Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو

عرق گیاهی برای تقویت مو یکی از درمان های گیاهی های موثر و کاربردی است. موهای نازک و کم پشت و هم چنین ریزش مو از مشکلات رایجی است که ذهن افراد را درگیر خود کرده است.

البته اغلب تصور می کنند که این مشکل با گذشت زمان برطرف خواهد شد. باید درنظر داشته باشیم که ریزش مو یک امر طبیعی است و هر فردی روزانه چند تار موی جزئی ریزش داشته که جای آن تار موی جدید جایگزین می شود.

اما اگر در طولانی مدت این روند بیش از حد معمول بود، حتما باید به این مسئله توجه کرد و با استفاد ه از راه های درمانی این مشکل را برطرف کرد. دمنوش و عرق های گیاهی خواص درمانی بسیار زیادی دارند که بر کسی پوشیده نیست. تاثیرات داروهایی گیاهی روی پوست و مو به مراتب بیشتر از مواد دارویی شیمیایی است حتی از گیاهان برای مواد پایه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند

. محصولات شیمیایی به مرور زمان به پوست انسان ضرر می رساند. دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی انواع دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو می پردازیم.

روش های درمانی گیاهی برای ریزش مو

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو  

براساس طب سنتی درمان ریزش مو به دو دسته تقسیم می شود

۱- استفاد ه از داروهای خوراکی

۲- استفاد ه از داروهای موضعی

برای درمان خوراکی ابتدا نوع مزاج شما تشخیص داده می شود و عرقیات گیاهی مناسب با مزاج شما برای تقویت مو تجویز می شود. 

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو

امروزه مردم بیشتر از هر زمان دیگری با خواص گیاهان و عرقیات گیاهی برای پوست و مو آشنا هستند. دیگر زمان استفاد هاز داروهای شیمیایی و آمپول های تقویتی به سر آمده است. عرقیات گیاهی تاثیر فوق العاده ای برای رشد مو د ارند. درادامه مقاله به معرفی عرقیات گیاهی برای تقویت مو و تاثیر ی که روی مو دارد، می پردازیم.

عرق بهارنارنج

از عرق بهارنارنج با توجه به خواصی که دارد در تهیه محصولات مراقبت و زیبایی ا ز مو استفاده می شود. از این عرق برای تقویت مو و تمیز و درخشان کردن مو استفاده می کنند. از عرق بهارنارنج هم چنین به شکل یک تونر طبیعی می توان استفاده کرد. این عرق یک آبرسان قوی است و از خشک شدن مو و پوست جلوگیری می کند. برای استفاد ه از خواص عرق بها ر نارنج جهت تقویت مو کافی است چند قطره از آن را به شامپو ها و نرم کننده موهایتان اضافه کنید.

عرق گلاب

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت مو

گلاب دارای انواع مختلف ویتامین مانند A,C,E,B است. گلاب هم چنین سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. این عرق خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی دارد که ضد شوره ی موی سر است. برای استفاد ه از گلاب برای رفع شوره موی سر ، بهتر است قبل از استحمام، موهای سر خود را با آن شست و شو دهید.

هم چنین این نکته را در نظر داشته باشید قبل از خرید عرقیات گیاهی برای تقویت مو، به دکتر یا کارشناس طب سنتی مراجعه کنید زیرا عرقیات گیاهی طبع متفاوتی دارند و هم چنین موارد منع مصرف و تداخل دارویی با هم نداشته باشند تا مشکل خاصی برایتان اتفاق نیافت

عرق بابونه 

اگر می خواهید موی سالم و زیبایی داشته باشید میتوانید از عرق گیاهی بابونه استفاده کنید چون این عرق مقوی باعث تقویت موی سر می شود. بابونه دارای خواص ضدعفونی کننده است و فولیکول‌های مو را از آلودگی و چربی‌های مسدودکننده رها می کند و مانع از رشد باکتری‌ها شده و موی شما را تمیز و شاداب نگاه می‌دارد . هم چنین در عطاری ها از گیاه بابونه به عنوان ضد شوره موی سر استفاده می کنند و درتسکین خارش حاصل از آن تاثیر دارد. با استفاده منظم از عصاره بابونه و به آن اجازه دهید تا معجزه‌اش را نشان دهد. برای تقویت موی سر خود می توانید عرق بابونه را روزی سه فنجان قبل ا زغذا میل کنید. بعد از گذشت مدتی کوتاه تاثیر آن را خواهید دید.

دمنوش برای تقویت مو

دمنوش اسطوخودوس

عرق گیاهی برای تقویت مو1
عرق گیاهی برای تقویت مو

اسطودوخوص خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارد و زمانی که روی مو یا پوست قرار می گیرد می تواند به مرور زمان از مشکلات معمول مو یا پوست جلوگیری کند. استفاد ه از این دمنوش برای مو علاوه بر خواصی که دارد، می تواند موهای شما را خوش عطر و بو می کند و شما شاهد اثرات بهبود دهنده اسطودوخوس بر روی موهای خود خواهید بود.

دمنوش رویبوس

دمنوش ریبوس سرشار آنتی اکسیدان و مواد معدنی است . آنتی اکسیدان سوپراکسید دیسموتاز از آنتی اکسیدان های معروف ضد پیری است که به فراوانی در ریبوس یافت می شود. ریبوس برای کاهش ریزش مو بسیار مفید است . این گیا ه هم چنین ضد شوره سر است. شستن موها با این دمنوش می تواند برای رشد مو بسیار مفید باشد.

دمنوش گل مریم

گل مریم متعلق به نواحی مدیترانه ای است و دارای ویتامین کا است. در این گیاه مس و آهن وجود دارد که برای کم خونی مناسب است. این گیاه برای شستن مو بسیار مناسب است زیرا مس موجود در آن از سفیدی مو جلوگیری می کند. از این گیاه برای تسکین اگزما و التهابات پوستی مناسب است.

دمنوش گل یاسمن

دمنوش یاسمن ترکیبی از برگ چای و گلبرگ یاسمن است. این چای سرشار از خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب است . کافئین موجود در چای سبز به رشد مو کمک می کند. هم چنین این گیا ه از عفونت‌های پوست سر جلوگیری کرده و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد

دمنوش رزماری

دمنوش رزماری دارای آنتی اکسیدان ،آهن، کلسیم، ویتامین B6 است. مصرف منظم آن باعث تحریک رشد و تقویت مو می شود. هم چنین محلول رزماری  برای شست‌وشوی موها بسیار مفید است. ماساژ این محلول گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و ریزش مو که در اثر گردش خون ضعیف است، برطرف می کند. زیرا افزایش گردش خون در پوست سر باعث رسیدن مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو می شود.

گیاه برای رشد مو

انگور فرنگی منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است. این ترکیب می تواند ریشه مو را تقویت کند و درخشندگی و رشد مطلوب را تضمین کند. انگور فرنگی حاوی ویتامین C است و به جلوگیری از سفید شدن موها و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می کند. برای استفاده باید انگور فرنگی را خشک کرده و آن را به شامپوی خود اضافه کنید.

پیاز یکی دیگر از گیاهان مفید برای رشد موها است. پیاز منبعی غنی از گوگرد، پتاسیم و آنتی اکسیدان های حیاتی است. پیاز می تواند ریزش مو را درمان کند. تحقیقات مختلف رشد مجدد موهای درشت انتهایی را پس از درمان دو هفته ای با آب پیاز خام ثابت کرده است. سه بار در هفته پوست سر خودتان را با آب پیاز برای رشد موها ماساژ دهید.

شیر نارگیل یک ماده طبیعی عالی با فواید سلامتی متعدد از جمله رشد موی سالم است. در واقع یک نیروگاه از ویتامین ها (C، E، B1، B3، B5، و B6) و مواد معدنی (آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، و سلنیوم) است. شیر نارگیل ریشه مو را تغذیه می کند و پوست سر را تقویت می کند تا رشد موی سالم را افزایش دهد.

گیاه نخل اره ای یک ماده طبیعی حیاتی است که مردم به عنوان دارو و در آشپزی از آن استفاده می کنند. بر اساس برخی تحقیقات این گیاه می تواند با DHT تعامل داشته و توانایی آن در ریزش مو را کاهش دهد.

DHT (دی هیدروتستوسترون) می تواند به ریشه مو بچسبد و منجر به ریزش مو شود. با این حال، تحقیقات در مورد فواید گیاه نخل اره ای برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو هنوز به تحقیقات پیشرفته برای اظهارات قطعی نیاز دارد.

تولسی یا ریحان مقدس یکی از بهترین گیاهان و منبعی غنی از ویتامین ها، الکترولیت ها، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. این عنصر طبیعی گردش خون را در سر بهبود می بخشد و رشد موهای سالم را تقویت می کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جوشونده های رزماری، بابونه و آویشن هم عالیه. البته اگر حساسیت خاصی به این گیاه ها نداشته باشید. حتما قبل استفاده با دکتر با متخصصی طب سنتی و گیاهی مشورت کنید. بعد حموم بریزید روی سرتون یا میتونید ترکیب کنید یا جدا جدا هر کدومو بریزید روی سرتون پایان حموم وقتی موها تمیزه برای آبکشی آخر یا یک ربع روی سرتون بمونه و دوباره آبکشی کنید یا دو ساعت بعد حموم بمونه یا کلا میشه تا حموم بعدی روی سر باشه بستگی به این داره که بهتون بسازه یا نه فقط جوشونده ها باعث خشکی ساقه ها میشن اگر بعد حموم چند قطره روغن طبیعی مثله آووکادو یا بادوم تلخ یا جوجوبا و … استفاده بشه برای ساقه ها خشکی رو از بین میبره این روش بهترین روش برای رویش موها هستش ❤

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا