Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

خوکچه هندی حیوانی بامزه، بی آزار، دوست داشتنی و کوچک است که برای نگهداری از آن فضای کمی لازم است و با نام خوکچه گینه نیز خوانده می شود. وزن این حیوان چیزی بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم است و بین ۴ تا ۵ سال عمر می کند. این حیوان آرام، بی سر و صدا و شیرین است و برای این که با شما ارتباط برقرار کند، صداهای مختلف با معانی مختلفی ایجاد می کند. این خوکچه ها بی خطر هستند، با بچه ها رابطه خوبی دارند و برای نگهداری در خانه کاملا مناسب اند.

در مقاله ای که در سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می خوانیم، درباره تاریخچه پیدایش، ویژگی های ظاهری، خلق و خو، تغذیه، نحوه نگهداری، قیمت خرید و فروش خوکچه های هندی اطلاعات به دست بیاوریم. در این نشریه مقالات دیگری با موضوع نژاد های محبوب گربه از جمله پرشین، سیامی، حبشی و اسفینکس و انواع نژاد های سگ ها از جمله نژاد پودل، آلابای، سنت برنارد، کانگل، بیچون فرایز، جک راسل تریر، آلاسکن مالاموت، گلدن رتریور، چاوچاو، پامرانین، دالمیشن و داشهوند را بیابید.

معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی
معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

تاریخچه خوکچه هندی و این که از کجا آمده

نام این حیوان هیچ ربطی به گینه، هند یا خوک ندارد و در واقع خواستگاهش آمریکای جنوبی است. در واقع اقوام اینکا بودند که این حیوان را اهلی کردند. خوکچه ها در قرن ۱۶ میلادی به وسیله تاجران وارد اروپا شدند و در واقع به دلیل صدایشان که شبیه خوک است با این نام خوانده می شوند.

ویژگی های ظاهری خوکچه هندی

خوکچه های هندی معمولا بین ۷۰۰ گرم تا ۱۲۰۰ گرم هستند و قدشان بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است. پاهای عقبی این حیوان ۳ انگشت و پاها جلویی آن ۴ انگشت دارد. اگر از این خوکچه ها خوب نگهداری کنید، حتی تا ۸ سال نیز عمر می کنند ولی عمر متوسط آن ها ۴ تا ۵ سال است.

رفتار و خلق و خوی خوکچه های هندی

خوکچه های گینه موجودات چابک و فرزی نیستند و از نمی توانند ار موانعی که خیلی بلند باشد بپرند. این حیوانات خیلی ترسو هستند و معمولا در حال فرار اند. خوکچه های هندی نر در زمان عصبانیت می پرند و رابطه پرخاشگرانه ای با یکدیگر دارند، به طوری که بهتر است آن ها را با هم در یک جا نگه ندارید. این حیوان بویایی بسیار قوی دارد در حالی که بینایی اش ضعیف است و از طریق صدا با هم گونه های خودش ارتباط برقرار می کند.

آراستگی برای خوکچه های گینه خیلی مهم است و مدام خودش را تمیز می کند و در کل حیوان تمیزی است، در واقع او از طریق ماده سفیدی که از چشمش ترشح می شود، خودش را تمیز می کند. از آن جایی که این موجودات بسیار کوچک هستند، بهتر است آن ها را با کودکان زیر ۵ سال تنها نگذارید. خوکچه های هندی برای زندگی به رسیدگی کمی نیاز دارد و فقط باید فضای کافی و آب و غذا در اختیارش قرار بدهید.

معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی
معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

تغذیه خوکچه هندی

غذای این خوکچه ها باید بیشتر از خشبی و علف های سفت تشکیل شود، به علت این که دستگاه گوارش این حیوانات، برای هضم فیبر مناسب است و اگر غذای کم فیبر بخورند، بیمار می شوند. از طرفی دندان های این حیوانات داخل جمجمه شان قرار دارد و اگر غذایی به جز کاهو یا سبزیجات بخورند درد شدیدی را متحمل می شوند که می تواند باعث از بین رفتنشان شود. دندان های این خوکچه های اهل آمریکای جنوبی. از ریشه مدام رشد می کند و اگر غذاهای سفتی مثل علف های خشک نخورند، دندان هایشان داخل جمجه نفوذ می کند و در نهایت باعث تلف شدن آن ها می شود.

۸۰ درصد غذای این حیوان باید علف های خشبی و خشک را شامل شود که این علوفه شامل علوفه کوهستانی، علوفه تیموتی و هر علف بسته بندی که مناسب خوکچه ها بوده و روی بسته بندیش نام hay باشد، است، ساقه گندم یا جو نیز غذای مناسبی برای این حیوانات است. هر چه خوکچه ها علف بیشتری بخورند برایشان بهتر است. یونجه های خشکی برای خوکچه های بالغ ضرر دارند ولی برای خوچکه های نابالغ و کم سن و سال مناسب هستند، چرا که کلسیم بالایی دارند.

گروهی از پلت های مخصوص این خوکچه ها وجود دارد که ۲۲ درصد آن ها از پروتئین و ۱۸ درصد از فیبر تشکیل شده است و می تواند ۱۰ درصد غذای حیوان را تشکیل دهد. خوکچه ها باید هر روز مقدار زیادی آب تازه و تمیز بنوشند و ظرف آبشان تمیز باشد.

معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی
معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

نحوه نگهداری از خوکچه های هندی

همه افراد از جمله بچه هایی که بیشتر از ۵ سال سن دارند نیز می توانند از این حیوانات نگهداری کنند و آن ها را در خارج یا حتی داخل خانه نگه دارند. خوکچه های گینه را در قفس های فلزی یا آکواریوم ها نگه می دارند و نژاد های مو بلند این حیوان نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به نژاد های مو کوتاه دارند. بهتر است این قفس ها را با پوشال های مخصوص بپوشانید خاک اره انتخاب مناسبی برای کف قفس این حیوانات نیست و ممکن است وارد دهان، گوش یا قسمت های دیگر بدنشان شود، روزنامه یا کاغذ هم خوب نیست چرا که جویدن آن باعث ایجاد مشکل برای خوکچه می شود.

نظافت بدن و محل زندگی

محل نگهداری این حیوان را حداقل دو بار در هفته تمیز کنید و ظرف آب و غذای او را تمیز کنید. این حیوانات نمی توانند هوای خیلی گرم یا خیلی سرد را تحمل کنند و بهترین دما برای آن ها چیزی بین ۱۸ تا ۲۴ درجه است. ماهی یک بار برای شستشوی این حیوانات کافی است و بیشتر از آن باعث می شود چربی روی پوستشان از بین برود و حتما هنگام استحمام از شامپو های مخصوص حیوانات یا شامپو بچه استفاده کنید و خوب موهایش را سشوار بکشید.

معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی
معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

بیماری های مشترک بین خوکچه هندی و انسان

بین این خوکچه ها و انسان بیماری های مشترک زیادی وجود ندارد ولی همواره باید جانب احتیاط را رعایت کنید و بعضی از مواردی را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را رعایت کنید. از آنجایی که این حیوانات خیلی دیر علائم بیماری را نشان می دهند، بهتر است حداقل سالی دو بار آن ها برای معاینه پیش یک دامپزشک حاذق و با تجربه ببرید تا در صورت تشخیص بیماری سریع درمان را آغاز کنید. قیمت خرید و فروش خوکچه هندی به وضعیت سلامت این حیوان هم بستگی دارد.

اولا حتما بعد از این که با این حیوانات تماس داشتید، دست هایتان را بشورید و آن ها را در خانه آزاد رها نکنید، قفس این خوکچه های گینه را حداقل یک بار در هفته تمیز کنید و مدفوعشان را جمع آوری کنید، بعد از این که قفس را تمیز کردید، حتما با آب و صابون دست هایتان را بشویید. بیماری های پوستی، سرطان دندان، کمبود ویتامین c، گرمازدگی، چرک تنفسی و اسهال در این حیوانات شایع است که با استفاده از مراقبت و تغذیه مناسب می توانیم از آن ها جلوگیری کنیم.

معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی
معرفی ویژگی ها و قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

بارداری خوکچه هندی

زایمان این حیوانات معمولا در فصل بهار است و می توانند در هر زایمان تا ۵ فرزند به دنیا بیاورند. دوره بارداری این حیوان ۷۲ روز یا بیشتر است که بین جوندگان بیشترین مقدار است و طول آن به عواملی از جمله تغذیه حیوان بستگی دارد. بینایی نوزاد این حیوان کم است ولی موهایش بلند بوده و دندان و پنجه دارد. این حیوان در ۵ تا ۶ هفتگی به بلوغ می رسد و گونه های ماده آن زودتر از نر ها به بلوغ می رسند. بسیاری از بارداری های این حیوان به مرگ ختم می شود و مسمومیت در آن ها شایع است. ترشح زیاد بزاق، تحرک کم و بی اشتهایی از جمله علائم این مسمومیت هستند که در دمای بالا اتفاق می افتد و در نتیجه آن افتادگی رحم یا ایجاد غده در سینه رخ می دهد.

قیمت خرید و فروش خوکچه هندی

خوکچه های هندی بنا بر سن، وضعیت سلامتی و نوعشان قیمت های مختلفی دارند که این قیمت ها بنا بر نرخ روز تعیین می شوند. حتما قبل از این که خوکچه ای را بخرید آن را پیش دامپزشک ببرید تا از سلامتی او مطمئن شوید. قیمت خرید و فروش خوکچه های هندی بنا بر فاکتور های مختلف متفاوت است، پس دقت کنید که آن ها را از فروشگاه های مطمئن در سطح شهرتان یا سایت های آنلاین معتبر تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا