Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید سولفات آمونیوم | کاربرد کود سولفات آمونیوم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سولفات آمونیوم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سولفات آمونیوم دارید،

 

برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سولفات آمونیوم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سولفات آمونیوم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سولفات آمونیوم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سولفات آمونیوم به روزرسانی می‌شود.

کود سولفات آمونیوم (Ammonium sulfate) یکی از پرمصرف ترین کودهای ازت دار است که برای رشد محصولات زراعی مورد استفاده قرار می گیرد. کود سولفات آمونیوم به ویژه در جایی که گوگرد مورد نیاز باشد بسیار با ارزش است و حلالیت بالایی فراهم می کند.

سولفات آمونیوم یک نمک معدنی است که بیشترین کاربرد آن به عنوان کود است. این ماده حاوی ۲۱٪ نیتروژن و ۲۴٪ گوگرد است.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش سولفات آمونیوم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سولفات آمونیوم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سولفات آمونیوم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سولفات آمونیوم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سولفات آمونیوم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سولفات آمونیوم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این کود شیمیایی به دلیل تطبیق پذیری برای بسیاری از کاربردهای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. برای توضیحات بیشتر در این رابطه در نشریه جهان شیمی فیزیک با ما همراه باشید.

تولید کود سولفات آمونیوم و قیمت خرید و فروش کود آمونیوم سولفات

سولفات آمونیوم که گاهی به اختصار AS یا AMS نامیده می شود بیش از ۱۵۰ سال است که تولید می شود. در ابتدا، این ماده از آمونیاک آزاد شده هنگام تولید گاز ذغال سنگ ساخته می شد و برای روشنایی شهرها مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده از کک زغال سنگ که برای تولید فولاد استفاده می شود نیز تولید می شود.

این کود به صورت پودری، کریستاله و همچنین گرانوله تولید می شود که نوع گرانوله به دلیل سایز یکنواخت برای مخلوط کردن با سایر کودها، حلالیت بالا در آب و حمل و نقل آسان مناسب تر است.

سولفات آمونیوم از واکنش اسید سولفوریک و آمونیاک گرم ساخته شده است. اندازه کریستال های حاصل با کنترل شرایط واکنش تعیین می شوند. با رسیدن به اندازه دلخواه، بلورها خشک می شوند و برای رسیدن به اندازه خاص غربال می شوند.

بیشتر تقاضای فعلی این ماده با استفاده از محصولات جانبی صنایع مختلف تأمین می شود. مثلا سولفات آمونیوم یک محصول مشترک در فرآیند تولید نایلون است. برخی فرآورده های جانبی که حاوی آمونیاک یا اسید سولفوریک هستند معمولاً برای استفاده در کشاورزی به کود سولفات آمونیوم تبدیل می شوند.

این ترکیب به عنوان یک بلور بسیار محلول فروخته می شود که دارای خواص ذخیره سازی عالی است. اندازه ذرات کود تولیدی بسته به نوع می تواند متفاوت باشد.

مزایای استفاده و خرید کود سولفات آمونیوم

با استفاده از سولفات آمونیوم به جای کود اوره می توان تولید برنج را تا ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش داد. این کود بر خلاف کود اوره هدر رفت ازت کمتری در مزارع دارد. همچنین گوگرد موجود در این کود باعث بهبود کیفیت و افزایش برداشت محصول خواهد شد.

سولفات آمونیوم حاوی ازت آمونیاکی است که با کمترین میزان مصرف انرژی توسط گیاه به سرعت جذب و مورد مصرف قرار می گیرد. وجود گوگرد به شکل سـولفات در این کود به همراه ازت مـوجب تنظیم pH خاک و تسهیل جذب سـایر ریز مغذی های موجود در خاک از جمله آهن، روی، مس و منگنز می شود.

می توان از این کود برای محصولات حساس به اوره مانند مـرکبات، انگور و پسته استفاده کرد. سولفات آمونیوم علاوه بر رفع زردی برگهای پیر که به دلیل کاهـش ازت خاک رخ می دهد زردی برگهای جوان را نیز که به دلیل کمبود گوگرد رخ می دهد برطرف می کند.

 

مواد شیمیایی مرتبط با آمونیوم سولفات

 

شایان ذکر است که در میان کودهای ازته دیگر سولفات آمونیوم کمترین جذب آب را دارد که این ویژگی باعث کاهش کلوخ شدن آن و افزایش مدت زمان نگهداری آن در انبار می شود.

آشنایی با مزایا و کاربردهای کود سولفات آمونیوم
آشنایی با مزایا و کاربردهای کود سولفات آمونیوم

خرید کود سولفات آمونیوم به عنوان کود

کاربرد سولفات آمونیوم در درجه اول در جاهایی است که نیاز به مکمل های N و S برای تأمین نیاز غذایی گیاهان در حال رشد وجود دارد. از آنجا که سولفات آمونیوم حاوی تنها ۲۱٪ نیتروژن است، منابع کود دیگری نیز وجود دارند که اقتصادی تر هستند. با این حال ازت موجود در این کود اتلاف بسیار کمتری با آب شویی نسبت به سایر کودهای ازته دارد و همچنین سولفات آمونیوم یک منبع عالی از گوگرد می باشد که برای گیاهان به خصوص در تولید پروتئین ها نقش مهمی دارد.

از آنجا که در این کود نیتروژن به شکل آمونیوم موجود است، سولفات آمونیوم غالباً در خاکهای غرقابی برای تولید برنج مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که کودهای حاوی نیترات به دلیل دنیتریفیکاسیون انتخاب مناسبی نیستند.

استفاده اولیه سولفات آمونیوم به عنوان کود در خاک های قلیایی است. در خاک یون آمونیوم آزاد می شود و مقدار کمی اسید تشکیل می دهد و این امر pH خاک را کاهش می دهد، در حالی که ازت موجود در آن یک عنصر ضروری است که به رشد گیاه کمک می کند. مهمترین بدی استفاده از سولفات آمونیوم میزان کم ازت آن نسبت به نیترات آمونیوم است که هزینه حمل و نقل را بالا می برد.

این کود همچنین به عنوان اسپری کمکی در کشاورزی برای حشره کش های محلول در آب، علف کش ها و قارچ کش ها استفاده می شود. در این حالت عملکرد آن اتصال به کاتیون های آهن و کلسیم موجود در چاه آب و سلولهای گیاهی است. این ماده به ویژه به عنوان ماده کمکی برای علف کش های ۲،۴-D (آمین)، گلیفوزات و گلوفوزینات موثر است.

مدیریت استفاده و کاربرد کود سولفات آمونیوم

پس از افزودن به خاک، سولفات آمونیوم به سرعت به اجزای خود یعنی آمونیوم و سولفات تجزیه می شود. اگر آن را بر روی سطح خاک استفاده کنید آمونیوم ممکن است در شرایط قلیایی مستعد از دست رفتن گازها باشد. در این شرایط، اختلاط مواد در داخل خاک در اسرع وقت یا استفاده قبل از آبیاری یا پیش بینی بارش باران توصیه می شود.

بیشتر گیاهان قادر به استفاده از هر دو فرم آمونیوم و نیترات ازت برای رشد هستند. در خاک های گرم، میکروب ها به سرعت شروع به تبدیل آمونیوم به نیترات طی فرآیند نیتریفیکاسیون خواهند کرد.

سولفات آمونیوم به دلیل فرآیند نیتریفیکاسیون می تواند خاک را اسیدی کند که این مسئله ربطی به حضور سولفات ندارد زیرا اثر ناچیزی بر pH دارد. پتانسیل تولید اسید توسط کود سولفات آمونیوم از نیترات آمونیوم بیشتر است زیرا تمام N در سولفات آمونیوم به نیترات تبدیل می شود در حالی که تنها نیمی از N موجود در نیترات آمونیوم به نیترات تبدیل می شود.

کاربرد کود سولفات آمونیوم و فروش آن برای کشاورزی

سولفات آمونیوم برای بسیاری از محصولات کشاورزی به خصوص پسته، مرکبات، یونجه، ذرت، کلزا، پنبه، سیب زمینی، برنج و گندم مورد استفاده قرار گرفته و باعث بهبود کیفیت و رشد بهتر این محصولات می شود.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های سولفات آمونیوم

نام ماده آمونیوم سولفات (Ammonium sulfate)
فرمول مولکولی (NH4)2SO4
جرم مولکولی ۱۳۲.۱۴ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۷۷ g/cm³ @ ۵۰ °C (122 °F)
انحلال‌پذیری در آب ۷۰.۶ g/100 mL (0 °C) and 103.8 g/100 mL (100 °C)
ترکیبات مرتبط آمونیوم آهن سولفات

 

خواص کود سولفات آمونیوم و قیمت خرید

این کود شیمیایی دارای مزایایی بسیار زیادی است و مهمترین خواص آن برای کشاورزی عبارتند از:

  • نیتروژن کارآمد و گوگرد در دسترس گیاه را فراهم می کند
  • به رشد گیاه کمک می کند
  • مواد مغذی خاک های قلیایی را افزایش می دهد
  • محتوای نیتروژن خاک را بالا نگه می دارد
  • رشد گیاهان و چمن ها را تحریک می کند
  • به راحتی با سایر کودهای نیتروژن دار ترکیب می شود
  • اسیدیته خاک را بالا می برد
  • در آب محلول است

محلول پاشی سولفات امونیوم

امروزه به دلیل جذب بهتر مواد مغذی از طریق برگ ها، از محلول پاشی سولفات آمونیوم در کشاورزی استفاده می شود. مطالعات نشان داده است روش محلول پاشی مواد مغذی را راحت تر در اختیار گیاه قرار می دهد زیرا مواد مغذی از طریق برگ ها به سرعت وارد گیاه می شوند.

سولفات آمونیوم چیست + قیمت خرید و فروش

سولفات آمونیوم یک پودر سفید رنگ است. این ماده شیمیایی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد که مهمترین آن به عنوان کود برای تقویت خاک های قلیایی است. این ترکیب غیر قابل اشتعال، سفید رنگ و بی بو است. کاربرد های دیگر این پودر شامل استفاده به عنوان یک ماده شیمیایی کشاورزی غیر آفت کش، ساخت رنگ ها، بازدارنده شعله، چسب و درزگیر است.

سولفات آمونیوم در آب حل می شود و در استون و اتانول نامحلول است. فرمول شیمیایی این نمک معدنی (NH۴) ۲SO ۴ است. این ترکیب در یک فرآیند مستقیم با وارد کردن گاز کک خالص نشده در اسید سولفوریک تولید می ‌شود. در فرآیند غیر مستقیم، آمونیاک به دست آمده از گاز کک کوره با آب و آهک شسته شده و در نهایت وارد اسید سولفوریک وارد می شود. تقریبا ۹۰ درصد از این ماده شیمیایی به عنوان کود یا به شکل ماده فرآوری شده به عنوان مخلوط چند جزئی استفاده می شود. ۱۰ درصد دیگر آن در صنایع شیمیایی در تولید فلزات استفاده می شود.

در بیوشیمی، رسوب سولفات آمونیوم یک روش رایج برای خالص سازی پروتئین ها با رسوب است. به این ترتیب، سولفات آمونیوم همچنین به عنوان یک عنصر در بسیاری از واکسن های مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب یک افزودنی غذایی نیز است.

 

پرسش های رایج در مورد سولفات آمونیوم

خرید سولفات آمونیوم در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان سولفات آمونیوم متصل می ‌کند. برای خرید سولفات آمونیوم تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

تولید کنندگان سولفات آمونیوم در ایران

این ترکیب کاربردهای زیادی در بخش کشاورزی دارد از اینرو کارخانجات تولید کننده این ماده شیمیایی در سطح کشور بسیار زیاد هستند و روزبه روز بر تعداد آنها افزوده می شود. در سال های گذشته بیشتر سولفات آمونیوم از طریق کشور ازبکستان وارد خاک ایران شده است. اما امروزه کارخانجات موجود در شهرهای تهران و ارومیه، مانند پتروشیمی شاروم نیاز کشور را نسبت به این ماده شیمیایی تامین می کنند.

خرید کود سولفات آمونیوم برای یونجه

یونجه یکی از گیاهان بومی ایران است. این گیاه از دوران باستان تا به امروزه به عنوان علوفه حیوانات مورد کشت و برداشت قرار می گیرد. تغذیه یونجه در دوران کشت علوفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه این گیاه در دوره کشت بهتر تغذیه شود، پربارتر خواهد بود. این کود را می توان به صورت جامد یا مایع در کشاورزی استفاده کرد. این کود گوگرد و نیتروژن را در اختیار یونجه قرار می دهد. از آنجا که این گیاه در یک دوره طولانی رشد می کند برداشت های مکرر باعث کاهش مواد مغذی خاک می شود بنابراین کوددهی و تامین مواد مغذی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سولفات آمونیوم، گوگرد و نیتروژن را برای این گیاه تامین می کند. نیتروژن باعث رشد بهتر قسمت های جوان گیاه می شود. نیتروژن برای گیاهان علوفه ای بسیار ضروری و مهم است. گوگرد نیز باعث بهبود سلامت گیاه می شود. بنابراین برای رشد مناسب گیاه یونجه، استفاده از این کود ضروری است.

فروش کود سولفات آمونیوم برای گوجه

برای داشتن یک محصول خوب، استفاده از کود مناسب یک امر ضروری است. بذر گوجه فرنگی برای رشد مناسب به کوددهی نیاز دارد. کوددهی مناسب باعث رشد سریع تر و کیفیت بهتر محصولات می شود. یکی از کودهایی که برای کشت گوجه فرنگی استفاده می شود، کود سولفات آمونیوم است. این کود مواد مورد نیاز گیاه گوجه فرنگی را به خوبی تامین می کند و باعث می شود که گیاه به خوبی رشد کند.

توصیه می شود برای داشتن یک محصول خوب ۲۰۰ کیلوگرم کود را در هنگام رشد گوجه فرنگی مصرف کنید. همچنین باید توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از این کود باعث ایجاد حساسیت در گوجه فرنگی می شود و ممکن است محصول شما را بی کیفیت کند. بنابراین بسیار مهم است که چه مقدار کود برای تقویت خاک گیاه گوجه فرنگی استفاده کنید.

مطالعات انجام شده نشان داده است که در کشت هیدروپونیک گیاه گوجه فرنگی مصرف کود سولفات آمونیوم باعث بهبود رشد ۳۰ درصدی گیاه گوجه فرنگی شده است. این کود شیمیایی مواد مغذی گیاه را تامین می کند و از رشد علف های هرز در کنار گیاه گوجه فرنگی جلوگیری می کند. گوجه فرنگی میزان زیادی ویتامین C یا اسید اسکوربیک دارد و افزودن کود آمونیوم سولفات باعث افزایش ویتامین ث در گوجه فرنگی می شود. این امر بر روی کیفیت محصول نهایی بسیار تاثیر می گذارد.

سولفات آمونیوم برای درخت

سولفات آمونیوم به عنوان یک کود شیمیایی در رقابت با کودهای ازته قرار دارد. به صورت یک ماده جامد فاقد بو و دارای PH اسیدی به عنوان غنی ترین کود از نظر مقدار نیتروژن تاثیر بسیار خوبی بر روی رشد گیاهان می گذارد و همزمان مقدار اسیدیته خاک را نیز تنظیم می کند. تنظیم اسیدیته خاک به وسیله کود سولفات آمونیوم کمک می کند که خاک قدرت جذب بیشتری برای مواد مغذی مورد نیاز مانند آهن، روی و مس داشته باشد.

سولفات آمونیوم قیمت

قیمت سولفات آمونیوم با توجه به نوسانات بازار قیمت گذاری می شود. این ماده که از آمونیوم و سولفات تشکیل شده است به عنوان نمک غیر آلی در دمای بالای ۳۰۰ درجه سانتی گراد تجزیه می شود. در صنایع مختلف مانند تصفیه آب و فاضلاب، تولید پودرهای آتش نشانی و صنایع دیگر استفاده می شود. بیشترین استفاده از این ماده در تهیه کودشیمیایی است که در صنعت کشاورزی برای اصلاح pH خاک و تامین مواد مغذی مانند گوگرد و ازت به کار برده می شود.

سولفات آمونیوم ازبک

سولفات آمونیوم ازبک به صورت محصول سفید شکری توسط شرکت های وارد کننده به بازار عرضه می شود. این محصول دارای خواص و برتری های فراوانی نسبت به سایر کودها است. به عنوان مثال این محصول هنگامی که به صورت کود در کشاورزی استفاده می شود، می تواند به سرعت اسیدیته خاک را تنظیم کند. خاک های کشاورزی در ایران اغلب شور و دارای PH قلیایی هستند که کشاورزان می توانند با استفاده مرتب از سولفات آمونیوم در افزایش کمی و کیفی محصولات خود تاثیر گذار باشند.

سولفات آمونیوم برای گوجه

سولفات آمونیوم برای گوجه به عنوان یک کود شیمیایی مفید در هنگام کاشت این محصول در تشکیل دانه های آن و تسریع در رشد گوجه ها مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند باعث بهتر شدن محصول نهایی شود. این کود برای استفاده در زمین های کشت گوجه باید در بازه های زمانی مختلفی به خاک اضافه شود. علاوه بر این به دلیل اینکه این گیاه حاوی ویتامین سی است اضافه کردن این کود به خاک گوجه فرنگی محتوای این ویتامین را در آن افزایش می دهد.

خرید سولفات آمونیوم

خرید سولفات آمونیوم به منظور استفاده در صنعت صورت می گیرد و بیشترین مقدار مصرف این محصول در تهیه کودشیمیایی در صنعت کشاورزی است. این کود از ۲۱ درصد ازت به صورت یون آمونیوم و ۲۴ درصد سولفات تشکیل شده است که برای تامین عناصری مانند ازت و گوگرد در خاک حیاتی است. این کود اغلب در زمین هایی که برای کشت محصولاتی مانند پسته، مرکبات و یونجه و سیب زمینی و برنج در نظر گرفته می شوند در فواصل زمانی خاصی به کار برده می شوند.

سولفات آمونیوم چیست

سولفات آمونیوم یک ماده شیمیایی است که به صورت ترکیبی از عنصر سولفات برای استفاده در صنعت کشاورزی به منظور تامین مواد غذایی گیاهان و در صنعت خوراکی برای کنترل اسیدیه آرد به کار برده می شود. این ماده به روش های مختلفی در واکنش هایی مانند واکنش کاپرولاکتام، فرآیند سنتزی و تولید کک استفاده می شود. این ماده علاوه بر استفاده به عنوان کود برای از بین بردن علف های هرز نیز کارایی دارد و به صورت ترکیب با علف کش ها به صورت اسپری استفاده می شود.

نحوه مصرف کود سولفات آمونیوم

برای مصرف این کود ابتدا باید میزان نیاز خاک و گیاه را اندازه گیری کرد. نحوه مصرف کود سولفات آمونیم دارای یک استاندارد جهانی است. برای یک زمین زارعی طبق استاندارد جهانی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلو گرم کود نیاز است. بهترین زمان برای استفاده از این کود فصل بهار است.

تفاوت کود اوره و سولفات آمونیوم و قیمت خرید

یکی از مشکلات رایج استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی، از دست رفتن عنصر نیتروژن در خاک است. دو نوع کود مورد استفاده برای رفع این مشکل شامل کود اوره و کود سولفات آمونیوم است. تفاوت های بین این دو کود وجود دارد که ما برای شما آنها را متمایز کرده ایم. این تفاوت ها عبارتند از:

  • کود اوره دارای ۴۶ درصد ازت است در حالی که کود سولفات آمونیم ۲۱ درصد ازت دارد.
  • برای زمین های قلیایی و آهکی بسیار مناسب تر از کود اوره است.
  • کود اوره در خاک به دی اکسید کربن و آمونیاک تجزیه می شود. بیشتر آمونیاک تولید شده در معرض نور آفتاب تبخیر شده و از دسترس گیاه خارج می شود. باقی مانده آمونیاک در اثر حضور باکتری های خاک به نیترات تجزیه می شود و از این طریق جذب گیاه می شود.
  • این کود در خاک به سولفوریک اسید تبدیل می شود. این عمل باعث اسیدی شدن خاک می شود. بنابراین برای خاک های قلیایی این کود بسیار مناسب است. تجزیه این کود با افزایش نیتروژن باعث بهبود کیفیت خاک می شود.
  • برای کشت محصولاتی مانند مرکبات، انگور و پسته کود آمونیوم سولفات به مراتب بهتر از کود اوره است.
  • این کود رطوبت کمتری را نسبت به کود اوره جذب می کند. این خاصیت نگهداری و بسته ‌بندی کود سولفات آمونیوم را در انبارها به مراتب راحت تر می کند.
  • ماندگاری کود اوره در خاک به نسبت کود سولفات آمونیوم بسیار پایین تر است.

قیمت کود سولفات آمونیوم ۵۰ کیلویی

کودهای سولفات آمونیوم، یک جزء حیاتی در کشاورزی مدرن، از فرمولاسیون های دانه ای یا پودری حاوی یون های آمونیوم و یون های سولفات تشکیل شده اند. این کودها با تامین مواد مغذی ضروری مانند نیتروژن و گوگرد برای گیاهان، نقش اساسی در افزایش حاصلخیزی خاک دارند. سولفات آمونیوم محلول در آب است و باعث تسهیل جذب موثر مواد مغذی توسط محصولات می شود. این کود معمولاً برای محصولات مختلف از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات استفاده می شود و آن را به ابزاری ضروری برای بهینه سازی بهره وری کشاورزی تبدیل می کند. توانایی آن در بهبود ساختار خاک و ترویج رشد قوی گیاه بر اهمیت آن در شیوه های کشاورزی پایدار تاکید می کند.

فرصت های موجود در بازار کودهای سولفات آمونیوم چند وجهی است و با افزایش تقاضای جهانی برای غذا همراه با آگاهی روزافزون از اهمیت مدیریت متعادل مواد مغذی هدایت می شود. نیاز روزافزون به تولید محصولات پرمحصول برای تغذیه جمعیت در حال رشد، یک محرک کلیدی است که بازار را به جلو می برد.

علاوه بر این، تمرکز بیشتر بر روی شیوه های کشاورزی پایدار، با توجه به نقش آنها در به حداقل رساندن رواناب مواد مغذی و اثرات زیست محیطی، پذیرش کودهای سولفات آمونیوم را تشویق کرده است. بازار همچنین از پیشرفت‌ هایی در فرآیندهای تولید سود می ‌برد که امکان تولید فرمول‌ های سفارشی را برای برآوردن نیازهای محصول و خاک خاص فراهم می‌ کند. این تقسیم بندی دقیق دقتی را که کشاورزان می توانند با آن کمبودهای مواد مغذی خاص را برطرف کنند، افزایش می دهد و به کارایی کلی و پایداری شیوه های کشاورزی مدرن کمک می کند.

قیمت کود سولفات آمونیوم ۵۰ کیلویی به شرکت تولید کننده یا به عبارتی برند آن بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این کود می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی و کودهای کشاورزی مراجعه نمایید.

قیمت سولفات آمونیوم

قیمت خرید و فروش سولفات آمونیوم برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید سولفات آمونیوم نمایید. همانطور که گفته شد نرخ ارز و درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد سولفات آمونیوم نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت سولفات آمونیوم است.

فروش ‌سولفات آمونیوم

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش سولفات آمونیوم از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سولفات آمونیوم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

خرید کود سولفات آمونیوم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سولفات آمونیوم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سولفات آمونیوم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفات آمونیوم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سولفات آمونیوم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. با توجه به اینکه کارخانه های زیادی در سطح کشور کود سولفات آمونیوم تولید می کنند؛ به پیشنهاد و تجربه و نظر شما، کیفیت و قیمت کود سولفات آمونیوم ۵۰ کیلویی ، کدوم تولیدکننده داخلی سولفات آمونیم به صرفه تر هست؟

  2. با بررسی که چند وقت اخیر انجام دادم ؛ متوجه شدم که هم کیفیت و قیمت سولفات آمونیوم پتروشیمی ارومیه قابل قبول هست.
    جالبه که شرکت پتروشیمی ارومیه بجز سولفات آمونیوم، مواد شیمیایی دیگری هم مثل اسید سولفوریک و سولفات پتاسیم هم تولید می کند.

    به نظرم جای قسمتی تو سایت تون که تحلیل بنیادی و تکنیکال شرکت های شیمیایی موجود بورس مثل همین شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) خالیه

  3. در اینکه کود سولفات آمونیوم ، کود بسیار مفیدی برای گوجه ، یونجه و خیلی از محصولات کشاورزی هست؛ شکی نیست

    بنده کشاورز هستم و برای استفاده از این کود ، دو سوال مهم دارم که توی متن بالا پیدا نکردم؛

    میزان مصرف مجاز سولفات آمونیوم برای هر هکتار روزانه چقدر هست؟

    مضرات کود سولفات آمونیوم در صورت استفاده بیش از حد یا در زمان نامناسب چیست؟

    با تشکر

  4. با توجه به شرایط و قیمت سولفات آمونیوم فجر پارسیان ، بنده امکان فروش گسترده مواد شیمیایی شرکت فجر پارسیان را در اقلیم کردستان و کشور عمان دارا هستم؛

    قبل از اینکه با خود در این زمینه وارد مذاکره شوم ، از دوستان خواهش می کنم ؛
    اگر تجربه ای در رابطه با کیفیت یا سابقه صادرات شرکت فجر پارسیان دارند،

    با بیان تجربه خود ، زیر این کامنت به ما کمک کنید

    درود بیکران

  5. یه سلامی عرض می کنم ، به همه خوانندگان سایت جهان شیمی

    اگر تولیدکننده برنج یا صاحب یک زمین شالی در شمال کشور هستید؛ حتما توصیه می کنم از کود سولفات امونیوم برای کاشت برنج استفاده کنید؛ چون در هر هکتار حداقل ۸۰۰ کیلوگرم توان تولید برنج را افزایش خواهد داد.
    البته برای میزان مصرف و شرایط استفاده حتما از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی یا فروشندگان مجرب استفاده کنید

  6. با توجه به هزینه حمل و نقل باربری که در قیمت کود سولفات برای خریدار موثر است ؛
    به نظرتان من کود سولفات را از کرمان خریداری به صرفه تر است یا تهران؟

    خرید از کرمان برام خیلی آسون تر هست ولی در کیفیت و قیمت خیلی تردید دارم

  7. عزیزان ، من فروشنده کود سولفات آمونیوم هستم

    قیمت کود سولفات آمونیوم ازبکستان در حال حاضر ۶۳۰ هزار تومن برای هر کیسه ۵۰ کیلویی است

    دلیلی که باعث شد من تصمیم بگیرم نظرم را اینجا درج کنم؛
    نه تبلیغ خودم، بلکه ناآگاهی خیلی از کشاورزان از کیفیت این کود است

    خاک ایران عموما قلیایی و شور است و کود سولفات آمونیوم ازبکستان در مقایسه با سایر کودهای ازت دار، با خاک ایران سازگارتر است و برای تنظیم اسیدیته خاک و افزایش کیفی و کمی محصول بسیار موثر است

    اگر تمایل به خرید کود سولفات آمونیوم از هر کجای ایران دارید ؛ شرکت ما در غرب تهران ، آماده ارایه بهترین و مرغوبترین جنس به شما می باشد

    ارتباط با ما از طریق شماره

  8. در مورد مضرات کود سولفات آمونیوم سوال دارم که هیچ جایی را بهتر از سایت شما برای پرسش آن پیدا نکردم.
    با وجود اینکه همه جا صحبت از مزایای کود سولفات آمونیوم است ولی حتما استفاده نادرست از این کود مضراتی هم دارد .

    اگر می‌شود بیان کنید که چه میزان و در چه زمانی از سولفات آمونیوم استفاده کنیم می تواند برای خاک و محصول مضر باشد؟

  9. ون خریدار کود سولفات آمونیوم هستم و هیچ تجربه ای از خرید این کود ندارم

    اولا کود سولفات آمونیوم در چه انواع و گریدهایی در بازار موجود است؟ و قیمت کود سولفات آمونیوم به چه عواملی بستگی دارد؟

    به طور این کود در مناطق گرمسیری در مناطق گرم و خشک مناسب می باشد؟

  10. خدا قوت و خسته نباشید

    ما کشاورز هستیم و شغل خانوادگی ما کشاورزی و باغداری در یکی از شهرهای استان همدان است ، البته پدرم و سایر اعضای خانواده به طور سنتی کشاورزی می کنند ولی من تحصیلات دانشگاهی در این رشته دارم .

    در صورت امکان نحوه مصرف کود سولفات آمونیوم را به صورت جدولی جامع به مقاله اضافه کنید

    به این صورت که برای هر کدام از محصولات کشاورزی زمان استفاده، تعداد دفعات استفاده و میزان مصرف کود سولفات آمونیوم شرح داده شود

    فکر می کنم این مفیدترین مطلبی باشد که برای کسانی که در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

  11. با درنظر گرفتن این نکته که برای محصولات کشاورزی میزان، زمان و دستورالعمل کود سولفات آمونیوم فرق می کند، نیاز به راهنمایی و استفقاده از تجربه شما دارم و می خواهم بدانم که می زان مصرف کود سولفات آمونیوم برای مرکبات چجقدر است؟

    البته اگر هرگونه نکته و دستورالعمل خاص دیگری نیز در این رابطه وجود دارد حتما ذکر کنید

  12. محلول پاشی سولفات آمونیوم؛ اولا ، در چه بازه های زمانی باید باشه؟ دوما ، به ازای هر هکتار برای باغات چقدر کود سولفات آمونیوم نیازه؟ سوما، یه کود سولفات آمونیوم ایرانی خوب معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا