Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرقیات گیاهی مفید برای قلب

عرقیات گیاهی مفید برای قلب برای تقویت قلب و درمان مشکلات قلبی بسیار موثر است. قلب یکی از اعضای مهم در دستگاه گردش خون است. قلب وظیفه  انتقال اکسیژن سالم یه همه قسمت های مختلف بدن و خروج دی اکسید کربن از بدن به خصوص مغز را دارد.

براساس مطالعات پزشکی به اثبات رسیده است که افرادی که در معرض اضطراب و استرس زیادی هستند بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند. البته چاقی و موارد ارثی نیز می تواند در ایجاد مشکلات قلبی دخیل باشد و افراد چاق بیشتر از سایر افراد دچار حملات قلب و بیماری های قلبی می شوند.
امروزه بیماری های قلبی عروقی آمار بیشترین مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. بنابراین جلوگیری از این بیماری ضروری است.

از جمله علائم مربوط به اختلات قلبی می توان به تنگی نفس، تهوع، خستگی و اضطراب، سوء هاضمه و مشکلاتی اعم از سوزش معده است. نارسایی قلبی نوعی ناتوانی در عملکرد قلب است که می تواند باعث سکته های قلبی شود.
در طب سنتی درمان های مختلفی برای بیماری های قلبی توصیه شده است که مصرف عرقیات گیاهی از جمله موارد تقویت قلب و درمان مشکلاتی قلبی می باشند. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی بهترین عرقیات گیاهی برای تقویت قلب می پردازیم. با ما همراه باشید.

عرقیات گیاهی مفید برای قلب

عرق های گیاهی مانند عرق بادرنجبویه، عرق اسطوخودوس، عرق سنبل الطیب، عرق بید مشک، گلاب از مفید ترین عصاره های گیاهان دارویی مفید برای قلب هستند.برای استفاده از عرقیات گیاهی سعی کنید از محصولات گیاهی خالص و با کیفیت بالا استفاده کنید.

عرق بید مشک برای تقویت قلب

 

عرق بید مشک یکی از بهترین و مفیدترین عرق های گیاهی است . این عرق به دلیل کاهش تنش عصبی و استرس برای تقویت قلب مفید بوده است. گیاه بید مشک با طبیعت سرد و تر دارای خواص شفا بخش بسیاری است و برای درمان اختلالات قلبی با تقویت اعصاب مفید است.

این عرق گیاهی حاوی ترکیباتی مانند ژرانیون، تانن و سالیسین است که برای درمان کم خونی و تسکین درد و خستگی قلب استفاده می شود. مصرف این عرق از بالا رفتن فشار خون در سنین بالا جلوگیری می کند. این عرق عملکرد دستگاه گوارش تنظیم می کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از افزایش وزن، چاقی و بیماری قلبی پیشگیری می کند. برای این منظور می توان یک لیوان عرق بید مشک با یک لیوان آب سرد و عسل استفاده کنید.

عرق اسطوخودوس

عرق اسطوخودوس به طور مستقیم برروی اعصاب انسان تاثیر می گذارد و باعث کاهش اضطراب و علایم افسردگیمی شود. با مصرف منظم عرق اسطودوخوس می توان از غلظت خون، تشکیل لخته، تصلب شرایین، سکته قلبی جلوگیری کرد و خواب راحت و با آرامش ایجاد می کند.

عرق بادرنجبویه

عرق بادرنجبویه دارای خواص ضد اضطراب است و عملکرد قلبی را بهبود می بخشد.این عرق باعث بهبود ضربان قلب می شود و استرس و فشار های روانی را بهبود می بخشد. عرق بادرنجبویه خواص زیادی برای سلامتی قلب دارد که یکی از مهمترین خواص آن محافظت از قلب است. این عرق چربی خون را کاهش می دهد و از این طریق به سلامت قلب کمک می کند.

عرق گلاب 

عرق گلاب شادی بخش و مفرح روح و تقویت کننده قلب است. این عرق استرس و فشار های روانی را بهبود می بخشد و تقویت کننده سیستم اعصاب و عروق قلبی است و برای تپش قلب مفید است.

عرق بومادران

گیاه بومادران برای درمان بیماریهای قلبی مانند ضعف قلب، ورم عضله قلبی، سکته قلبی بسیار مفید است. گیاه بومادران دارای تانن و مواد تلخ و عطری است که برای سیستم اعصاب و قلب بسیار مفید است. این عرق خون را پاکسازی و تصفیه می کند و کم خونی درمان می کند و تقویت کننده رگ‌های واریسی است.

عرق سنبل الطیب

گیاه سنبل الطیب طبع گرم و خشکی دارد و دارویی ضد اسپاسم و آرام بخش است. این عرق دارای خواص متعددی مانند کاهنده فشار خون ، درمان بی خوابی، تقویت قلب و تسکین دهنده اعصاب است. عصاره گیاه سنبل الطیب تنظیم کننده تپش قلب است و به طور مستقیم برروی سلامت قلب اثر می گذارد.

عرق سیر

عرق سیر چربی خون را کاهش می دهد و از تنگ شدن عروق قلبی و سکته های قلبی پیشگیری می کند. عرق سیر دارای منگنز و آلومینیوم، فسفر, کلسیم، آهن, روی, فسفر است که از چسبندگی پلاکت خون جلوگیری می کند و از غلظت خون می کاهد و مانند یک آسپرین عمل می کند.

دمنوش مفید برای قلب

تقریبا اکثر افراد دریک برهه خاص از زندگی تپش قلب را تجربه کرده اند. این مشکل برای برخی افراد همیشگی است و باید حتما مراقب سلامتی خود باشند.به طور معمول قلب یک فرد عادی بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار در هر دقیقه میزند. اگر ضربان قلب کمتر از ۶۰ یا بیشتر از ۱۰۰ بار بزند ، به این معنااست که تپش قلب دارید و باید به پزشک مراجعه کنید و درمان‌های لازم را انجام دهید. دمنوش هایی مانند به لیمو،دمنوش گل گاوزبان و اسطودوخوس برای سلامتی قلب مفید هستند.

 

سخن آخر

عوامل زیادی برای ابتلا به بیماری های مختلف وجو دارد.عدم کنترل فشار خون،کلسترول خون، لخته خون دز بدن انسان از عواملی هستند که ضربه جدی به سلامتی وراد می کند. در این مقاله سعی نمودیم دمنوش و انواع عرقیات مفید را معرف کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا