Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

انواع قناری ها پرنده های زیبای زرد رنگی اند که صدای دلنشینشان معروف است و به عنوان یک حیوان خانگی امروزه پر طرفدار است. وجود این پرنده در هر خانه دلیل شادی و آرامش است که امروزه بهترین همدم و رفیق برای انسان های تنها هستند. نژاد های زیادی از این پرنده در سراسر جهان وجود دارند که دارای تنوع و رنگ بندی زیادی هستند، نگهداری از این پرنده کوچک بسیار لذت بخش است وما در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با زیستگاه، انواع قناری، خصوصیات رفتاری، خصوصیات ظاهری، شرایط نگهداری و قیمت خرید و فروش این پرنده زیبا آشنا می کنیم.

در سایر مقالات این نشریه علمی می توانید درباره نژاد های مختلف سگ، نژاد های مختلف گربه و انواع حیوانات خانگی از جمله فنچ ها، همستر، خوکچه هندی، انواع مرغ عشق، عروس هلندی و طوطی برزیلی مطالعه کنید.

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

زیستگاه طبیعی انواع قناری

زیستگاه قناری وحشی جزایر قناری، جزایر ماکارونیای آزور و مادیرا گزارش شده است چون این پرنده برای اولین بار در جزایر قناری دیده شده است به آنها قناری گفته می شود، از لحاظ ظاهر اولین گونه قناری خیلی شبیه فنچ بوده است ولی خیلی خوش آواز بوده و خیلی زود اروپایی ها را عاشق آواز خودش کرد دراواخر سال ۱۵۰۰ توسط دریانوردان اسپانیایی برای اولین بار وارد اروپا شدن وبه این ترتیب اروپاییان دست به پرورش نژاد های گوناگون قناری زدن. البته این نکته را باید بدانید که قناری هایی که امروزه وجود دارند از نظر ژنتیکی کاملا با اجداد وحشی خود متفاوت هستند.

ویژگی های ظاهری انواع قناری

قد و وزن

قناری قدی در حدود ۱۳ تا ۲۴ سانتی متر دارد.

طول عمر

طول عمر قناری  نسبتا طولانی است در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کنند.

رنگ بندی قناری

اکثرا قناری به رنگ زرد است اما رنگ های متنوعی از این پرنده کوچک وجود دارد که وابسته به نوع نژادش است که شامل این رنگ ها می باشد.

زرد

سبز

قرمز

قهوه ای

خاکستری

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

انواع قناری ها

در جهان انواع نژاد قناری وجود دارد که در سه نوع طبقه بندی می شوند که عبارتند از شکل و ترکیب، نوع آواز و رنگ بندی. انواع قناری بر اساس شکل و ترکیب شامل قناری برنی، قناری لیزارد، قناری بلژیکی، قناری لیزارد، قناری تاج دار، قناری بوردر، قناری کرستد، قناری یورکشایر یا قناری نگهبان، قناری فایف، قناری نورویچ، کلمبوس فانتزی، گلاستر، قناری با پرهای نامرتب یا فری، هارکلین پرتغالی، قناری ایرلند فانتزی، قناری جاسپ ، اسکاتلندی یا اسکاچ فانتزی و لارگو اسپانیایی هستند.

پرورش این نوع قناری براساس یک فرم خاص در ظاهر بدنش انجام می شود، دارای شکل و اندازه های عجیب و غریب دیده می شوند. قناری ها تاجدار و قناری های مایل به قرمز در این دسته قرار دارند.

قناری بلژیکی

پرورش این نوع قناری در اواخر قرن هفدهم آغاز شده است جزء اولین نوع قناری است که بر اساس ظاهر و شکل پرورش یافته است. دارای هیکل لاغر است که شانه اش حالت گردی دارد و قوزی آن مانند کرکس می شود، قد قناری بلژیکی اصیل ۱۵.۵ میلی متر بود ولی امروزه آنها دارای قد کوتاهتری هستند. نکته قبل از خرید این نژاد با خصوصیات عجیب و غریب آنها آشنا باشید تا برای تکثیر آنها مشکلی پیش نیاید.

قناری بوردر

زیستگاه اصلی این قناری در نزدیکی مرز اسکاتلند و انگلیس می باشد برای همین مرزی نامیده می شود، اکثرا به رنگ زرد دیده می شوند اما در رنگ بندی های دیگر نیز دیده می شوند وطول این نوع قناری در حدود ۱۴.۶ سانتی متر می باشد. دارای پرهایی نرم که حالت ابریشمی دارند و هیکل و فرم بدنی چاق و گردی که شبیه یک تخم مرغ بزرگ می باشد در زمان ایستادن یک زاویه ۶۰ درجه نسبت به نشیمن خود دارد.

قناری لیزارد

در اوایل سال ۱۷۰۰ در فرانسه این نوع قناری برای اولین بار پرورش یافته اند، کلمه لیزارد به معنای مارمولک است علت نامگذاری این پرنده شباهت طرح های روی بدنش به مارمولک می باشد و همچنین علت معروفیت این نوع قناری به دلیل وجود پرهای دو رنگی که یک در میان و با نظم خاصی روی بدنشان وجود دارد. نوعی قناری از این نژاد وجود دارد که در اطراف سر خود هاله ای از رنگ های نارنجی، زرد وسفید دارد. از بیماری هایی که این نوع قناری ممکن است دچار آن شود بیماری اسهال می باشد پس بنابرین از دادن سبزیجات و میوه های زیاد به آنها اجتناب شود.

قناری برنی

منشا این نوع قناری برن در کشور سوئیس می باشد، این نوع قناری دارای سرهای ویژه ای هستند، پیشانی آنها برجسته و پرهای روی سرشان حالت صافی دارد و نیز فرم بدن این نوع قناری حالت صاف و راستی دارد که طول آنها را نسبت به بقیه بلندتر نشان می دهد، طول بدن آنها بیشتر از ۱۶ سانتی متر می باشد. از لحاظ رفتاری بسیار شجاع ونترس هستند و دارای ترکیب رنگی زرد و سفید می باشند.

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

قناری تاج دار

این نوع قناری پر طرفدار است، دارای سینه گرد و پرها حالت چسبیده به بدن دارند، کمر در این نوع قناری حالت پر و گودی در آن وجود ندارد و پاهای آنها کوتاه است. از دیگر ویژگی ظاهری انها دم کوتاهشان است که به اندازه ۳ سانتی متر است از لحاظ رنگ بندی در همه رنگ ها دیده می شود به جزء رنگ قرمز و از لحاظ رفتاری قناری های زیرک و فعال و پر جنب و جوشی هستند.

قناری یورکشایر یا قناری نگهبان

به دلیل رفتار با وقاری و هیکل زیبایی که دارد به قناری جنتلمن معروف است از نوع نژاد محبوب و پر طرفدار است ولی پرورش این نوع نژاد بسیار سخت و پر زحمت است. دارای بدنی تپل و گردنی کوتاه است و همچنین ابروهای بلندی دارد طول بدن این نوع قناری در حدود ۲۰ سانتی متر است.

قناری فایف

نامش برگرفته از ناحیه فایف در کشور اسکاتلند است که به عنوان کوچکترین قناری جهان به ثبت رسیده است، قناری بسیار بامزه، ریزو زیبایی است که بدن لطیف و حساسی دارد بنابراین باید خیلی مراقب آن باشید. از لحاظ ظاهر خیلی شبیه قناری بورد است و از آنها به عنوان پرستار و نگهدارننده برای جوجه های قناری بوردر مورد استفاده قرار می گیرند.

قناری گلاستر

این نوع قناری دراواخر قرن ۱۹ برای اولین بار پرورش یافته است، امروزه این نوع نژاد محبوبیت خاصی به عنوان پرنده نمایشی دارد، اوج محبوبیت این قناری در سال ۱۹۶۰ می باشد که به دلیل رشد موهای سرش است که شبیه یک شخصیت کارتونی بسیار معروفی به نام بیتل بود. این نوع قناری هیکل چمباتمه ای دارد و قد آنها بسیار کوتاه د حدود ۱۲ سانتی متر است.

قناری کرستد

از لحاظ ظاهری شباهت به قناری گلاستر دارد اما از لحاظ اندازه بزرگتراست، پر ها حالت کاکلی شکلی دارند بطوری که پرنده در دید خود دچار مشکل می شود اززیبایی ظاهری آنها پر های سرشان است که خیی زیبا است. این نوع نژاد از کمیاب ترین نوع نژاد قناری است.

کمبوس فانتزی

نام این قناری را از نام مردی که با قایق اقیانوس آبی را در سال ۱۴۹۲ پارو زد گرفته اند و برای اولین بار در آمریکا پرورش یافته است، یک قناری ترکیبی از نژاد های گلاستر، یورکشایر، لنکاوی، هارزو نورویچ می باشد. از لحاظ ظاهری دارای منقار کوتاه وگردنی کلفت است، سر وسینه این نوع قناری حالت گرد دارد وتاج زیبا بر سرشان خودنمایی می کند.

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

قناری لارگو اسپانیایی

منشا پرورش آنها مناطق والنسیا و کاستلو اسپانیا است، علت پرورش این نژاد از قناری ها هیکل و اندام باریک و حالت راست وایستاده آنهاست. دم و چنگال نژاد لارگو باریک است و یک نژاد بزرگ که طول بدنی درحدود ۱۷ سانتی متر دارد.

اصلی ترین رنگ برای قناری زرد است و یا خانواده ای از رنگ زرد اما در ترکیب رنگ آنها رنگ های نارنجی، سبز، سفید، قرمز، خاکستری، قهوه ای نارنجی و قهوه ای نارنجی مات دیده می شود. قناری های رنگی فقط برای نمایش پرورش داده می شوند. فقط نوع قرمز که پر طرفدار نیز است را در پرنده فروشی ها می توان یافت.

قناری استافورد

در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار در استافورد پرورش یافته است که حاصل جفت گیری قناری گلاستر با پرندگانی با رنگ قرمز است که می خواستن قناری تاج دار با رنگدانه قرمز به وجود بیاورند.

قناری به رنگ قرمز

روش پرورش این نوع قناری به دو صورت است در نوع اول پرنده سیسکی قرمز نر را با قناری ماده جفت گیری می کنند که حاصل آن قناری قرمز رنگ با هیکل کوچک است که با بزرگ شدن رنگش کم رنگ تر می شود.

نوع دوم قناری هایی هستند که با دادن خوراکی هایی مانند فلفل دلمه ای قرمز، پر هایش قرمز می شود البته در این حالت دوام چندانی ندارد ودر اثر پر ریزی از بین می رود. نکته مهم دررژیم غذایی این قناری ها از مواد حاوی بتاکاروتن استفاده شود برای حفظ رنگ آنها در زمان پرریزی

قناری نژاد موزاییک

ترکیب رنگ این قناری متشکل از رنگ قرمزمایل به نارنجی با رنگ سفید است. رنگ سفید در نوع ماده آن بیشتر از قرمز است ولی در نوع ماده آن رنگ قرمز در همه جای بدنش پخش شده است.

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

قناری سفید

این نوع قناری به دو صورت دیده می شود سفید غالب و سفید مغلوب

به قناری که رنگ زرد کمی در بال هایش دیده می شود قناری سفید غالب می گویند و قناری که به هیچ عنوان رنگ زرد در پر هایش وجود ندارد قناری مغلوب گفته می شود بیشتر اوقات قناری سفید مغلوب را با هم نوع خود جفت می کنند تا قناری کاملا سفید رنگ را به وجود بیاورند.

قناری آواز خوان

این نوع قناری با توجه به نوع آهنگی که می خوانند به دسته های نرم، بلند، متحرک و تریل شده طبقه بندی شده اند.

آواز خوان آمریکایی

منشا پیدایش آنها کشور آمریکا است جزء دوست داشتنی ترین قناری ها در آمریکا است، بهترین نوع خانگی محسوب می شود ودارای بدن قوی و سالمی است و همچنین صدای زیبایی نیز دارد وخوش آواز است. از ۴ ماهگی به صورت ضعیف شروع به آواز خواندن می کنند ولی از ۶ ماهگی به بعد صدای رسایی دارند، این نوع قناری حاصل جفت گیری نژاد رولر و بوردر است.

قناری واتر اسلاگر

صدای آواز این قناری شبیه آب روان است به همین دلیل به این نام نامگذاری شده است نام دیگر آن آواز خوان آب است. واتر اسلایر پرنده ای اجتماعی نیست بنابراین نباید آن را لمس کرد، هفده نوع آواز از این نوع قناری ثبت شده است اما ممکن است از یک قناری شنیده نشود.  هنگام آواز خواندن دهان خود را باز نگه می دارد و صدایش شبیه هق هق کردن است.

قناری رولر

منشا این قناری کشور آلمان است ونامش را از طرز آواز خواندنش نامگذاری کرده اند و قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و یکی ازخوش آواز ترین قناری های جهان است.

قناری جیبر ایتالیایی

از پر طرفدارترین نوع قناری در ایران است که اصلا ظاهر زیبایی ندارد و هیچ پر و پوششی در قسمت سینه و پاهای خود ندارد. قناری بسیار فعالی است ودر هنگام نشستن به صورت عدد ۷ دیده می شود، یک نکته در مورد این قناری این است که والدین خوبی برای جوجه هایشان نیستن و به قناری پرستار برای نگهداری از جوجه هایشان نیاز دارند.

انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع قناری ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

شرایط نگهداری انواع قناری

فضای زیادی برای نگهداری لازم ندارد چون جثه کوچکی دارند فقط یک قفس دارای آب خوری، دانخوری و لانه برای تخم گذاری لازم است. محل نگهداری قفس باید از لحاظ تهویه مناسب باشد چون بوی ادویه جات، غذا، دود سیگار،عطر و حشره کش ها برای آنها مضر است و جای نگهداری آنها نباید خیلی سرد باشد چون سرما باعث تلف شدن قناری می شود. نکته ای که در پرورش قناری باید بدانید تغذیه مناسب قناری است که با انواع دانه ها، سبزیجات و میوه ها می باشد و ازدادن غذاهای چرب، شور و شیرین خوداری کنید که برای قناری مضر است.

قیمت خرید و فروش انواع قناری

برای اطلاع از قیمت بهتر است از پت شاپ ها و سایت های معتبر کمک بگیرید و همچنین قبل از خرید برای اطلاع از سلامت حیوان بهتر است به یک دامپزشک نشان داده شود. قیمت خرید و فروش انواع قناری برحسب نژاد آنها متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا