Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

سگ نژاد پیت بول که آمریکایی است، یکی از خشن ترین نژاد ها بوده به طوری که معمولا کسی جرات نمی کند آن را در خانه نگه دارد. این نژاد سگ های پرکاری دارد که اگر خوب به آن ها آموزش بدهید می توانند به عنوان درمانگر، سگ نجات، جستجوگر، یابنده بمب و مواد مخدر فعالیت کنند. پیت بول ها شجاع و قدرتمند هستند و در گذشته مردم قاره آمریکا در گاو بازی هایشان از این سگ به عنوان طعمه استفاده می کردند.

در ادامه این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می خواهیم شما را با تاریخچه، ویژگی های ظاهری، اخلاق، تغذیه، نحوه نگهداری، قیمت و خرید سگ های نژاد پیت بول آشنا کنیم. اگر در زمینه حیوانات خانگی علاقه مند هستید، می توانید به مقاله های دیگر این نشریه که درباره نژاد های محبوب گربه و نژاد های معروف سگ ها از جمله سگ نژاد پودل، آلابای، پامرانین، شیتزو، آکیتا، بردر کولی، گلدن رتریور، نژاد چی هواهوا، بولداگ، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، سنت برنارد، کوکر اسپانیل، شیبا اینو، مالتیز، داگو آرژانتینو، باکسر، بیچون فرایز، گریت دین، سگ نژاد شارپی یا چروک، فرنچ بولداگ، قهدریجانی، کن کورسو، ژرمن شپرد، مالتیز، سرابی، داشهوند، کانگل، ماستیف تبتی، مالینویز، لابرادور رتریور، شیبا اینو، ولش کورگی، آلاسکن مالاموت و روتوایلر است، مراجعه کنید.

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

تاریخچه سگ نژاد پیت بول

این نژاد در واقع مخلوط دو نژاد قدیمی انگلیسی با نام های اولد انگلیش بولداگ و اولد انگلیش تریر است و برای اولین بار در ایرلند و انگلیس پرورش یافته است. اولین نسل سگ های به وجود آمده با نام ول اند تریر خوانده می شدند که دو نژاد بول تریر و شایر بول تریر هم در پی تلفیق این نژاد به وجود آمدند. البته در آن زمان سگ اولد انگلیش بولداگ نیز که بدنی عضلانی و جثه متوسط داشت، هنوز وجود داشت.

امریکن پیت بول تریر هایی که در قرن ۱۹ به وجود آمدند، در واقع همان پیت بول های امروزی هستند،این سگ ها محبوبیت زیادی در آمریکا پیدا کردند. در واقع این سگ ها را به هدف اصلاح نژاد و پرورش سگ هایی با جثه متوسط و قوی که ترکیبی از تریر و بولداگ بودند، به وجود آوردند. در اوایل قرن ۲۰ بلاد لاین های مختلف پیت بول با گذر زمان اصلاح نژاد شدند.

پرورش دهنده های متخصص و حرفه ای این نژاد نه تنها از ضعیف شدن او طی سال های متمادی، جلوگیری کرده اند بلکه رفته رفته توانایی و قابلیت هایش را بهبود بخشیده اند.دو نژاد دیگری که از پیت بول ها نشات گرفته اند، امریکن بولی و استافوردشایر تریر هستند، این نژاد ها ظاهر و رفتار خاصی دارند و خیلی مورد توجه هستند، ولی متاسفانه همین ویژگی های خاص باعث شده بعضی از پرورش دهنده ها آن ها را به نادرستی بزرگ کنند که در پی آن این نژاد ها مشکلات سلامتی زیادی دارند.

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

ویژگی های ظاهری سگ نژاد پیت بول

این سگ ها چابک، سریع و ورزشی هستند و می توانند خیلی خوب بپرند. پیت بول ها صورت مربعی یا مستطیلی شکلی دارند و فکشان محکم و قدرتمند است. گردن این نژاد عضلانی و بزرگ است و دم کوتاهی دارد. گوش های پیت بول ها به سمت پایین است و چشم هایشان می تواند به هر رنگی به جز رنگ آبی باشد.

قد و وزن

پیت بول های ماده وزنی بین ۱۴ تا ۳۶ کیلوگرم دارند و پیت بول های نر به وزن ۱۴ تا ۳۸ کیلوگرم هستند. گونه های نر این سگ به قد ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر و گونه های ماده آن به قد ۲۶ تا ۴۸ سانتی متر هستند. سگ های پیت بولی که سنگین وزن تر هستند، قدرت بدنی بالاتری دارند و این سگ ها نسبت به جثه شان قدرت باور نکردنی دارند.

رنگ و پوشش بدن

بدن سگ های پیت بول با موهای کوتاه، ضخیم و کلفت و براقی پوشیده شده است. این سگ ها در رنگ ها و طرح های متنوعی دیده می شوند و می توانند خال های قرمز و قهوه ای داشته باشند یا یک دست باشند. محبوب ترین رنگ های این نژاد سفید و مشکی است ولی در رنگ های دیگر از جمله سیاه و سفید، خاکستری یا قرمز و خال های مسی روی زمینه سفید خالص وجود دارند و معمولا رنگ دماغشان با رنگ بدن هماهنگ است.

خصوصیات اخلاقی سگ نژاد پیت بول

سگ های پیت بول به ویژه گونه های نر آن بسیار خطرناک، وحشی و پرخاشگر هستند. خیلی از خانواده های آمریکایی از این سگ ها نگهداری می کنند. قبل از این که بخواهید یکی از سگ های این نژاد را به سرپرستی بگیرید، بهتر است به آن ها خوب آموزش بدهید و خوب اجتماعی شوند، تا بتوانند رابطه صلح آمیزی با انسان ها داشته باشند. از ویژگی های دیگر سگ های پیت بول می توانیم به هوش بالا، شجاعت، قدرت، وفاداری و آموزش پذیری آسان اشاره کرد.

سازگاری با کودکان

این سگ ها علاقه زیادی به کودکان آشنا دارند و حتی در بعضی موارد مس توانند از آن ها نگهداری کنند. بهتر است در برابر کودکان غریبه مراقب و باشید و هر قدر هم که سگتان آرام و اهلی باشد، آن را بدون نظارت یک بزرگتر و تنها در یک مکان تنها نگذارید. از آن جایی که کودکان بزرگتر فهم بیشتری دارند، می توانند بهتر با این سگ ها کنار بیایند.

رابطه با سایر حیوانات و غریبه ها

این سگ ها اصلا رابطه خوبی با حیوانات دیگر و به ویژه گربه ها ندارند و پیشنهاد می شود آن ها را با حیوانات دیگر نگهداری نکنید، مگر این که با آن ها را به خوبی آموزش دهید و با هم بزرگ کنید. اگر چه پیت بول ها رابطه خوبی با آشنایانشان دارند، نمی توانند با غریبه ها ارتباط برقرار کنند و احتمال دارد در برابر آن ها پرخاشگر شوند و حمله کنند.

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

انواع سگ نژاد پیت بول

نوع های مختلفی از سگ های پیت بول وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

امریکن استافوردشایر تریر

این نوع از سگ های پیت بول قوی و وفادار هستند و باید صاحب مقتدر و با اعتماد به نفسی داشته باشند تا از او اطاعت کنند.

امریکن پیت بول تریر

این سگ ها، دوست داشتنی، پر جنب و جوش، باوفا، مهربان و صمیمی هستند و جنگجو های ماهری هستند.

امریکن بولی

این سگ های فداکاری، باوفا و باهوش آمریکایی به سگ های قلدر معروف هستند. بولی ها خوش اخلاق و مهربان هستند، اعتماد به نفس بالایی دارند و ورزش برایشان از واجبات است.

تغذیه سگ نژاد پیت بول

از آنجایی که سگ های پیت بول معده حساسی دارند، بهتر است به تغذیه آن ها توجه ویژه ای کنید و اگر می خواهید به او غذای خانگی بدهید، بهتر است برنامه ای تهیه کنید که معده اش را اذیت نکند و تمام پروتئین، فیبر، چربی، ویتامین ها و املاح معدنی لازم را داشته باشد. غذا های کنسروی و خشکی که به سگتان می دهید را حتما از یک برند معتبر تهیه کنید و ۴ وعده در روز به او بدهید این غذا ها بهتر از غذا های خانگی هستند و همه نیاز های غذایی سگ را برطرف می کنند. غذا هایی مثل تخم مرغ خام، گوشت ماهی و مرغ نپخته، شکلات، هلو، کشمش و آلو برای همه نژاد ها ازجمله سگ های این نژاد مضر است.

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ نژاد پیت بول

توله های پیت بول باید تا ۲ ماهگی پیش مادرشان باشند و شیر بخورند. تربیت این سگ ها را بهتر است در ۲ تا ۴ ماهگی شروع کنید تا در آینده مطیع و اجتماعی شوند. پیت بول ها فک قوی دارند و بهتر است اسباب بازی های محکم و با دوامی برایشان بگیرید، تا آن ها را بجوند.

مشکلات سلامت و بیماری های سگ نژاد پیت بول

سگ های نژاد پیت بول در کل سالم هستند ولی مانند سایر نژاد ها مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها هستند که در ادامه به تعدادی از آن ها می پردازیم.

چاقی

این سگ ها مقدار زیادی غذا می خورند و بهتر است تغذیه شان را کنترل کنید تا دچار چاقی نشوند.

دیسپلازی هیپ

این بیماری ارثی استخوان ران را درگیر می کند که در آن این مفصل در جایش جفت نمی شود و بهتر است سگتان را به طور مرتب به چکاپ ببرید تا اگر مشکلی دارند قبل از دو سالگی تشخیص بدهید.

آلرژی

سگ های بیت بول ممکن است به محرک های مختلفی از جمله گرد و غبار، مواد غذایی، چمن یا کک آلرژی داشته باشند. زخمی شدن پوست و خارش از علائم این عارضه است.

دیابت

اگر دیابت را زود تشخیص ندهید و درمان نکنید، می تواند باعث مشکلات دیگری از جمله فشار خون، مشکلات هورمونی و بیماری لوزالمعده شود. ادرار رقیق، تشنگی زیاد، کمبود آب و تکرر ادرار از جمله علائم این عارضه هستند و حتی می توانند باعث کما یا مرگ در حیوان شوند.

عفونت

سگ های پیت بول ممکن است به بیماری های عفونی مختلف مبتلا شوند و این عفونت در نواحی مثل مو، چشم ها یا گوششان بروز کند. برای جلوگیری از این بیماری بهتر است بهداشت این سگ ها را رعایت کنید، ناخن هایشان را کوتاه کنید و به طور مرتب دندان هایشان را مسواک بزنید.

 

سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیت بول چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

قیمت و خرید سگ نژاد پیت بول

سگ های پیت بول با توجه به سن، جنسیت و وضعیت سلامتی قیمت های مختلفی دارند. اگر می خواهید یک سگ پیت بول بخرید، بهتر است آن را از پت شاپ یا از فروشگاه های آنلاین معتبر تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا