Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

در جهان بیشتر از ۳۱ هزار گونه ماهی از جمله انواع ماهی آکواریومی وجود دارد که حدود یک سوم از این رقم در آب های شیرین زندگی می کنند، همچنین گونه های جدیدی نیز سالانه به وجود می آیند. دانشمندان این کلونی بسیار وسیع را برطبق تحقیق در مورد رفتار، ساختار و همچنین از طریق خویشاوندی طبقه بندی کرده اند. ماهی های اولیه فقط یک باله پشتی داشتند و شعاع های سخت در آنها وجود نداشت، اما ماهی های تکامل یافته امروزی یک شعاع سخت در جلوی باله های شکمی و در جلوی باله مخرجی دو یا بیشتر از دو شعاع سخت دارند.

در این مقاله علمی علمی جهان شیمی فیزیک شما را با انواع ماهی های آکواریومی، شرایط آکواریوم مناسب، قیمت خرید و فروش آنها بیشتر آشنا می کنیم. دیگر مقالاتی در این سایت وجود دارد که درباره موضوعات مختلفی از جمله همستر، ماهی قرمز، مولی، کت فیش، خرگوش بلژیکی و خرگوش لوپ و مینی لوپ توضیح داده است.

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها
انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

ماهی گوپی

ماهی گوپی یکی از معروف ترین و محبوب ترین ماهی های زنده زا است که جزو ماهی های زینتی است. جنس نر این گونه در حدود ۲.۵ سانتی متر است، دارای رنگ های براق بوده و جنس ماده آن در حدود ۵ سانتی متر است و به رنگ سبز زیتونی دیده می شود، اما امروزه گونه های جدیدی از این ماهی در رنگ های مختلف وجود دارند.

از روش تکثیر گزینشی گوپی های جدیدی به وجود آمده اند که رنگ های بسیار زیبایی دارند و گوپی های نری که دارای دم های دراز و موج دار هستند. عالی ترین زمان برای تکثیر این ماهی در سن ۹ تا ۱۲ ماهگی است بنابراین یک گوپی ۲ ساله پیر به حساب می آید. این ماهی پر جنب و جوش است و به آسانی تولید و مثل می کند، از لحاظ تغذیه ای سخت گیر نیست و برای تغذیه آن از غذای ماهی پولکی، گلوله ای و سایر غذاهای آماده  می توان استفاده کرد. فقط یک نکته این که ماهی گوپی نوزادان خود را می خورد.

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها
انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

ماهی تترا نئون

این آبزی جزو ماهی های کوچک آکواریومی است و به علت رنگ های بسیار جذاب و رفتار پر جنب و جوش و فعالش معروف است. از محبوب ترین و پر طرفدارترین ماهی های آکواریومی بوده و شرایط نگه داری بسیار آسانی دارد. این ماهی متعلق به خانواده کاراسین ها بوده و بومی آمریکای جنوبی است. این ماهی کوچک دارای طولی در حدود ۱ تا ۱.۵ اینچ است و طول عمری در حدود ۱۰ سال دارد. تترانئون رفتاری بسیار اجتماعی دارد و صلح طلب است. از لحاظ تغذیه ای همه چیز خوار است و با انواع مواد غذایی مانند کرم، میگو، میگوی آب شور، انواع حشرات و همچنین گیاهان مختلف تغذیه می شود.

ماهی جنگجوی سیامی

ماهی جنگجو با نام علمی Battasplendens جزو خانواده گورامی ها است. این ماهی تنوع رنگی بسیار بالایی دارد، شرایط نگه داری آن بسیار آسان است و حتی به فیلتر و بخاری احتیاجی ندارد. طول عمر این ماهی ۳ سال است، قلمرو طلب بوده و اگر از آن نگه داری می کنید فقط حواستان باشد به هیچ عنوان دو ماهی نر را با هم نگه ندارید چون باعث در گیری و حتی منجر به مرگ یکی از آنها می شود. این ماهی ها باید با غذاهایی سرشار از پروتئین و فیبر تغذیه شود و بهترین غذا برای آنها آرتیما و کرم خونی است.

ماهی طلایی

تنوع این ماهی در اندازه و رنگ ها بسیار بالا است. بیشتر نوعی از این ماهی که سر و دم های حباب دار است، پر طرفدار بوده و گزینه مناسبی برای افرادی که آکواریوم unheated دارند محسوب می شود. این ماهی \ بسیار دیر پیر می شود و اگر در شرایط مناسب و عالی نگه داری شود طول عمر طولانی تری دارند. دمای مناسب برای ماهی های طلایی حدود ۶۲ تا ۷۴ درجه فارنهایت است.

ماهی اسکار

ماهی اسکار با نام علمی Astronotus ocellatus از پر طرفدارترین ماهی های آکواریومی است. این ماهی از خانواده سیکلید ها است که بومی مناطق گرمسیری است و جزو ماهی های بزرگ بوده و طول آن در حدود ۳۵ سانتی متر است. شرایط نگه داری از این ماهی آسان و بی دردسراست، در مخزنی که دارای ۳۰ گالن آب (۱۳) لیتر است نگه داری می شود و برای اینکه این ماهی مستعد بیماری نشود و همچنین برای تقویت ایمنی بدنش باید آب محل نگه دارایش همیشه تمیز باشد و دمای مناسب آب در حدود ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

اسکار خلق و خوی صلح طلبی دارد، ویژگی شخصیتی هر ماهی اسکار مختص خودش است، هوش بالایی دارد به طوری که غریبه ها را خیلی زود شناسایی می کند و طول عمر این ماهی تا ۱۰ سال است. ماهی اسکار علاقه زیادی به تغذیه غذاهای زنده دارد اما در زمان جوانی غذاهای پولکی نیز می خورد. این ماهی اغلب ماهی های کوچک تر درون آکواریوم را می خورد. آکواریومی که این ماهی را در آن نگه می دارید بهتر است کفی با برآمدگی سنگی داشته باشد، علاقه مند به کندن و حفر کردن است بنابراین در محل نگه داری از آن از گیاهان زینتی استفاده نشود چون توسط این ماهی از بین می روند.

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها
انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

ماهی تترا بلودفین

رنگ بدن این ماهی نقره ای است و باله ها حالت رها دارند. ماهی بسیار فعال و پر جنب و جوشی است که طول عمر آن در حدود ۱۰ سال است. خلق و خوی صلح طلبی دارد و زمانی که از گروه خود جدا می شود خجالتی و منزوی می شود و زمانی که مریض شود خودش را پنهان می کند. این ماهی علاقه فراوانی دارد که بپرد بنابراین به یاد داشته باشید که در مخزنش را همیشه ببندید.

ماهی تترا سیاه دامن

این ماهی جزو ماهی های مقاوم است و یکی از ماهی های صلح طلب است. اکثر این ماهی ها با جفت خود یا در گروه بزرگتر نگه داری می شود، آنها علاقه مند به شنا کردند هستند و بیشتر در میانه مخزن شنا می کنند. تغذیه این ماهی ها فقط با غذاهای آماده انجام می شود، در مکان نگه داری از آنها حتما از گیاهان آبزی استفاده کنید تا جایی برای پنهان شدن داشته باشند.

ماهی پلاتی

ماهی پلاتی از ماهی های بسیار زیبا است که تنوع رنگی بالایی دارد. این ماهی خصلت آرام و صلح طلبی دارد، بسیار پر جنب و جوش و فعال است و نوع ماده آن بزرگتر از نوع نر بوده و بچه زا است. طول عمر این ماهی ها در حدود ۳ تا ۴ سال است. از لحاظ تغذیه همه چیز خوار است و رژیم غذایی آنها باید متنوع باشد. ماهی های سازگار با ماهی گوپی ماهی دم شمشیری و مولی اند.

ماهی دم شمشیری

نام علمی این ماهی Xiphophorous hellerii است. دم شمشیری ماهی بسیار زیبا و مقاومی است، برای تازه کارها ماهی مناسبی برای شروع است و نوع نر این ماهی دم شمشیر مانندی دارد. طول عمر آنها زیاد است، تا ۵ سال عمر می کند و شخصیت صلح طلبی دارد. این ماهی تنوع غذایی گسترده و وسیعی دارد و تغذیه آن با غذا های آماده، پولکی، غذاهای زنده و گیاهان انجام می شود.

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها
انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

ماهی رامیزی بولیو یایی

این آبزی ماهی بسیار زیبا، ساکت و خوش اخلاقی است و با ماهی های دیگر سازگاری دارد. ماهی های رامیزی بولیو یایی بسیار مقاوم هستند بنابراین نگه داری از آنها آسان است و دوست دارند با هم نوعان خود باشند پس بهتر است در گروه های شش تا هشت عددی نگه داری شوند هرچند به صورت تکی هم می شود از آنها نگه داری کرد. طول عمر این ماهی ها تقریبا طولانی است، تا ۶ سال عمر می کنند، از لحاظ تغذیه همه چیز خوار اند و تغذیه این ماهی ها با کرم خونی، کرم لجن، توبیفکس، غذای آماده و گیاهان انجام می شود.

ماهی لجن خوار

این ماهی تنوع بالایی دارد و محل زندگی آن آب های شور و شیرین است. از پر طرفدارترین انواع این ماهی ماهی لجن خوار زره پوش است که طول عمر بالایی دارد و تا ۱۵ سال نیز عمر می کند. لجن خوار دارای رشد سریعی دارد، در شب ها فعال است و روزها بیشتر دوست دارد پنهان شود.

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها
انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

ماهی راز بورای دلقک

این ماهی جزو ماهی های کوچک است، بسیار سازگار است و می تواند به راحتی با ماهی های دیگر کنار بیاید. ماهی راز طولی در حدود ۲ اینچ دارد و طول عمر آن در حدود ۳ تا ۴ سال است. این ماهی از پر طرفدارترین ماهی ها در بین ماهی دوستان است که به دلیل جثه کوچک، ویژگی شخصیتی خوب، آرام و کم توقع بودنش است. وجود لکه های سیاه روی بدنش متناسب با بدنش است، علاقه زیادی به شنا کردن دارد.

فضای نگه داری از ماهی های راز باید بزرگ باشد تا آزادانه شنا کند. این ماهی ها همیشه به صورت گروهی شنا می کنند که منظره بسیار جذابی به آکواریوم می دهد بنابراین بهتر است به صورت گروهی نگه  داری شوند. راز بورای دلقک تنوع غذایی بالایی دارد.

ماهی مولی باله باد بزنی

منشا پیدایش این ماهی آمریکای جنوبی و مرکزی است و در آب های شور و شیرین زندگی می کند. این ماهی جزو ماهی های زنده زا است، علاقه به زندگی در مکان های پر از گیاه و روشنایی و نور مناسب دارد و عاشق تغذیه از جلبک است. برای تغذیه ماهی های مولی می توانید از مواد دیگر مانند غذای ماهی پولکی، اسفناج آب پز و غیره استفاده کنید. دمای مناسب برای نگه داری از ماهی مولی ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است، این ماهی دوست دارد در میانه آکواریوم شنا کند و بهتر است مکان نگه داری از آن را با گیاهان آبزی پر کنید تا بتوانند در میان آن ها پنهان شوند.

انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها
انواع ماهی آکواریومی و قیمت خرید و فروش آنها

شرایط  مناسب برای انواع ماهی آکواریومی

برای اینکه ماهی شاد و سالمی داشته باشید باید شرایط آکواریوم مناسب باشد از قبیل اندازه آکواریوم، سطح ph، دمای آب، فیلتر مناسب برای آکواریوم، گیاهان مناسب، وضعیت داخلی و اطراف آکواریوم وغذای مناسب است. همچنین باید اطلاعات کافی در مورد اینکه کدام ماهی ها با هم سازگار هستند و کنار همدیگر می توانند زندگی کنند باید داشته باشید.

قیمت خرید و فروش انواع ماهی آکواریومی

برای اطلاع از قیمت خرید و فروش انواع ماهی آکواریومی بهتر است به پت شاپ ها و سایت های معتبر مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا