کربن و کربن استیل استفاده می شود.

قیمت هیدرویدیک اسید

قیمت هیدرویدیک اسید با توجه به نوسانات بازار و میزان خلوص آن متفاوت است. این اسید قوی شفاف و بدون رنگ است و در غلظت های مختلفی بین ۴۸ تا ۵۷ درصد برای کاربردهای مختلف در بازار موجود است. این اسید به دلیل اینکه سطح اسیدیته بالایی دارد می تواند به راحتی انواع میکروب ها و ویروس ها را به راحتی از بین ببرد به همین دلیل اغلب برای ضدعفونی کردن تجهیزات در صنعت پزشکی از این ماده استفاده می شود. علاوه بر این در سنتز مواد شیمیایی و واکنش های شیمیایی به عنوان کاتالیزگر و یا عامل کاهنده به کار برده می شود.

نمودار محلول هیدروفلوریک اسید

هیدروفلوریک اسید اغلب به صورت مولکولی در مایعات حل می شود و در طبقه هیدروهالیک اسیدها که اسیدیته قوی ندارند قرار می گیرد. نمودار محلول هیدروفلوریک اسید قبل و بعد از یونش این اسید را با توجه به غلظت نشان می دهد که بعد از یونش غلظت آن کم می شود و به مقداری هیدروژن و فلوئور تجزیه می شود. این محلول می تواند اکسیدها و شیشه ها را در خود حل کند زیرا بسیار خورنده است بنابراین در هنگام استفاده باید جوانب احتیاط رعایت شود. محلول هیدروفلوریک اسید در محصولات شوینده به عنوان لکه بر استفاده می شود.

خرید اسید فلوئوریدریک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید فلوئوریدریک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید فلوئوریدریک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید فلوئوریدریک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید فلوئوریدریک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا