Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها

انواع نژاد از خرگوش ها در تمام دنیا پراکنده اند، از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین خرگوش های خانگی در کل ایالات متحده می توانیم به لوپ ها و مینی لوپ ها می توان اشاره کرد. این حیوانات جزو باهوش ترین و کنجکاو ترین نژاد ها در بین خرگوش ها هستند و دارای شخصیتی خارق العاده اند که به همین علت محبوبیت خاصی بین کودکان دارند. در این نشریه مقاله علمی شیمی فیزیک شما را با انواع نژاد لوپ ها، ویژگی ظاهری، ویژگی رفتاری، شرایط نگه داری ، بیماری ها و قیمت خرید و فروش این موجودات کوچک و زیبا بیشتر آشنا می کنیم. در دیگر مقالاتی که در سایت ما وجود دارد، می توانید درباره سایر حیوانات خانگی از جمله فنچ، عروس هلندی، خرگوش چین چیلا، همستر، خرگوش مینی رکس، خرگوش بلژیکی، خرگوش جرسی و طوطی کاکادو اطلاعات کسب کنید.

خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها
خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها

اطلاعاتی کلی درباره خرگوش

در ابتدا کمی در مورد این حیوان بازیگوش صحبت کنیم، برطبق مطالعات مراکز تحقیقات علمی حیوانات بین المللی، خرگوش ها شباهت بسیاری به اسب ها دارند از لحاظ ظاهری چشم ها، دندان ها و گوش هایشان خیلی شبیه هم هستند. حتی می توان گفت از لحاظ اخلاقی هم مشابه هستند به عنوان مثال هر دو به خوردن هویج و یونجه علاقه مند هستند، ولی از لحاظ جثه و کاربرد تفاوت زیادی با همدیگر دارند. خرگوش خانگی مانند لوپ و مینی لوپ، از خرگوش هایی که در حیاط وحش هستند کوچکتر هستند. خرگوش های خانگی اجتماعی تر رفتار می کنند، توانایی یاد گرفتن اسم خود را دارند و خیلی از دستورات را متوجه می شوند. برای مرتب کردن خزهای بدنشان مانند گربه ها خودشان را لیس می زنند.

آشنایی با خرگوش لوپ

این خرگوش از جفت گیری خرگوش اروپایی با نژاد های دیگر به وجود آمده است، گوش های افتاده و بزرگش معرف حضورش است، او نمی تواند گوش هایش را تکان بدهد، هدف بریتانیایی ها از پرورش این نژاد در ابتدا افزایش سایزگوش های افتاده آنها بود و بعدها در قرن نوزدهم خرگوش های لوپی پرورش داده شدند که گوش هایی در اندازه ۷۶ سانتی متر داشتند.

ویژگی های ظاهری خرگوش لوپ و مینی لوپ

نژاد لوپ دارای انواع گوناگونی است همه این خرگوش ها در شکل گوش ها و دم دارای ویژگی های مشترکی هستند به عبارت دیگر گوش های همه آنها آویزان و افتاده و دارای دم افتاده هستند.

رنگ بندی خرگوش لوپ و مینی لپ

خرگوش لوپ بیشتر به رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، خاکستری، سفید ، نارنجی روشن و نارنجی تیره است و خرگوش مینی لوپ غالبا به رنگ های مشکی، سفید، نارنجی، شکلاتی و چند رنگ دیگر دیده می شود، این نوع دارای طیف رنگی بسیار بالایی است وبه تعداد ۳۰ رنگ می رسد. چشم های خرگوش لوپ شامل رنگ های مختلفی از جمله آبی، یاقوتی و …است.

این خرگوش ها حیوانات بامزه ای هستند و می توانند شما را سرگرم کنند و در اول روز و اول عصر بسیار فعال هستند در روز برای بازی و بازیگوشی به چهار ساعت احتیاج دارند. آنها گاهی اوقات مدفوع خود را می خورند برای هضم دوباره غذا این کار را می کنند، این حیوانات وقتی به دنیا می آیند نابینا هستند و چند روز اول چشم هایشان کاملا بسته است. مدت حاملگی آنها ۳۰ روز است و می توانند تا ۱۰ بچه خرگوش به دنیا بیاورند، اگر شرایط زندگی مناسبی داشته باشند تا ۱۲ سال هم می توانند عمر کنند. به این حیوانات خیلی آسان می توان نحوه استفاده از جعبه دستشویی یا لیتر باکس را آموزش داد.

خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها
خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها

انواع خرگوش لوپ و مینی لوپ

شناخت خرگوش های لوپ از روی ظاهرشان بسیار آسان است چون گوش های بلند و افتاده آن ها از ویژگی بارز ظاهریشان است. در گذشته پنچ نژاد از این خرگوش ها توسط انجمن پرورش دهندگان خرگوش جهانی/آمریکایی به رسمیت شناخته شده است که جدیدا لوپ ها دیگری به طور مداوم در حال پرورش دادن هستند، این نوع نژاد محبوبیت خاصی بین طرفداران خود دارند وبه عنوان حیوان خانگی نگه داشته می شوند.

خرگوش لوپ فرانسوی

یکی از بزرگترین نژاد های خرگوش های لوپ است که از آمیزش دو نژاد موجود از لوپ ها در فرانسه به وجود آمده است، وزن آنها به ۴.۵ کیلو گرم می رسد، بلندی گوش های آنها تا آرواره ادامه دارد و اندازه آن به ۳۰ سانتی متر می رسد. محیط زندگی این نوع نژاد باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا در آن احساس راحتی داشته و فعالیت و بازی کند، این نژاد خیلی به ندرت به عنوان حیوان خانگی نگه داری می شود ولی اگه یک روز آن را مشاهده کردید گوش هایش خیلی جلب توجه می کند.

خرگوش مینی لوپ

دومین نژاد کوچک از خانواده خرگوش های لوپ است و به عنوان توپ بسکتبال با سر نیز شناخته می شوند چون جثه بزرگتری نسبت به سر خو دارند و بیشتر با خرگوش های لوپ مینیاتوری یا کوتوله انگلیسی اشتباه گرفته می شود، وزن در حدود ۳ کیلوگرم است برخلاف اسمش که تصور می شود در اندازه کوچکی باشد. محبوبیت این نژاد بیشتر در نمایشگاه های خرگوش است و جزو متداول ترین خرگوش های خانگی محسوب می شوند. در رنگ های سیاه و سفید، یاسی، آبی و شکلاتی دیده می شود.

خرگوش لوپ انگلیسی

این حیوانلت جزو لوپ های اصیل و قدیمی اند و در به وجود آوردن خرگوش های لوپ فرانسوی نقش داشته اند، وزنی در حدود ۵ کیلوگرم دارند و مشکل اصلی آن ها چاقی زیاد است و به تنبلی و نداشتن جنب وجوش مشهور است. یکی از ویژگی های بارز ظاهری این حیوان اش داشتن گوش های خیلی بلند است که در بین نژادش بلند ترین است در حدود ۵۰ سانتی متر است، اندازه گوش او درهفته چهارم از عمرش بلندتر از بدنش است.

خرگوش لوپ فازی آمریکایی

از لحاظ ظاهری شبیه لوپ هلندی است ولی لوپ فازی دارای موهای کوتاه و پشمالو است که از ویژگی ظاهری بارز او است، جثه وهیکل جمع وجور و متناسبی دارد و دارای وزنی در حدود ۲ کیلو گرم می باشد. این نژاد حاصل آمیزش لوپ هلندی و خرگوش آنگورا است و برای همین موهای بدنش شباهت به خرگوش آنگورا دارد. از لحاظ شخصیتی بسیار باهوش و دارای رفتارهای خاصی است و رابطه خوبی با بچه ها و خرگوش های دیگر دارد، نظافت و رسیدگی به موهای پرپشت و پشمالویش کمی مشکل است.

خرگوش لوپ هلندی

این حیوان جزو خرگوش های کوتوله واقعی محسوب می شود ودر اندازه کوچک است و وزنی در حدود ۱.۵ کیلوگرم است، به دلیل اندازه کوچکی که دارند در بین کودکان محبوبیت خاصی دارند، آنها بسیار مهربان هستند و اصلا حالت تهاجمی و خشنی ندارند.

خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها
خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها

تغذیه خرگوش لوپ و مینی لوپ

غذای خرگوش های لوپ شامل سبزیجات، یونجه و میوه است، تغذیه مینی لوپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تغذیه تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی آنها دارد، به لیست تغذیه آنها جعفری، هویج، اسفناج، کلم بروکلی، برگ قاصدک، کلم پیچ و انواع دانه های خوراکی را می توان اضافه کرد و یک نکته همیشه آب تازه وتمییز در دسترس آنها وجود داشته باشد.

آموزش خرگوش لوپ و مینی لوپ

مهارت آموزش پذیری بالایی دارند به دلیل اینکه خیلی باهوش هستند پس تربیت آن ها آسان است که اگر به خوبی تربیت شوند تبدیل به حیوان ایده ال به عنوان حیوان خانگی می شود، مهم ترین آموزش یاد دادن جای دستشویی کردن است که در قفس این آموزش جواب گو است. هنگامی که خرگوش کوچک است یعنی زیر سه ماهگی روزانه فقط یک ساعت بیرون از قفس باشد کافی است و وقتی بزرگتر می شود کم کم زمان را بیشتر کنید، آموزش به این حیوانات نیاز به زمان بیشتری دارد فقط باید صبور و با حوصله باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

تفاوت خرگوش لوپ با مینی لوپ

این دو نژاد شاید در نگاه اول تفاوت چندانی با همدیگر نداشته باشند ولی آنها دارای تفاوت هایی با همدیگر هستند که به چند نمونه اشاره می کنیم، از برجسته ترین تفاوت، سایز و اندازه آنها است و مواری دیگری مانند طول عمر، شکل ظاهر و وزن می باشد. لوپ هلندی عمری در حدود ۵ تا ۷ سال دارد در حالی که مینی لوپ ها تا ۱۲ سال نیز عمر می کنند، وزن لوپ هلندی بین ۰.۹ تا ۱.۸کیلو گرم است و وزن مینی لوپ بین ۲ تا ۳ کیلو گرم متغیر است، از لحاظ جثه لوپ ها کوچک و اندام پهنی دارند اما مینی لوپ ها در اندازه متوسط است.

بیماری خرگوش لوپ و مینی لوپ

بیماری هایی که این حیوانات مستعد آن هستند و بهتر است با این بیماری ها آشنا شوید و در صورت بروز فورا به دامپزشک مراجعه شود.

پنومونی

علائم این بیماری عبارتند از کاهش اشتها، تنگی نفس، تب، ترشحات چرکی و خشک از چشم و بینی و عطسه با دیدن این علائم حتما حیوان خود را به دام پزشک نشان بدهید، این بیماری در هر سنی می تواند بروز پیدا کند.

بیماریTyzzer

از بیماری های خطرناک می باشد و که می تواند با یک اسهال شدید باعث مرگ حیوان شود و بیشتر در سنین سه ماهگی اتفاق می افتد و ممکن است تمام بچه خر گوش های یک مادر را مبتلا کند و باعث مرگشان شود.

آنتروتوکسمی

بیشتر در خرگوش های یک یا دو ماهه دیده می شود و به صورت اسهال آبکی است و بیماری خیلی خطرناکی است طوری که می تواند در طول یک روز حیوان را تلف کند، بهترین راه پیشگیری از این بیماری داشتن تغذیه با بهترین کیفیت است و همچنین تغییر ندادن برنامه غذایی حیوان به صورت یک باره است.

بیماری هموراژیک ویروسی

جزء بیماری های بسیار خطرناک و مسری می باشد، عامل آن ویروسی به نام پاروا گزارش شده است، قدرت سرایت این بیماری در حدود ۸۰ درصد می باشد و همچنین میزان تلفات در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد گزارش شده است. مهم ترین علائم این بیماری ناراحتی تنفسی است.

خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها
خرگوش لوپ و مینی لوپ، ویژگی ها و قیمت خرید و فروش آن ها

شرایط نگه داری خرگوش لوپ و مینی لوپ

این خرگوش ها اگر در بیرون از خانه نگه داری می شوند حتما باید لانه ای داشته باشند تا از سرما و گرما در امان باشند و هم از دست حیوانات شکارچی و اگر در داخل خانه نگه داری می شوند حتما باید قفس بزرگی داشته باشند چون آنها نیاز به جنب و جوش و بازی و فعالیت هستند و قفس در محیطی آرام و دور از جریان هوا باشد و در مکان خیلی گرم نگه داری نشود چون به گرما حساسیت دارند و قفس را همیشه تمیز نگه دارید.

نظافت خرگوش لوپ و مینی لوپ

چون این خرگوش ها دارای گوش های بلندی هستند بیشتر مستعد بیماری عفونت گوش می شوند پس باید هروزبا دقت بررسی شود تا اگر بوی بدی داد یا موم زیادی تجمع کرده باشد فورا به دامپزشک مراجعه شود.

خودشان حیوانات تمیزی هستند طوری که اطراف چشم و بینی خود را تمیز می کنند ولی باید موهایشان را مرتب شانه بزنید تا موهای سست بریزد، اگر موهای بلند یا بسیار پشمی داشته باشند روزانه دو بار شانه شوند.

ناخن ها زمانی که بلند می شود ممکن است به خودشان آسیب بزنند پس بهتر است کوتاه شود که برای این کار با دامپزشک مشورت کنید.

همانطور که گفته شد تولید مثل بالایی دارند برای اینکه جمعیت آنها را کنترل کنید تا خانه ای پر از خرگوش نداشته باشید بهتر است در زمان مناسب آنها را اخته یا عقیم کنید.

قیمت خرید و فروش خرگوش لوپ و مینی لوپ

یک نکته قبل از خرید حیوان مورد نظر را به دامپزشک نشان دهید تا از سلامت آن مطمئن شوید. قیمت خرید و فروش این نوع از خرگوش ها با توجه به نوع نژاد، رنگ و سن آنها متغیر است برای اطلاع از قیمت ها از پت شاپ ها یا سایت های معتبر کمک بگیرید.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا