Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

انواع فنچ های مختلفی وجود دارد که در تقسیم بندی اصلی به دو دسته وحشی و اهلی تقسیم می شوند. خواستگاه این حیوانات خانگی مناطق گرمسیر شرق آسیا مثل هند و پاکستان و استرالیا است. از آنجایی که نژاد های جدید این پرنده که وارد ایران شده اند، مقاومت زیادی دارند، مردم آن ها را در خانه نگه می دارند. نگهداری از این حیوانات خیلی چالش برانگیز نیست و با این توانایی صحبت ندارند، رابطه اجتماعی قوی با صاحبشان دارند و وقتی او را می بینند، ذوق زده می شوند. فنچ ها معمولا ۵ سال عمر می کنند و حداکثر به قد ۱۲.۵ سانتی متر می رسند، این جانداران متابولیسم بدنی بالایی دارند و به سرعت گرسنه می شوند.

این مقاله که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مشاهده می کنید، می خواهد درباره تاریخچه، ویژگی های ظاهری، اخلاق، محل زندگی و قیمت خرید و فروش انواع فنچ ها توضیح دهد. شما می توانید در سایر مقالات این نشریه درباره نژاد های مختلف گربه و نژاد های مختلف سگ از جمله نژاد گلدن رتریور، پودل، آلابای، کن کورسو، بولداگ، پیت بول، بیچون فرایز، کانگل، سنت برنارد، آلاسکن مالاموت، ساموید، روتوایلر، مالتیز، مالینویز و پامرانین اطلاعات سودمندی بیابید.

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

ویژگی های انواع فنچ ها

فنچ ها موجوداتی بازیگوش، زیبا و پر جنب و جوش هستند که قوی اند و نگهداری از آن ها نسبت به سایر گونه ها کار آسان تری است و هزینه کمتری دارد. برخی از گونه های این پرنده حتی می توانند تا ۱۱ سال هم عمر کنند و در کل پرندگان حساسی هستند. این جانداران نسبت به مواد ضد عفونی، بوی دود یا سیگار و بوهای تند حساسیت نشان می دهند و این بو ها حتی می تواند منجر به مرگ آن ها بشود.

با این که فنچ ها نمی توانند صدا ها را تقلید کنند، از صدای انسان ها و صحبت کردن با آن ها لذت می برند. فنچ ها جثه کوچک و منقار بزرگی دارند، سرشان صاف و بلند است و بال های کوتاهی دارند. این پرنده ها بیشتر دوست دارند با فنچ های دیگر معاشرت کنند و از ارتباط با انسان ها خوشحال نمی شوند، بنابراین بهتر است آن ها جفتی یا به تعداد بیشتر نگه دارید.

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

رفتار ها و خلق و خو انواع فنچ

این پروندگان باید روزانه فعالیت مناسب را داشته باشند و ترجیح می دهند خودشان کارهایشان را انجام بدهند و مانند طوطی ها نیاز به آموزش ندارند. لمس زیاد این پرنده ها و ارتباط زیاد با انسان ها باعث می شود بترسند و فشار روانی بالایی را متحمل شوند. فضای زندگی و قفس فنچ ها باید به اندازه ای باشد که بتوانند در آن پرواز کنند و بال هایشان را تکان دهند.

انواع فنچ ها

فنچ مونیای سر سفید

این نوع از فنچ با نام های دیگری از جمله پرنده سیگار، نوک نقره ای سر سفید و راهبه سر سفید نیز خوانده می شوند. نام علمی این نژاد Lonchura maja است که تشخیص نر یا ماده بودن آن کار بسیار دشواری است. در گونه نر این فنچ رنگ پر های سر نسبت به گونه ماده روشن تر و سفید تر است. این پرنده هر بار ۳ تا ۷ تخم می گذارد و ۱۳ روز روی تخم ها می خوابد که این جوجه ها حین تولد به رنگ تیره هستند و طی ۲۱ روز بال و پرشان در می آید.

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

فنچ رنگین کمان یا گلدین

علاوه بر نام های فنچ گلدین یا رنگین کمان، این پرندگان را با نام های دیگری از جمله بانوی فنچ ها و طلایی نیز می خوانند. محبوبیت این پرنده ها به دلیل رنگ زیبا و جذاب نوک پرنده و پرهایش است. نام علمی این پرنده Gouldian Finch است که تنها فرق گونه های نر و ماده آن این است که پر نر ها پر رنگ تر بوده و رنگ آن ها متنوع تر است و آواز خواندن و رقص نر ها مشخص تر است.

فنچ کشیش آفریقایی

این فنچ ها که نام دیگرشان فنچ مانکین ماداگاسکار است نام علمیشان Lonchura Nana است. فنچ کشیش آفریقایی را می توانیم با سایر گونه های این حیوان پرورش بدهید و فضای بزرگی را برای جست و خیز و گردش آن ها فراهم کنید. شباهت گونه های نر و ماده این پرنده به قدری است که تشخیصشان از هم کار دشواری است.

فنچ بنگالی

روی بدن این فنچ نقطه های سفیدی است که باعث شباهتش به بنگال شده است وطول بدنش تا ۱۰ سانتی متر هم می رسد. نام سهره را در ایالات متحده آمریکا برای این فنچ استفاده می کنند و نام علمی آن Lonchura striata domestica است. خواستگاه این پرنده هندوستان، بنگلادش و برخی دیگر از کشور های آسیا است و از دانه های غلات، سبزیجات و ارزن ها تغذیه می کنند. فنچ های نر و ماده این گونه را فقط می توانیم از طریق صدایی که هنگام تولید مثل ایجاد می کنند، تشخیص بدهیم.

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

فنچ جاوا

این فنچ های مصری که با نام فنچ نرگسی نیز خوانده می شوند، نام علمیشان Padda oryzivora  است و تنها افراد متخصص می توانند از روی برآمدگی قرمزی که در گونه های نر وجود دارد، آن ها را از جنس ماده تشخیص بدهند. این فنچ های جاوا در کل پرنده های بی آزاری هستند ولی از آنجایی که منقار محکم و قوی و جثه بزرگی دارند، ممکن است ناخواسته خسارت های زیادی را به شما وارد کنند.

فنچ راه راه

فنچ های گوره خری یا راه راه که نام علمیشان Poephila Guttata است، در چمنزار های استرالیا زندگی می کنند و معمولا به طول ۹ سانتی متر هستند. نر و ماده این گونه به راحتی از هم قابل تشخیص است به گونه ای که فنچ های نر گونه ها و نوکی به رنگ نارنجی روشن دارند که رویش هاشور هایی به رنگ سفید و سیاه است و دو طرف بدنشان خال های قهوه ای رنگی می بینیم.

فنچ نواری

نام علمی این پرنده Lonchura striata است با نام هایی از جمله فنچ بنگال وحشی، فنچ پشت سفید، مانکین و فنچ دم سوزنی فرا می خوانند. تشخیص گونه های نر و ماده این نژاد کمی دشوار است و نوع نر آن آواز هایی مثل فنچ های نر بنگال می خواند و از آنجایی که خجالتی است، در حضور افراد آواز نمی خواند. به عقیده بعضی فنچ های بنگال در واقع گونه های اهلی این فنچ ها هستند و از آن ها بزرگتر اند.

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

فنچ چاشنی

نام های مونیای سفید صدفی، مونیای خالدار و فنچ جوز هندی برای این پرنده استفاده می شود. نام علمی فنچ چاشنی lonchura punctulate است و حدود ۱۲ گونه دارد که نوع فیلیپینی آن را می توان راحت تر از سایر گونه ها تشخیص داد. انواع نر و ماده این فنچ ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند و گونه های نر را می توانیم از طریق آواز ضعیف و رقصشان که مخصوص جلب توجه ماده ها است تشخیص دهیم. به عقیده بعضی گونه های نر و ماده این پرنده را می توانیم از بزرگی سینه و شکل منقارشان تشخیص بدهیم ولی این روش چندان مستند و قابل اتکا نیست.

فنچ کشیش آفریقایی

این فنچ که جزو زیباترین گونه های فنچ ها است را با نام مانکین ماداگاسکار نیز می خوانند و نام علمی آن  Lonchura Nana است. این گونه از فنچ را می توانیم با سایر گونه ها نیز پرورش بدهیم. فنچ های کشیش آفریقایی به فعالیت و جنب و جوش زیادی احتیاج دارد و گونه های نر و ماده آن به قدری شبیه هم هستند که به سختی می توانیم آن ها را از هم تشخیص بدهیم.

فنچ آبی رخ طوطی وار

نام علمی این فنچ ها Erythrura trichroa  است و خواستگاهش اقیانوسیه، گینه نو و اندونزی است. فنچ های آبی رخ در کل به رنگ سبز روشن هستند، سر و گردنشان آبی است و منقاری سیاه دارند. نگهداری از این فنچ ها و پرورششان کار نسبتا راحتی است و می توانیم آن ها را در قفس نگه داریم.

انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش
انواع فنچ ها چه ویژگی هایی دارند؟ قیمت خرید و فروش

قیمت خرید و فروش انواع فنچ

فنچ های مختلف بنابر نوع، اندازه و وضعیت سلامتی قیمت های مختلفی دارند. حتما قبل از این که بخواهید یک فنچ بخرید، وضع سلامتی اش را بررسی کنید و آن را از پت شاپ ها یا سایت های آنلاین معتبر تهیه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: آشنایی با طوطی کاسکو و نحوه زندگی آنها
  2. بازتاب: آشنایی کامل با طوطی کاکادو تاج زرد
  3. بازتاب: طوطی ماکاعو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا